رواية بنات الاسد الفصل الرابع 4 بقلم السلطانة نور القمر
الشباب بتوعنا اشتغلوا علي المناقصة لحد الساعه 3 الصبح والغريب من ماحدش فيهم حس بالوقت والكل عامل تليفونه صامت عشان الإزعاج و يرن تليفون فهد برقم أبوه وفهد يحس بيه ويرد
فهد : الو يا بابا
رأفت بعصبيه: أنتوا فين يا فهد كل ده في الشغل
فهد بأستغراب : ليه الساعه كام
رأفت : الساعه 3 الصبح يا بيه حالا أنت و البهوات اللي معاك علي البيت فاهم
فهد : ماشي ربع ساعة ونبقي في البيت
جيسي : في إيه يا فهد
فهد : في بلوه سوده يا اختي الساعه 3 الصبح
نوران : اه عشان كدا رأفت بيتصل
نورين : طب يلا نروح بقي
نور بنوم : اه عشان أنا هقع منكم هنا
آوس : طب يلا بينا
و فعلاً السته روحوا البيت وما خلصوش من رأفت و أليف بعدا كدا كل واحد طلع علي اوضته عشان ينام و نوران راحت اوضه جيهان لقت اخواتها الاتنين هناك بصت ليهم ابتسمت ودخلوا سوا لقوا امهم نايمه وماسكه تيشيرت لأسد ودموعها باينه علي وشها نورين مسحت دموعها ونور غطتها كويس ونوران باست رأسها و التلاته خرجوا من الاوضه وهم خالفين لرعد الحديدي بالموت وبقوا شكلهم اللي يشوفهم يحلف أنه قدام شياطين بعيونهم اللي بقت باللون الدم ديه بدل الأزرق
وكل واحده دخلت اوضتها ونامت عشان وراهم شغل كتير وماحدش هيعرف ينقذ نفسه من الانتقام ولا النار اللي هيعملوها بنات الأسد
+
___________________
أما بالنسبه للشباب فكل واحد فيهم راح خذ واحده وروحوا الشقه بتاعتهم ليفعلوا ما حرمه ﷲ ولعن فاعله ولكن لحظه نار بنات الأسد هتجبهم قبل الكل و البادي اظلم
_________________
في الصباح الباكر.........
نوران صحيت و خدت شور و لبست لبس رياضي ونزلت عشان تجري ذي كل يوم مع باك الأسد بتاعها وتروح عشان تصحي أخواتها وتلاقي جيسي بس اللي صاحيه
نوران بسخريه : فين البهوات
جيسي : نايمين الاربعه وماحدش راضي يصحي معايا
نوران بصتلها و سكتت شويه بعد كدا اتكلمت : ماشي تعالي معايا
جيسي ضحكت : تصدقي كشيت من البصه
نوران بصت ليها وضحكت و الإتنين راحوا المطبخ وجيسي خدت مكعبات الثلج في طبق مليان ونوران خدت قزايز مياه ساقعه تلج وراحوا علي اوضة فهد و لقوا آوس نايم معاه وعكس اتجاه ورجله عند وش فهد ورجل فهد عند وش آوس
فهد بنوم وضيق وهو مغمض عينه : آوس ﷲ يخرب بيت كدا هموت من رجلك يا اخي أنت مش بتغسلها
آوس بنوم : بس بقي يا فهد و اتخمد مش أنت و الجبابره عليا
فهد : نام نامت عليك حيطه
أما نوران وجيسي كتموا ضحكهم بصعوبه عليهم حتي وهما نايمين بيتخانقوا جيسي غمزت لنوران نوران هزت بدماغها
وجيسي راحت حطت تلج في قفا فهد ويقوم مفزوع ويوقع آوس من علي السرير وتروح نوران في نفس الوقت دلقت ازازه مايه علي دماغ آوس والإثنين لسه هيشتموا لقوا نوران وجيسي هما اللي واقفين
آوس ببلاها : ايه ده هو أنتوا
جيسي بتحذير : كنت ملاحظه إنك هتقول حاجة
آوس بنفس ببلاها :وهو أنا أقدر يا أميره قلبي
فهد بضيق وهو يمسح وشه عشان يفوق : في حد يصحي حد كدا يا قادره منك ليها احنا نايمين الساعه 4 الفجر ارحمي أمي أنا ايه اللي جبني هنا بس ما كنت روحت بيتنا احسن من القرف ده
نوران بصتله و أبتسم ببرود : خلصت موضوع كل يوم اخلص منك ليه كل واحد يقوم يلبس وأنا وجيسي هنروح نصحي الباقي و اكرام مني مافيش تدريب النهارده عشان أنتوا تعبانين
فهد بسخريه : لا و ﷲ كتر خيرك
نوران : مش عجبك يا فهد بيه ولا أنا متهيالي
فهد بصلها بنرفزه و قام من غلي السرير : داخل ارحموا بقي اللي جبوني بقي ودخل الحمام وزع الباب وراها
أما جيسي كتمت ضحكها وخرجت هي ونوران أما آوس لسه واقع في الأرض
آوس بالم : منكم لله ياولاد أسد وقبلهم أختي القادره ااااه يا آوس يا صغير علي كسره الضهر أنا أقوم اللبس احسن
وراح اوضته ودخل خد شور و بيلبس نسيبه يلبس و نروح للباقي
+
نوران تدخل اوضه نور تحس بهواء جاي تلاقيها واقفه في البلكونه بتاعته الاوضه بتاعتها وعيونها ذي الدم نوران حطت أيدها علي كتفها ونور تبص ليها
نوران بحب : أنا جنبك دايما اعرفي ده
نور بنفس الحب : عارفه
نوران : قطتي الحلوه أنتي مش بس قطه أسد لا أنتي قطه الكل ونوري أنا بذات أنتي حته من قلبي عشان انتي تؤامي الغالي أنا بحس بيكي أنتي و نورين و حاسه بالنار اللي جواكي وهي نفس النار اللي فيا بس مش حلها السكوت دايما أو تشيلي الهم لوحدك أنا اه هادئه بس بعرف استغل ده بس مش في الأوقات أنا مش هغصب عليكي تحكيلي لما تبقي عايزه أنا موجوده
و جات تمشي سمعت صوت نور بخبث خافت منه علي أختها
نور بخبث : مش عايزه تعرفي هعمل إيه
نوران بصت ليها بجمود و اتكلمت : إيه
نور بخبث شيطان : هخلي الكل يحلف باسم العقرب و غلاوه أسد اللي محلفت بحاجه تخصه كدب لخلي رعد الحديدي يتلفت حوالين نفسه من الخوف مني أو مجرد ذكر أسمي ويا أنا يا رعد الحديدي
نوران بصت ليها ببرود وخرجت من غير ما تتكلم أما نور بخبث : و غلاوتك يا أسد لخلي الكل يحلف إنك مش خلفت بنات بس لا ده أنت خلفت شياطين والكل يحلف باسمنا ويا أنا يا رعد الحديدي و هنشوف والأيام بنا بس ليه بدري علي اخد الحق
+
__________________
+
أما عند نورين جيسي دخلت ليها لقتها قاعده علي اللاب توب و لبسه نظاره نظر وباين عليها قله النوم
جيسي : أنتي صاحيه أمتي
نورين بسخرية : صباح الخير يا جيس ده الواحد المفروض يعمل كدا لكن أنتي بسم ﷲ ما شاء الله مش محتاجة
جيسي ببرود : بلاش تتوهي الموضوع وأنا مش عرفاكي إمبارح بتعملي ايه
نورين رجعت بظهرها لورا و اتنهدت بتعب و هي بتمسح وشها : في شغل المفروض يتبعت فرع فرنسا مش عايزين مشاكل أكتر من كدا وأنا بعت التصماميم ليهم بفكس أنتي بتعملي إيه هنا
جيسي : ماشي نوران قالت ليا اروح اصحيكي يلا قومي البسي عشان ننزل
نورين وهو بتقفل اللاب : ماشي
جيسي : نورين
نورين بصت ليها وجيسي راحت حضنتها و نورين بدلت ليها الحضن
جيسي : وحياة أسد عندي لنتقم كلنا سوا يا ابتسامتي بس مش وقته و أنتي عارفه
نورين : عارفه يا جيسي عارفة
جيسي : طب يلا روحي البسي بقي بدل ما الامبراطورة تولع فينا
نورين بضحك : ماشي بس إذا كانت هي الامبراطورة فأنا السلطانه بنت الأسد ونفس الدم بيجري في عروقنا
جيسي : ماشي يا هانم أما اروح البس
+
وكل واحد يروح اوضته ويعمل الروتين بتاعه ماعدا نوران تفك باك وتجري وهو يجري معاها
نوران في نفسها : أنتقام نور غلط كدا هيحرق الكل وأولهم هي وسكوت نورين ده في كارثه جايه معاه بس أنا مش هسمح أن حد يقرب منهم أو حتي هما ياذو نفسهم وأنا عارفه أنا هعمل ايه
+