اخر الروايات

رواية نصيب القمر الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع

رواية نصيب القمر الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع


انت قصدك ايه.. قصدك ده بيت دعا،،ره جبتني بيت دعا،،ره
طه ضحك جامد وقال.. ليه بس ده اوتيل محترم عيب كده

قمر بصتلو بغضب وقالت.. انا مش عايزه اقعد في المكان ده.. بشوف ديما في الافلام والمسلسلات لما حد بيدخل مكان زي كده البوليس بيجي وراهم على طول

طه ضحك وقال..ليه بيكون مراقبهم سيبك من الافلام والمسلسلات دول ما تركزيش معاهم خالص ..وقرب عليها جامد وقال ..عايزك تركزي معايا انا ركزي قوي

قمر خافت منه ورجعت خطوه لورا وقالت.. قصدك ايه

طه قرب منها اكتر لحد ما لزقت في الباب وحوطها عنده وبقى يبصلها وقال..اصل انا ملحقتيش اعتذر لك على الطريق

قمر قالت بارتباك ..احم ممكن تعتذر لي من بعيد او ما تعتذرش اصلا انا خلاص مسامحاك

طه ضحك على ارتباكها وقال.. طب انا برده ملحقتش اقول لك انك حلوه قوي اسم على مسمى قمر وانتي قمر

قمر اتنهدت بخنقه وقالت.. حضرتك مش وعدتني هتساعدني من غير مقابل

طه الضحك بخفه وقال ...اه قلت كده طيب انا عملت ايه طب

قمر قالت بغيظ.. كل ده وما عملتش ادخل في الباب يعني عشان حضرتك تبعد.. باين عليك نيتك مش سليمه على فكره انا بفهمها وهي طايره

طه ضحك بشده وقعد على السرير وقال.. لا جدا من ناحيه بتفهمي بتفهمي قوي على العموم انا بس حبيت ابدي اعجابي مش اكتر ..يلا تعالي علشان ننام تعبنا

قمر بصتلو بدهشه وقالت ..تعالي ننام... هو انت وجودك في المكان القذر ده اثر عليك لو اثر عليك فعلى فكره مستحيل يأثر عليا ..اانا هنام هنا على الكرسي ده

طه بصلها استغراب وقال هتنامي على الكرسي ازاي هترتاحي على الكرسي انتي هبله

قمر بصتلو بغضب وقالت ...اي حاجه بعيده عنك هرتاح فيها
طه ابتسم وقعد وقال..طب خلاص ما تزعليش تعالي انتي نامي هنا على السرير وانا هنام على الارض مبسوطه كده

قمر قالت.. لا مش مبسوطه خالص..ياريت ترتاح وتسيبني ارتاح لحد باذن الله اما توصلني للعنوان اللي انا هروحه وخلصنا كده

طه قال باستفهام..اه صحيح انتي تعرفي الست الي هتروحيلها دي منين لحسن تطلع هي كمان

قمر قاطعتو وقالت بسرعه ..لا لا متخافش دي صاحبه ماما الله يرحمها وست كويسه جدا وخالتي اللي بعتاني عندها..يلا تصبح على خير

طه اتنهد وقال ..وانتي من اهله

طه استنى شويه لحد ما حس انها نامت و قرب منها وشالها بالراحه وحطها على السرير

اتنهد وبقى يتأمل ملامحها وكل حته فيها وكانت وهي نايمه الفستان بتاعها نازل شويه من فوق ومش قادر يبعد نظره عنها ابدا..بلع ريقه بتوتر وقال...اعوز بالله من الشيطان الرجيم ...البنت في حمايتك في ايه اهدى... واتنهد وقال بس مكنه يخرب بيت اللي خلفوكي.. وبعد بالعافيه وراح اخذ مخده ونام على الارض

في صباح يوم جديد قام من النوم وطلعو على العنون الي في الورقه اللي مع قمر

لما وصلوا كانت فيلا فخمه جدا عليها حرس كتير وواضح عليها الثراء

طه صفر باعجاب وقال.. هي امك تعرف الناس النضيفه دي منين

قمر ضحكت وقالت... خليك في حالك ويلا ندخل نكلمها

وفعلا دخلوا بس كانت الصدمه ان الست مسافره والخدم رفضو يدخلوها اصلا في غيابها
بقلم...زهرة الربيع
قمر وطه حاولو معاهم بس رفضو فكتبت لها جواب بكل الي حصل معاها واداو لواحده من الخدم علشان تديه للست لما ترجع ..و رجعت هي وطه بيأس على الاوتيل

قمر قعدت على السرير وبقت تبكي بشده وهيه مش عارفه تعمل ايه وتروح فين

طه قرب منها وقال بحزن... انت بتعيطي ليه دلوقتي خلاص يمكن فتره كده وترجع

قمر قالت وهي بتبكي جامد..و الفتره دي هعمل ايه حمزه لو لقيني مش هيسيبني انا ما عنديش مكان اروحو ولا اعرف حد

طه قرب منها وقال بابتسامه...طب وانا روحت فين انا جمبك اهوه..قمر قلبها بقى يدق اما قال كده و رفعت عينيها ليه وتلاقي عيونهم وكان بينهم نظرات جميله

قمر قالت بتوتر وانت تقدر تعمل ايه ...احنا قاعدين في مكان مشبوه وممكن نروح في 60 داهيه

طه ابتسم واتنهد وقال ..شوفي انا مش عايزه اخوفك بس حمزه مش هيسكت ويمكن يقنع الراجل اللي معاه ده ان انا كذاب وعايزه الهفك منهم ويخليه يدور عليكي وده مش هيغلب

قمر خافت وبصت له بدموع وقالت طب والعمل ايه

طه بص لعيونها جامد وفاجئها بشده لما قال.. تتجوزيني يا قمر

قمر بصتله بزهول وصدمه ووقفت بخضه وقالت.. ايه

طه ضحك بخفه على صدمتها وقال هو انا اخوف للدرجه دي

قمر قالت بغضب انا مش مرتحالك ابدا كل تصرفاتك مش مريحه...ايه دخل الجواز باللي احنا بنقوله دلوقتي

طه ضحك وقال..اهدي وهفهمك ..اول حاجه لو انا وانتي متجوزين هنقدر نقعد في مكان نظيف بعيد عن المكان المقرف الي احنا فيه ده ومش هنبقى خايفين البوليس يطب علينا... ليه بقى لان هيبقى معانا قسيمه نديها لصاحب الاوتيل او صاحب اللوكنده اللي هنروحها ثاني حاجه لو احنا متجوزين وحب حمزه يبلغ او يقول ان انا خاطفك بما ان هو جوز امك وله حق يدور عليكي ساعتها هنبقى في امان لان مفيش واحد بيخطف مراته يعني انت هتامنيني وامنك واول ما نلاقي الست اللي انت بتدوري عليها او تعرفي مكان تقعدي فيه واحس ان ما فيش خطر عليكي نطلق وخلصنا

قمر بصتلو بخوف وتردد وقالت.. اتجوز واحد ماعرفوش

طه ضحك وقال على الطريق..يا ستي انا كمان ما اعرفكش و هتجوزك عادي اهوه

قمر بصتله بتردد وتوتر وقالت طيب ده هيبقى جواز على ورق وبس

طه بصلها من فوق لتحت بوقاحه وقال ..موعدكش بس هشوف الموضوع ده هنتفاهم فيه

قمر كانت متوتره وخايفه من الخطوه خصوصا بعد كلامه ده .. بس ما كانش في حل غير كده علشان يطلعوا من الاوتيل وهي خايفه جدا ما تقعد فيه

وفعلا طلعو على اقرب مأذون..وكتبو الكتاب وداهم ورقه لحد القسيمه ما تجهز ..و اخذوا حاجتهم وطالعوا على اوتيل كويس سعره رخيص بس نضيف ومش مشبوه

اول ما دخلو الاوضه قمر اتنهدت بتعب وقعدت على السرير بارتاح وقالت.. اخيرا.. الواحد تعب جدا بس الحمد لله المكان هنا مريح وكمان فيه كنبه في الاوضه دي هتبقى اريح من الكرسي

طه قلع القميص بتاعه وبصلها وقال ..لا خلاص بقى كرسي ايه ما احنا اتجوزنا ونقدر ننام على السرير ده سوا عادي

قمر بصتلو بضيق وقالت...يا ريت تلبس هدومك قدامي ما يصحش كده

ولسه هتمشي ناحيه الحمام شدها بقوه عليه اصتدمت فيه وبص لعيونها جامد وقال.. انتي دلوقتي بقيتي حقي يا مزتي انا الصراحه هموت عليكي وميل علبها

بس دفعته وقالت بزهول ... بس انت وعدتني ان ده هيبقى جواز في ورق وبس

طه اتنهد وقال.. اول حاجه انا ما وعدتكش ده كان اقتراحك انتي وانا حتى ما وافقتش...وبعدين اللي بتقوليه ده حرام ازاي هستحمل يعني انتي مش شايفه نفسك ..وقرب منها وحط ايده على وسطها وقال بوقاحه.. جربي مره واحده ...هتلاقي الطلعه جامده

قمر قالت بغضب انت سافل وحيوان وانا غلطانه اني جيت معاك و

بس قطع جملتها بشفايفه وبقى يبو،،سها بقوه و كانت بتحاول تزقه وتبعدو.. وكان بيقرب لها بطريقه حنينه قوي رغم مقاومتها لكن ما كانش محتاج يبقى عنيف معاها اصلا لانها زي العصفوره بين ايديه
بقلم...زهرة الربيع
قمر نزلت دموعها وقالت ..ما تعملش كده والنبي انا خايفه ..متعملش فيا الي كانو هيعملوه ارجوك وبقت تبكي

طه بصلها بزهول وقال ...انتي بتقولي ايه..يا بنت العبيطه الي هما كانو عايزينو منك حاجه واللي احنا بنعمله دلوقتي حاجه تانيه..انا كاتب عليكي مش بنعمل حاجه حرام...وبعدين انتي عايزه تشبهيني انا بالرجل المقرف الي قد ابوكي اللي كان هيبيعك ليه

قمر قالت بدموع... بس انا مش عايزه ومش هتفرق معايا لان في الحالتين غصب عني

طه اتنهد وقال.. طيب انا ممكن اسيبك

قمر قالت بدموع يبقى كثر خيرك

طه بص لعيونها جامد وقال... بس هتديني حاجه في المقابل
قمر استغربت وقالت..حاجة ايه

طه شد التوكه بتاعتها ونزل شعرهاعلى كتافها وبقى يبصلها باعجاب شديد وقال ...عايز لمسه من القمر

قمر استغربت وقالت.. مش فاهمه

طه قرب اكتر وقال بهمس قدام شفايفها.. اللي عملته من شويه عايزك تعمليه

قمر رمشت بعيونها بدهشه وقالت .. انت عايزني انا

طه قال بسرعه ..اه ودلوقتي وهسيبك على طول

قمر قالت بخوف..لا مش هقدر والنبي

طه اتنهد وقال..يبقى براحتك بقى انتي اللي عايزانا نكمل ..و قرب تاني منها

بس قمر بعدته وقالت بسرعه ..طيب طيب حاضر هعمل اللي انت عايزه ... وقربت منه بتوتر..وبا،،ستو برقه و سرعه شديده

طه ضحك جامد وقال... يا حلاوتك هو انا لحقت حتى لمست شفايفك

قمر قالت بغضب ..وبعدين معاك مش قولتلي بوسيني وانا بوستك اهو عايز ايه تاني

ولسه هتبعد شدها عليه وهو بيبص لعيونها جامد وقال عايز واحده زي اللي اديتهالك انا ...مليش فيه اصلا انتي كلك على بعضك حقي انا اتجوزتك وبحميكي وممكن اروح في داهيه يعني دي اقل حاجه ممكن تعمليها علشاني

قمر بصتله بغضب شديد وقالت..اه قول كده بقى انا من اول ما شوفتك قلت لك كده.. قلت لك يا ترى هتعمل كده من غير مقابل ولا ايه..و قلت لك خذ الحلق بتاعي... وقلعت الحلق ورمته عند رجله بنرفزه وقالت..ده حقك وحل عني

طه اتعصب من كلامها و من اللي عملته ووو

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close