رواية جوازة مؤجلة الفصل الثالث والثلاثون 33 والاخير بقلم دنيا ثروت
لا ريتال مش يمكن تمو'ت لا انت بتخرف اكيد بتخرففف
الدكتور :يازين بيه صدقني مش بأيدي بس المريضه ما'تت للأسف
زين وقع في نص الغرفه بعياط : مستحيل امو'ت وتسبني مستحيل تسبني انا كنت عايز اقولها حاجات كتير
الدكتور : ازاي
ريتال وهي بتقوم من السرير : بس انت اللي كسرتني يازين
زين قرب عليها بهسيتريا وكل اللي في الاوضة مشيو : ريتال انتي عايشه عايشه
ريتال بدموع: لتكوني عايزني اسيبك يازين الرجال
زين بيقرب عليها وياخد شفتاها في قبلة ساحرة بعد دقايق بيبعد عنها لحاجتها للنفس: انتي كنتي وحشاني اوي
ريتال :هتطلقني يازين
زين بيحضنها بشده وعياط : اطلقك اي ده انا مقدرش اعيش من غيرك ابوي ايديكي سامحيني ياريتال عشان خاطري
بيخرج من حضنها وهو بيمسك وشها
ريتال بدأت في العياط وهي ماسه وشه هي كمان : مسامحاك كل حته في جسمي مسامحاك بس متسبنيش...!
كان لسه هيقوم من علي السرير مسكت ايديه بخوف : رايح فين
شهاب :خلاص كدا كفايه الظاهر كدا لازم اطلقك
نيڤين سابت ايديه بكسره: انا اعمل اي عشان تحبني
شهاب : عايزاني احبك ازاي وابني بعيد عني
نيڤين: روح وارجع لابنك ياشهاب
شهاب قام لبس وضمد الجر'ح وهو بيخرج بيبص عليها : نيڤين انا معرفش هرجع ولا لا بس لو عايزة تمشي امشي
وخرج راح الشقه لاقي القرآن شغال الستات كلهم لابسين اسود وامها قاعده بتعيط بحر*قه
شهاب قرب عليها وهو بيبلع ريقه بخوف: نهله فين يامرات عمي
شهيره : نهله ما'تت نهله ما*تت ياشهاب
جري عليه حمزة وهو بيعيط : ماما مشيت يابابا ماما مشيت
شهاب بيحضنه بدموع كسره : خلاص ياحبيبي اهدي ماما في مكان احسن من هنا بكتير..!
بعد مرور 6 شهور
زين : تعرفي ان مش قادر اتحكم اكتر من كدا
ريتال وهي بتقفل الباب :ومتستحملش لي ياخويا
زين بتريقه: الله الله يعني بقيت اخوكي دلوقتي
ريتال قربت عليه وهي بتفك زراير قميصه : انت عارف ان بحبك صح
زين: وانا بعشق امك بيبدأ يخل'ع قميصها النومي ويبو'سها بشغف وحب وهي بتجاوب معاه بعشق
بعد ساعتين
زين وهو بيلعب في شعرها : صباحيه مباركه ياعروسه
ريتال قربت عليه وحضنته كأنها بتخاف من العالم كله وتطمن في حضنه : يديم وجودك جنبي يازين الرجال
زين :ياعيون زين الرجال
صفية بزعيق من تحت : يلا ياولاد بقا الاكل جاهز
ريتال : يلا يازين ننزل بقا
زين : انتي مش عارفه انا احساسي اي دلوقتي انا مش عارف عملت اي في حياتي عشان ربنا يرزقني بزوجه زيك
ريتال قربت عليه وقربت علي شفتا'ه انفاسهم كانت متقاربه: انت عارف ان بعشقك اوي صح
زين :ماتخلينا هنا ومننزلش بقا
ريتال بضحك : يخربيتك يازين
تحت في القصر
نيڤين : يانهاري مش قادره شكلي هولد
شهاب : هتولدي اه حبيبتي انتي في السادس عايزة تولدي في السادس
حمزة :بابي هي ماما نيڤين هتجبلي اخ
نيڤين: اه ياحبيبي ييلعب معاك كتير اوي
صفية بزعيق :ياحرابي عليهم مش بيطلعو من الاوضة زهقت بجد
كله ضحك بما فيهم عثمان : مانتي عارفه عرسان جداد وكدا...
بعد مرور سنه
ريتال : لا لا الحقوني بولد الحقووووني
زين بخوف : الحقك اعمل اي انا في المستشفي ياحبيبتي اهو
عضت ايديه بعصبيه وفي نفس الدقيقة سمع صوت الطفل بتاخده في حضنها وهي بتبص فيه عينيه بعشق :هنسميها حور
زين : اكيد ياروحي وقرب عليها ويبو'سها بشدة رهيبه بعد دقايق بيبعد عنها لحاجتها للنفس
ريتال بضحك :زين احنا في المستشفي مش كل ماتشوفني بقا
زين :اعمل اي هي شفتك اللي ملهاش حل
كله دخل عليهم
عثمان : يلا ياحبايبي ناخد صوره حلوة
نيڤين كانت ميرا بنتها في حضنها وكلهم ابتسمو وهما راضين علي حالهم وفرحانين من حياتهم حاليا ومن الماضي والحاضر والمستقبل..
تمت