اخر الروايات

رواية عشقني في ماضيه الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم ميفو السلطان

رواية عشقني في ماضيه الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم ميفو السلطان


البارت الواحد والثلاثون...
كان ادهم قد تلقي كلمات دنيا وقد شق قلبه فلم يعد يحتمل فرغم صلده وقوته الا انه يحمل حنين العالم بداخله شوق للحب وعندما وجده اراد الحبيب ان يتركه بلا رجعه.. شق عليه بعدها ووجع نعتها بالعار وفقدها لشرفها ليصاب بالهلع علي حبيبه وعندما عادت سالمه احس بدنياه تعود اليه ليعود وينشق قلبه مره اخري وما ان انهت كلامها حتي تلبسه الشياطين واحس انها لو بعدت عنه سيقتلها اهون عليه ليهجم عليها ويشدها ويهرع بها الي الخارج وصرخ في فايز ليوقف داليدا لتنهار دنيا وتخاف وتهتاج داليدا وتحاول ان تنجد اختها ليقف لها فايز ليحاول ان يمنعها لتصرخ فيه... اوعي من قدامي والله اطين عيشتك.
ليهتف بقوه.. ماتدخليش بينهم خليكي في جوزك اللي بين الحيا والموت حاولت ان تتخطاه وهيا تصيح االا انه كان صلدا لتهجم عليه وتضربه ليدفعها لتقع علي طرف الكرسي لينخدش جبينها بقوه.
لتصرخ فريده انت اتجننت واندفعت تحتضنها لتنفجر داليدا في البكاء فقد ذهبت اختها وزوجها َمسحي لا تعلم ماذا سيحدث له لتحتضنها فريده وتاخذها بعيدا وهيا ترمق فايز بغضب واضح.
اخذ ادهم دنيا وهيا تضربه وتشتمه وتحاول ان تفك نفسها منه ليتصاعد غضبه ويحملها علي كتفه وهيا تصرخ وتضربه علي ضهره.. ليذهب بها الي عربته ويدفعها للعربه ويقفل عليها وهيا مهتاجه ليدخل العربه ويندفع بها وهيا مهتاجه عليه.
ليلتفت ويمسك يدها التي تضربه ويهتف بغضب اخافها.. اتلمي عشان هرشق بينا في اي مصيبه انا والع..
لتنكمش علي نفسها خوفا لينطلق حتي وصل لمكان نائي وتوقف وهو يحاول ان يتحكم في نفسه فهو مشتعل ومهتاج ليتوقف ويبدا في الضرب بعنف علي مقود السياره لتنكمش هيا اكثر وترتعب فمنظره لا يبشر بالخير فهو الضربات كانت قريبه وصرعت قلبه لتاتي هيا وتهيل عليه ضربه انهت علي اعصابه ليهب ويخرج خارج السياره وظل يدور ويدور كان يريد ان يقتلها لانها ستبتعد عنه لتنتهي موجه الغضب وهيا تنظر اليه برعب.. ليقف امام السياره يضع يده علي مقدمتها ومحني راسه وهيا تراقبه برعب ليظل فتره ساكنا ليرفع راسه وينظر اليها لترتعب من نظراته لتجده يذهب الي مؤخره السياره ويحضر شنطه صغير ويجلس بجوارها ويخرج دفتر وقلم ويبدا بانتزاع احد الاوراق ويبدا في الكتابه فيها ثم رمي الدفتر بعنف ليستدير اليها وصدره يلعو ويهبط ليهتف. بقي عايزه تسيبيني.. الهانم عايزه تشوف حياتها ليمسك يدها بعنف.. ايه مفكراني سوسن هتشوفي حياتك ازاي بعيد عني انطقي دانا كنت اموتك.. انت فاكراني عشان طيب وماشي معاكي عالهادي وبقول حبيبي ما ادوسش عليه ترمحي بعيد عني.. دانا صعيدي فاهمه يعني ايه اللي يخصه لو علي رقبته مايسيبه ولو بدبحه.. انت باين ما بتفهميش... بقا انا يتقلي شوف حالك وانك هتشَفي حالك.. اللي هو ازاي انطقي عرفيني..
كانت مرتعبه ولكنها غاضبه لتتهور وتهتف.. انت مالك اه هشوف حالي هحب واتجوز واعيش وافرح ليك عندي ايه.. ماتخليك في حالك ودنيتك والا العقربه مراتك ارجعلها دا ايه ده.
ليغمض عينيه لفتره فخافت بشده.. هو عمل كده ليه هيموتني يا مصيبتك يا دنيا..
لتجده فتح عينيه وهتف بفحيح.. بقي الهانم عايزه تحب وتتحب وتعيش وتفرح.. عايزه تقلبني قرني وحد يلمس اللي يخصني قوليلي اعملها ازاي ليمسك يدها ويهرسها لتصرخ وتنساب دموعها ايوه اه عيطي عيطي عشان انا حايش نفسي اني اقتلك واموت نفسي.. انت عقلك ده متركب ازاي غلبت اقلك عايش سنين في قهر و عايش محصور جوايا مشاعر نفسي تطلع ومتجوز عقربه بتموت احساسي ويوم مافرح والاقي نفسي واموت واخرج مشاعري لحبيبي تيجي انت وتقوليلي اشوف حالي.. ماهو حالي هو انت حالي هيا دنيا..
لتصرخ.. لا مش هخش دنيتك احنا مش شكل بعض..
ليهتف... انت عايزه تتجتلي صوح انت بتحربي اني اجتلك.. ليه ليه ماتحسي عاد بيا بس لاه لتكوني فاكره اني ضعيف وسيادتك هتمشي كلامك عليا.. لاه فوجي دانا ادهم اللي انت بتاعته وهتكوني بتاعته..
لتهمس بخوف.. انا مش بتاعه حد.. ومش عايزاك..
ليقترب منها.. بقي مش بتاعتي.. بقي مش عايزاني.. لاه دانتي بتاعتي وملكي اما مش عايزاني دي لا فيها كلام كتير وهعرفك دلوك.. ليشدها اليه لترتعب ويهجم عليها ويقبلها بشده وهيا تضربه وتبعد عنه الي ان احست ان انفاسها ستزهق منها وهو يشدد عليها وبدا يتحول الي الحنان المطبق ليجعلها تستكين له ليهدا ويتروي في قبلاته كان قد لانت ملامحه وانسابت مشاعره عندما احسها راغبه محبه كانت هائما وهيا ذابت تماما وهو يشعر بقلبه سيخرج من مكانه فهيا رائعه ليهمس لها بكلمات الحب والعشق ليحس انه سينفلت زمامه ليبدا في التراجع والتحمل وهيا قد اصيبت بالجنون لا تريده ان يبتعد انشا ليهمس لها بحبه وعشقه حتي بدات تتاوه بلا وعي ليقبلها قبلات حانيه ويعيدها مكانها رائعه حمراء مشعه.. لتظل هيا ساهمه تفوق مما هيا فيه..
ليضحك عليها.. تصدقي فعلا مش عايزاني يا غلبك يا ادهم... لتفوق وتدرك ما حدث لتشتعل غضبا وتهجم عليه وتضربه.. يا قليل الادب انت ايه هو انت بتعمل فيا كده ليه.. والله لاطين عشتك.
ليمسك يدها بقوه.. ليهتف ودلوك يا بت الناس تعجلي اكده.. انا هبطان من اللي كنا فيه ولو اتنفستي ههجم عليكي انا حايش نفسي بالعافيه.. عشان انا عفاريت الدنيا بتتنطط في خلجتي ويمين بالله لو ماتعدلتي لكون مطين عيشتك وواخدك و َنازل بيكي من عالجبل وانا مجنون واعملها ليعطيها ورقه ويمسك يدها الورجه دي تمضيها من سكات انا ماهسيبش حالي يرمح مني ولا ارجعوش..
لتبهت وتاخذ الورقه وتنصدم عندما راتها لتصرخ وترميها عليه.. انت اتجننت عايزني امضي علي ورقه عرفي ليه شايفني رخيصه اوي كده لتحدفها عليه وتحاول ان تخرج من العربه وتصرخ خرجني لاطين عيشتك يا زباله يا بتاع العرفي..
ليهجم عليها بانفعال ويشدها اليه ويصرخ.. الورجه دي هتضمن حجي فيكي وانك ماهتروحيش في حته بعيد عني فتمضي اكده بالذوج بدل ماخليكي تمضي عافيه..
لتصرخ.. مش ماضيه والله ما ماضيه اخص عليك يا زباله انا تمضيني علي عرفي انا يا ادهم منك لله ابعد..
لينظر اليها وهتف... يعني مش هتتلمي وتمضي من سكات..
لتصرخ.. والله لو روحك طلعت قدامي واخبط دماغك في الحيط واعلي ما في خيلك اركبه مش انا اللي اوطي راس ابويا..
ليغمض عينيه ويشدد علي يديه ليتحكم ويهتف بهدوء خلاص انت اللي اختارتي ليبدا في فك ازرار قميصه لتشعر بالرعب لتصرخ... انت بتعمل ايه..
كان يتمهل في فك ازراره ليهتف بلا مبالاه.. مفيش هاخد اللي عايزه وساعتها هتمضي من سكات لتصرخ برعب ليخلع قميصه ويقترب منها ويلقي قميصه بعيدا ويقترب منها وهيا تنكمش برعب ليمد يده الي ازرار بلوزتها لتصرخ وتدفعه ليشدها اليه يلصقها به ليهتف.. ماقدمكيش حل يا تمضي يا هتبقي بتاعتي من غير جواز وساعتها راس ابوكي مش هتوطي بس وهروح واجوله انا عملت ايه وهجول لامه لا اله الا الله عشان الخلج كلياتها تعرف انك بتاعتي.. ها اكمل والا تعجلي..
كانت دموعها تنساب بشده وترتعش بين يديه والخوف مسيطر عليها لا تصدق ان حبيبها سيفعل ذلك بها ولكنه كان يضغط عليها حتي لا تتركه..
لتصرخ.... وانت لما تعمل كده هنكمل عادي هيفضل بينا حاجه.. انت ازاي كده انا ماعتش طيقاك منك لله ..
ليشدها ويعبث بملابسها وهيا مرتعبه.. امضي انت وانا هشوف ايه اللي هيفضل وايه االي هيمشي وموضوع مش طيجاني ده هتصرف فيه.. هاه هتمضي والا امضي انا واهيص.. في كلتا الحالتين ههيص بس هيصه قريبه والا هيصه بعيده انت اختاري..
كانت ترتعد وهو يفتح بلوزتها والخوف مسيطر عليها ليشدها اكثر ويهتف.. هتفضلي اكده مخشبه دماغك طب نليونوها عاد ليفتح بلوزتها لتصرخ ويشدها اليه ويهتف دلوك جتتك ملمسه جتتي واني خلاص عايزك اكمل يا بت الناس واخدك في الحرام جولي رايده ايه.. كانت تنتحب وجسدها ملتصق بصدره العاري ليقترب بشفتيه من رقبتها وهيا تصرخ وهو يشدد عليها ليهتف.. انت حره خلاص انت اختارتي وانهال عليها يقبلها بعنف ويبدا في التهام رقبتها ووجهاا ويديه تتلمس جسدها بوقاحه لتصرخ منهاره.. خلاص خلاص همضي والله همضي ارحمني ماتعملش كده والنبي حرام عليك..
ليتنهد بهدوء ويرجع الي الوراء ويبتسم كانه لم يفعل شئ وهيا منهاره ليقوم باغلاق ازرارها ويبدا في هندمه هدومها وابتعد عنها واخذ قميصه لبسه وركن علي الكرسي ينظر اليها بحب وانفعال.. ليهتف.. شطوره يا قمري.. يلا حبيبي خلي الورجه تنور بامضه حبيبي.. واه هخبر الكل اننا اتجوزنا عشان تبقي مرتي رسمي..وهروح لابوكي اخدك واتمم الجوازه من سكات فاهمه.
لتنهار وتاخذ الورقه بيد مرتعشه وتمضي عليها وترميها عليه وتنتحب لا تصدق انه فعل هذا لياخذ الورقه ويقبلها بحب ويغمض عينه.. اخيرا يا جلب ادهم بقيتي بتاعتي..
لتصرخ.. انا عمري ما هبقي بتاعتك..
ليضحك الجمر زعلان اني عارف يبقي هصالحه بس يهدي.. اه نروح بقه عشان جمري يرتاح ونروح نشوف هنكمل عالحربايه ازاي.. ليشدها اليه ويقبلها بحب وهيا تضربه ليضحك.. دانا هعيش.. يا فرحك يا ادهَم البت دنيا بقت بتاعتك ودخلت دنيتك.. ليدير العربه ويذهب لها الي البيت ليشدها من يدها غصبا وهيا تتملص منه ليدخلا وهو يشع سعاده.. لتقابله مليحه.. ايه اللي رجعكو يا ولدي..
لتندفع اليها دنيا وتجهش بالبكاء.
لتهتف مليحه.. فيه ايه يا واد عملت ايه يا مخبل البت مهريه بكي.
ليهتف ادهم بلا مبالاه.. هعمل ايه يعني بحاول اعقلها هيا اللي مخها ترللي..
لتصرخ دنيا.. انت اللي زباله وماعندكش احساس..
ليقترب منها ويمسك يدها بعنف ويهمس بوعيد.. لاه خلاص عاد انت دلوك ماينفعش تتحددتي معايا اكده فلمي حالك بدل ما اغفلجها عليكي ويدفعها بعيدا..
لتهتف مليحه فيه ايه يا واد..
ليهتف ادهم.. مافيش يامه.. اني ودنيا اتجوزنا
لتبهت مليحه.. بتجول ايه يا مخبل
لتصرخ دنيا جبرني اتجوزه عرفي منه لله انا اتفضحت يرضيكي كده..
لتلفت مليحه.. انت اتخبلت يا واد حد يعمل اكده..
ليصرخ.. ادهم يعمل اكده عشان تعجل َماتبعدش عني اني هروح اخدها من ابوها واعملها فرح واللي تامر بيه وهجيبلها من السما حته وطلبات ابوها وطلباتها هتيجي تحت رجليها.. اني ما ههملش حالي يروح مني واعيش مرار كفايه مرار اجعدي معاها عجليها الا انا خلاص جبت اخري اما اخش اجيب بت الجزمه من جوه واجيبها لحدها تاخد حجها بس كلو انها تبعد عني ولو جالي مين اني ما ههملهاش فاهمين..
لتنظر اليه امه فاحست ان ابنها جن لتعلم انه يعشق تلك الفتاه.. لتاخذ دنيا في احضانها التي هدات قليلا عندما عرفت انه ينوي الزواج منها رسميا وسيطلبها من والدها لتشعر ببعض الراحه ولكنها غاضبه َمنه بشده..
لتهمس مليحه.. ابني اتخبل بيكي يا بتي الله يكون في عونك.
ليمر وقت ويسمعو صريخ زوجته فقد احضرها من شعرها ورماها تحت قدم دنيا لتنتفض وتكلبش في مليحه.. ليصرخ.. كنت حابسك مستني جومتها وفوجتها وتبقي واعيه تشوف وتحكم عليكي يا زباله.. انت دلوك تحت رجلها وهيا هتحكم عليكي واني هنفذ.. ليقترب منها ويمسكها من شعرها فاتن هانم بت الحسب والنسب اتذلت للبحراويه ايه رايك عاد.. نفسي اجتلك بس الصعيدي مابيجتلش حرمه.. ليصفعها بشده لينظر الي دنيا.. احكمي عليها رايده منها ايه..
لتلتصق بمليحه وتهتف مش عايزه حاجه والنبي يا طنط خليه يسكت انا خايفه..
لينظر اليها بحب فحبيبته قلبها نقي ومسامح لينظر الي فاتن.. شفتي يا مدوده من جوا شفتي النضافه شفتي ستك وتاج راسك.. ليهتف اه نسيت اجولك انها بقت مرتي خلاص.
لتصرخ فاتن.. اتجوزت عليا يا مصيبتي اتجوزت علي فاتن..
ليضحك ايوه اتجوزت علي فاتن.. ايه يعني فاتن مين هيا.. مره جاحده وسو مره تشجج الجلب وتحرجه من سواد جلبها. بس لاه مش اتجوزتها عليكي.. انت ماعتيش موجوده من اساسه ليصرخ انت طالج يا زباله..
لتلطم فاتن يا مري فاتن تطلج.. اني اطلج..
ليصرخ ايوه تطلجي وحاجتك تترمي ليكي في الشارع وهفضحك وسط عيلتك كلها.. هفضح فاتن في هواره.. هجول ان المره اللي متزوجها خدت ضيفه من داري.. ضيفه هواره اتاخدت من دار هواره واتبهدلت واتشرط جتتها.. هجول انك كريتي راجل علي مره.. هجول العفش كله وابقي جابلي فضيحتك وعيبتك في هواره.. اللي ياخد ضيف من بيت هواري يستحج الجتل وانت هتشووفي ذل السنين هواره هتاكل وشك من العيبه يا منجوع نجاسه.. وصرخ علي احد الحراس .. خد البت دي نزلها الببدرون علي بال ما اوديها دار ابوها ياكلو وشها اكل.. ليشدها الحارس وهيا تصرخ بشده وتنتحب لما ستلاقيه من ذل علي يد اهلها وفضيحه تنتظرها في الافق..
ظل هو واقفا لمده ليقترب من دنيا لتكلبش في مليحه وتهتف اني خايفه ماتسيبينش.. هو جاي ليه انا خايفه والنبي يا طنط..
لتهتف مليحه.. عايز ايه مش نفذت اللي في دماغك هملها عاد البت مرعوبه..
ليذهب ويشد دنيا اليه لتصرخ ليهتف اهدي عاد مفيش حاجه.. كان صدره يعلو ويهبط بانفعال.. ليشدها اليه ويهتف اسمعي يامه عرفي ابوي اللي حوصل واني اتجوزت اكده وعرفي الكل اني اتجوزت وان دنيا بقت مرتي عشان تخلص علي اكده وماعاد فيها راجعه.. ليشد دنيا وهيا تشعر بالرعب ويصعد بها الي حجرته ومليحه مذهوله من تحول ابنها لذلك القاسي الذي هاج فجاه ليحصل علي مراده وصعد بها للاعلي.
عند داليدا كانت فريده قد اخذتها جانبا لتداويها وتربط راسها لتهتف داليدا هما بيعملو فينا كده ليه فاكرين مالناش حد يقفلهَ.. كانت تبكي.
لتهتف فريده.. حجك عليا والله ادهم بيعشج اختك يا بت الناس والله يا خيتي وهيموت عليها..
لتهتف عافيه هو عندكو كل حاجه عافيه.. مفيش مشاعر خلاص ان كان هو والا اخوه..
لتتنهد فريده.. حبيبتي اخواتي ممكن يكونو غلط في تعبيرهَ عن حبهم بس اللي واضح وظاهر ان ادهم بيعشج دنيا وان ايهم بيعشجك.. ايهم اخوي واعر وصعب بس جه لحدك وبقي واحد تاني ده مش اخوي.. اهدي وفكري وههملك واروح اسخمط عيشه جوزي علي مده يده دي بس ماكانش يجصد والله وتركتها وذهبت.
ذهبت فريده لفايز لتخبطه علي يده لينظر اليها ايه فيه ايه.
لتهتف.. مش مكسوف تمد يدك اتخبلت..
ليهتف.. هيا اللي طايحه تجعد مالها بيهم.
لتهتف لا والله مش اختها.
ليختف.. مالها جوزها راجد تكتم.. المره تكتم اكده لما راجلها يجول ويجوم 🌿 سبحان الله وبحمده 🌿
لتهتف.. هو ايه اللي المره تكتم انت اتخبلت يا فايز
ليهتف غاضبا.. فريده اني مش طايج حالي اكتمي اني مش ناجص جرف.
لتنظر اليه غاضبه.. اكتم َجرف.. لاه يا سي فايز اني لا هكتم ولا اني جرف وتعرف تتكلم زين معاي احسنلك.. استغفروااااا 🌿
ليمسك يدها غاضبا.. احسنلي اللي هو كيف يعني هتعملي ايه يعني انتو نسوان مخبوله كلياتكو احنا في ايه والا في ايه ليدفعها بعدي اني مش طايج حد بلا هم ازرج عليا وعلي سنيني. ليدفعها غاضبا فاخيه وتوأم روحه مسجي بين الحياه والموت وقلبه سينشق عليه وليس له اي حيل في مناهده النساء فانفعل علي زوجته من ما يحترق بداخله...ميفو السلطان..
لتقف فريده غاضبه بقي اكده طيب يا فايز ماشي.
عند داليدا.. دخلت هيا الي ايهم.. كانت مشاعرها تطحن بداخلها وتشعر بدوار رهيب لتدخل تقترب من زوجها احست بالتعب وانها تحتاج ان ترتمي بين احضانه.. كانت داليدا قويه ولكن ما مرت به متعب لقلبها وعقلها لتحس انها انهكت وتعبت وتحتاج لمن تسند اليه لتتلمس وجه زوجها بحنان.. وتهمس تعبت بجد تعبت.. ونامت علي صدره تتلمس الراحه لتهمس قوم والنبي قوم ماتوجعش قلبي.. انا تعبانه ومحتاجه حضنك.انا تعبانه يا ايهم.. لتتاوه من راسها وتهتف.. انا ماعتش عارفه غير اني محتجالك.. غلبت اموت ده جوايا بس نفسي انام عايزه انام تعبانه اوي نفسي تاخدني في حضنك وتنيمني.مش عارفه انا ليه اتنسيت كان نفسي يبقي ليا جواك مكان.. انت جوايا كل الامان.. قلبي مليان وجع.. خلاص كده فاضلي ايه الا الوجع.. هتفضل ليك جوايا مكان.. عمري كله هعيشه علي ذكري حب راح.. كانت تنام علي صدره وتشهق بشده.. هعمل ايه يا قلبي همشي واسيبك خلاص.. خلاص قل هعيش لوحدي خلاص كده.مش انت اللي قلتلي لو رجعت هتلاقي قلبي راجع يقول حبيت ولا عمري نسيت.. همشي واعيش ازاي.. والنبي قولي هعيش ازاي.. عارف يوم ما شفتك حسيت ان لقيت نفسي انت نفسي.. ما عتش عارفه خلاص بحب مين وبعشق مين بس ماعرفش افضل اعشق واحب وانت راحت جو اك كل حاجه ليا.. قلبي بيتمزع ليه راحت كل حاجه ليا ليه ليه مفيش ولا ذكري ليا ليه.. ليه اتنسي ليه عملت ايه عشان اتنسي وابقي سراب وخيال.. دا حتي انا مش في الخيال.. يا ريتني كنا حاجه.. كنت اي حاجه كنت ذكري ولو بسيطه.. والله كنت هرضي كنت هرضي منك باي حاجه كنت هنام واتخيل اني لسه ليا حاجه.. . لتغمض عينيها بوجع..وتمسك يده وتقبلها بحب. هفضل احبك لوطال عمري وايامي هفضل احبك لو زاد البعد منك ومات في قلبك الحنين هفضل احبك ونارا تكويني جوا ضلوعي هفضل احبك ولَو انعاد الزمن هعوز احبك . خلاص يا قلبي همشي من سكات همشي واعيش عمري عاللي فات..بس مش عارفه هعملها ازاي ايهم انا بعشقك انت ايهم مش حد تاني كانت تنام علي صدره وتتلمسه بحنان لتهمس بحبك اد عمري كله نفسي اخدك واخبيك جوايا تحس بيا عندي حب عايزه الفك بيه انت تاخد لما تقول استكفيت جايز تحس بيا مش قادره اتخيل اني ممكن ابعد قلبي بيتمزع والله بيتمزع.. انت اللي عشقك جوايا طاح انا داليدا اللي ماخدش يقدر عليها تتمنالك تقولي كلمه تتمني منك نظره والله نظره. طب كنت افتكر اي حاجه اروح فين باللي جوايا.. انا ليا حبيب عايزاه وهو نش فاكرلي حاجه.. نفسي اخش حضنك ماخرجش الا ونفسي رايح لاني لو خرجت هغيش ميته مانت الروح والقلب انت العين والنني انت اللي هموت عليه والله هموت عليه لترفع وجهها وتقبل خده وحشتني قوي قوم بقه اطمن عليك مش عايزه حاجه غير اني اطمن عليك عارف حاسه ضهري مكشوف والله مكشوف عايزاك تغطيني قوم يا واخد قلبي من جوا. حتي لو بعدت هتفضل ضهري واماني هتفضل راجل ولا هشوف راجل غيرك انا عيني مليانه بيك قلبي اللي واخد قلبي لتنحني وتتلمس شفتيه وتهمس بحبك بحبك وقلبي بيصرخ بيقول بحبك.. بحبك ومش زعلانه اني بحبك انا اتخلقت عشان احبك وبس. ولو جابولي دنيا علي دنيا ولو غيرولي الدنيا هرجع واختار دنيتك عارف رغم وجعي هعوز الف مره اعيش اللي عيشته معاك انت وريتني الفرح كله انت عيشتني الحب كله راضيه لنا تزعلني خلاص قدر ربنا افتكرلك الحلو كله ولا يوم اقول دا عمل. عمل لا دا عملي الحلو كله دا جبلي قلوب الدنيا وحطها في قلبه.. دا حبني وفرحني ولا يوم زعلني انت الحبيب اللي هنام علي حبه انت الحبيب اللي ولا يوم هنسي قلبه دا قلبه دهب صافي لما كان الحبيب.. هصبر وهعيش علي ذكري حضنك هصبر واعيش اتمني حضنك ولو مادخلتوش محبه اتمني الدنيا تخلص وامون ليك في الجنه حبيب مانت جنتي يا قلب داليدا.. لتمسك يده وتضعها علي قلبها بيدق عليك وبس.. دقاته ليك وبس ولا يوم هيدق لحد تاني عشان انت متربع جواه انت اللي بتسري في دَه وتعيشه هناه.. رضيت بحبك وفرحت ودلوقتي راضيه ببعدك وبقول نفسي تنسعد عشان بحبك ادعي ربنا انك ترجعلي في يوم هعيش علي امل ان فيه ذكري تنبض جواك مانا ماليش غير اني اقول يا رب ردهولي حبيب اشيله في نن عيوني افتحله قلبي واخبيه لتقبله بحب وتهمس بحبك والله بحبك اعمل ايه بحبك يا قلبي بحبك وهموت عليك . كانت تنتحب وتتلمس صدره وتقبله بحنان ليمر الوقت وهيا تنتحب لتحس ما جعلها لتتجمد فجاه حين... بقلمي ميفو السلطان


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close