رواية جحيم عشق صعيدي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم دعاء احمد
الحلقة 2
.
.
ضر"ب نا"ر في كل مكان على صقر وحور
صقر حضن حور عشان يحميها وبص شاف الشخص اللي بيضر"ب عليهم نا"ر واقف في برج قريب من المزرعه بعد شويه الضر"ب وقف
حور بعدت عن صقر بخوف ودراعه الاتنين بينز"فوا
صقر بتعب. انتي كويسه وبقي يبص لها في كل مكان انطقي انتي كويسه
حور واقفه بتعيط وهي شايفه بينز"ف مش قادره تتكلم
صقر بزعيق. حور انطقي انتي كويسه
حور عيطت اكتر وصوت شهقاتها بقى اعلي
صقر بو"جع بص على دراعه اللي بتنز"ف وبص لحور اللي عنيها بصه للجر"ح بخوف
صقر بحنان. اهدي اهدي انا كويس متقلقيش والله كويس
حور ارتمت في حضنه وبقيت تعيط ومتمسكه بيه اكتر
صقر بحنان بقى يطبطب عليها
حور بخوف. انت مش هتسبني كفايه سيبتني خمس سنين
صقر. حور ياله نرجع المكان مش امان
حور. ليه يا صقر ليه سبتني كل السنين دي هنت عليك
صقر لنفسه. مش لازم تضعف انت دلوقتي كبير العيله لو ضعفت هيبقى خطر على الكل ايه اللي رجعة يا حور كنت مطمن عليكي برا مصر
صقر بجديه. حور بطلي كلامك الغريب دا ايه هنتي عليا دي انت محسسني انك كنتي محبوسه وبعدين رجعتي ليه مكنتي تخليكي برا مصر
حور بصدمه. انت مكنتش عايزين ارجع
صقر. ايوه مكنش لازم ترجعي جيتي مصر تاني ليه ليييهه
قالها بغ"ضب وهو يبعدها عنه ويمشي
حور مسكت ايديه ووقفت ادامه. انت بتهزر صح انت قالت زمان انك بتحبني صح ولو مقولتش تصرفاتك خوفك عليا كل دا كان وهم
صقر بحده. زمان لما كنتي طفله إنما انتي دلوقتي عروسه ولازم يكون في حدود بينا عشان سمعتك يا بنت خالي
حور بدموع. يعني انت مكنتش بتحبني
صقر. بحبك بس حب اخوي وبعدين انتي غبيه بقى صقر العزايزي هيحب بنت أصغر منه ب ١٢سنه ليه من قله البنات
حور بو"جع. صقر انت بتكدب صح
صقر بقى ماسك دراه اللي بينز"ف. ابعدي عني يا حور وياريت ترجعي فرنسا
وسابها ومشى
في ثرايا العزايزي
زينه. وحشتني اوي يا مالك
مالك. وانتي كمان والولاء وحشوني اوي
فهد. بس ايه الجمال دا يمرات خالي لسه زي القمر
بريق. ماشي يا بكاشه انت عامل ايه
رعد وساره وساره بنتهم دخلوا في اللحظه دي
فهد بحب. هو القمر بيطلع بالنهار ولا ايه
رعد وهو بيسلم عليه. مالك حمد لله على سلامتك
مالك. الله يسلمك متغيرتش كتير يا رعد عامل ايه
رعد. الحمد لله تمام
ساره الأم. وحشتيني اوي يا بريق
بريق. والله وانتم كمان ونور ايه دا مين القمر دي
ساره. دي بنتي ساره
بريق. بسم الله مشاء الله زي القمر لو كان عندي ولد كنت جوزتهولك فورا
فهد بسرعه. ايه دا هو انا مش ابنك برده يا مرات خالي وسنجل على فكره
ساره بصتله بحب وهو غمزلها
بصقر دخل ودراعه الاتنين بينز"فوا وحور وراه بتعيط
الكل جريوا عليه بخضه وفزع
زينه بخوف. صقر مالك يا ابني ايه اللي حصل
فهد. انت كويس يا خوي
صقر بهدوء. متخافوش دي رصاصه سطحيه
زينه بتحسس على هدومه. صقر انت لابس ستره واقيه ليه وايه اللي بيحصل
صقر بص لابوه وجبل اتأكد أن في حد بيحوم حولين العيله
صقر. يا ماما اهدي انا لابسها للحمايه والحمد لله جيت بفايده
زينه بسرعه راحت جابت شاش وقطن و معقم وبدأ تحيط جرو"ح ايديه وهي بتعيط
صقر مسك وشها ومسح دموعها
صقر بحب. دموعك غاليه اوي يا أمي لو سمحتي كفايه
زينه بخوف. انتم أغلى حاجه عندي يا ابني انتم حياتي كلها عمري
جبل. رعد. مالك ورايا على المكتب
حور بصاله وبتعيط وهو نفسه يقوم يضمها ويمسح دموعها
صقر. انا هطلع ارتاح يا أمي بعد اذنكم
في المكتب
جبل ورعد ومالك لسه دخلين المكتب في حد رمي زلطه ك"سرت الازاز
جبل بسرعه راح يشوف مين عمل كدا مكنش في حد
لقى ورقه ملفوفه حوالين الزطله
وطى واخدها وبدأ يقرأ المكتوب
جبل بيه العزايزي خالي بالك على عيلتك وكل اللي بتحبوهم لأنهم دخلوا جحيم انتق"امي هتشوف ولادك بيمو"توا ادامك وبنتك بتنتهي ومراتك بتتعذ"ب ولادك هيكر"هوا بعض وهيد"مروا بعض ببعض سيبتكم سنين تفرحوا عشان وجعك يبقى أكبر عليهم صحيح بنتك فين دلوقتي ههههههه ولادك واحبابك وكل اللي تعرفهم هيد"مروا وأولهم صقر فهد ملاك
أظن رعد بيه معاك دلوقتي خالي بالك على بتحبوهم
وخالص كرا"هيتي لكم ولابناكم
جبل مسك الورقه بكر"ه وغيظ
جبل. رعد تقلبلي الدنيا على ملاك وتجيبها فور
رعد مسك الورقه وقراها وفعلا بقوا خايفين على ولادهم
رعد خرج وراح لملاك الكليه وسأل عليه صحابها والدكاتره وقالوا انها مشيت من فتره مع شله بنات بس مفيش إثر ليها
رعد اتصل على جبل
جبل. لقيتها
رعد. ملاك مالهاش إثر في الكليه تمام
جبل. اقلب الدنيا لحد ما تلقيها يا رعد
باليل
حور بتنزل وهي لابسه فستان ازرق لحد الركبه وكات
صقر قاعد مع شخص بيتكلموا في شغل
اول ما نزلت صقر رياكشنات وشه كلها اتغيرت للغ"ضب
بص للشخص اللي قاعد معه لقه بيبص على حور بنظرات حق"يره جدا
صقر بحده. ببببررررررااا والشغل اللي ما بينا ملغي
الشخص بخوف. صقر بيه انا اسف مش اصدي
صقر نزل فيه ضر"ب وحور واقفه بتعيط وخايفه
زينه جريت على صقر لما سمعت صوته. صقر سيبه يا بني هو حصل ايه لده كله
صقر بعد عنه. بببببرررررااا
الشخص جرى بخوف زينه بصت لصقر لقيت جرح ايديه بقى ينز"ف تاني
زينه. ليه يا ابني حرام عليك انت مصمم تمو"تنا من الخوف عليك
صقر لأول مره ميهتمش بكلام أمه وشد حور من ايديها وطلع للدور التاني
ماسك درعها بقوه وغ"ضب. ايه اللي انتي لبسه دا
حور بعياط. اسفه والله هغيره
صقر بغ"ضب وغيره. بعد ايه بعد ما الحق"ير دا بصلك افهمي با بنت الناس انتي اهنه في الصعيد مش في فرنسا والجو اللي كنت عايشه فيه دا تنسيه ياما ترجعي ومتجيش تاني
حور بوجع. صقر انت بتوجعني
صقر بحده. وهفضل اوجعك طول ما انتي بتعملي الغلط اللي يبصلك بعينه يتمحي من على وش الدنيا
حور. اسفه والله مش هعمل كدا تاني
صقر سابها بغ"ضب ومشي
حور لنفسها. تاب انت دلوقتي بتحبني وبتغير عليا ولا ايه
في مكان ما
تستيقظ ملاك بتعب شديد تجد نفسها عا"ري تمام وجانبها أسر وهو كذلك عا"ري وجسدها ملي بالكدمات وهناك د"م على السرير
بقيت تصر"خ بأعلى صوتها أسر فاق بقى مصدوم من شكله ومن اللي حصل ومش فاهم ازاي دا حصل ملاك بالنسبه له اخته أو طفله هو ربها ووزينه امهم هما الاتنين
بقى يلبس هدوم ويحاول يهديها وهي بتصر"خ وتعيط وتل"عن في أسر
لحد ما فقدت الوعي أسر لابسها هدومها وحملها وخرج من الشقه الغريبه دي
في قصر العزايزي
زينه بخوف. جبل ملاك اتاخرت اوي دي اول مره تعملها
جبل بتوتر مش راضي يقولها انها مختفيه من الكليه وكمان الورقه اللي جيتله
بعد شويه بيدخل ظابط وآلات عساكر
جبل. ايه دا في ايه يا حضره الظابط
الظابط. مطلوب القب"ض على مدام زينه الزهراوي
جبل بغ"ضب حارق. اقب"ض على مين انت اتجننت
الظابط بخوف. مدام زينه مطلوب القب"ض عليه في تهمه سر"قه أعض"اء في المستشفي بتاعت القلب بتاعتها
زينه بصدمه. سر"قه أعض"اء انا انا يا فندم بعمل شغلي الغلابه بأقل تكاليف وبوفرلهم كل حاجه ازاي هعمل كدا
الظابط. اتفضلي معانا
جبل. مراتي هتخرج معايا وهترجع معايا بصي لزينه وبيحاول يطمنها لكن هو عارف ان في حد بيد"مر العيله فعلا
في مكان مجهول
يجلس يضع قناع على وجهه يبتسم بكر"اهيه فخطته مازالت في البدايه
مجهول. هتوحشوني عيله العزايزي
.
.
ضر"ب نا"ر في كل مكان على صقر وحور
صقر حضن حور عشان يحميها وبص شاف الشخص اللي بيضر"ب عليهم نا"ر واقف في برج قريب من المزرعه بعد شويه الضر"ب وقف
حور بعدت عن صقر بخوف ودراعه الاتنين بينز"فوا
صقر بتعب. انتي كويسه وبقي يبص لها في كل مكان انطقي انتي كويسه
حور واقفه بتعيط وهي شايفه بينز"ف مش قادره تتكلم
صقر بزعيق. حور انطقي انتي كويسه
حور عيطت اكتر وصوت شهقاتها بقى اعلي
صقر بو"جع بص على دراعه اللي بتنز"ف وبص لحور اللي عنيها بصه للجر"ح بخوف
صقر بحنان. اهدي اهدي انا كويس متقلقيش والله كويس
حور ارتمت في حضنه وبقيت تعيط ومتمسكه بيه اكتر
صقر بحنان بقى يطبطب عليها
حور بخوف. انت مش هتسبني كفايه سيبتني خمس سنين
صقر. حور ياله نرجع المكان مش امان
حور. ليه يا صقر ليه سبتني كل السنين دي هنت عليك
صقر لنفسه. مش لازم تضعف انت دلوقتي كبير العيله لو ضعفت هيبقى خطر على الكل ايه اللي رجعة يا حور كنت مطمن عليكي برا مصر
صقر بجديه. حور بطلي كلامك الغريب دا ايه هنتي عليا دي انت محسسني انك كنتي محبوسه وبعدين رجعتي ليه مكنتي تخليكي برا مصر
حور بصدمه. انت مكنتش عايزين ارجع
صقر. ايوه مكنش لازم ترجعي جيتي مصر تاني ليه ليييهه
قالها بغ"ضب وهو يبعدها عنه ويمشي
حور مسكت ايديه ووقفت ادامه. انت بتهزر صح انت قالت زمان انك بتحبني صح ولو مقولتش تصرفاتك خوفك عليا كل دا كان وهم
صقر بحده. زمان لما كنتي طفله إنما انتي دلوقتي عروسه ولازم يكون في حدود بينا عشان سمعتك يا بنت خالي
حور بدموع. يعني انت مكنتش بتحبني
صقر. بحبك بس حب اخوي وبعدين انتي غبيه بقى صقر العزايزي هيحب بنت أصغر منه ب ١٢سنه ليه من قله البنات
حور بو"جع. صقر انت بتكدب صح
صقر بقى ماسك دراه اللي بينز"ف. ابعدي عني يا حور وياريت ترجعي فرنسا
وسابها ومشى
في ثرايا العزايزي
زينه. وحشتني اوي يا مالك
مالك. وانتي كمان والولاء وحشوني اوي
فهد. بس ايه الجمال دا يمرات خالي لسه زي القمر
بريق. ماشي يا بكاشه انت عامل ايه
رعد وساره وساره بنتهم دخلوا في اللحظه دي
فهد بحب. هو القمر بيطلع بالنهار ولا ايه
رعد وهو بيسلم عليه. مالك حمد لله على سلامتك
مالك. الله يسلمك متغيرتش كتير يا رعد عامل ايه
رعد. الحمد لله تمام
ساره الأم. وحشتيني اوي يا بريق
بريق. والله وانتم كمان ونور ايه دا مين القمر دي
ساره. دي بنتي ساره
بريق. بسم الله مشاء الله زي القمر لو كان عندي ولد كنت جوزتهولك فورا
فهد بسرعه. ايه دا هو انا مش ابنك برده يا مرات خالي وسنجل على فكره
ساره بصتله بحب وهو غمزلها
بصقر دخل ودراعه الاتنين بينز"فوا وحور وراه بتعيط
الكل جريوا عليه بخضه وفزع
زينه بخوف. صقر مالك يا ابني ايه اللي حصل
فهد. انت كويس يا خوي
صقر بهدوء. متخافوش دي رصاصه سطحيه
زينه بتحسس على هدومه. صقر انت لابس ستره واقيه ليه وايه اللي بيحصل
صقر بص لابوه وجبل اتأكد أن في حد بيحوم حولين العيله
صقر. يا ماما اهدي انا لابسها للحمايه والحمد لله جيت بفايده
زينه بسرعه راحت جابت شاش وقطن و معقم وبدأ تحيط جرو"ح ايديه وهي بتعيط
صقر مسك وشها ومسح دموعها
صقر بحب. دموعك غاليه اوي يا أمي لو سمحتي كفايه
زينه بخوف. انتم أغلى حاجه عندي يا ابني انتم حياتي كلها عمري
جبل. رعد. مالك ورايا على المكتب
حور بصاله وبتعيط وهو نفسه يقوم يضمها ويمسح دموعها
صقر. انا هطلع ارتاح يا أمي بعد اذنكم
في المكتب
جبل ورعد ومالك لسه دخلين المكتب في حد رمي زلطه ك"سرت الازاز
جبل بسرعه راح يشوف مين عمل كدا مكنش في حد
لقى ورقه ملفوفه حوالين الزطله
وطى واخدها وبدأ يقرأ المكتوب
جبل بيه العزايزي خالي بالك على عيلتك وكل اللي بتحبوهم لأنهم دخلوا جحيم انتق"امي هتشوف ولادك بيمو"توا ادامك وبنتك بتنتهي ومراتك بتتعذ"ب ولادك هيكر"هوا بعض وهيد"مروا بعض ببعض سيبتكم سنين تفرحوا عشان وجعك يبقى أكبر عليهم صحيح بنتك فين دلوقتي ههههههه ولادك واحبابك وكل اللي تعرفهم هيد"مروا وأولهم صقر فهد ملاك
أظن رعد بيه معاك دلوقتي خالي بالك على بتحبوهم
وخالص كرا"هيتي لكم ولابناكم
جبل مسك الورقه بكر"ه وغيظ
جبل. رعد تقلبلي الدنيا على ملاك وتجيبها فور
رعد مسك الورقه وقراها وفعلا بقوا خايفين على ولادهم
رعد خرج وراح لملاك الكليه وسأل عليه صحابها والدكاتره وقالوا انها مشيت من فتره مع شله بنات بس مفيش إثر ليها
رعد اتصل على جبل
جبل. لقيتها
رعد. ملاك مالهاش إثر في الكليه تمام
جبل. اقلب الدنيا لحد ما تلقيها يا رعد
باليل
حور بتنزل وهي لابسه فستان ازرق لحد الركبه وكات
صقر قاعد مع شخص بيتكلموا في شغل
اول ما نزلت صقر رياكشنات وشه كلها اتغيرت للغ"ضب
بص للشخص اللي قاعد معه لقه بيبص على حور بنظرات حق"يره جدا
صقر بحده. ببببررررررااا والشغل اللي ما بينا ملغي
الشخص بخوف. صقر بيه انا اسف مش اصدي
صقر نزل فيه ضر"ب وحور واقفه بتعيط وخايفه
زينه جريت على صقر لما سمعت صوته. صقر سيبه يا بني هو حصل ايه لده كله
صقر بعد عنه. بببببرررررااا
الشخص جرى بخوف زينه بصت لصقر لقيت جرح ايديه بقى ينز"ف تاني
زينه. ليه يا ابني حرام عليك انت مصمم تمو"تنا من الخوف عليك
صقر لأول مره ميهتمش بكلام أمه وشد حور من ايديها وطلع للدور التاني
ماسك درعها بقوه وغ"ضب. ايه اللي انتي لبسه دا
حور بعياط. اسفه والله هغيره
صقر بغ"ضب وغيره. بعد ايه بعد ما الحق"ير دا بصلك افهمي با بنت الناس انتي اهنه في الصعيد مش في فرنسا والجو اللي كنت عايشه فيه دا تنسيه ياما ترجعي ومتجيش تاني
حور بوجع. صقر انت بتوجعني
صقر بحده. وهفضل اوجعك طول ما انتي بتعملي الغلط اللي يبصلك بعينه يتمحي من على وش الدنيا
حور. اسفه والله مش هعمل كدا تاني
صقر سابها بغ"ضب ومشي
حور لنفسها. تاب انت دلوقتي بتحبني وبتغير عليا ولا ايه
في مكان ما
تستيقظ ملاك بتعب شديد تجد نفسها عا"ري تمام وجانبها أسر وهو كذلك عا"ري وجسدها ملي بالكدمات وهناك د"م على السرير
بقيت تصر"خ بأعلى صوتها أسر فاق بقى مصدوم من شكله ومن اللي حصل ومش فاهم ازاي دا حصل ملاك بالنسبه له اخته أو طفله هو ربها ووزينه امهم هما الاتنين
بقى يلبس هدوم ويحاول يهديها وهي بتصر"خ وتعيط وتل"عن في أسر
لحد ما فقدت الوعي أسر لابسها هدومها وحملها وخرج من الشقه الغريبه دي
في قصر العزايزي
زينه بخوف. جبل ملاك اتاخرت اوي دي اول مره تعملها
جبل بتوتر مش راضي يقولها انها مختفيه من الكليه وكمان الورقه اللي جيتله
بعد شويه بيدخل ظابط وآلات عساكر
جبل. ايه دا في ايه يا حضره الظابط
الظابط. مطلوب القب"ض على مدام زينه الزهراوي
جبل بغ"ضب حارق. اقب"ض على مين انت اتجننت
الظابط بخوف. مدام زينه مطلوب القب"ض عليه في تهمه سر"قه أعض"اء في المستشفي بتاعت القلب بتاعتها
زينه بصدمه. سر"قه أعض"اء انا انا يا فندم بعمل شغلي الغلابه بأقل تكاليف وبوفرلهم كل حاجه ازاي هعمل كدا
الظابط. اتفضلي معانا
جبل. مراتي هتخرج معايا وهترجع معايا بصي لزينه وبيحاول يطمنها لكن هو عارف ان في حد بيد"مر العيله فعلا
في مكان مجهول
يجلس يضع قناع على وجهه يبتسم بكر"اهيه فخطته مازالت في البدايه
مجهول. هتوحشوني عيله العزايزي