رواية المريض والدكتورة المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم سندس عمر
(البارت الثاني)
ووصلت المستشفى ووقفت الدكتور وسالت علي غرفه ساره بس لما سالت الدكتور اتصدمت صدمه كانها وقعت عليها زي السا*عقه
الدكتوره: البقاء لله"
الدكتور.. ايوا بصراحه البنت كانت كويسه جدا فاجاء لقينا الجاهز صفر والبنت قطعت النفس وقلبها وقف...
ملك.. لا لا اكيد حضرتك غلطان انا قصدي علي ساره عمران اللي ابن عمها بيفضل موجود هنا
الدكتور.. ايوا حضرتك دي اللي قصدي عليها الحقيقه منعرفش ايه اللي حصل بظبط البنت كانت كويسه..
ملك افتكرت كلام سوفيان وان عمهم هو اللي عمل فيهم كده..
ملك بنفعال.. انتو ازاي متبقوش جنبها ازاي وفين ابن عمها دا..
الدكتور.. اهدي لو سمحت انا ملناش ذنب انا بقول لحضرتك البنت كانت كويسه وفاجاء جرينه كلنا لما لقينا الجاهز صفر وعقبال ما وصلنا ليها كان قلبها وقف...
ملك.. انا عايزه اراجع الكاميرات بتاعت المستشفى دلوقتي حالا..
الدكتور.. للاسف الكاميرات عطلانه...
ملك.. انت ازاي بالبرود دا.؟ ويعني اي عطلانه انتو مستشفى زبا*له..
الدكتور.. حضرتك مينفعش اللي بتعملي دا..
ملك.. مينفعش اللي انا بعملو دا انا هوديكم في ستين داهيه..
الدكتور.. دا مش ذنبنا اللي حصل دا قضاء وقدر..
ملك.. مفيش كاميرات في اوضه ساره..؟؟
الدكتور.. لا فيه بس عطلانه بردو..!!!!
ملك.. انا هدخل اشوفها بنفسي..
الدكتور.. استني حضرتك انتي رايحه فين مينفعش كده..
ملك.. والله العظيم لو مبعتش عن وشي لكون مبلغه عنكم البوليس..
الدكتور.. طب استني بس بوليس ايه خلاص خشي شوفي الكاميرات..
"ملك دخلت وفتحت اللاب توب لقت كاميرا اوضه ساره شغاله"
ملك.. طب ما الكاميرا شغاله اهي يا دكتور..؟!
الدكتور.. يمكن حد من هنا صلحها..
ملك بصت ليه بشك.. وفاجاء لمحت حد في الكاميرا دخل اوضه ساره وكان لابس قناع علي وشو وبيتلفت حوليه وفاجاء شال الاكسجين عن ساره وجري من البلكونة...
ملك.. دا انا هوديكم في ستين داهيه ازاي متشوفوش حاجه زي كده انا هبلغ البوليس..
"وفعلا ملك بلغت البوليس والبوليس وابتدا انه يفحص كل حاجه بس اللي عمل فيها كده كان زكي و مسبش ورا اي دليل.."
الظابط.. دكتوره ملك احنا ملقناش اي اثر للي عمل في البنت كده..!
ملك.. يعني ايه ملقتوش لي اثر امال هتعملو ايه..
الظابط.. مضرين نقفل القضيه ضد مجهول..!
ملك بصدمه.. لا لا انتو مش طبعين انت ترضها علي اختك يحصلها كده وتقفل القضيه ضد مجهول..!
الظابط.. مهو انا مفيش في ايدي حاجه اعملها..
ملك.. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم..
الدكتور.. لو سمحت عايزين حد تبع البنت اللي توفت دي علشان يطلع ليها تسريح بالدفن..!!
"ملك.. تمام خلوها هنا ساعتين بظبط وهرجع تاني"...
الدكتور.. تمام..
" ملك مشيت وراحت المستشفى عند سوفيان"
سوفيان.. طمنيني علي ساره هيا عامله ايه..؟؟
ملك.. البقاء لله..!
سوفيان.. البقاء لله في مين انا بقولك اختي عامله ايه..!!
ملك.. روحت المستشفى الدكتور قالي البقاء لله لما هددتهم اني لازم اشوف الكاميرات ياما هبلغ البوليس عنهم وافقو ودخلت علشان اشوف الكاميرات لقيت واحد مقنع دخل الاوضه وكان بيتسحب وشال الاكسجين عن ساره وهيا قطعت النفس وقلبها وقف..!؛؛
سوفيان.. لا لا انتي اكيد بتهزري صح قوليلي انك بتهزري مستحيل ساره قالتلي انها مش هتسبني ووعدتني.. لاا..
"سوفيان وقع علي الارض وهو منهار وعمال يعيط.."
ملك.. اهدي يا سوفيان انت لازم تخرج من هنا علشان تطلع تسريح لاختك بالدفن وتدفنها..
سوفيان.. هو اللي عملها اقسم بالله لا اقتله..
ملك.. اهدي يا سوفيان كله بالعقل..
سوفيان بنهيار.. عيله صغيره دي عيله صغير يا ملك يقتل عيله صغيره وصلت بيه الحقار*ه لكده..
ملك.. هنجيب حقكم كلكم بس بالعقل علشان متوديش نفسك في داهيه..
سوفيان.. منا كده كده رايح الداهيه فا مش فارفه اخد حقنا من دلوقتي..
ملك.. اصبر انت رايح فين انت فاكرها بالساهل كده وفاكر ان باباك ومامتك واختك هيفرحوك بيك احنا لازم نفكر بالعقل وانا معاك...
سوفيان.. انا عايز اخرج من هنا حالا..
ملك.. حاضر هنخرج احنا الاتنين بس اهدي..
سوفيان.. يلا بقولك عايز اخرج من هنا..
ملك.. قولتلك حاضر هروح استاذن المدير اني هاخد اليوم دا اجازه وهاجي معاك متخرجش لحد ما اجيلك..
سوفيان.. تمام..
"وفعلا ملك راحت استاذنت المدير انها هتاخد اجازه اليوم دا والمدير واقف"
"ملك رجعت الاوصه لقت سوفيان مغير هدومو"
سوفيان.. بس دا مش هيبقي خطر عليكي..
ملك.. خطر عليا في ايه مش فاهمه...
سوفيان.. قصدي علشان انتي المسؤله عن حالتي ولما يعرفو اني خرجت ممكن تتسبي في مشكله..
ملك.. لت متقلقش انا عارفه انا بعمل ايه..
وفاجاء حد فتح الباب ودخل وقفل الباب..
دخل شخص وكان ماسك مسد*س في ايده=منور يا ابن اخويا..