رواية بنات الاسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم السلطانة نور القمر
في الحفله
الكل قاعد وجيسي بترقص مع فهد
آوس : نورين !!
نورين بصت ليه : نعم ؟
آوس : ترقصي معايا !
نورين : لا مش عايزه !!
آوس شد أيدها بضحك : يلا بقي
وخدها وراح يرقصوا
نور : وربنا أنا يومي اتقفل بعد ما شوفت رعد اوف بجد
نوران : معاكي حق مش عارف مش بيشوف نفسه عامل ازاي
ويقطع كلامهم شخص اول لما نوران ونور يشوفوه يكتموا ضحكهم علي اللي هيحصل
ماجي وهي يتحضن اسد : اسد بجد مش مصدقه انت عايش بجد
اسد بيحاول يبعدها عنه وجيهان قامت شدتها من دراعها و بعدتها عنه
سيف مال عليها : هو في ايه
نوران بصت ليه من غير ما تاخد بالها و تتصدم من وشه القريب منها ثانيه كمان و كانت هتبقي قريبه من شفايفه هو ابتسم بخبث و عيونه علي شفافيها اللي بتدعوك لتقبيلها و هي زقت كتفه بحده ووالقت عليه نظره ناريه بعد ما لاحظت نظراته و اكيد فهمت و هي ابتسم بهدوء علي رد فعلها و نور اتكلمت بصوت خافت و همست بالقرب منه : بص ماجي ديه كانت بتحب اسد وتقريبا مازالت وعرفت انها بعد موته جالها انهيار عصبي ودخلت المستشفى وقعدت تتعالج ومش اتجوزت عشان هي لسه بتحبه ومش معاها اولاد
ادهم : طب ايه المشكله ؟
نور بسخرية : ديه جيجي هتولع فيها عشان حضنته بس شوف كدا
وبصوت ليهم لقوا جيهان بتبص ليها بحقد وماجد بتبص ليها نفس البصه واسد عشان يقلق توتر الموقف : ازيك يا ماجي عامله ايه ؟
ماجي بصتله و اتكلمت بعشق : بقيت كويسه بعد ماشوفتك انت مش متخيل أنا كنت عامله ازاي بعد ما عرفت بموتك بس ازاي ظهرت كدا بعد ٦ سنين
نوران بابتسامه مصطنعه و قررت تدخل في الموضوع خصوصا انها شايفه غضب جيهان و أنها علي وشك الانفجار : شوفتي القدر ازيك ماجي ؟
ماجي بابتسامه هادئه و بصت في عيونها اللي بتشبه عيون اسد : تمام نوران ولا اقول إمبراطورة ولا اميرتي
نوران بابتسامه مصطنعه بارده : الامبراطوره احسن وانا اميره اسد وجيهان وبس عشان أنا بنت جيهان
ماجي بصت ليها باحراج و فهمت اقصد ايه بكلامها و راحت تحضن اسد ثاني عشان تودعه لقت نور أما نوران مسكت جيهان ايد جيهان و ضغطت عليها كأنها بتقولها اهدي
نور حضنتها هي : هاي ماجي !
ماجي بضيق : تمام
نور باستفزاز : هو انتي مش ملاحظه انك عايزه تحضني بابي قدامنا طب مش واخده بالك أنه معاه ثلاث بنات قدك في الطول و حضنه ده ملك لمراته وبناته بس وانت مش متوصيه حضنتيه مره وسكتنا خلاص بقي الله يا ماجي
ماجي : علي فكره انا اعرفه قبلها و حتي لو مافيش نصيب اسد غالي عندي
نوران سابت جيهان : خدي حقك !!
وقعدت وسيف بص ليها بعدم فهم و رفع حاجبه باستغراب وهي مسكت كوبايه العصير و شربت منها ببرود
وجد بقلق : ليه سبتيها ممكن تغلط وانتي عارفه أو تضربها و الصحافه موجوده و عيونهم علينا احنا
نوران : ما هي اللي مش محترمه مش فاهمه أن مراته قاعده أو بناته
اسد مسك جيهان وخدها في حضنه : ماجي الوقت ده عدا عليه زمن أنا بعشق جيهان وانتي عارف وانا رجعت ليها وبس و انسي بقي واحنا كبرنا علي الكلام ده وانا معايا ولادي دلوقتي اتبسط اني شوفتك بجد من قلبي و اطمنت عليكي و بتمني اشوف ثاني
ماجي بحزن : وانا اكتر يا اسد وذي ما قولت ليك قبل كدا عمري ما افكر اذئ جيهان عشان سعادتك معاها وانا بحبك وكفايه اشوفك مبسوط عن اذنكم
و مشيت بهدوء و برا الحفله و نور ضحكت و غمزت اسد
نور : يا معجباتك يا اسد حتي وانت عندك عيال قدهم في الطول بيجولك
وغمزت ليه : جامد انتي اسدي
اسد ضحك جامد وجيهان سمعت الكلام اللي خلي الدم يفور و الباقي يكتم ضحكه
بنت : شايفه المز اللي هناك ده يخرب بيت عيونه الزرقاء قمر
بنت ٢ : ولا غمزته يا خرابي عسل لا أنا لازم اروح أكلمه
بنت : استني يا مجنونه تروحي فين تلاقي مراته اللي قاعده جنبه
بنت ٢ : لا مش مرات شكلها باين كدا هروح اشوف مالكيش انتي دعوه
في الوقت ده نوران كانت قاعده جنب اسد و بصت لاسد بصدمه و جيهان و الباقي كاتم ضحكه
نوران بصدمه و استغرب ازاي مش عارفه هي مين : مراته !!
+
وجه نورين وجيسي وفهد وآوس وسمعوا الكلام الاخير بتاع البنت وفي نفس الوقت جات البنت ونور دخلت في هستريه ضحك وماحدش عارف يسكتها
البنت : هاي أنا جاكي وانت ؟
اسد بابتسامه هادئه : حبيبتي روحي مكانك
جاكي : ليه حتي نتعرف !
نور بضحك : هههههههههههه ما هو للاسف هههههههههههه مش هينفع هههههههههههه
فهد حط أيده علي بوقها عشان تسكت
جاكي : ليه بس ؟؟
نوران بابتسامه واسعه : أصله يبقي بابي !
نور ضحكت اكتر وفهد شدها من أيدها وخرج برا الحفله عشان الناس ابتدت تاخد بالها
جاكي بصدمه و بصت لاسد مره و نوران مره مش مصدقه اللي سمعته بابها ازاي ده شاب هي شايفه شاب مش اب ابدا : هو انتي بتتكلمي بجد ؟؟
جيهان بعصبية : بصي يا بنت شايفه الترابيزه اللي هناك ديه لفي وروحي ليها بدل ما اخليهم يخرجوكي علي إسعاف فاهمه ولا لا وراحه تعاكسي جوزي قدامي
جاكي بصت ليها بخوف و لاحظ أنها مش باين علي وشها الخير ابدا و قررت تنقذ نفسها : عن اذنكم !!
ومشيت بسرعه
نوران بابتسامه سخريه : أحنا لو قعدنا اكتر من كدا مش بعيد نروح بثلاث عرايس لاسد النهارده
جيهان بحده : نوران اخرسي !! أنا عايزه امشي ..
اسد : احنا لسه واصلين يا جيهان !!
جيهان بتصميم و مش مستعده تقعد دقيقه واحده ثاني : أنا عايزه امشي دلوقتي حالا يا اسد !
اسد بملل من غيرتها اللي مش جديده : اوك
والكل خرج بعد ما باركوا لشاكر لقوا نور مدمعه من الضحك وفهد بيضحك معاها في العربيه والكل بص ليهم بضحك وركبوا وروحوا القصر ونور بتضحك كأنها سكرانه و هي سانده علي فهد التي ماسكه خوف من أنها تقع و حرك رأسه بيأس منها و ضحك
اسد ضحك : يا بنتي كفايه
نور بضحك هستيري : هههههههههههه مش هههههههههههه قادره البنت جايه هههههههههههه تكلمك وانت بابي هههههههههههه يعني ابويا اتعاكس قدامي هههههههههههه هههههههههههه
الكل ضحك علي سكر البيت بتاعهم
فهد بضحك : هههههههههههه خلاص يا نور
نور قعدت علي الكرسي وبتضحك وجيهان بصت ليهم بياس وغضب وطلعت
اسد بحنان وضحك : نوري يلا عشان تنامي
نور بضحك : هههههههههههه كنت هتتجوز علي هههههههههههه جيهان
نوران بزهول : هي البت سكرت ولا ايه ديه شربت عصير
جيسي بضحك : شكله كان فيه حاجه
اسد شال نور وهي بتضحك وطلع بيها اوضتها وبعد شويه نامت من كتر الضحك واسد نزل ليهم وهو بيضحك
نوران بضحك : هههههههههههه كان يوم مايعلم بيه الا ربنا شكلك هتنام علي الكنبه النهارده يا اسد اوضتي مكانك برضوا لو اطردت
اسد بسخرية : لا وانتي الصادقه
فهد بضحك : ماشي يا بوب ربنا يكون في عونك يا اخي علي اللي جيهان هتعمله الحمد لله اني مش متجوز بخرج وبسهر وبرجع براحتي من غير ولا رايح فين ولاجاي منين
اسد بسخرية : خدني أنا مثل اعلي كنت بقول مش هتجوز ولا هخلف واتجوزت اهو وخلفت
نوران : مالها بقي الخلفه يا اسد مخلف تلات قمرات عايز ايه اكتر من كدا الله
اسد باسها من راسها : انتي اميرتي برضوا وبعدين هو في احلا من الجواز برضوا
آوس : لا يا رجل
نوران بغمزه : بس اتعاكست النهارده من البنت طب احترم عيالك ياشيخ ده انت مش باين عليك سن يارجل أنا طالعه انام ومن قلبي ربنا معاك
نورين : خديني معاكي يا ليدي وراحت لاسد و مسكت أيده : مقدما كنت مز يا اسد و خساره انك تتعبي في اكياس
اسد بزعيق : غوري يا جيسي من هنا
نورين طلعت جري علي اوضتها والكل بيضحك
جيسي : يلا تصبحوا علي خير وبصت لاسد كنت صغير علي النكد والهم يلا اهو كله كاس وكتوب علي المتجوزين
وطلعت علي اوضتها
فهد : وانا كمان طالع انام ربنا معاك يا اسد يا ابني
اسد بزهول : هو في ايه يا عيال هو انا رايح حرب
آوس : انيل من الحرب ربنا معاك بقي كنت طول عمرك زينه الشباب خدني معاك يا فهد
وطلع هو وفهد سوا واسد ضرب كف علي كف من المجانين دول وكل واحد خد مراته وطلع نام واسد دخل الاوضه لقي جيهان لابسه اسود كله هدومها و باين علي ملامحها الغضب
اسد بسخرية : هو يوم ما يعلم بيه الا ربنا أنا عارف وباين من أوله ايه المنظر ده !!؛
اسد ببراءه : ايه ده يا عمري لسه مش نمتي كل ده
جيهان بغضب : لا كنت مستنياك
اسد قعد جنبها وبص ليه بعيون اللى بتسحرها : اممم وانا كلي بتاعك يا عمري
جيهان بتوتر : بطل تبص ليا كدا لو سمحت
اسد قرب اكتر و اتكلم بابتسامه هادئه : مالي ما انا ببص كويس اهو
جيهان بتوتر اخفته بغضب : عجبك اللي حصل و اللي عملته ده لو حتي مش محترم سنك احترم بناتك ينفع البنت تشوفك تقول علي بنت مراتك
اسد بخبث : اممم وايه كمان
جيهان بتوتر : وووو
اسد بحب صادق : أنا كل دول مش يفرقوا معايا عشان انتي ملكتي قلبي من زمان اوي انتي عشق اسد وعمر ما واحده تقدر تاخد مكانك واكبر دليل علي كدا أن أنا حتي وانا فاقد الذاكره كنت بحلم بواحده بحبها وهي انتي لما فوقت فهمت يعني حتي وانا مش واعي انت في قلبي وعمر اللي في القلب يروح فاهمه وانتي مش في قلبى لا انتي دخلتي قلبي وقفلتي عليه بالمفتاح
جيهان بحزن وغضب : يعني عمرك ما تحب غيري وبعدين انت مش باين عليك سن وانا كبرت عليك
اسد بخبث : مين اللي قال كدا ده انتي لسه شباب حتي اكتر من ولادك وقطع لسان اللي بيقول عليكي انك كبرتي ده انتي عسل اهو وعايزه طريقه أثبت بيها
جيهان بعدم فهم : ازاي يعني ؟؟
اسد بخبث : تعالي وانا اقولك ازاي
( سكتت شهرزاد عن الكلام غير المباح)
+
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
+
أسد هديه لو سمحت 😂😂
+
رعد الحديدي هيعمل ايه في بنات اسد وخصوصا نوران ونور و جيسي
+
بنات الاسد والاميره هيبقوا كلام الصحافه ازاي في البارت الجاي تعرفوا
+
#مع_تحيات
#العم_دندش_ملك_الروايات
+