اخر الروايات

رواية ملكت الاسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الاسد الفصل الحادي والعشرون 21  بقلم فاطمة حسن


الحلقة الحادية والعشرون
بعد شوي طلع صفيه ب الادويه
صفيه.حاجه تاني يا يبه
أسد .لاا امشي وقفلي الباب وراكي
صفيه.تحت امرك
صفيه خرجت واسد نام جانب ملك
أسد حاط أيده ع شعرها وافتكر امبارح لما زقها ف المياه وأنها نزلت بس علشان خايفه عليه
أسد.كان لازم يعني اسحبها
ملك بهلوسه.ان.انا مش عايزه.لاا أنا عايزه بابا
أسد قرب منها اكتر
ملك.لا.لا.بابا.ا.اسد.انت
فين.بابا.انتو فين مش عايزه افضل معه.
أسد.حضنها.انا هنا متخافيش.اهدي
ملك.لا.ان.
ملك رجعت نامت تاني
أسد فضل يفكر طول الليل ف الشخص داا
أسد فضل جانب ملك طول الليل
بيعملها كمادات
تاني يوم
ندي صاحبت ع صوت التليفون.
حازم.اي يا عروسه كل دا نوم
ندي غمضه عينها بغضب.نعم .خير ع الصباح
حازم بغضب.احترامي نفسك بدل أقسم بالله أعلمك الاداب
ندي قفلت السكه ف وشه
وفضلت تعيط
حازم كسر التليفون بغضب
حازم.بق تقفلي السكه ف وشي أنا يبنت*******
عند روح ومامتها
مامتها.يلا يختي اصحي كل دا نوم.
روح.اوف عليكي يماما صحيت صحيت
مامتها.طب يلاا علشان نجهز الشقه والحلويات علشان الناس اللي جايه بليل
روح بضيق.بردك عملتي اللي ف دماغك
مامتها. بكره تشكرني .يلاا بق
مامتها سبتها وخرجت و ورح فضلت تفكر في يوسف.
روح وهي بتكلم نفسها.عادي هرفض وخلاص
روح ومامتها فضلو يروقه الشقه
عند ملك واسد
ملك صاحبت من النوم بتعب لاقه أسد نايم ع الكرسي
ملك بتعب.ا.سد
أسد......
ملك.اس.اسد
أسد قام من النوم مغضوض.مالك انتي كويسه
ملك.اه بيقت احسن
أسد حط أيده ع رأسها يشوف حرارتها.لااا الحرارة نزلت.هنزل أطلب من صفيه تجهز الفطار
ملك.لاا أنا مش جعانه
أسد مردش عليه ونزل طلب من صفيه الاكل وطلع تاني
أسد قرب منها.مين اللي كنتي بتحلمي بيه
ملك بتوتر.م.مش فاهمه قصدك ايي
أسد وهو بيقرب اكتر.مممم.مش فاهمه.مين دا اللي كان بيقرب منك
ملك بتوتر وخوف.ا.ا
ف الوقت داا الباب خبط
أسد.ادخلي
صفيه دخلت ولاقت اسد مقرب اوي من ملك رح اتكسفت
ملك حاولت تبعد بكسوف هي كمان
صفيه.الاكل بيه.الف سلامه ع حضرتك يهانم
ملك.الله يسلامك
اسد.اقفلي الباب وراكي
صفيه.تحت امرك
أسد بق ياكل ملك بهدوء
ملك.كفايه أنا شبعت
أسد .طب خدي الأدوية بتاعتك
ملك اخدتت الادويه كلها بهدوء
ملك بنوم.انا عايزه انام
أسد قرب منها وبسها بهدوء
.نامي يا عيون الاسد
ملك كنت مش مركزه هو بيقول ايه
أسد خرج بهدوء ونزل تحت المكتب
أسد اتصل على حد.عايزو يكون عندي النهارده ف المخزن انت فاهم ومحدش يلمسو غير لما اكون موجود
.. تحت امرك يباشا
عند ندي
كنت بتاكل مع مامتها
مامتهابشك.مالك ي ندي ف ايي
ندي .....
مامتها بصوت عالي شوي .ندي
ندي.هااا.نعم يماما.كنتي بتقولي اي
مامتها.مالك بكلمك مش بتردي ف ايي
ندي .لاا ابدا تعبانه شوي
مامتها بهدوء.مالك ندي من امبارح وانتي متغيره
ندي بتوتر.لا ابداا . محتاجه ارتح شوي بس
ندي قامت ودخلت الاوضه بتاعتها بسرعه لاقه الفون بيرن
ندي بعصبية.اي .ف ايي ما تسبني ف حالي بق
حازم ببرود.انا تحت البيت خمس دقائق أقسم بالله لو منزلتيش هطلعلك أنا وانتي عرفه الباقي بق
ندي.اس.......
حازم قفل السكه ف وشها
ندي لبست بسرعه بخوف
وخرجت لاقت مامتها
مامتها.رايحه فين
ندي بخوف.ابدا. مخنوقه شوي .هنزل اتمشي شوي
مامتها.اجي معكي
ندي.لاا خليك أنا هنزل تحت البيت مش بعيد.سلام
ندي نزلت بسرعه لاقه حازم قاعد ف العربيه
ندي فضلت تبص حوليها بخوف وبعدين ركبت العربيه
ندي لسه كنت هتتكلم لاقه حازم بيمسكها من شعرها. بق أنا تقفلي السكه ف وشي
ندي بوجع.ااه شعري .انت بتوجعني
حازم بشر.اياكي ي ندي اياكي.اكلمك متردش أو تقفلي السكه ف وشي انت فاهمه ولاا لاء
ندي بعيط.فاهمه.فاهمه
حازم سبها .ايوه كده احبك وانتي كده.
حازم قرب منها علشان يبوسها.
ندي لفت وشها الناحيه التانيه
حازم اتعصب اكتر
وقرب منها اكتر وفضل يبوسها بعنف
حازم سبها بعد مده وفضل يبص عليها بغرور
حازم .مش أنا اللي اترفض انتي فاهمه.يلاا وقتك خالص
ندي كنت هتنزل بس
حازم.وااه أنا مش هصبر عليكي كتير انتي فاهمه
ندي طلعت بسرعه
مامتها.مالك يقلبي اي اللي حصل
ندي .متخافيش أنا بس تعبت شوي
ندي دخلت الاوضه بتاعته وفضلت تعيط لحد ما نامت
بليل
ملك صاحيت من النوم لاقت اسد قاعد ع الكرسي
ملك بتوتر.ف اي .ا.انت قاعد كده لييه
أسد.مين اللي كنتي بتحلمي بيه
ملك.ا.ان
أسد .فكري كويس .مين اللي كنتي بتحلمي بيه
ملك بكسوف .جوز ماما
أسد قام بهدوء من غير ما يتكلم
عند روح
كنت قاعد مستني العريس
بعد شوي العريس جاي وكان
يتبع.


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close