اخر الروايات

رواية بنات الاسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم السلطانة نور القمر

رواية بنات الاسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم السلطانة نور القمر


#بنات_الأسد
#البارت_الثالث_عشر 


في استراليا 
الصبح 
آوس قام من النوم لقي جيسي نايمه ابتسم لأخته بحب وقام مسكها أنفها وهي مضايقه و هو يضحك 
آوس بضحك : قومي يا كسوله بقي 
جيسي فتحت عينيها : مين ديه اللي كسوله يا حيوان ما تلم نفسك 
آوس : بقي ديه البنت بتاعت امبارح فين الاحساس بتاع امبارح بقي ديه  متعلمه في تركيا 
جيسي بضحك : مالكش دعوه وقوم قول للخدم يحضروا لينا الفطار 
آوس : ايه الاخوات ديه المفروض البنت هي اللي بتطبخ وبتعمل كدا مش العكس بنات اخر زمن ده اللي هيتجوزك أمه داعيه عليه 
جيسي بسخريه : ممكن مش الحق 
آوس بقلب مقبوض : قصدك ايه 
جيسي بابتسامه : ولا حاجه ويلا يا زفت قول للخدم يحضروا الفطار جعانه يا اوس 



آوس لسه هيتكلم لقي أليف بيتصل 



جيسي باستفهام : مين 
آوس : ابوكي 
جيسي : طب ما ترد وافتح الاسبيكر 
آوس : ماشي اوف استني 



الو 


أليف : الو يا آوس عاملين ايه يا حبيبي 
آوس : كويسين يا بابا  انت عامل ايه يا شقي 
أليف بضحك : احلا شغل 
وجد بغيظ : بطلوا قرف بقي هاتي جيسي 
آوس بضحك : انتي ليه يا وجد بتخليني احس اني متبني كدا 
وجد : غرور يا تربيه زباله هات بنتي 
آوس : خدي يا اختي حتي مافيش عامل ايه امهات اخر زمن 
جيسي ضحكت جامد و خدت التليفون منه 
جيسي : مامي 
وجد بلهفه : قلبي عامله ايه يا روحي وحشتيني خالص بتكلي كويس اوعي يكون آوس بيضايقك لو عمل ليكي حاجه ولعي فيه عادي المهم انك تكوني مبسوطه يا عمري 
آوس بفخر : الست ديه بتحبني اوي 
جيسي و اليف ضحكوا 
جيسي بحب : أنا كويسه يا عمري و متخافيش باكل كويس و آوس مش اقدر اعمل ليه حاجه مهما عمل ده عمري 
آوس حضنها : يلهوي علي اختي البسكوته العسل ديه 
أما وجد و اليف بصوا لبعض و ابتسموا 
وجد بزعل طفولي : طب هو عمرك أنا ايه بقي 
جيسي بضحك : قلبي الصغنن الحلو 
أليف : طب أنا وحشتيني خالص يا عمري 
جيسي بضحك : وانت كمان يا حبيبي 
أليف : ماشي يا بنت الوجداني دائما كدا بتسكتي الكل بكلامك الحلو يا اميره الاسد 
جيسي بضحك : عيب عليك ده انا تربيته برضوا 
وجد بقلق : جيسي عمري انت كويسه فيكي حاجه تعبانه 
جيسي ابتسمت علي الام الحنينه ديه 
و اليف اتكلم : ردي يا اميرتي الست ديه كل دقيقه كلم جيسي قلبي وجعني عليها مش عارفه ايه 
آوس : هو انا ابن البطه السوداء طب ما تراعي يا ست  انتي انك امي برضوا ده انتي مش بتتكلمي معايا اصلا 
وجد : اخرس يا حيوان 
جيسي بضحك : هو انا مش كفايه عليك يا اوسي 
آوس : انتي تكفي العالم كله يا عمر اخوكي 
جيسي ابتسمت : أنا كويسه يا وجدي ومش تعبانه استرحي وقضي يومين حلوين عشان لما ترجعي انام في حضنك ونخلي أليف مع آوس في الاوضه 
أليف بفخر : اصيله البت ديه 
الكل ضحك 
وجد : ماشي يا عمري يومين واكون وصلت مصر وانتوا مسافرين امتي 
جيسي : الطياره بعد كام ساعه لسه فيه وقت هنفطر و نغير ونروح المطار 
وجد بقلق : ماشي يا عمري لما توصلي بالسلامه كلميني عشان اطمن عليكي ماشي يا جيسي 
جيسي : حاضر يا مامي 
آوس : متقلقيش  يا وجد وانا كمان هكلمك 
وجد بقرف : غور يلا  هو انت اصلا جبله ومش هيجري ليك حاجه جاتك القرف شوف هي بتقول ايه وانتي ايه بتقولي مامي أو وجدي وانتي يا وجد 


قلدت صوته بغضب و الكل ضحك وآوس اتكلم : اصلا جيسي تربيه بنت ناس اساسا 
جيسي بضحك : امال انت ايه 
آوس : تربيه نيله بعيد عنك 
وجد بضيق : جاتك القرف سلام يا قلب امك 
جيسي بضحك : سلام يا مامي 
و قفلوا مع بعض وآوس وجيسي قعدوا يضحكوا وبعد كدا فطروا و كل واحد فيهم راح غير هدومه وجيسي لبست  وكان هوت شورت باللون الاسود والابيض وعليه بدي اسود وجاكيت اسود و بوط لبعد الركبه ونزلت 

+


آوس اول لما شافها صفر : ايه ده هو انا اختي المزه ديه 
جيسي بضحك : هههههههههههه طبعا يلا بينا 
آوس : يلا يا عمري 
وخرجوا هما الاثنين وآوس ماسك ايد جيسي و ركبوا العربيه ووراها عربيات الحراسه وراحوا المطار و الطياره الخاصه بتاعتهم كانت جاهزه و في طريقهم لمصر 


في مصر 
نوران قعدت تلف بالعربيه لوحدها وقلبها وجعها بس مش عارفه ليه واتصلت علي فهد عرفت أنه نورين خرجت بعدها قفلت معاه وعرفت هي فين وشغلت العربيه وراحت لقتها هناك

+


ابتسمت راحت ليها و نورين حست بيها من غير ما هي اتكلم و ليه لا وهي توأمها 
نوران بهدوء : اممممم كنت عارفه انك هنا 
نورين : عارفه 
نوران : انتي مش زعلانه مني 
نورين بصت ليها بضحك : عارفه الشبه بنا ايه أنا ماحدش فينا بيعرف يقول شكرا واسفه 
نوران ابتسمت و غمضت عنيها و اتنفست الهواء وبعد كدا فتحت عنيها
نوران : عارفه برضوا وكمان لما حد فينا بيدايق بيجي هنا عشان اسد كان كدا اه احنا توام بس شبه بعض في حاجات كتير ذي عشقنا للشغل احنا الثلاثه مش بامن بالحب والأهم عشقنا لاسد اللي مش ليه حدود ورغم كدا عندنا اختلافات بس ذي ما اسد كان بيقول أن اختلافتنا بنكمل بعض 
نورين ابتسمت : نوران انتي بتولميني عشان رعد حبني 
نوران بهدوء : بالعكس رعد حبك وهو مش عارف انك بنت اسد بس حبك وخلاص وانتي مش ليكي اي ذنب في الموضوع وبعدين في الحالتين كان هيحصل انتقام عشان نائل الحديدي أبوه كان بيحب  امك بس اسد اتصرف بسرعه وقدم دللائل عليه 
نورين ابتسمت و بصت ليها بهدوء : وانتي عايزه تفهميني انك مش معاكي حاجه عليه 
نوران ضحكت : هههههه لا معايا بس مش ذي اسد اسد جاب من الاخر وكشفه في فتره صغيره عشان هو اسد وانا عمري مهما كان قوتي أو جبروتي ما ابقي حتي ربعه 
نورين : مش انتي بس ده الكل بس عارفه لما بقعد مع اسر المنشاوي  بحس أنه فيه من اسد كتير جدا ربنا يخليه ليه مراته همس يا رب 
نوران : وانا كمان ها يلا نروح زمان نور قلقانه ومش عارفه تقعد أو تعمل حاجه وفاكره انك زعلانه منها 
نورين بضحك : تبقي غلطانه أنا عمري ما ازعل منك أو منها بس انا عصبيتي الصراحه فطره عندي اعمل ايه بقي ورعد الكلب ابن ال***  ده وجيه وزود الموضوع عليا 
نوران بصت ليها بضحك ونورين ضحكت وراحوا القصر 




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close