رواية نسيم العاصف كامله وحصريه بقلم زهرة الربيع
انا اتجوز خدامه وكمان رخيصه وافقت تتجوز في السر وتبيع ابنها بالفلوس مستحيل طبعا يا ماما
والدتو قربت منو وقالت..يا ابني دي الوحيده الي وافقت..هتتجوزها تسع شهور بس..تخلف الطفل الي محتاجينو وتاخد قرشين وتمشي
قال بغضب…انا قولت لا…لا…انا عاصف الصقر اتجوز بنت بالفلوس ..ازاي اقبل كده يا ماما..ده انا امثالها احطهم تحت رجلي
ضحكت والدتو وقربت منو وقالت..انا فاهمه انت زعلان ليه..كرامتك مش جيباك لانها رفضتك من غبير جواز..بس ده حقها يا عاصف
عاصف بصلها بدهشه وقال بغضب..حقها..حقها ده ايه هيه الخدامه دي لها حق
قالت والدتو بضيق..يوه يا عاصف..خدامه خدامه ..هيه الخدامه دي مش بشر زينا يا ابني
عاصف قال بسرعه..بشر..بس مش زينا..ومستحيل تكون زينا…عامله فيها شريفه ومدريالي ورا الخيمه الي لبساها..اقال يعني من جمالها..انا عندي استعداد اراهنك على مليون جنيه لو كانت نتشاف اصلا
ضحكت والدتو وقالت…انت مالك بشكلها..انت متجوز نفين من سنين طويله..ومحصلش حمل ولا هيحصل في حالتها…وجدك مصر متورثش جنيه واحد قبل ما تفرحو بحفيد…ايه العمل غير كده..دي هتخلف الولد وتسيبو وانت ونفين الي هتربوه مالك بقى بشكلها وحشه ولا نيله حتى
عاصف اتنهد وقال..تمام كل كلامك صح..ايه المانع بقى انها تخلفو من غير جواز..اصلا محدش هيعرف لحد ما تولدو ولا لازم تتلزق في اسمي الجربوعه دي
امه نفخت بضيق وقالت..انا تعبت معاك..البنت مش عايزه تعمل حاجه حرام..هتعترض في دي كمان..وبعدين ازاي نقبل يبقى ابنك ابن حرام …شوف بقى لو مبطلتش قلة عقلك دي متجيش تشكيلي بعد كده ولو فعلا بتعتبرني امك الي يهمها مصلحتك وافق علشاني وخلصنا من كل ده
عاصف اتنهد بخنقه وقال..ماشي ياماما علشانك بس هوافق..بس هيه ليله واحده هقضيها معاها وبعد كده مش عايز اشوف وشها تاخديها اوضه تانيه وتحبسيها فيها لحد الولاده تمام
والدتو ضحكت وقالت..تمام….كل ده موافقه عليه..بس يارب انت بعدين تفضل قد كلامك وتوافق عليه
عاصف مفهمش ولسه هيرد جات بنت تبان صغيره جدا منتقبه وشايله القهوه وهيه بتترجف من الخوف
عاصف بصلها بحده وهيه خافت اكتر
امه اتنهدت بيأس منو وقالت…تعالي يا نسيم يا بنتي متخافيش..على فكره عاصف وافق على جوازكم الي انتي عيزاه هيتم..
عاصف قال بغضب..انا موافقتش على حاجه…ومستحيل اوافق تكون واحده زيك مراتي…بس وضع مؤقت
نسيم قالت بصوت هادي….الحال من بعضو يا باشا…كلنا مضطرين
هنا عاصف وقف بغضب وقال…نعم يا حليتها …يمكن حضرتك كمان مش عاجبك
نسيم اتنهدت وتجاهلتو تماما وقالت…تأمريني بحاجه يا سلوى هانم
سلوى لسه هترد عاصف قال بزعيق..هو انا مش بكلمك انتي هتبتدي قلة ادب من اولها و
بس قاطعتو سلوى وقالت..بس بقى يا ولاد..اهدو شويه..نسيم يا بنتي..روحي اجهزي البنات مستنينك جوه…علشان كلها ساعتين والمأذون يوصل
نسيم هزت راسها بحزن ومشيت وعاصف كان بيزعق ويقول…ساعتين ايه الي ينفعو في الاشكال دي.. دي محتاجه تتنقع يوم كامل على الاقل..اشكال زباله
نسيم كانت سمعاه وبتبكي جامد بس مشيت وتجاهلت كلامو وهيه هتموت من كل حرف بيقوله
بعد ساعتين كان المؤذون جيه و نسيم جهزت ولابسه نقاب ابيض على الفستان وجاهزه طلعت وكتبو الكتاب وهيه حزينه جدا وعاصف كان في قمة الاستفزاز وبيعاملها في منتهى الاهانه
خلص كتب الكتاب وقبل ما المؤذون يمشي حتى عاصف قام وشدها بقوه وطلع بيها وهيه كانت بتترجف من الخوف
اول ما طلعو من الاوضه زقها على السرير وقفل الباب وقلع البدله وقال….اقلعي الزفت الي لبساه ده…خلينا نخلص
نسيم بقت دموعها تنزل وعاصف قال بغضب وزعيق…اخلصي اقلعي
نسيم اترعبت ولسه هتشيل النقاب اتفتح الباب و
يتبع….