رواية سحر عينه كامله وحصريه بقلم ياسمين سالم
روايه سحر عينه
حسام : ديالا انا هخطب بنت عمك
ديالا بصدمه وقلب يتقطع: بجد
حسام : طبعاً هي المواضيع دي فيها هزار
ديالا بتوتر بللت شفتيها : اسفه مش قصدي بس انصدمت شويه
: مش هتقوليلي مبروك انا وشروق هنخطب المفروض تفرحي
ابتسمت : طبعاً فرحتلكم من قلبي والله بس انا استغربت في البدايه الموضوع الف مبروك ليكم وانا هروح لشروق عشان اشوفها و اباركلها دي مهما كان بنت عمي
حسام بضيق : ماشي براحتك بس كنت عايز اوريكي حاجه
ديالا : حاجه ايه
طلع حسام خاتم ذهب جميل ورقيق
وقال : الخاتم دا هيعجب شروق
ترقرقت الدموع في عيونها : اكيد الخاتم جميل جدا هيعجبها اوووي اي واحده يعجبها خاتم بسيط زي دا ورقيق وجميل
حسام ابتسم لما شاف دموعها
الي بتجاهد عشان تخفيهم
حسام دخله تاني في العلبه وكأنه وصل لي مبتغاه كان يريد انا يرضي نفسه أنها تحبه
حسام قرص علي خديها : سلام انا بقي يا دودي
ديالا اول ما خرج بقت تكسر في كل حاجه قدامها وتصرخ : لييييه عمل معايا كدا مش معقووول ليه يا رب ليه انا دائما كدا كل حاجه بحبها بتروح مني اكيد ربنا مش بيحبني عشان كدا كل حاجه بتعلق بيها بياخدها مني
وظل في حاله هستريه وانهيار
حاته جاء الفجر وسمعت الأذان
قامت وقالت استغفر الله العظيم و اتوب اليه استغفر الله العظيم
ودخلت اتوضأت وفرشت سجاده الصلاه وبدأت في الصلاه وهي تبكي أمام الله
واول ما سجدت ظلت تبكي وتدعي ربها ( اقرب ما يكون العبد لربه وهو ساجداً فا اطيلوا في السجود واطلبوا كل ما تشاء )
ديالا : يارب انا عارفه اني غلط في الكلام استغفر الله العظيم و اتوب اليك سامحني يا رب سامحني استغفر الله العظيم
بعد ما ديالا خلصت نامت كما هي علي سجاده الصلاه وهي مازالت تبكي
تاني يوم الظهر فاقت ديالا
ديالا بكسل والشمس عليها
امممم امشي بقي يا شمس بعيد عني
فجاه موبايلها رن
فتحت الفون وكان المتصل حسام
نظرت إلي اسمه وابتسمت بسخريه ( زوجي المستقبلي )
ردت عليه : ايوه يا حسام
حسام بخبث : روحي عند شروق ساعديها عشان انهارده الخطوبه ممكن لو مش هدايقك
ديالا : طبعا اكيد هروح دي بنت عمي بردوا يا حسام
حسام : حسام امال فين حسحس حبيبي
ديالا : حسحس حبيبي دا كان قبل ما ترتبط انا محبش يحصل مشاكل بينكم اكيد شروق هتغير بعدين احنا كبرنا ماينفعش اقولك حبيبي دي
حسام بسخريه : ايه هو انتي امبارح كنت صغيره وانهارده كبرتي مثلاً انتي لسا كنتي بتقولها امبارح
ديالا بعصبيه : حسام ابعد عني مش فاهم عايز توصل لي ايه اديك قولت امبارح بس انت امبارح خلاص خطبت يعني ماينفعش اقولك حبيبي دي انت مش حبيبي
حسام وعلي أساس أنه كنت حبيبك من الأول
الدموع لمعت في عيونها : خلاص يا حسام قفل انت عمرك ما تكون حبيبي لانك اخويا يعني ماتنفعش تبقي حبيبي لأنه في شخص واخد المكان دا
حسام بصدمه : نعم اخوكي دا ايه
ديالا تلفونها فصل قبل ما ترد
ديالا محدثه الهاتف : احسن حاجه عملتها والله
قامت اتحممت ولبست بلوزه وبنطلون وتركت شعرها الحريري علي كتفيها ووضعت بعض الميكب لتغطي اثار الحزن وأخذت فستان لتحضر بيه الخطوبه
راحت عند شروق
السلام عليكم
عمها وزوجته ورحيم ابن عمها
؛ وعليكم السلام ازيك يا دودي
ديالا الحمدلله بخير انتم عاملين ايه
ظل يراقبها رحيم بصمت
ديالا : فين شروق
مرات عمها : في بيوتي سنتر هي مش بعتلك اللوكشن
ديالا بإحراج : لأ مش بعتت حاجه شكلها نسيت من حقها العروسه بقي وضحكت
رحيم : يترقب رده فعلها
عمها : رحيم وصلها علي البيوتي عشان مش هتعرفه
ديالا ؛ لأ ابعته بس انا هروح
طلع تلفونه وبيبعت ليها العنوان
ديالا : اوووبس نسيت التلفون علي الشاحن
رحيم ببرود : طيب ورايا بقي
هزت رأسها يميناً ويساراً بملل
فا هي تستغرب أسلوبه وبالذات معاها هي
مشيت وراه ودخلوا الأسنسير
رحيم : ياترا ايه حالك بعد ما حبيب القلب سابك وراح لغيرك
رفعت راسها في اتجاهه وقالت بتوتر
: نعم حبيب مين وساب مين
رحيم قلدها بسخريه : حسحس حبيبك
نظرت له بصدمه هل معقول كان حبها ليه واضح لهذه الدرجه
البارت الاول
بقلم ياسمين سالم
الثاني من هنا