رواية عشقت قمر كاملة وحصرية بقلم سمو الامير احمد
عشقت قمر
لبارت الاول
يا قمرر
قمر"نعم ي بابي
قمر"ايه هو ي بابي
احمد "بصي انتي بنت شاطره وبتسمعي كلام صح
بصي عمك طالب ايدك لي ابنه
قمر "ايه بابا هيعمل ايه بإيدي يعني
بضحك احمد علي طفوله بنته وقال انو عاوز يجوزك لي ابنه
قمر"نعم ي بابا انتي عاوز تجوزني وانا صغيره كده يا بابا انا لسه طفله عندي ١٣ وطلعت علي أوضته تعيط
احمد في نفسه" بكره تعرفي انا بعمل كده ليه
'''قمر طفلة عندها ١٣سنه أوله اعدادي بيضه وشعرها اصفر وخدودها حمرااا وعندها نمش وبتحب والدها وعايشه معه ومامتها متوفية وهي عندها ٦سنين ""
احمد "رجل اعمال غني جداً بيكون والد قمر بيحب بنته جدا وبيخاف عليها عنده اخوات وهنعرفها في أحداث في روايه ""
أسر "نعم ي بابا
محمود "انا اتفقت مع عمك وعمك اتفق معايا علي فرح هيبقا يوم خميس الجاي
أسر بغضب "انتم ازاي اتفقتم علي جواز من غيري وبعدين عاوزين تجوزني لي طفله "
محمود "والله هتشوفها مش هتقول عليه كده وبعدين دا اخر كلام عندي ومش عاوز نقاش
أسر خرج من بيته حتي وصل إلي شركه وكان غاضبه وكانوا مواظفين يهمسوا خايفين من حالهم من مدير
جلس أسر وجلس يفكر في قرار ابوه بخصوص زواجه
""أسر الكيلاني : رجل أعمال قمحاوي ذات عيون بنيه شعره اسود اللون متعصب بسرعه من اي شي اشتغل علي نفسه وأصبح رجل اعمال معروف في كل مكان .
دخل معاذ صديق أسر "مالك ي عم كده مخوف شركه ليه انهارده
اسكتي ي معاذ وله سبني في حال
معاذ"في ايه مالك ي أسر اول مره اشوفك كده في ايه
أسر "هحكيك يا عم بص بابا عاوز يجوزني بنت عمي وبنت عمي دي طفله أساسا عندها ١٣سنه وانا أصلا انا مش عاوز اتجوز أساسا وبابا حدد ميعاد الفرح بتاعنا انا مش عارف اعمل ايه
معاذ "طب يا سيدي دا انا ابويا بقوله عاوزه اجوز يروح
رزعقني قفه طب ما تشحتني يا عم ابوك اجوز وارجعهولك
أسر" تصدق ياض انت عيل تافه انا غلطان اصلا اني بكلم واحد زيك
معاذ"ليه يا قلبي مش عجباك وله أيه
بقلم فاطمة فتحي
محمود رن علي أسر
أسر "الووو
محمود "يلا يا ابني تعالي بدري عشان هنروح عند عمك
إتنهد محمود "ماشي ي بابا جاي
في بيت قمر الكيلاني "
ي بنتي افتحي باب بقا بقالي ساعه بقولك افتحي
بالفعل قمر فتحت بابا وكانت بتعيط عشان فاكره انو بابها عاوز يتخل عنها
قمر"ن ع م يا ب ا ب ا
(نعم يا بابا )
مالك ي حبيبتي خلاص متزعليش بكره تعرفي انا كنت بعمل كده عشان ي بنتي
قمر"خلاص يا بابا مش زعلانه خالص
احمد"هي دي بنتي جميله يلا بقا تجهزي عشان عمو جاي هو ابنه
قمر "ماشي ي بابا
قمر ذهبت الي غرفتها لكي ترتدي ملابسها قمر لبست فستان لونه بيبلو ومطرز قصير مبين رجلها ومسيبه شعرها الناعم
وكانت زي قمر .
عد الوقت وجاء محمود واسر الي بيت احمد كيلاني
محمود "اومال فين عروستنا
أحمد "ادخل اشوفه اهو
خرجت قمر مع والدها
أسر"تفاجأ من كتله الجمال وفضل باصص ليها اوي دا ازاي دي ١٣سنه وانا عماله تقول طفله وسرح في جمالها
سلمت قمر علي عمها وسلمت علي أسر
انتبه أسر ليها
فضلوا احمد واسر ومحمود يتكلموا د
لغيط لما محمود قال :نسيب عرسان شويه مع بعض
قمر قاعده مش بتكلم وباصه في أرض
قاطعه أسر
أسر "ايه هتفضلي باصه لي سجاده كده
قمر "اه انت مالك انت بقا ليك حاجه عندي
أسر "ايه ايه ايه هي مصوره انفجرت ومش هتفضل
بصي ي ستي انا جاي عنا عشان خاطر ابويا غير كده مكنتش هجوزك اصلا
قمر "وانا اساسا مش عاوزه اتجوز بس بابا هو برضو اتفق مع ابوكي وانا بحب بابا بسمع كلام
أسر"جه قرب منها وقال يعني مش بتحبني
قمر "اتوترت من قربه وقالت لا
أسر "اومال معلقه صوري في اوضه ليه ي قمري
قمر "سرحت في كلامه قمري
أسر "ايوه قمري وراح باسها من خدها
دخل والدها وعمها محمود
مالك ي بنتي خدك احمر كده ليه
قمر"مفيش يا بابا
طب نتفضل بقا يا محمود ونشوف بقا يوم فرح ي اخويا
احمد"ماشي مع سلامه
في سياره أسر
محمود "هو انا عملت ايه لي بنت عمك خليت وشها محمر كده
أسر "انا هموت عملت ومعملتش حاجه
محمود "احاول اصدق و............
يتابع
الثاني من هنا