اخر الروايات

رواية سيطرت علي الفصل الثامن 8 بقلم اية ماهر

رواية سيطرت علي الفصل الثامن 8 بقلم اية ماهر



البارت الثامن
عمار:هدير أتنين قهوه
ممدوح: اي بقا الموضوع المهم
عمار: انا عايز اخد الاولاد من غزل ليك سكه
ممدوح :بس ياعمار بيه الاولاد في حضانه امهم عايزه جلسه في المحكمه والقاضي يحكم بكده علشان الاولاد هما اللي يطلبوا انهم يكونوا معاك علشان الحضانه تتنقل من امهم لحضرتك
عمار :انا جاهز يامتر
ممدوح: لازم الاولاد يتعودوا عليك وبكده تعرف تقنعهم انهم يواقفوا يقعدوا معاك قدام محكمه الاسره
عمار: سهله انا اقدر اعمل كده بس في حاجه تاني علشان اطمن انها ماترجعش تاخدهم تاني ولا حتي تقرب منهم
ممدوح :تمام ياعمار بيه
عمار: انا عايز أرفع قضيه علي غزل
ممدوح :سكت شويه ازاي مش فاهم
عمار: غزل حاولت تقتل واحده موظفه عندي اسمها هدي وانا عايز اشتكيها واخلص منها بس لما اخد حضانه الاولاد الاول واحس انهم في امان
ممدوح: سهله جدا بس اخلص من حضانه الاولاد وبعد كده نشتغل علي القضيه دي
عمار :يبقي ااتفقنا
هدير: القهوه يافندم
عمار :حطيها هنا اتفضل قهوتك يامتر ولو الموضوع ده تم اتعابك هتزيد تمام
ممدوح: تمام يافندم عن اذنك
عمار: والله لربيكي ياغزل انا تعملي معايا كده تمام انا هعرفك هاخد حق هدي منك وراح اطمن علي هدي واعرف هي فاقت ولا لا
وطلع من السركه وراح علي المستشفي جدها كان قاعد وحاطت ايده علي راسه ومدايق
عمار: اهلا ياجدي هدي لسه مافقتش ولا اي
محسن: اه يابني فاقت بس مش فاكره حاجه خالص
عمار: انت بتقول اي ياجدي مش فاكره حاجه خالص ازي كده
محسن: ده اللي حصل دخلت الاوضه علشان اشوفها بدات تصرخ ومش عايزه حد يشوفها
عمار :انا هدخلها بعد اذنك
محسن :اتفضل يابني
عمار: هدي
هدي :انت مين وعايز مني اي اطلع بره
عمار :اهدي اهدي انا جاي اطمن عليكي بس
هدي: بترجع لوري وكانت هتقع من علي السرير وعمار مسكها بسرعه
عمار :خدي بالك هتقعي ماتخافيش انا هطمن عليكي وهمشي علي طول وسارح في عيونها ورموشها الطويله اللي بتسحر اي حد
هدي :انت مين ممكن اعرف
عمار: انا مدير الشركه اللي إنتي بتشتغلي فيها
هدي: يعني اي انا مش فاهمه حاجه انا مش بشتغل انا لسه بدرس وما اعرفش حد بالاسم ده انت بتقول اي الدكتور اللي هنا فين حد يفهمني اي اللي بيحصل هنا
عمار :اهدي يادكتور شوف حالتها عامله ازاي
الدكتور :ممكن حضرتك تطلع وانا هشكف عليها وهقولك كل حاجه
عمار :حاضر وماشي وهول بيبص عليها بحزن وحالف ليعلم غزل درس ماتنسهوش وتلفونه رن
عمار: الو ياماما
سعاد: انت فين ياعمار اتاخرت ليه انا مستنياك علي العشاء
عمار: انا في المستشفى ياماما
سعاد: بخضه فين في المستشفى أي اللي حصل انت كويس مستشفت اي قول اسمها
عمار :اهدي ياماما علشان اقدر افهمك كل حاجه انا في المستشفي هدي عملت حدثه وهي دلوقتي فقدت الذاكرة ومش فاكره حاجه خالص
سعاد :لا حول ولا قوة إلا بالله حصل امتا ده وازاي
عمار :هفهمك كل حاجه بعدين تمام
سعاد: طيب قولي اسم المستشفي علشان اجي اطمن عليها وجدها موجود
عمار: اه موجود وزعلان عليها اوي وبيعطيك كمان
سعاد: حست بوجع في قلبها تمام انا هعمل عشاء ونتعشي كلنا سوي اكيد علي لحم بطنه من الصبح واحنا جيران برضوا وده واجب علينا
عمار: ماشي ياماما اللي تشوفيه سلام
سعاد: سلام
عمار: جيران برضوا ياماما انا فاهمك عايزه اي بس مش وقته ده خالص ادي اخرت اللي يبعت امه في موضوع جواز راحت تتجوز هي مش انا هتجنني خلاص
وصلت سعاد علي المستشفي ومعاها الاكل وبتشوف فين محسن وعمار
سعاد: اهلا ياعمار هدي عامله اي دلوقتي
عمار : لسه ماقفتش يماما
سعاد :فين جدها
عمار: اهوا قاعد ياماما شايفه مدايقه ازاي
سعاد: سابته وراحت عند محسن ومعاها اتفضل كل حاجه اكيد ماكلتش حاجه من الصبح
محسن: لا شكرا ماليش نفس
سعاد: لا ماينفعش كده تتعب من قلت الاكل
محسن :بيبص عليها بحب شكرا بس ازاي اكل وحفيدتي في الوضع ده مين يجيله نفس اصلا للاكل
سعاد: ان شاء الله كل حاجه هتبقي تمام بلاش تكسف ايدي بقا
محسن :خد منها الأكل شكرا ليكي ولابنك لولا عمار كانت حفيدتي ماتت
سعاد: ماتقولش كده والحمد لله ربنا سترها هتبقي زي الفل ان شاء الله
عمار :ساند كتفه علي الحيطه وبيبص عليهم بحب والابتسامه علي وشه وافتكر هدي وقرر يدخل يشوفها ويسيب عصافير الحب مع بعض
( الحب مش مرتبط بسن معين لازم نعرف كده )
دخل الاوضه وكانت هدي نايمه زي الملاك ملامحها هاديه وبريئه زي الاطفال بظبط قرب من السرير وجاب كرسي وقعد جنبها عند السرير وسارح في ملامحها وهدي كان بدات تفوق وماسكه راسها
هدي: اااه انا فين راسي تعباني اوي
عمار: الف سلامه عليكي انتي في المستشفى
هدي: ليه اي اللي حصل
عمار: مافيش وقعتي علي السلم وانتي في الكليه فدخلتي المستشفي وانتي بقيني تمام دلوقتي
هدي: وانت مين
عمار :انا صحبك انتي نستنيني ولا اي احنا صحاب في الكليه
هدي: انا مليش اصحاب اولاد انت بتكدب عليا
عمار: لا ازاي احنا اصحاب وساكنين في عماره واحده كمان وبندرس في كليه واحد كمان انتي الخبطه اثرا عليكي ولا اي ونسيتي اصحابك
هدي :بشك يمكن انا اسفه ماتزعليش مني فين جدي
عمار :بره ثواني انادي عليه وسابها وطلع لجدها وهي بتبص عليه بشك جدي هدي فاقت وعايزه تشوفك
محسن: بجد يابني انا داخل اشوفها
عمار: لا مش بسرعه دي انا فهمتها اني صحبها في الكليه وهي وقعت علي راسها وجبناها المستشفي احنا دلوقتي هنتعامل معاها وهي بتدرس تمام انا هكون معاها لاحظه بلاحظه لحد ماتفتكر كل حاجه
محسن :بس ازاي وهي لسه متخرجه من الكليه ازاي هتدرس تاني
عمار: سيب الموضوع ده عليا انا هتصرف المهم عرفت هتعمل اي
محسن:ماشي يابني اللي تشوفه
سعاد: انا بقي اي دوري فهموني
عمار :انتي بقي جدتها مرات جدي
سعاد:بجد بابتسامه هبقي مراته
عمار: لا والله انتي هتجنيني علي فكره
سعاد: الله بقا ماتكسفنيش
عمار: ياصبر ايوب صبرني
محسن: بيضحك عليهم
عمار: اي ده كلامي صح ولا اي
سعاد: باين كده ده اللي هيحصل
عمار: بصوت عالي نعم


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close