رواية سبرين امرأة من نار الفصل السابع 7 بقلم نور الشمس
سبرين امرأة من نار
الحلقة السابعة
مر يومين على الجميع وكل شخص رتب اوراقة على اكمل وجه
البداية فى قصر النجار
نزل الجميع وجلسو على السفرة ولكن كل واحد فى ملكوته ماعدا تلك المجنونة التي يعشقها الجميع ماجي
ماجي بتافف : هو في ايه هو انتم قعدين فى عزا
وسام : أميرتي الحلوة عاوزة ايه
ماجي بدلال : ولا حاجة
أمجد : خلاص يبقي تسكتي
ماجي بطفوليه : وانت مالك يا عم انا بكلم وسام
أمجد : عارفة لو قمت هضربك
ماجي : مش هتقدر تضربني وخرجت لسانها
أمجد بغيظ : كده طويب والله لوريكي
قام أمجد وجري ورا ماجي ولكن سرعان ما توجهت ناجي الى الخارج وفى لحظة واحدة كان أمجد يسقط فى البيسين وهى تقف تضحك بشدة على منظرة وعندما وجدته يخرج أسرعت الى الداخل وجلست بجوار جدها
محمود بضحك : ايه ده هو انت بتستحما بهدومك
أمجد بغيظ : الحيوانه ديه رمتني فى البسين
ماجي بضحكة رنانة : ونبي شكلك حلو وانت بتقع ذي الجردل
احمد بضحك : صورك منورة الانستا يا ميجو
أمجد بصدمة : انتى نزلتيها على الانستا
ماجي بضحك : اااااااه هههههههههههههههه
أمجد : امسحي الفيديو يا بقرة
ماجي بعند : لا طبعا ده محقق فلور كتير
وسام : يالا يا بيه ورانا شغل
عماد : صباح الخير
الكل : صباح النور
محمود : بعد الفطار عاوزك وسام
وسام : امرك بس بالليل علشان مش فاضي دلوقتي
مر الوقت وغادر وسام و أمجد وعماد للشركة و غادر احمد للمستشفي اما البنات فذهبو للنادي اما محمود
فجلس يتذكر الأموات
في قصر الاعصر
اتصل جابر على اسلان يأمره بأن يأتي للقصر للأهمية
كان الجميع يجلس فى انتظار اسلان ولكن تلك المشاكسة كانت تتحدث معه عن طريق الواتس اب وتخبره بما يحدث
فرح : اسلن
اسلان : قلب اسلن
فرح : باربي هنا
اسلان : مين
فرح : باربي يا اسلام باربي عرستك
اسلان : عرستي اااااااه افتكرت
فرح : انت فين
اسلان : على بوابة القصر
فرح : اشطا
اسلان : اشطا
وصل اسلان ودخل وكانت فرح تترك التليفون وتسرع الى الباب بالصراخ باسم اسلن
حملها اسلان وفضل ببوس فيها وتوجه الى حيثو الجميع وجلس وأجلس فرح على رجله
اسلان بجمودية : مساء الخير
الجميع : مساء النور
اسلان بحب : مسا العسل عسلي
سيلن بحب : يسعد مساك يا عمري
هدي : ايه اسلان مش هتتعرف
اسلان : أتعرف على مين
جابر : على نرفانا
اسلان بارف : مين ديه
جابر : عروستك
فرح بهمس : انثي الهدهد
اسلان بضحكة مكتومة : اسكتي هتفضحينا
هدي : بقولك عمي عوزاك
جابر : اسلان خد نرفانا وتمشو شوية
اسلان : ماشي جابر بيه وانتى ترفانا تعالى ورايا
حمل اسلان فرح وخلفة ترفانا اوبس نرفانا الى الجنينة وجلسو
فضل اسلان يتحدث مع فرح وترك نرفانا لا يهتم بها
نرفانا : اسلان ممكن تتكلم معايا
اسلان : انا بتكلم بس مع فرحتي
نرفانا : بس جدو جابر قالك اتكلم معايا
اسلان : جدو اااه هعمل مكالمة وهاجي
فرح : متزعليش نفتلين اسلن هيكلمك
نرفانا بعصبية : انتى مين اصلا انتى حته بت يتيمه وهو بيعطف عليكي والطب عارف انه مش بيحبك وبكرا هجوزه وانتى هتفضلي لوحدك انك ماتت وابوكي رميكي وبيشتغل حتى انطي سلين بتعطف عليكي ومحسساكي انك ذي بنتها
فرح بدموع غزيرة : انتى كدابة اسلن ومامي سلين بيحبوني وانتى وحشة
نرفانا بتكبر : بكرا نتجوز وهيسيبك لوحدك ومحدش هيقبلك
دخلت فرح تبكي الى الداخل وصعدت الى غرفتها وتبكي بشده من كلام نرفانا
عاد اسلان ولم يجد فرح ووجد نرفانا تجلس
اسلان : فين فرح
نرفانا : دخلت جوا
اسلان : تمام
الخادمة : الغدا جاهز يا فندم
اسلان : تمام
دخل اسلان يبحث عن فرح ولكن لم يجدها فصعد الى جناحة يبحث عنها ولم يجدها فذهب الى غرفتها وجدها تنام على السرير وترتعش بشده ومغمضة عيونها وتبكي
اسلان بخوف : فرح حبيبتي ردي عليا مالك يا عمري
ولكن لم ترد عليه فحملها ونزل يجري الى الاسفل فشاهدته سلين فخرجت خلفة والجميع خلفهم وذهبو الى المستشفي
اسلان بصراخ : دكتوررررررر بسرعة
اسرع فريق كامل إليه اخذو فرح واسرعو الى الداخل حتى يعلمو ما بها
سلين بدموع : مالها اسلان فيها ايه
اسلان بعصبية : معرفش معرفش انا لقتها كده
سلين بدموع : اهدي حبيبي
اسلان بخوف : انا خايف عليها اوى
جابر بحده : اهدي اسلان هتخرج ذي كل مرة
نرفانا : خلاص اسلان
اسلان بزئير الأسد : مش عاوز اسمع صوت
جلس الجميع فى حالة صمت كانهم أموات ولا يصدرو اي حركة حتى صوت أنفاسهم معدوم مر أكثر من ساعتين واخير انفتح باب العمليات وخرج الدكتور
اسلان : اختي
الدكتور : اهدي اسلان فرح كويسة
اسلان : حصل ايه
الدكتور : جالها الازمه وكانت شديدة المرة ديه
سلين بدموع : عاوزة اشوفها
الدكتور : اهدي طنط سلين فروحه هتبقي كويسه وان شاء الله بكرا شفوها ماشي
شمس : خلاص سلين الحمد لله
اسلان بجديه : الكل يروح وانا هفضل معاها
سلين : بس
اسلان برجاء : علشان خاطري روحى انا تعبان ومش هستريح الا لما تفضل ادامي
شمس : حاضر حبيبي يالا سلين
غادر الكل وتوجه اسلان الى غرفة فرح ووجدها محاطة بجهاز الأكسجين وتنام بتعب فقبلها وجلس على إحدى الكنب
في كوريا
جهزت سابي كل شئ وجهزت الحرس وتوجهت الى المطار للنزول الى مصر
بعد مرور حوالى 6 ساعات أعلن مطار القاهرة الدولى عن وصول طائرة رقم 2345 الخاصة بنزولها فى الأراضي المصرية
تم فتح الباب ونزل منها عدد كبير من الحرس وخلفهم مكاندر وبجوارة سابي نيجو وكانت ترتدي سابي بدي ابيض حمالات وهوت شور وتونك باللون الروز وصندل شفاف
كان الجميع يتطلع إلى تلك الحسناء الفاتنة الجذابة بجسدها الممشوق وشعرها الناري ولكن وجهها كان مخفي تحت طرحة باللون الأسود شيفون ولم تهتم لتلك النظرات وخرجت برا المطار وكان فى انتظارها أسطول من السيارات الضخم وركبت وتوجهو الى الفندق
وصلت السيارات الى الفندق وصعدت سابي والحرس الى الأعلى وتوجهت الى الجناح الخاص بيها ونزعت الطرحة وجلست وجلس أمامها تشوي و مكاندر
سابي : فين رجالتك مكاندر
مكاندر : حالا هيكونو هنا
سابي : عملت ايه فى مقر المؤسسة
تشوي : الامبراطورة جهزت المكان وهروح اجهزه
سابي : تمام
مكاندر : سابي الرجالة وصلو
سابي : تمام
دخل شخصين وحكو كل شي حصل فى اليومين السابقين فى قصر الاعصر واخبرها بوجود فرح فى المستشفي نتيجة ضيق تنفس شديد وهى متواجدة دلوقتي فى المستشفي منذو الأمس وهتخرج بعد يومين بسبب نرفانا
اما الحارس التاني حكي كل شئ عن قصر النجار وعلمت بأمر من محمود النجار بزواج وسام
غادر الحرس وجلست سابي امام الشباك تشاهد جمال الليل والسماء المصرية وأشعلت احدي السجائر وبعد فترة جلس بجوارها مكاندر
مكاندر : مالك طفلتي
سابي : إحساس غريب عليا لما اعرف ان امي عايشة ورمتني انا وابويا علشان الفلوس والسلطه
مكاندر : بس معلوماتي بتقول انها مجوزتش تلني بعد جوزها الأول ولغاية دلوقتي عايشة على ذكراه
سابي : مهو ده الى مجنني اذاي عايشة هنا وميته هناك واذاي ابويا عايش هناك وميت هنا ونفس الشي معايا فى حلقة مفقودة ولازم اوصلها باي طريقة
مكاندر : احم هو يعني بعد بكرا ذكري وفاتك انتى و والدك وهى هتكون فى المقابر بس معرفش هتروح ولا ايه علشان فرح
سابي : هتروح انا عارفة انها هتروح
تشوي : مساء الخير
سابي : مساء النور الأخبار
تشوي : المقر ممتاز وفيه كل الاليه المطلوبة
سابي : تمام اوى كده
مكاندر : يالا حبيبتي خشي نامي شوية وعملي حسابك لبسك ده هيتغير انتى فى مصر مش برا
سابي بضحكة : خايف عليا يا روحي
مكاندر : لا خايف على نفسي مش فاضي اضرب حد
ذهبت سابي الى غرفتها وتوجه الباقي الى غرفهم حتى ينالو بعض الراحة
في المستشفي
فتحت فرح عيونها ونظرت حوليها وجدت نفسها فى المستشفي وشاهدت اسلان ينام على الكنبة حاولت تجيب كوب ماية معرفتش والكوباية وقعت انكسرت انفذع اسلان من نومه وأسرع ليها
اسلان بلهفة : حبيبتي انت صحيتي
فرح بكسرة : ايوة
اسلان : مالك يا عمري فيكي ايه
فرح : مفيش ابيه اسلان
اسلان بستغراب : ابيه و اسلان مالك فرح
فرح بخوف : مفيش
اسلان بحده : فرح في ايه
فرح بدموع : انت مش بتحبني وهتسبني وبتعطف عليا علشان انا يتيمه وانت بتكرهني وعمرك مهتحبني صح
اسلان : مين قالك كده انتى وريم و سلي المسموح ليكم بدخول جناحي وستعمال حاجتي انا عمري مهفرت فيكي انتى اختي وبنتي وحبيبتي تم حاجة في حياتي
فرح بدموع : امال ليه نرفانا قالتلي كده وأنك هتبطل تحبني
اسلان بحب : اوعي تصدقي كلام حد حتى لو اتجوزت انتى ليكي الأولوية فى حياتي كمان يا بت عيب عليكي دانا اسلن
فرح بابتسامة : صح انت اسلن بتاعي انا وبس هو ينفع اروح البيت مش عاوزة أفضل هنا
اسلان : حاضر هنشوف الدكتور
تركها اسلان وخرج يستدعي الدكتور ولكن وقف امام الحرس وأمره بسرعة احضار نرفانا الى القصر ولكن اعلمه الحرس بأنها موجودة فى القصر بالفعل
عاد اسلان الى الداخل وبعد فترة جاء الدكتور وسمح لفرح بالمغادرة وبالفعل قام اسلان بحمل فرح وغادرو المستشفي
وصلت السيارات الى القصر بعد منتصف الليل وكانت فرح انام بين احضان اسلان الذي حملها وصعد الى جناحة ووضعها على السرير و بدل هدومه ونام بجوارها ولكن فكر فى عذاب لتلك الحية التى تسببت فى تعب صغيرته ودعا ربه ان يرسل لهم شخص ذو سلطة يستطيع الوقوف فى وجه جاسر الاعصر ويلقنه أشد أنواع العذاب ونام بجوار صغيرته وضمها لحضنه
في قصر الاعصر
استيقظ الجميع ونزلو الى الاسفل وفؤجي الجميع بنزول اسلان وهو يحمل فرح ويضعها بحنية على الكرسي وتوجه الى نرفانا وشدها وقفها ادامه
اسلان : قولتي ايه لفرح خلها تتعب
نرفانا بخوف : ولا حاجة
اسلان بهدوء : هسال تاني قولتي ايه لفرح خلها تتعب امبارح
نرفانا برعب : ولا حاجة وال
نزلت صفعة على وجه نرفانا سقططت على الارض مش شده وقوة الضربة تحت أنظار الجميع وقام يسحبها من شعرها ونزل فيها ضرب
اسلان بغضب : على اخر الأمم وحده زبالة ذيك تغلط فى بنت الاعصر معاش ولا كان الى يغلط فيها ديه ستك وتاج راسك عارفة لو شفت خلقتك فى اي مكان هعمل فيكي ايه والله العظيم لقتلك مفهوم
نرفانا ببكاء : مفهوم مفهوم
اسلان بغضب : غوري من وشي
خرجت نرفانا تجري وحمدت ربنا بخروجها سليمة فنظر جابر لاسلان بغضب
جابر : بما ان خطوبتك متنفذتش اعمل حسابك هينفذ كلامي
اسلان بغضب : مش هتقدر
جابر بسخرية : ومين هيمنعني
اسلان : انا اوعي تنسي اني الغضنفر
جابر بغضب : هنشوف يا غضنفر
اسلان بغضب : يالا عمرو
غادر اسلان القصر بعد ان صعد بفرح لجناحة ومنع أي شخص يدخل لها وتوجه الى الشركات
في الفندق
صحيت سابي ولبست فستان باللون الأسود لمنتصف الفخد وجذمة وشنطة سودا وخرجت
كان مكاندر و تشوي يجلسو فى انتظار خروج سابي وعند خروجها توجهو الى شركة النجار
دخلت سابي وسط الحرس بجمالها ولكن مع اختفاء وشها وكان فى انتظارهم وسام النجار وانترتهم سابي فى العربية
الحوار بالانجليزية
وسام : اهلا وسهلا
مكاندر : اهلا بيك
تشوي : سيد وسام نحن نرغب فى مجموعة دعاية وعقد مؤتمر صحفي يعلن عن وصول ملكة الأزياء العالمى سابي نيجو
وسام : اكيد مستر تشوي كل حاجة هتجهز
تشوي : عوزين المؤتمر وحمبه الدعاية يوصل لكل بيت فى مصر وعوزينه فى أقرب وقت
وسام : تمام بس هى أستاذة سابي مش هتتكلم
تشوي : الملكة بتقول لينا التعليمات وكلنا بنفذ وهى هتخضر المؤتمر بنفسها
وسام : اتفقنا وسعد بالشغل معاكم حضرتها ليها اسمها فى السوق العالمي
تشوي : أتمني ذلك وعلى اساس كلام سوف نجهز كل شي لانطلاق مجموعة ازياء جديدة خلال الفترة القادمة واي مشكلة فى الدعاية الدعاية المؤتمر هتتحمل الشرط الجزائي
وسام : بإذن الله مش هيبقي فى مشاكل بلاش تقلق
تشوي : تمام اول متجهز الدعاية حبين نشوفها
وسام : على بكرا بالليل هعرضها عليك
تشوي : لا الملكة بنفسها هتخضر وهاشفها بس هيبقي فى الفندق
وسام : مفيش مشاكل انا تحت امركم
تشوي : شكرا جدا لوقتك بعد اذنك
وسام : اتشرفت بيك
نزل تشوي وركب العربيات وغادر وكان وسام ينظر من الأعلى وجلس على المكتب وطلب فريق الدعاية كامل خاص ينفذ طلبات سابي نيجو
في شركات الاعصر
وصل اسلان وكان يغلي وعلى اخره وبعد فترة دخلت السكرتيرة
مروة : مستر اسلان
اسلان : في ايه مروة
مروة : الملكة برا
اسلان : مين الملكة
مروة : ملكة الازياء العالمية سابي نيجو برا طالبة تشوفك
اسلان : خليها تدخل بسرعة
مروة : امرك
بعد قليل دخلت سابي بطلتها الجميلة ووجهها المخفي وبجوارها مكاندر
اسلان : اهلا وسهلا
مروة : مش بتتكلم عربي كلمها إنجليزي
اسلان بالانجليزي : اهلا وسهلا
سابي بالعربي : اهلا بيك مستر اسلن
اسلان بابتسامة : هايل بتتكلمي مصري
سابي : بتكلم اكتر من لغة ايه هفضل واقفة كتير
اسلان : اذاي اتفضلي اسف بجد
سابي : ولا يهمك مستر اسلن
اسلان : اسمي اسلان مش اسلن
سابي : براحة عليا متنساش انى كوريا فاكلمات كتير صعبة عليا
اسلان : ولا يهمك
سابي : المهم عوزة شركتك تجهزي المؤسسة بتاعتي
اسلان : تمام جدا حابة حاجة معينة
سابي : بصراحة معرفش احب اشوف شغلك
اسلان : تمام هبعت الشخص المسؤل عن الديكور
طلب اسلان من مروة احضار عمرو و ملك بسرعة الحضور
اسلان : تحبي تشربي ايه
سابي : نسكافيه
اسلان : تمام
بعد قليل حضر عمرو و ملك وجلس الجميع على تربيزة الاجتماعات
اسلان : أحب أعرفكم الانسة سابي نيجو مصممة الازياء العالمية
ملك بتكبر : وانا ملك الاعصر
سابي ببرود : حابه اشوف الشغل معنديش وقت
اسلان وهو يكتم ضحكته على شكل ملك : تمام
عمرو : حضرتك حابه حاجة معينة
سابي : امممممم انا بحب اعمل كل فرع على حسب تاريخ البلد
اسلان : يبقي عوزاه على التراث المصري
سابي : تقصد الفرعوني
عمرو بإعجاب : هيبقي فرع جامد
سابي : اكيد مستر اااا
عمرو : عمرو اسمي عمرو
سابي : تشرفت مستر عمرو
ملك بتكبر : هو انتى ليه خافيه وشك
سابي : شي ميخصكيش
ملك بعصبية : عندك حق هتلقيكي وحشه
سابي بضحكة رنانة : وحشة عيب فى حقي لما اكون الملكة ووحشه على العموم قريب اوى هتشفيني
عمرو بحدة : ملك اخرسي اسف انسة سابي
سابي : ولا يهمك المهم ده عنوان الفرع حابة استلمه فى أقرب وقت واي مخالفة فى العقد هتتحملو الشرط الجذائي
اسلان : بلاش تقلقي انتى فى مصر
سابي بسخرية : مانا عارفة انى فى مصر علشان كده أي غلطة تنطبق بنود العقد
اسلان بغضب مكتوم : تمام انتي بتتعملي مع مؤسسة الاعصر
سابي : بلاش تزعل انا جايه هنا بترشيح أنجي الكاشف
اسلان : تقصدي جلالة الامبراطورة أنجي الكاشف
سابي : ايوة بس انا وانجي اصحاب وبالتالي مفيش بينا القاب
اسلان : تنوري
سابي : تمام مستر اسلن بكرا الصبح عاوزة اشوف اقتراحاتكم
اسلان : اكيد في انتظارك بكرا
غادرت سابي الشركة وهى تبتسم بشر لان أصبح الان مؤسسة الاعصر و مؤسسة النجار تحت ايديها وتوجهت الى الفندق
يتبع
الحلقة السابعة
مر يومين على الجميع وكل شخص رتب اوراقة على اكمل وجه
البداية فى قصر النجار
نزل الجميع وجلسو على السفرة ولكن كل واحد فى ملكوته ماعدا تلك المجنونة التي يعشقها الجميع ماجي
ماجي بتافف : هو في ايه هو انتم قعدين فى عزا
وسام : أميرتي الحلوة عاوزة ايه
ماجي بدلال : ولا حاجة
أمجد : خلاص يبقي تسكتي
ماجي بطفوليه : وانت مالك يا عم انا بكلم وسام
أمجد : عارفة لو قمت هضربك
ماجي : مش هتقدر تضربني وخرجت لسانها
أمجد بغيظ : كده طويب والله لوريكي
قام أمجد وجري ورا ماجي ولكن سرعان ما توجهت ناجي الى الخارج وفى لحظة واحدة كان أمجد يسقط فى البيسين وهى تقف تضحك بشدة على منظرة وعندما وجدته يخرج أسرعت الى الداخل وجلست بجوار جدها
محمود بضحك : ايه ده هو انت بتستحما بهدومك
أمجد بغيظ : الحيوانه ديه رمتني فى البسين
ماجي بضحكة رنانة : ونبي شكلك حلو وانت بتقع ذي الجردل
احمد بضحك : صورك منورة الانستا يا ميجو
أمجد بصدمة : انتى نزلتيها على الانستا
ماجي بضحك : اااااااه هههههههههههههههه
أمجد : امسحي الفيديو يا بقرة
ماجي بعند : لا طبعا ده محقق فلور كتير
وسام : يالا يا بيه ورانا شغل
عماد : صباح الخير
الكل : صباح النور
محمود : بعد الفطار عاوزك وسام
وسام : امرك بس بالليل علشان مش فاضي دلوقتي
مر الوقت وغادر وسام و أمجد وعماد للشركة و غادر احمد للمستشفي اما البنات فذهبو للنادي اما محمود
فجلس يتذكر الأموات
في قصر الاعصر
اتصل جابر على اسلان يأمره بأن يأتي للقصر للأهمية
كان الجميع يجلس فى انتظار اسلان ولكن تلك المشاكسة كانت تتحدث معه عن طريق الواتس اب وتخبره بما يحدث
فرح : اسلن
اسلان : قلب اسلن
فرح : باربي هنا
اسلان : مين
فرح : باربي يا اسلام باربي عرستك
اسلان : عرستي اااااااه افتكرت
فرح : انت فين
اسلان : على بوابة القصر
فرح : اشطا
اسلان : اشطا
وصل اسلان ودخل وكانت فرح تترك التليفون وتسرع الى الباب بالصراخ باسم اسلن
حملها اسلان وفضل ببوس فيها وتوجه الى حيثو الجميع وجلس وأجلس فرح على رجله
اسلان بجمودية : مساء الخير
الجميع : مساء النور
اسلان بحب : مسا العسل عسلي
سيلن بحب : يسعد مساك يا عمري
هدي : ايه اسلان مش هتتعرف
اسلان : أتعرف على مين
جابر : على نرفانا
اسلان بارف : مين ديه
جابر : عروستك
فرح بهمس : انثي الهدهد
اسلان بضحكة مكتومة : اسكتي هتفضحينا
هدي : بقولك عمي عوزاك
جابر : اسلان خد نرفانا وتمشو شوية
اسلان : ماشي جابر بيه وانتى ترفانا تعالى ورايا
حمل اسلان فرح وخلفة ترفانا اوبس نرفانا الى الجنينة وجلسو
فضل اسلان يتحدث مع فرح وترك نرفانا لا يهتم بها
نرفانا : اسلان ممكن تتكلم معايا
اسلان : انا بتكلم بس مع فرحتي
نرفانا : بس جدو جابر قالك اتكلم معايا
اسلان : جدو اااه هعمل مكالمة وهاجي
فرح : متزعليش نفتلين اسلن هيكلمك
نرفانا بعصبية : انتى مين اصلا انتى حته بت يتيمه وهو بيعطف عليكي والطب عارف انه مش بيحبك وبكرا هجوزه وانتى هتفضلي لوحدك انك ماتت وابوكي رميكي وبيشتغل حتى انطي سلين بتعطف عليكي ومحسساكي انك ذي بنتها
فرح بدموع غزيرة : انتى كدابة اسلن ومامي سلين بيحبوني وانتى وحشة
نرفانا بتكبر : بكرا نتجوز وهيسيبك لوحدك ومحدش هيقبلك
دخلت فرح تبكي الى الداخل وصعدت الى غرفتها وتبكي بشده من كلام نرفانا
عاد اسلان ولم يجد فرح ووجد نرفانا تجلس
اسلان : فين فرح
نرفانا : دخلت جوا
اسلان : تمام
الخادمة : الغدا جاهز يا فندم
اسلان : تمام
دخل اسلان يبحث عن فرح ولكن لم يجدها فصعد الى جناحة يبحث عنها ولم يجدها فذهب الى غرفتها وجدها تنام على السرير وترتعش بشده ومغمضة عيونها وتبكي
اسلان بخوف : فرح حبيبتي ردي عليا مالك يا عمري
ولكن لم ترد عليه فحملها ونزل يجري الى الاسفل فشاهدته سلين فخرجت خلفة والجميع خلفهم وذهبو الى المستشفي
اسلان بصراخ : دكتوررررررر بسرعة
اسرع فريق كامل إليه اخذو فرح واسرعو الى الداخل حتى يعلمو ما بها
سلين بدموع : مالها اسلان فيها ايه
اسلان بعصبية : معرفش معرفش انا لقتها كده
سلين بدموع : اهدي حبيبي
اسلان بخوف : انا خايف عليها اوى
جابر بحده : اهدي اسلان هتخرج ذي كل مرة
نرفانا : خلاص اسلان
اسلان بزئير الأسد : مش عاوز اسمع صوت
جلس الجميع فى حالة صمت كانهم أموات ولا يصدرو اي حركة حتى صوت أنفاسهم معدوم مر أكثر من ساعتين واخير انفتح باب العمليات وخرج الدكتور
اسلان : اختي
الدكتور : اهدي اسلان فرح كويسة
اسلان : حصل ايه
الدكتور : جالها الازمه وكانت شديدة المرة ديه
سلين بدموع : عاوزة اشوفها
الدكتور : اهدي طنط سلين فروحه هتبقي كويسه وان شاء الله بكرا شفوها ماشي
شمس : خلاص سلين الحمد لله
اسلان بجديه : الكل يروح وانا هفضل معاها
سلين : بس
اسلان برجاء : علشان خاطري روحى انا تعبان ومش هستريح الا لما تفضل ادامي
شمس : حاضر حبيبي يالا سلين
غادر الكل وتوجه اسلان الى غرفة فرح ووجدها محاطة بجهاز الأكسجين وتنام بتعب فقبلها وجلس على إحدى الكنب
في كوريا
جهزت سابي كل شئ وجهزت الحرس وتوجهت الى المطار للنزول الى مصر
بعد مرور حوالى 6 ساعات أعلن مطار القاهرة الدولى عن وصول طائرة رقم 2345 الخاصة بنزولها فى الأراضي المصرية
تم فتح الباب ونزل منها عدد كبير من الحرس وخلفهم مكاندر وبجوارة سابي نيجو وكانت ترتدي سابي بدي ابيض حمالات وهوت شور وتونك باللون الروز وصندل شفاف
كان الجميع يتطلع إلى تلك الحسناء الفاتنة الجذابة بجسدها الممشوق وشعرها الناري ولكن وجهها كان مخفي تحت طرحة باللون الأسود شيفون ولم تهتم لتلك النظرات وخرجت برا المطار وكان فى انتظارها أسطول من السيارات الضخم وركبت وتوجهو الى الفندق
وصلت السيارات الى الفندق وصعدت سابي والحرس الى الأعلى وتوجهت الى الجناح الخاص بيها ونزعت الطرحة وجلست وجلس أمامها تشوي و مكاندر
سابي : فين رجالتك مكاندر
مكاندر : حالا هيكونو هنا
سابي : عملت ايه فى مقر المؤسسة
تشوي : الامبراطورة جهزت المكان وهروح اجهزه
سابي : تمام
مكاندر : سابي الرجالة وصلو
سابي : تمام
دخل شخصين وحكو كل شي حصل فى اليومين السابقين فى قصر الاعصر واخبرها بوجود فرح فى المستشفي نتيجة ضيق تنفس شديد وهى متواجدة دلوقتي فى المستشفي منذو الأمس وهتخرج بعد يومين بسبب نرفانا
اما الحارس التاني حكي كل شئ عن قصر النجار وعلمت بأمر من محمود النجار بزواج وسام
غادر الحرس وجلست سابي امام الشباك تشاهد جمال الليل والسماء المصرية وأشعلت احدي السجائر وبعد فترة جلس بجوارها مكاندر
مكاندر : مالك طفلتي
سابي : إحساس غريب عليا لما اعرف ان امي عايشة ورمتني انا وابويا علشان الفلوس والسلطه
مكاندر : بس معلوماتي بتقول انها مجوزتش تلني بعد جوزها الأول ولغاية دلوقتي عايشة على ذكراه
سابي : مهو ده الى مجنني اذاي عايشة هنا وميته هناك واذاي ابويا عايش هناك وميت هنا ونفس الشي معايا فى حلقة مفقودة ولازم اوصلها باي طريقة
مكاندر : احم هو يعني بعد بكرا ذكري وفاتك انتى و والدك وهى هتكون فى المقابر بس معرفش هتروح ولا ايه علشان فرح
سابي : هتروح انا عارفة انها هتروح
تشوي : مساء الخير
سابي : مساء النور الأخبار
تشوي : المقر ممتاز وفيه كل الاليه المطلوبة
سابي : تمام اوى كده
مكاندر : يالا حبيبتي خشي نامي شوية وعملي حسابك لبسك ده هيتغير انتى فى مصر مش برا
سابي بضحكة : خايف عليا يا روحي
مكاندر : لا خايف على نفسي مش فاضي اضرب حد
ذهبت سابي الى غرفتها وتوجه الباقي الى غرفهم حتى ينالو بعض الراحة
في المستشفي
فتحت فرح عيونها ونظرت حوليها وجدت نفسها فى المستشفي وشاهدت اسلان ينام على الكنبة حاولت تجيب كوب ماية معرفتش والكوباية وقعت انكسرت انفذع اسلان من نومه وأسرع ليها
اسلان بلهفة : حبيبتي انت صحيتي
فرح بكسرة : ايوة
اسلان : مالك يا عمري فيكي ايه
فرح : مفيش ابيه اسلان
اسلان بستغراب : ابيه و اسلان مالك فرح
فرح بخوف : مفيش
اسلان بحده : فرح في ايه
فرح بدموع : انت مش بتحبني وهتسبني وبتعطف عليا علشان انا يتيمه وانت بتكرهني وعمرك مهتحبني صح
اسلان : مين قالك كده انتى وريم و سلي المسموح ليكم بدخول جناحي وستعمال حاجتي انا عمري مهفرت فيكي انتى اختي وبنتي وحبيبتي تم حاجة في حياتي
فرح بدموع : امال ليه نرفانا قالتلي كده وأنك هتبطل تحبني
اسلان بحب : اوعي تصدقي كلام حد حتى لو اتجوزت انتى ليكي الأولوية فى حياتي كمان يا بت عيب عليكي دانا اسلن
فرح بابتسامة : صح انت اسلن بتاعي انا وبس هو ينفع اروح البيت مش عاوزة أفضل هنا
اسلان : حاضر هنشوف الدكتور
تركها اسلان وخرج يستدعي الدكتور ولكن وقف امام الحرس وأمره بسرعة احضار نرفانا الى القصر ولكن اعلمه الحرس بأنها موجودة فى القصر بالفعل
عاد اسلان الى الداخل وبعد فترة جاء الدكتور وسمح لفرح بالمغادرة وبالفعل قام اسلان بحمل فرح وغادرو المستشفي
وصلت السيارات الى القصر بعد منتصف الليل وكانت فرح انام بين احضان اسلان الذي حملها وصعد الى جناحة ووضعها على السرير و بدل هدومه ونام بجوارها ولكن فكر فى عذاب لتلك الحية التى تسببت فى تعب صغيرته ودعا ربه ان يرسل لهم شخص ذو سلطة يستطيع الوقوف فى وجه جاسر الاعصر ويلقنه أشد أنواع العذاب ونام بجوار صغيرته وضمها لحضنه
في قصر الاعصر
استيقظ الجميع ونزلو الى الاسفل وفؤجي الجميع بنزول اسلان وهو يحمل فرح ويضعها بحنية على الكرسي وتوجه الى نرفانا وشدها وقفها ادامه
اسلان : قولتي ايه لفرح خلها تتعب
نرفانا بخوف : ولا حاجة
اسلان بهدوء : هسال تاني قولتي ايه لفرح خلها تتعب امبارح
نرفانا برعب : ولا حاجة وال
نزلت صفعة على وجه نرفانا سقططت على الارض مش شده وقوة الضربة تحت أنظار الجميع وقام يسحبها من شعرها ونزل فيها ضرب
اسلان بغضب : على اخر الأمم وحده زبالة ذيك تغلط فى بنت الاعصر معاش ولا كان الى يغلط فيها ديه ستك وتاج راسك عارفة لو شفت خلقتك فى اي مكان هعمل فيكي ايه والله العظيم لقتلك مفهوم
نرفانا ببكاء : مفهوم مفهوم
اسلان بغضب : غوري من وشي
خرجت نرفانا تجري وحمدت ربنا بخروجها سليمة فنظر جابر لاسلان بغضب
جابر : بما ان خطوبتك متنفذتش اعمل حسابك هينفذ كلامي
اسلان بغضب : مش هتقدر
جابر بسخرية : ومين هيمنعني
اسلان : انا اوعي تنسي اني الغضنفر
جابر بغضب : هنشوف يا غضنفر
اسلان بغضب : يالا عمرو
غادر اسلان القصر بعد ان صعد بفرح لجناحة ومنع أي شخص يدخل لها وتوجه الى الشركات
في الفندق
صحيت سابي ولبست فستان باللون الأسود لمنتصف الفخد وجذمة وشنطة سودا وخرجت
كان مكاندر و تشوي يجلسو فى انتظار خروج سابي وعند خروجها توجهو الى شركة النجار
دخلت سابي وسط الحرس بجمالها ولكن مع اختفاء وشها وكان فى انتظارهم وسام النجار وانترتهم سابي فى العربية
الحوار بالانجليزية
وسام : اهلا وسهلا
مكاندر : اهلا بيك
تشوي : سيد وسام نحن نرغب فى مجموعة دعاية وعقد مؤتمر صحفي يعلن عن وصول ملكة الأزياء العالمى سابي نيجو
وسام : اكيد مستر تشوي كل حاجة هتجهز
تشوي : عوزين المؤتمر وحمبه الدعاية يوصل لكل بيت فى مصر وعوزينه فى أقرب وقت
وسام : تمام بس هى أستاذة سابي مش هتتكلم
تشوي : الملكة بتقول لينا التعليمات وكلنا بنفذ وهى هتخضر المؤتمر بنفسها
وسام : اتفقنا وسعد بالشغل معاكم حضرتها ليها اسمها فى السوق العالمي
تشوي : أتمني ذلك وعلى اساس كلام سوف نجهز كل شي لانطلاق مجموعة ازياء جديدة خلال الفترة القادمة واي مشكلة فى الدعاية الدعاية المؤتمر هتتحمل الشرط الجزائي
وسام : بإذن الله مش هيبقي فى مشاكل بلاش تقلق
تشوي : تمام اول متجهز الدعاية حبين نشوفها
وسام : على بكرا بالليل هعرضها عليك
تشوي : لا الملكة بنفسها هتخضر وهاشفها بس هيبقي فى الفندق
وسام : مفيش مشاكل انا تحت امركم
تشوي : شكرا جدا لوقتك بعد اذنك
وسام : اتشرفت بيك
نزل تشوي وركب العربيات وغادر وكان وسام ينظر من الأعلى وجلس على المكتب وطلب فريق الدعاية كامل خاص ينفذ طلبات سابي نيجو
في شركات الاعصر
وصل اسلان وكان يغلي وعلى اخره وبعد فترة دخلت السكرتيرة
مروة : مستر اسلان
اسلان : في ايه مروة
مروة : الملكة برا
اسلان : مين الملكة
مروة : ملكة الازياء العالمية سابي نيجو برا طالبة تشوفك
اسلان : خليها تدخل بسرعة
مروة : امرك
بعد قليل دخلت سابي بطلتها الجميلة ووجهها المخفي وبجوارها مكاندر
اسلان : اهلا وسهلا
مروة : مش بتتكلم عربي كلمها إنجليزي
اسلان بالانجليزي : اهلا وسهلا
سابي بالعربي : اهلا بيك مستر اسلن
اسلان بابتسامة : هايل بتتكلمي مصري
سابي : بتكلم اكتر من لغة ايه هفضل واقفة كتير
اسلان : اذاي اتفضلي اسف بجد
سابي : ولا يهمك مستر اسلن
اسلان : اسمي اسلان مش اسلن
سابي : براحة عليا متنساش انى كوريا فاكلمات كتير صعبة عليا
اسلان : ولا يهمك
سابي : المهم عوزة شركتك تجهزي المؤسسة بتاعتي
اسلان : تمام جدا حابة حاجة معينة
سابي : بصراحة معرفش احب اشوف شغلك
اسلان : تمام هبعت الشخص المسؤل عن الديكور
طلب اسلان من مروة احضار عمرو و ملك بسرعة الحضور
اسلان : تحبي تشربي ايه
سابي : نسكافيه
اسلان : تمام
بعد قليل حضر عمرو و ملك وجلس الجميع على تربيزة الاجتماعات
اسلان : أحب أعرفكم الانسة سابي نيجو مصممة الازياء العالمية
ملك بتكبر : وانا ملك الاعصر
سابي ببرود : حابه اشوف الشغل معنديش وقت
اسلان وهو يكتم ضحكته على شكل ملك : تمام
عمرو : حضرتك حابه حاجة معينة
سابي : امممممم انا بحب اعمل كل فرع على حسب تاريخ البلد
اسلان : يبقي عوزاه على التراث المصري
سابي : تقصد الفرعوني
عمرو بإعجاب : هيبقي فرع جامد
سابي : اكيد مستر اااا
عمرو : عمرو اسمي عمرو
سابي : تشرفت مستر عمرو
ملك بتكبر : هو انتى ليه خافيه وشك
سابي : شي ميخصكيش
ملك بعصبية : عندك حق هتلقيكي وحشه
سابي بضحكة رنانة : وحشة عيب فى حقي لما اكون الملكة ووحشه على العموم قريب اوى هتشفيني
عمرو بحدة : ملك اخرسي اسف انسة سابي
سابي : ولا يهمك المهم ده عنوان الفرع حابة استلمه فى أقرب وقت واي مخالفة فى العقد هتتحملو الشرط الجذائي
اسلان : بلاش تقلقي انتى فى مصر
سابي بسخرية : مانا عارفة انى فى مصر علشان كده أي غلطة تنطبق بنود العقد
اسلان بغضب مكتوم : تمام انتي بتتعملي مع مؤسسة الاعصر
سابي : بلاش تزعل انا جايه هنا بترشيح أنجي الكاشف
اسلان : تقصدي جلالة الامبراطورة أنجي الكاشف
سابي : ايوة بس انا وانجي اصحاب وبالتالي مفيش بينا القاب
اسلان : تنوري
سابي : تمام مستر اسلن بكرا الصبح عاوزة اشوف اقتراحاتكم
اسلان : اكيد في انتظارك بكرا
غادرت سابي الشركة وهى تبتسم بشر لان أصبح الان مؤسسة الاعصر و مؤسسة النجار تحت ايديها وتوجهت الى الفندق
يتبع