رواية احببت فلاحة الفصل السابع 7 بقلم فاطمة وجدي
أحببت فلاحة
الحلقة 7
.
.
.
تاني يوم الصبح
فاطمة قامت علي صوت يوسف وهو بيتوجع
فاطمة بفرحة:يوسف حمدالله علي سلامتك الحمدلله يارب الحمدلله
يوسف بوجع:اه ااه
فاطمة:انا هروح انده الدكتور حالا
&&&&&&&&&&
وفي مكتب الدكتور
الباب خبط
الدكتور:ادخل
فاطمة باحراج:سوري يادكتور اني جيت في وقت مش مناسب بس يوسف فاق ووعمال يتوجع وانا خايفة عليه
الدكتور:بجد طب كويس انا جاي معاكي دلوقتي...اه صحيح ده محمد بيه وكيل النيابة اللي هيحقق مع يوسف
فاطمة:اهلا وسهلا ممكن بقا نروح ليوسف نطمن عليه
الدكتور ومحمد:اه طبعا
&&&&&&&&&&
في بيت اهل يوسف
مراد:مها يامهاااا
مها:نعم
مراد:اعملي حسابك هسافر انا وسيف الساعة 6 الصبح عشان العمليه بتاعته
مها:ماشي ربنا يقومك ياسيف انت ويوسف بالسلامة يارب
مراد:ياااااارب
مها:طب يلا نقوم عشان نروح ليوسف نطمن عليه اصلا انا مش عارفة ازاي وافقت ان ارجع معاكوا
مراد:كنتي هتقعدي تعملي ايه كفايه مراته معاه
سيف:بااااااباااااا مااااامااااا
مراد ومها:في ايه
سيف:فاطمة كلمتني وقالتلي ان يوسف فااااااااف
مها بفرحة:الحمدلله يارب الحمدلله
مراد:الحمد والشكر ليك يارب
مها:يلا بينا نروحله
مراد ويوسف:يلا
&&&&&&&&&&
عند احمد وسمر
احمد:سمرررررررر
"سمر وهي نازلة علي السلم كانت بتعيط ومن كتر العياط مكنتش شايفة قدامها ف رجلها اتلوت ووقتت من علي السلم ودمغها اتفتحت واغمي عليها"
احمد واخد سمر في حضنه
احمد بعياط:سمر قومي ياحبيبتي انا اسف والله ماهزعلك تاني حقك عليا
ام احمد:بدل ماانت بتعيط كده شيلها وديها المستشفي
احمد بعياط وتوتر: ص صص صح
&&&&&&&&&&
في مكتب الاستقبال بالمستشفي
عادل:خد يااا
موظف الاستقبال:نعم يافندم
عادل طلع 200 جنيه
عادل:خد دول
موظف الاستقبال بفرحة:خير ياباشا
عادل ابتسم بخبث:عايزك تقولي معلومة صغيرة قد كدة
موظف الاستقبال:عن ايه ياباشا
عادل:يوسف الشناوي حالته ايه
موظف الاستقبال:ده ياباشا جه امبارح وكانت حالته صعبه اوي ودخل العمليات وطلعوا الرصاصة بس قلبه وقف بس بعد الصدمات الكهربية قلبه رجع اشتغل تاني وبلغوني ان هو اتنقل لاوضة عادية عشان لما حد يجي يسالني عليه اقوله هو في اوضه كام
عادل:طب وهو في اوضة كام
موظف الاستقبال:كده محتاج اكتر ياباشا
عادل طلع 200 جنيه تاني
عادل:امسك
موظف الاستقبال:الاوضة رقم 101
عادل:تمام...عارف لو حد عرف حاجة عن اللي حصل دلوقتي مش هخليك تروح بيتك تاني فاهم
موظف الاستقبال بخوف:فف فاهم
&&&&&&&&&&
اما عند يوسف
الدكتور:ده وجع طبيعي بعد العملية بس انا هكتبلك علي مسكنات عشان متحسش بالوجع ده...وظلوقتي محمد بيه حابب يسالك علي اللي حصل هتقدر تتكلم ولا نخليها يوم تاني تكون بقيت احسن
يوسف بتعب:لا انا كويس اتفضل يافندم
محمد:اولا حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك
محمد:ثانيا انا عايز اعرف اللي حصل...يعني كنت فين وقت مااضربت ومين كان معاك
يوسف:كنت في اوضة نومي وكان معايا مراتي
محمد:وايه اللي حصل وازاي اضربت وانت في اوضة نومك ومااخدتش بالك ان كان في حد معاك
يوسف:حضرتك انا كنت متخانق مع مراتى وكنت بحاول اصالحها وبعدين جتلي رسالة شوفتها وملحقتش اسيب التليفون ومحستش بنفسي غير دلوقتي
محمد بتنهيدة:تمام...طب انا كنت عايز اشوف الاوضة ممكن؟؟
فاطمة:اه طبعا بس ثواني عقبال مااخوه يجي عشان يرجع معايا تاني
وفي الوقت ده سيف ومراد ومها وصلوا
مها:حبيبي حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك ياماما
مراد:حمدلله علي سلامتك يابني
يوسف:الله يسلمك يابابا
سيف بعياط:كنت خايف عليك اوي
يوسف:ماتسترجل ياض ماانا كويس اهو
سيف:حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك ياحبيبي
فاطمة:سيف
سيف:نعم
فاطمة:معلش ممكن ترجع معايا الفيلا عشان محمد بيه عايز يشوف الاوضة بتاعتي انا ويوسف
سيف:اه طبعا يلا بينا
سيف اخد فاطمة ومحمد ومشيوا
&&&&&&&&&&
عند جيهان
عادل:بس ياستي
جيهان:احبك وانت مشغل دماغك
عادل:وناوية علي ايه
جيهان:قبل مااعمل اي حاجة لازم اعرف يوسف شاف الرسالة ولالا
عادل:متخفيش اتفقت مع ممرض يدخل يعمل اي وحاجة وقت التحقيق ويتصل يبلغني
جيهان ابتسمت بخبث:حلو اوي كده
عادل:ايع هو انا مليش مكافاه ولا ايه
جيهان بدلع:ليك طبعا
عادل:ايوة بقا
عادل شال جيهان ودخل بيها الاوضة
&&&&&&&&&&
اما في نفس المستشفي اللي فيها يوسف
احمد واقف مستني الدكتور يطلع
احمد بتوتر:يارب احميهالي يارب انا عارف اني غلط وانت بتعاقبني فيها انا اسف يارب احفظهالي
الدكتور طلع
احمد جري عليه
احمد:طمنى يادكتور
الدكتور:انت مين
احمد:انا جوزها ارجوك طمنى
الدكتور:اهدي بس...اولا حالتها النفسية مدمرة ثانيا الحمدلله الواقعة مكنتش جامدة اوي يعني الحمدلله محصلهاش حاجة ثالثا بقا حاول تبعدها عن اي حاجة تدايقها
احمد:يعني هي كويسة اقدر ادخلها
الدكتور:ايوة كويسة وتقدر تدخلها بس ياريت متتكلمش كتير عشان متتعبش
احمد:حاضر بعد اذنك
الدكتور:اتفضل
احمد خبط وفتح الباب ودخل
احمد بحنية:سمر
سمر:..........
&&&&&&&&&&
وعند سيف
سيف:اتفضل يافندم دي الاوضة
محمد:تمام...مدام فاطمة تقدري توصفيلي كنتوا واقفين فين
فاطمة:اااا انا كنت واقفة هنا قدام المرايا ويوسف كان واقف هنا ضهروا للبلكونة
محمد:تمام
محمد دخل البلكونة وفضل واقف فيها شوية
"طبعا وهما في الطريق اتصل بالفريق يروح البيت ويبحثوا علي اي دليل"
محمد:حبل امممممم
........:محمد بيه
محمد:نعم
........:اااا لقيت الكارت ده وكمان التليفون ده
محمد:تمام خد الحبل ده وشوف شغلك
........:تمام يافندم
محمد:مدام فاطمة حضرتك تعرفي التليفون ده
فاطمة:اه ده تليفون يوسف
محمد:تمام بعد اذنك هفتحه
فاطمة:اتفضل
محمد فتح التليفون وفتح الرسايل وشاف الرسالة
محمد:.........
&&&&&&&&&&
عند عادل وجيهان
عادل:يوووووه هو ده وقت حد يتصل فيه
جيهان:شوف مين ليكون الممرض
عادل:طيب...الو
.......:الو ياباشا
عادل:هااااا قول اللي عندك
.......:شاف الرسالة ياباشا
عادل:تمام اقفل انت
جيهان:هااااا قالك ايه
عادل:شاف الرسالة
جيهان:حلو اوي هنستنش يومين ونشوف هيحصل ايه
عادل:ماشي
&&&&&&&&&&
مكان جديد
..........1:يستاهل اللي انا عملته فيه انا يخسرني الصفقة دي
..........2:ياباشا اهو اخدت حقك وزيادة وحق بنتك
..........1:بنتي ولسه هعمل فيه حاجات
..........2:وانا معاك ياباشا
&&&&&&&&&&
عند دينا
هناء:دينا انا لازم اقولك علي حاجة وارجوكي تسامحيني
دينا:خير ياهناء
هناء:سيف هيسافر انهاردة الساعة 6 الصبح عشان...عشان
دينا:عشان ايه
هناء:يعمل عملية
دينا بخضة وقلق:ايه؟تملية ايه؟؟
هناء:بصراحة يادينا سيف عنده القلب
دينا بصرخة:ايه وهو فين دلوقتي وعرفتي منين
هناء:هو كان قايلي وهو دلوقتي في البيت عشان اخوه اضرب بالنار والنيابة بتحقق
دينا:انا لازم اروحله
ومشيت دينا
هناء في سرها:ربنا يستر
&&&&&&&&&&
وفي بيت سيف
الخدامة:سيف بيه
سيف:نعم
الخدامة:في واحدة برا عاي
قاطعتها دخول دينا
دينا بعياط:سييييف
سيف بصدمة:....
الحلقة 7
.
.
.
تاني يوم الصبح
فاطمة قامت علي صوت يوسف وهو بيتوجع
فاطمة بفرحة:يوسف حمدالله علي سلامتك الحمدلله يارب الحمدلله
يوسف بوجع:اه ااه
فاطمة:انا هروح انده الدكتور حالا
&&&&&&&&&&
وفي مكتب الدكتور
الباب خبط
الدكتور:ادخل
فاطمة باحراج:سوري يادكتور اني جيت في وقت مش مناسب بس يوسف فاق ووعمال يتوجع وانا خايفة عليه
الدكتور:بجد طب كويس انا جاي معاكي دلوقتي...اه صحيح ده محمد بيه وكيل النيابة اللي هيحقق مع يوسف
فاطمة:اهلا وسهلا ممكن بقا نروح ليوسف نطمن عليه
الدكتور ومحمد:اه طبعا
&&&&&&&&&&
في بيت اهل يوسف
مراد:مها يامهاااا
مها:نعم
مراد:اعملي حسابك هسافر انا وسيف الساعة 6 الصبح عشان العمليه بتاعته
مها:ماشي ربنا يقومك ياسيف انت ويوسف بالسلامة يارب
مراد:ياااااارب
مها:طب يلا نقوم عشان نروح ليوسف نطمن عليه اصلا انا مش عارفة ازاي وافقت ان ارجع معاكوا
مراد:كنتي هتقعدي تعملي ايه كفايه مراته معاه
سيف:بااااااباااااا مااااامااااا
مراد ومها:في ايه
سيف:فاطمة كلمتني وقالتلي ان يوسف فااااااااف
مها بفرحة:الحمدلله يارب الحمدلله
مراد:الحمد والشكر ليك يارب
مها:يلا بينا نروحله
مراد ويوسف:يلا
&&&&&&&&&&
عند احمد وسمر
احمد:سمرررررررر
"سمر وهي نازلة علي السلم كانت بتعيط ومن كتر العياط مكنتش شايفة قدامها ف رجلها اتلوت ووقتت من علي السلم ودمغها اتفتحت واغمي عليها"
احمد واخد سمر في حضنه
احمد بعياط:سمر قومي ياحبيبتي انا اسف والله ماهزعلك تاني حقك عليا
ام احمد:بدل ماانت بتعيط كده شيلها وديها المستشفي
احمد بعياط وتوتر: ص صص صح
&&&&&&&&&&
في مكتب الاستقبال بالمستشفي
عادل:خد يااا
موظف الاستقبال:نعم يافندم
عادل طلع 200 جنيه
عادل:خد دول
موظف الاستقبال بفرحة:خير ياباشا
عادل ابتسم بخبث:عايزك تقولي معلومة صغيرة قد كدة
موظف الاستقبال:عن ايه ياباشا
عادل:يوسف الشناوي حالته ايه
موظف الاستقبال:ده ياباشا جه امبارح وكانت حالته صعبه اوي ودخل العمليات وطلعوا الرصاصة بس قلبه وقف بس بعد الصدمات الكهربية قلبه رجع اشتغل تاني وبلغوني ان هو اتنقل لاوضة عادية عشان لما حد يجي يسالني عليه اقوله هو في اوضه كام
عادل:طب وهو في اوضة كام
موظف الاستقبال:كده محتاج اكتر ياباشا
عادل طلع 200 جنيه تاني
عادل:امسك
موظف الاستقبال:الاوضة رقم 101
عادل:تمام...عارف لو حد عرف حاجة عن اللي حصل دلوقتي مش هخليك تروح بيتك تاني فاهم
موظف الاستقبال بخوف:فف فاهم
&&&&&&&&&&
اما عند يوسف
الدكتور:ده وجع طبيعي بعد العملية بس انا هكتبلك علي مسكنات عشان متحسش بالوجع ده...وظلوقتي محمد بيه حابب يسالك علي اللي حصل هتقدر تتكلم ولا نخليها يوم تاني تكون بقيت احسن
يوسف بتعب:لا انا كويس اتفضل يافندم
محمد:اولا حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك
محمد:ثانيا انا عايز اعرف اللي حصل...يعني كنت فين وقت مااضربت ومين كان معاك
يوسف:كنت في اوضة نومي وكان معايا مراتي
محمد:وايه اللي حصل وازاي اضربت وانت في اوضة نومك ومااخدتش بالك ان كان في حد معاك
يوسف:حضرتك انا كنت متخانق مع مراتى وكنت بحاول اصالحها وبعدين جتلي رسالة شوفتها وملحقتش اسيب التليفون ومحستش بنفسي غير دلوقتي
محمد بتنهيدة:تمام...طب انا كنت عايز اشوف الاوضة ممكن؟؟
فاطمة:اه طبعا بس ثواني عقبال مااخوه يجي عشان يرجع معايا تاني
وفي الوقت ده سيف ومراد ومها وصلوا
مها:حبيبي حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك ياماما
مراد:حمدلله علي سلامتك يابني
يوسف:الله يسلمك يابابا
سيف بعياط:كنت خايف عليك اوي
يوسف:ماتسترجل ياض ماانا كويس اهو
سيف:حمدلله علي سلامتك
يوسف:الله يسلمك ياحبيبي
فاطمة:سيف
سيف:نعم
فاطمة:معلش ممكن ترجع معايا الفيلا عشان محمد بيه عايز يشوف الاوضة بتاعتي انا ويوسف
سيف:اه طبعا يلا بينا
سيف اخد فاطمة ومحمد ومشيوا
&&&&&&&&&&
عند جيهان
عادل:بس ياستي
جيهان:احبك وانت مشغل دماغك
عادل:وناوية علي ايه
جيهان:قبل مااعمل اي حاجة لازم اعرف يوسف شاف الرسالة ولالا
عادل:متخفيش اتفقت مع ممرض يدخل يعمل اي وحاجة وقت التحقيق ويتصل يبلغني
جيهان ابتسمت بخبث:حلو اوي كده
عادل:ايع هو انا مليش مكافاه ولا ايه
جيهان بدلع:ليك طبعا
عادل:ايوة بقا
عادل شال جيهان ودخل بيها الاوضة
&&&&&&&&&&
اما في نفس المستشفي اللي فيها يوسف
احمد واقف مستني الدكتور يطلع
احمد بتوتر:يارب احميهالي يارب انا عارف اني غلط وانت بتعاقبني فيها انا اسف يارب احفظهالي
الدكتور طلع
احمد جري عليه
احمد:طمنى يادكتور
الدكتور:انت مين
احمد:انا جوزها ارجوك طمنى
الدكتور:اهدي بس...اولا حالتها النفسية مدمرة ثانيا الحمدلله الواقعة مكنتش جامدة اوي يعني الحمدلله محصلهاش حاجة ثالثا بقا حاول تبعدها عن اي حاجة تدايقها
احمد:يعني هي كويسة اقدر ادخلها
الدكتور:ايوة كويسة وتقدر تدخلها بس ياريت متتكلمش كتير عشان متتعبش
احمد:حاضر بعد اذنك
الدكتور:اتفضل
احمد خبط وفتح الباب ودخل
احمد بحنية:سمر
سمر:..........
&&&&&&&&&&
وعند سيف
سيف:اتفضل يافندم دي الاوضة
محمد:تمام...مدام فاطمة تقدري توصفيلي كنتوا واقفين فين
فاطمة:اااا انا كنت واقفة هنا قدام المرايا ويوسف كان واقف هنا ضهروا للبلكونة
محمد:تمام
محمد دخل البلكونة وفضل واقف فيها شوية
"طبعا وهما في الطريق اتصل بالفريق يروح البيت ويبحثوا علي اي دليل"
محمد:حبل امممممم
........:محمد بيه
محمد:نعم
........:اااا لقيت الكارت ده وكمان التليفون ده
محمد:تمام خد الحبل ده وشوف شغلك
........:تمام يافندم
محمد:مدام فاطمة حضرتك تعرفي التليفون ده
فاطمة:اه ده تليفون يوسف
محمد:تمام بعد اذنك هفتحه
فاطمة:اتفضل
محمد فتح التليفون وفتح الرسايل وشاف الرسالة
محمد:.........
&&&&&&&&&&
عند عادل وجيهان
عادل:يوووووه هو ده وقت حد يتصل فيه
جيهان:شوف مين ليكون الممرض
عادل:طيب...الو
.......:الو ياباشا
عادل:هااااا قول اللي عندك
.......:شاف الرسالة ياباشا
عادل:تمام اقفل انت
جيهان:هااااا قالك ايه
عادل:شاف الرسالة
جيهان:حلو اوي هنستنش يومين ونشوف هيحصل ايه
عادل:ماشي
&&&&&&&&&&
مكان جديد
..........1:يستاهل اللي انا عملته فيه انا يخسرني الصفقة دي
..........2:ياباشا اهو اخدت حقك وزيادة وحق بنتك
..........1:بنتي ولسه هعمل فيه حاجات
..........2:وانا معاك ياباشا
&&&&&&&&&&
عند دينا
هناء:دينا انا لازم اقولك علي حاجة وارجوكي تسامحيني
دينا:خير ياهناء
هناء:سيف هيسافر انهاردة الساعة 6 الصبح عشان...عشان
دينا:عشان ايه
هناء:يعمل عملية
دينا بخضة وقلق:ايه؟تملية ايه؟؟
هناء:بصراحة يادينا سيف عنده القلب
دينا بصرخة:ايه وهو فين دلوقتي وعرفتي منين
هناء:هو كان قايلي وهو دلوقتي في البيت عشان اخوه اضرب بالنار والنيابة بتحقق
دينا:انا لازم اروحله
ومشيت دينا
هناء في سرها:ربنا يستر
&&&&&&&&&&
وفي بيت سيف
الخدامة:سيف بيه
سيف:نعم
الخدامة:في واحدة برا عاي
قاطعتها دخول دينا
دينا بعياط:سييييف
سيف بصدمة:....