رواية سيطرت علي الفصل السادس 6 بقلم اية ماهر
البارت السادس
محمود مالك طلبتيني ليه انا مش برتاح لمكالمتك خالص دايما بتكون وراها مصيبه
غزل : اسمعني شويه مالك كده طيب استني اشرحلك انا جبتك ليه
محمود: اتفضلي ياستي انا سامعك
غزل : من الاخر كده في واحده مش عجباني في الشركه وعايزه اخلص منها وانت استاذ في الموضوع ده علشان كده جبتك لو الموضوع ده تم ليك عندي سهره من اللي انت مستنيها من زمان وبتغمزله
محمود: سهره وانا موافف بس في الشاليه الخاص ليا اي رئيك ونكون علي راحتنا
غزل: وانا مواقفه اسمع بقا اللي هقوله وتنفذه بالحرف الواحد مش عايزه ولا غلطه
محمود :طبعا انا اعمل اي حاجه مقابل انك تسهري معايا
غزل: سافل طول عمرك علي فكره
في مكتب الموظفين
هدي: وعمار كان بيتغدوا سوي
عمار: انا مبسوط اوي اول مره اكون مبسوط ومرتاح كده
هدي :انا كمان انا خلصت كل شغلي وكنت عايزه اروح بدري علشان جدي تعبان شويه ممكن يافندم
عمار :طبعا تقدري تمشي وممكن اوصلك بعربيتي كمان
هدي: لا مالوش لزوم كمل شغلك مش عايزه اعطلك انا هركب تاكسي مش عايزه اتاخر اكتر
عمار: تمام زي ماتحبي
هدي : تمام سلام يافندم وشكرا جدا
عمار: علي اي يابنتي
غزل :مراقبه الوضع وهدي كانت طالعه من المكتب وهي مبسوطه وهي طلعت تلفونها محمود هي طالعه من المكتب تنفذ اللي اتقنا عليه من غير اي غلط تمام
محمود :حاضر وركب عرببته وناوي انوا يخلص عليها فعلا
هدي :واقفه قدام الشركه ومستنيه اي تاكسي واضطرت انها تمشي شويه لانها اتاخرت علي جدها وفي الوقت دي محمود شغل عربيته عيونه ناويه علي الشر اول ماهدي طلعت علي الشلرع داس بنزين علي اسرع ماعنده وخبطها بكل قوته وهي وقعت علي الارض والدم مالي الارض
محمود: طلع فونه الهدف مات خلاص يلا بقا تعالي علي الشاليه انا مستنيكي
غزل: حاضر ياحبيبي انا عيوني ليك
هدي: واقعه علي الارض ومغمي عليها وفي اسواء حالتها
عمار: كان طالع من الشركه وراح يركب عربيته وشاف واحده واقعه علي الارض وراح يشوف مين واول ماكانت هدي جري عليها هدي مالك اي اللي عمل فيكي كده واي الدم ده كله هدددددددي وطلع تلفونها واتصل علي الإسعاف بسرعه وبعد كام دقيقه كانت في المستشفي وعمار خايف عليها اوي ومش عارف يعمل اي كان عامل زي المجنون بيروح وبييجي وفي اوضه المعليات كانت هدي بتاخد انفاسها الاخيره
عمار: بارب ااحمي حبيبتي يارب انا ماقدصت ليقيت الانسانه اللي حبيتها بجد انا لازم اعرف مين اللي عمل كده وانا اموته بايدي كله الا حبيبتي بس لما اطمن عليها الاول بس لازم اكلم جدها الاول وطلع تلفونه واتصل علي جدها الو ياجدي هدي في المستشفي
محسن :اي ازاي ومستشفي اي اللي حصل حفيدتي حصل معاها اي
عمار :اهدي ياجدي هي في المستشفي عملت حدثه وفي اوضه العمليات دلوقني
محسن :مش مصدق اللي بيسمعه انت بتقول اي طيب انا جاي حالا قفل المكالمه وطلع بسرعه وارح علي المستشفي وفي الوقت ده كان الدكتور طلع من اوضه العمليات بعد ساعه تقريبا
عمار: ها يا دكتور طمني هدي عامله أي
الدكتور :احنا قدرنا نوقف النزيف بس للاسف
عمار: للاسف اي انا مش فاهم حاجه
الدكتور: المريضه حالتها صعبه اوي وهي دخلت في غيبوبه والله اعمل هتفوق امتا منها
عمار: انت بتقول اي غيبوبة انا مش فاهم حاجه
محسن:هدي دخلت في غيبوبه انت بتقول اي
الدكتور: اهدوا علشان انا اقد افهمكم
عمار ومحسن واقفين ومش مصدقين اللي بسيمعه
الدكتور :هي دخلت في غيبوبه نتيجه ضربه قويه علي دماغها ونزفت دم كتير اوي واضح ان في عربيه خبطتها جامد اوي المهم ٢٤ ساعه الو مافقتش هببقي في خطر علي حياتها هي هتكون تحت المراقبة لحد مانشوف اي اللي هيحصل
محسن :يعني اي حفيدتي ضاعت مني خلاص انا مش مصدق
عمار :اهدي ياجدي ان شاء الله هتكون كويسه احنا لازم ندعيلها انها تفوق وانا اوعدك مش هسيب اللي عمل فيها كده هاخدلك حقها واعدك بكده
محسن :انا عابز اعرف هدي عملت الحداثه دي وفين وانت مين
عمار :انا عمعل الحسني مدير الشركه اللي بتشتغل فيها هدي هي كانت طالعه من االشركه واستاذنت علشان تروح بدري لانها بتقول ان حضرتك تعبان شويه وانا واقفت علي طلبها ولما طلعت من الشركه شوفتها كانت واقعه علي الارض والدم مالي المكان واول ماشوفتها كده جبتها علي طول علي المستشفي واتصلت بحضرتك
محسن: اه طيب هنعمل أي دلوقتب وازاي هنعرف مين اللي عمل كده مع هدي هي مزعلتش حد ابدا ولا ليها اعداء كمان وهي قاعده معايا طول الوقت وانا صاحبها وجل حاجه في حياتها يعني مالهاش اصحاب ولو في اي حاجه هتيجي تقولي يعني وبصوت عالي ومنهار اوي هدي تبقي حفيدني الوحيده انا لازم اعرف مين اللي عملكده فيها
غزل: في الشاليه ومحمود قاعد معاها
محمود: اي رئيك اكد البنت ماتت انا اول عندي سؤال هي عملت اي معاكي علشان تعملي فيها كده
غزل :البت دي عمار بيحبها وهوا جوزي ومافيش حد في الدنيا يقدر ياخدوا مني وانا حذرتها منه بس هي رفضت النصيحه وده عقاب اللي مش بيسمع الكلام
محمود: وبيقرب عليها غزل مش احنا اتكلمنا في الموضوع ده خلاص قولتلك انا هتجوزك وهعملك كل اللي عمار ماقدرش يعملوا وهعوضك عن كل حاجه بس انتي قولي مواقفه وجربي اديني فرصه
غزل :محمود الكلام دي مش عابزه اسمعه تاني انت حبيبي اه بس مش هتكون جوزي عمار بس اللي هوا بيكون جوزي تمام
محمود: تمام انتي حره يلا بقا كفايه تاخير لحد كده
غزل : والله انت مجنون يعني قاتل وواحد ولا كانك عملت حاجه
محمود: انا كده اقتل واستمتع ده مزاج عندي
غزل :وانا بحبك المزاج اوي فلوسك هتواصلك علي حسابك زي ما اتقفنا
محمود: والله مالوش لزم انا اعمل اي حاجه عشان خاطر عيونك
غزل:لا ياحبيبي احنا حبايب اه لاكن في المصلحة كل واحد ياخد حقه علشان ماترجعش تقول انا عملت وماخدتش مقابل
محمود: تمام اللي تشوبه يلا باغزالتي انا مواقف عليه
في المستشفي وقدام اوضه العمليات عمار قاعد علي الكرسي وبيفكر ازاي يجيب اللي عمل كده وافتكر ان في كاميرات قدام الشركه وطلع فونه
عمار: الو يامعتز عايزك تجبلي كل التسجيلات اللي قدام الشركه في حدود الساعه ٢ الضهر كده
معتز: حاضر يافندم شويه ويكونوا جاهزين
عمار: اول مايجهز كلميني وانا هاجي تمام
معتز :تمام يافندم
عمار: قفل المكالمه وعمل مكالمه تاني الو ياهدير
هدير :الو يافندم
عمار: الغي اي مواعيد انهارده انا مش هقدر اجي الشركه انهارده
هدير: تمام يافندم هوا كان فيه اجتماع مهم بعد نص ساعه بسس
عمار :مش مشكله الغي الاجتماع وهبلغك بمعاد تاني بعد كده
هدير :تمام يافندم
عمار: يلا سلام
محسن :واقف قدام الاوضه ومشتاق يشوف حفيدته بفارغ الصير واول ماطلعت من العمليات راح عندها بسرعه بكل لاهفه وخوف عليها هدي حبيبتي مين اللي عمل فيكي كده
عمار: اهدي ياجدي مش كده
محسن: انت مش شايف حالتها لا اي
عمار: انا مش هسيب اللي عمل كده ياجدي ماتقلقش
محسن :بيبص عليه بنظره الم وماردش عليه وبييص علي هدي بألم