رواية حكم عاشق الفصل الخامس5 بقلم دنيا ثروت
جوزي بيخوني مع عشيقته الحقو ياعااالم الحقووو عشيقته بايته في بيتي وعلي سريرييي
كل الشقق بدأت تفتح الباب بدأو يتهامسو قمر كانت في لحظة ذهول من كلامها
قمر : انتي بتقولي اييي
فردوس علت صوتها اكتر : اي اللي بقول اي ياختي جوزي رماني في الشارع عشان يقعد هو وانتي سوا وتاخدو راحتكو وحتي ابني ياتربيه الشوارع عايزه تاخديه مني يازبا'له
فردوس بتزقها جوا : امشي ده بعينك ياكلبه الشوارع مش همشي من غير ابني وصوتت وهي بتنده فين ابني فيييين ابنييييي
دخلت الاوضة لاقيته نايم اخدته في ايدها كانت لسه هتمشي من الاوضة
قمر :سيبيه يافردوس يزن تعبان سيبه
فردوس طقتها برجلها علي الحيطه دماغها بدأت تجيب د'م عدي ثواني واغمي علي قمر
فردوس بضحك : ياريت ياختي تمو' تي ونرتاح منك قال اي عايزة تاخدي ابني منييي
هويدا : انا هروح لرحيم ابات معاه انهارده
احمد : وتروحيله ليه مش هو جايب ممرضه
هويدا : انت ليبيي بتتكلم كأنه عدوك ده رحيم ياأحمد ابنك ليي عملت فيه كدا
احمد : ابني وبربي راجل هو مش نور عشان تروحي تباتي معاه وبعدين هو راجل عارف حياته تمشي ازاي
هويدا : لو انت شايفه راجل زي مابتقول مكنتش غصبته علي الجوازه مكنتش خليته يتجوز واحده مش بيحبها
احمد : هويدا متنسيش ان رحيم متغصبش علي الجوازه رحيم اتجوزها بعد مارضي بيها وبعيوبها جاي دلوقتي يندم
نور : خلاص ياماما اهدو انا هاجي معاكي ونبقي نرجع بليل سوا
هويدا بصت لأحمد بقرف علي تصرفاته وخرجت
فردوس اخدت يزن وراحت القناه
مياده بصدمه: يخربيتك جايبه ابنك في القناه
فردوس : روحي هاتي اي لبن ولا اي اكل ليه عايزه الاقي حتة احطه فيه عشان اجهز نفسي واطلع
ميادة : طالما مش هتعرفي مكنتيش جبتيه استاذ نبيل هيزعق يافردوس
فردوس : فكك ابوة هيجي ياخده او ارميه في اي دار أيتام
ميادة بصدمه: هو مش ده أبنك يافردوس
فردوس : اه انتي شكلك هترغي كتير انجزي هاتي اي حاجه تخليه يخرس من العياط
بعد مامياده مشيت
فردوس وهي باصه في عين يزن : انت فاكرني كنت همو'ت عليك هترجع لابوك بس دي قرصه ودن عشان يعرف يجيب واحدة مكاني بس
صالح : ميخصنيش هي مش هتبات عندنا كل يوم
اميره : بس دي بنتنا الوحيدة ياصالح فيها اي لما ترجع لينا ماهو اللي طلقها من غير ماتطلب الطلاق
صالح بزعيق :انتي عبيطة ولا اي انتي اتعميتي مبقتيش شايفه الحقيقه دي ام زيها زيك مفكرتش حتي في ابنها من اول ماجت منطقتهوش علي لسانها
أميرة : صالح انت عارف كويس ان هي مكنتش حابه رحيم
صالح : مكنتش حاباه متجبش عيل تظلمه لمدي الحياه الواد لسه لحم حمر'ا وانتي لسه بتقولي اصل محبتش ابوه
آميره: فردوس غريبة اليومين دول والمفروض نقف جنبها
صالح : وانا مش هقف جنب حد لما ترجع انا هعرفها قيمتها كويس
في المساء في القناه
فردوس : ميادة كنت حلوة انهارده صح
مياده وهي جواها حقد الدنيا ليها بس مش مبينه: كنتي زي القمر وبس ده انتي تحفه
فردوس : طب بقولك اي الواد فين لاحسن عايزن ارجعه لابوه زهقت من مسؤوليته
مياده : واد مين اه قصدك يزن.. ده في المطبخ
فردوس بصدمه: مطبخ! ده يشم ريحه الغاز ويمو'ت يخربيتك....!
رحيم بيخبط بزعيق : قمر قمررر
اخر مازهق والأفكار في دماغه ان يزن يكون حصله حاجه
كسر الباب دور عليها في الصاله ملاقهاش
جري علي اوضتها كانت علي الارض مغمي عليها والد'م حوالين راسها
جري عليها بصريخ: قمر قمررررر
قمر بهلوسه: اخد.و ي. يزن يارحيم
رحيم بصريخ: قمر فوقي يزن فيييين ابني فيييييين
غمضت عينها بإستسلام للدوامه السودا بص لايده اللي مليانه د'م نفسها اختفي قدام عينه....!
دخلت عليهم هويدا بصدمه : انت قتل'تها يارحيم...!