اخر الروايات

رواية احببت فلاحة الفصل الخامس5 بقلم فاطمة وجدي

رواية احببت فلاحة الفصل الخامس5 بقلم فاطمة وجدي



الحلقة 5
.
.
.
ذهبت فاطمة ويوسف الي الغرفة واول مادخلوا
يوسف بزعيق:انتي بتعيطي علي ايه هو انا لسة عملت حاجة اخرسي ومش عايز اسمع صوتك
فاطمة بتعيط وبتبصله بخوف
يوسف بزعيق اكتر:انا مش قولت مش عايز اسمع صوتك
فاطمة بتعيط من غير صوت وخافت اكتر
ويوسف بصلها شوية وبعد كده خرج من الاوضة
&&&&&&&&&&
عند العروسين
سمر في المطبخ
سمر:احمد يااحمد
احمد دخلها
احمد:نعم ياحبيبتي
سمر:هي خالتك دي هتمشي امتي
احمد:في ايه ياسمر ماتقعد براحتها
سمر بصوت عالي:في ان هي عماله تشغلني وتقولي امسحي الحاجة دي عليها تراب وانا لسه عروسة مكملتش اليومين وتشغل بنتها اللي زي الشحطة دي
احمد بغضب وصوت عالي لدرجة خوفت سمر:اخرسي وصوتك يوطي اللي بتتكلمي عليهم دول امي واختي انت فاهمة وحسابك معايا بعدين واللي يقولولك عليه تنفذيه فاهمة
سمر بصوت عالي:لا مش فاهمة ومش هعمل اللي هيقولولي عليه ومش قعدالك فيها يااحمد وهشوف انا ولا هما
احمد ببرود:اعملي اللي انتي عايزاه بس متحطيش في دماغك ان انا هاجي من بيت ابوكي ماشي
وخرج وسابها
وطبعا الكلام ده كله كان سمعه امه واخوه وابوه وخالته وبنت خالته
سمر في نفسها:ماشي يااحمد انت اللي ابتديت
&&&&&&&&&&
وعند سيف
يوسف بزعيق:انت يا حيوان انت فين
سيف كان في الحمام وخرج بسرعة من زعيق يوسف
سيف بخوف:ن ن نعم
يوسف:انا قولت ايه مش قولت ترجعوا الساعة 5 ايه اللي رجعكوا متاخر
سيف ساكت:.........
يوسف بزعيق:رد عليا
سيف:اااا والله يايوسف الوقت سرقنا ومخدناش بالنا صدقني دي اخر مرة
يوسف:هو مفيش خروج تاني اصلا عشان تتعلموا بعزد كده ان كل شوية تبصوا في الساعة
سيف:انا اسف يايوسف
يوسف:اخرس ومش عايز اسمع صوتك وعلي الله اشوف وشك في مكان اكون انا موجود فيه
وخرج يوسف من الاوضة
&&&&&&&&&&
عند جيهان
عادل:جيهااااان
جيهان:نعم
عادل:افرحي ياقلبي لقيت خطة جامدة جدا
جيهان بفرحة:بجد ايه هي
عادل:............. ها ايه رايك
جيهان بفرحة:وااااااااو جامدة جدا
عادل:بس هنفذها امتي
جيهان:اديني يومين وهقولك
عادل:ماشي بس مش المفروض يبقا ليا مكافاة
جيهان:ههههههههههههه اه طبعا
عادل شالها ودخل بيها الاوضة
&&&&&&&&&&
مها:يوسف يايوسف
يوسف:نعم ياماما
مها:اطلع نادي مراتك واخوك عشان ينزلوا يتعشوا معانا
يوسف بتنهيدة:حاضر
يوسف طلع ل فاطمة
يوسف:فاااااطمة
فاطمة بصتله
فاطمة:ن ن نعم
يوسف:انزلي عشان تتعشي
فاطمة:مليش نفس
يوسف بصرامة:وانا مش هعيد كلامي تاني انزلي عشان تتعشي ولو منزلتيش يومك هيبقا اسود فلمي الدور
وخرج وسابها
&&&&&&&&&&
يوسف راح ل سيف
وخبط ومفيش رد
يوسف فتح الباب واول مافتح
يوسف بصريخ:سيييييييييييف
الكل طلع جري علي اوضة سيق يشوف في ايه
"وطبعا انتوا كمان عايزين تعرفوا في ايه انا هقولكوا"
يوسف دخل الاوضة لقي سيف مرمي علي الارض مغمي عليه شاله وجري بيه علي العربية يوديه المستشفي وطبعا الكل وراه
&&&&&&&&&&
في المستشفي
الدكتور خرج من عند سيف
يوسف بقلق:خير يادكتور
الدكتور بانفعال:هو انا مش قولت محدش يزعله عشان ميتعبش لغاية مانجهز ورقة عشان يسافر ويعمل العمليه
يوسف بقلق اكبر:ايوة يعني ايه اللي ححصله
الدكتور:ده من حظه ان الورق جهز خلاص المفروض يسافر بعد بكرة
يوسف:ان شاء الله طب هو ينفع يخرج معانا صح
الدكتور:اكيد لازم يخرج عشان يجهز للسفر وياريت تبعدوا عنه اي حاجة تزعله لان ده هيضر صحته ااكتر
يوسف:ان شاء الله
وخرج الجميع من المستشفي وذهبوا الي البيت
"عارفة انكوا عايزين تعرفوا عمليه ايه اللي سيف المفروض يعملها....سيف عنده القلب وهيسافر يعملها برا مع اكبر دكتور قلب "
&&&&&&&&&&
عند جيهان
جيهان:دوووولة
عادل:اممم
جيهان:بص يابيبي هنفذ الخطة ببكرة
عادل باستغراب:اشمعنا ده حتي لسه معداش يومين
جيهان:اصل عرفت ان هو هيسافر عشان عمليه سيف فعيزاه يسافر وهو مخنوق منها او علي الاقل يكون اتخانق معاها...ضربها...طلقها...طردها...اي حاجك المهم يحصل تاتش جامد بينهم
عادل:حاضر عايزة حاجة تاني
جيهان بشر:لا مش عايزة دلوقتي كفاية عليهم اللي هيحصلهم
&&&&&&&&&&
تاني يوم
يوسف دخل لسيف
يوسف بندم:سيف انا اسف عشان زعلتك متزعلش مني ياحبيبي
سيف بابتسامة:ومين قالك ان انا زعلان منك انا زعلان من نفسي عشان زعلتك مني انا اللي المفروض اقولك انا اسف وحقك عليا
سيف قام ولسه هيبوس دماغ يوسف
كان يوسف سبقه وباس دماغ سيف
يوسف:انا اللي غلطان مش انت يلا انزل عشان تاكل معانا
سيف:حاضر بس ممكن سؤال
يوسف:طبعا
سيف:انت صالحت فاطمة
يوسف بصله وسكت
سيف:عشان خاطري يايوسف صالحها فاطمة ملهاش غيرك دلوقتي وبعدين انت زعقتلها جامد ده انت صوتك كان وصلي وانا في الاوضة
يوسف:حاضر عشان خاطرك انت بس
سيف:ربنا يخليك ليا
يوسف:ويخليك ليا ياحبيبي يلا ننزل
سيف:يلا
&&&&&&&&&&
وفي اوضة السفرة كان قاعد مراد ومها وفاطمة وسيف ويوسف
يوسف:فاطمة بعد مانخلص اكل اطعلي الاوضة 5 دقايق عشان عايزك
فاطمة:حاضر
وبعد مااكلوا
&&&&&&&&&&
في اوضة يوسف
يوسف:انا اسف متزعليش مني
فاطمة بصتله ومتكلمتش
يوسف قرب منها اوي وقالها
يوسف:فاطمة عايز اقولك حاجة مهمة
فاطمة بدات تتوتر من قربه ليها
فاطمة بتوتر:ات ااا اتفضل
يوسف قرب اكتر
يوسف بهمس:انا بحبك
يوسف مدهاش فرصة ترد لان هو اخدها في حضنه وبدا يبوس فيها وهي مصدومة ومش مديا اي رد فعل نهائي
بس قاطعه صوت رسالة
يوسف بغضب:اووووووووف ده مين الغتت ده
فاطمة رغم صدمتها من اللي حصل لكن ابتسمت وفرحت
اما يوسف اللي كان فرحان ان هو اعترف بحبه ليها والابتسامة اللي مليا وشة فجاة اختفت والدنيا ضلمت في وشه التليفون وقع من ايده وكان حد ضربه بالنار اكنه بيموت مش شايف حاجة قدامه نهائي مش سامع اي حاجة حواليه مش سامع نداء فاطمة ليه ولا حاسس بحركة فاطمة ليه مفيش اي حاجة تدل ان هو في وعيه او ان هو عايش اصلا
فجاة الكل طلع علي صويت جاي من اوضة فاطمة ولما دخلوا لقوا يوسف واقع في الارضة سايح في دمه...مفيش حركة...مفيش نفس...مفيش نبض ضعيف...مفيش اي حاجة خالص...ودوه المستشفي ولما الدكتور خرج قال كلمة هزتهم كلهم هزت المستشفي كلها كلمة رنت في ودنهم وبالذات فاطمة رن ااكتر من مرة الدكتور قال
الدكتور:البقاء لله وترددت كثيرا في اذن فاطمة"البقاء لله...البقاء لله...البقاء لله....وهكذا"

ياتري دي النهاية؟؟
فعلا يوسف مات ؟؟؟
طب ومين موته؟؟؟
وموته اذاي اصلا؟؟؟
طب وسيف عمليته مش هتتعمل؟؟؟
وياتري سيف عمليته فلاحة ولا لا؟؟؟
وياتري فاطمة بتحب يوسف ولالا؟؟؟



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close