رواية انتقام خاطيء الفصل الثلاثون 30 بقلم نيفين بكر
واتصل عل روجيدة وقال
الووو روجيدة اسمعيني كويس هبعتلك بنت هتقعد عندك
وخبيها لانها هربانه
روجيدة...اييه هربانه انا ناقصة مصايب
فايز ...اسمعي الكلام هي جايه من القاهرة هي شويه وهنسفرها
روجيدة....اوك لما نشوف اخرتها.....
وجاءت لها لينا واستقبلتها وصعدت كي تريها غرفتها
حكت لها عما حدث
يانهار يعني عمر عمل نفسه تاجر مخدرات وكان ف لبنان
لينا ايوة واوهمنا بكدا
انتي بتعرفيه
روجيدة....ايوة اعرفوا اووووي بس انتي متاكدة انه عمر المهدي
ايوة سمعتن وهما بينادوه ب عمر بييه
انا عشت معاه بالبنان شهور وكنا اوقات بنام بغرفه نوم واحدة وخدعني ضحك علي
اييه تقصودي عملتي علاقة معاه قالتها بخبث
اي كنا بالنهار مع بعض وبالليل بنام بنفس التخت
معاكي صور انتي وهو
اي معي ع موبيل
طيب وريني كدا
ظلت تقلب بالصور وجميعها كانت حميميه
روجيدة....بس عمر شكله هنا متغير يعني صابغ شعرة ومركب لانسيز
ابعتيلي كل الصور دي وانا هولع بيهم البيت عنده
وفعلا بعتتها عل الهاتف
ثم بعتتها ل جني عل الواتس اب
سمعت جني صوت وصول رساله
فتحتها ووجدت بها رساله نصيه من رقم غريب
خليكي اقعدي زي الهبله وجوزك بيخونك في لبنان
وبعتت لها صور وعمر يحتضنها ويقبلها لينا وهما بالباس الاستحمام
وعل البحر
صدمت جني دا مغير شكله اكيد مش هو دا شعره ودقنه كستنائي لالا مش عمر
بعتت رسائل اخري
جوزك قرب يجيلك وابقي اساليه عن لينا ههههههههه
اغتاظت جني معقول الكلام دا لالالا دا كدب ايوة عمر بيحبني وعمرة مايخوني
وظلت تتأكل من الغيرة تكدب نفسها مرة وتصدق مرة
اتفقت عبير مع فتحي عل سرقة النقود من فيلا فايز
دخلت كانها ستتكلم معه في اي شئ
ويسرت دخول فتحي بداخل الفيلا
ي فايز بيه طيب شوف ليا اي شغل معاك
لا مش بشغل ناس خاينين
انا خاينه
ايوة واطلعي برة ولو شوفتك هنا هقتلك سامعة
اوك انا بقي همشي واوعدك اوعدك انك هتحتاجني تاني
سلام ي فايز بييه
فايز اتصل عل رجل من رجاله
في بنت هتخروج بعد شويه عوزك تخلص عليها وما تسيبش وراك اي دليل
جاءت الاجابه من الجانب الاخر
خرجت برة الفيلا اتصلت عل فتحي ولم يرود
اتصلت مرة واتنين وعشرين ولم يرود فقد طمع في كل النقود كلها بقلمي نيفين بكر
ااااااه ي ولاد الكلب
لوحت بيدها ل سيارة وركبت بها
نزلت امام بيتها وحاسبت السائق
وهمت بالصعود بالبنايه حتي هجم عليه رجل ضخم متخفي ويرتدي قفاز ضربها عددة ضربات بظهرها وهو كاتم فمها
وتركها عندما سمع صوت ما
وقعت عبير بالارض
واقترب منها رجل كان يسير بالصدفه
صرخ الرجل فتجمع عدد من الرجال
حملوها وذهبو بها الي المشفي بين الحياة والموت
في فيلا سليم
دخل الجد غرفة ملك وكانت تجلس معها جني
اخبارك اييه ي بنتي الوقت
ملك....الحمد لله ي سليم بييه
سليم....تاني صدقي انا عوزة تنضربي مش قولتلك
انتي تقوليلي زي جني ي جدو
ملك....حاضر ي جدو قالتها وهي مبتسمه
نظر الجد ل جني مالك ي جني في حاجة مضايقاكي
جني وهتي تخفي حزنها ... لا ابدا
ملك ....ااقولك انا ي جدو عمر وحشها
سليم......ربنا يجيبه بالسلامة حبيبتي
انا هقوم ادخل اوضتي استريح شويه
ملك....اتفضل حضرتك
جني.....وانا كمان هقوم عوزة حاجة
ملك......لا ي قلبي سلامتك
بعد مدة جاء لها فهد
عامله ايه النهاردة
ردت الحمد لله
مش ناقصك حاجة
لاء
طيب تمام
اخرج لنفسه بعض من الملابس ودخل الي المرحاض
وابدل ملابسه وخرج
وتوجه الي الفراش
وسط ترقب ملك
انت بتعمل اييه
انا هنام قالها ببرأءة
وهتنام فين ان شاء الله
هنام عل سريري جمب مراتي
ملك ...اووف هو احنا مش هنخلص من الموال دااا
ال هو اييه
ال هو مراتي
لاء
انت بني ادم معندكش دم
اقترب منها فهد وامسكها من ذراعها وقال ...اقسم بالله ي ملك لو ما اتادبتي لاربيكي وانتي عارفة ومجربة انا ممكن اعمل اييه ومش معني اني ساكتلك خلاص هتسوقي فيها
ملك...انا مش عوزة ابقي مراتك هو بالعافيه
فهد..لا طبعا مش بالعافيه
الباب عندك وورقتك توصلك فين ماانتي عوزة .
لكن مالكيش ولاد عندي
ملك ببكاء ...يعني اييه هتاخد ولادي مني
فهد..مش ولادك لوحدك ساااامعة انا استحملتك كتير
ملك..مين فينا ال استحمل التاني قول
فهد...بت انتي ال ااقولو تسمعيه وتسكتي
ملك ...لا بقي انا مااتفقتش مع جدو عل كداا
فهد. بسخريه.....جدوو ودا من امتي ان شاء الله
ملك..انا هروح انام مع ولادي وذهبت ناحيه الباب
هجم فهد عل شعرها وامسكها منه وقال بغضب
اقسم بالله انا عفاريت الدنيا بتطنطط قدامي لو ماسمعتي الكلام لانا مكسر رقابتك
ساااامعة قالها بصراخ
ملك ببكاء....انا مش عوزة اكون معاك ابعد عني بقي
فهد....مش عوزة اوكي تعالي
وجرها من ذرعها الي اسفل الفيلا
امش اخروجي لو تحبي ومفيش ليكي ولاد عندي
ملك ببكاء....لا انا عوزة ولادي
جاء سليم فههههد في ايه سيب البنت
ملك....سليم بيه الحقني عاوز ياخد ولادي مني
سليم.....اييه الكلام داا صحيح الكلام دا ي فهد
فهد .....ايوة ي جدي هي عاوز تمشي تمشي من غير ولادي
سليم.....تمشي ليه ي ملك حد زعلك
ملك.....انا مش عوزة اعيش معاه
هجم عل شعرها مرة اخري ....وانا قولتلك ال عندي هتعيشي هنا زي ما انا عاوز غير كدا هتمشي و بطولك
كانت ملك تبكي
سليم.....فهههههد اسمع بقي ي ولد انت محدش قادر عليك
البنت دي ليها زي ماليك ويمكن اكتر
انا كتبت وصيتي وملك هتورث فيا زي نصيب جني اختك
ومش كدا وبس ملك هتكون شريكتك ب 51%يعني الادارة هتكون ليها
والكلام دا مفهوش نقاش.
فهد ....ايييييه انت بتقول اييه ي جدي بتعمل كل دااا ليه
سليم.....بعمل كل داا عشان ال عملتوو فيها ولا تحب افكرك
فهد......دي خانت ثقتي ي جدي
اتاكدت ي باشمهندس
ايوة اتاكدت ي جدي
طيب لحد ماانا اتاكد ال قولتو يتنفذ
ي جدي...
اقسم بالله ي فهد لو ما سمعت ال قولتوا لانا هخرج معاها وهاخد الاولاد ومش هتعرف طريق لينا
فهد.....ي جدي
سليم. قولت اييه
فهد وهو يشدد علي شعره من الغيظ .....ال تشوفوا ي جدي ونظر ل ملك نظرة توعد وصعد
ارتمت ملك في حضن الجد وهي تجهش بالبكاء
ربنا يخليك لينا يارب
انا قولتلك طول ما انتي هنا مفيش حد يقدر يضايقك ابدا
دخلت عبير غرفه العمليات فكانت الاصابات بها خطيرة للغايه وكان امن الضروري ان تخضع لاكثر من عمليه
وبعد عدة ساعات خرجت ولكنها كانت في حاله حرجة
ودخلت العنايه المشدده
بعد يوم وصل عمر الي الفيلا
كان في استقباله جده وفهد
سلم عليهم وسال عن جني التي كانت بغرفتها رغم علمها بوصوله وظن هو بانه تتحضر له
سليم وفهد استاذنا منه بعد انا عرف بزواج فهد ولكن لم يعلم التفاصيل
تركوه وذهبا للشركة في اجتماع طارئ
خاص ببعض المشروعات
صعد هو الي غرفته
وما ان دخل حتي تقدم منهابالهفة
عمر ....جني حبيبتي وحشتيني
جني .وهي عاقدة يديها امام صدرها ..بجد ي حضرة الرائد وحشتك
حلو لون صبغة شعرك ودقنك بس فين الانسيز...
بلع عمر ريقه ..تقصدي تقصدي اييه
جني .....اقصد انك كنت منور لبنان ي حضرة الظابط
اقترب منها ووضع يده عل كتفيها
جني اسمعيني دا شغل
جني بضحكة ساخرة مريرة..... بجد شغل هو شغلك اليومين دول
بيتعمل ف السرير ي حضرة الظابط
عمر......جني..انتي فاهمة غلط
جني....لا انا فاهمة صح وابعدت يده من عل كتفها
طلقني ي عمر
عمر.... جني انتي بتقولي اييه انتي ...
جني بغضب ... انا قرفت وزهقت ي كداب ي خاين طلقني ي عمر احسنلك
عمر بصوت عالي ...جنيييييي اتكلمي عدل وصوتك ما يعلاش انا مقدر انك مش فاهمة
لا دا اكتر وقت انا فهمتك فيه اقسم بالله لو ما طلقتني
لاقول ل جدووو حفيدك الغالي سيادة الرائد
متجوزني بقاله اكتر من 10شهور وانا زي ماانا
اييه رايك بقي ولا تحب اعرف الناس ال في شغلك هرفع عليك قضيه خلع عشانك مش راجل
عمر بصوت جهوري. بقلمي نيفين بكر ...جنيييييي انتي اتجننتي
جني ... دا ال عندي طلقني وخلي عندك كرامة
صفعها علي وجنتيها فقالت
انت بتضربني وعاملي فيها راجل
عمر ......لا ي جني انا هوريكي الراجل هيعمل فيكي اييه
وحملها من عل الارض ودفعها عل الفراش وهجم عليها ومزق ملابسها والتهم شفتيهاا بشراسة حتي ادماهي وكبل يدها بيد فوق راسها والاخري
صرخت وبكت جني وهي تقاومة
عمررررررر ماتعملش فيا كدااا ورحمه بابا هموت نفسي
لو عملت فيا كدا
ابتعد عنها عمر وبدا لها كالثور الهائج وكسر كل الاشياء التي بالغرفة وسط صراخه ورعبها
ثم هجم عليها مرة اخري انتي بني ادمة غبيه
انتي طاااااااالق طاااااااالق
الووو روجيدة اسمعيني كويس هبعتلك بنت هتقعد عندك
وخبيها لانها هربانه
روجيدة...اييه هربانه انا ناقصة مصايب
فايز ...اسمعي الكلام هي جايه من القاهرة هي شويه وهنسفرها
روجيدة....اوك لما نشوف اخرتها.....
وجاءت لها لينا واستقبلتها وصعدت كي تريها غرفتها
حكت لها عما حدث
يانهار يعني عمر عمل نفسه تاجر مخدرات وكان ف لبنان
لينا ايوة واوهمنا بكدا
انتي بتعرفيه
روجيدة....ايوة اعرفوا اووووي بس انتي متاكدة انه عمر المهدي
ايوة سمعتن وهما بينادوه ب عمر بييه
انا عشت معاه بالبنان شهور وكنا اوقات بنام بغرفه نوم واحدة وخدعني ضحك علي
اييه تقصودي عملتي علاقة معاه قالتها بخبث
اي كنا بالنهار مع بعض وبالليل بنام بنفس التخت
معاكي صور انتي وهو
اي معي ع موبيل
طيب وريني كدا
ظلت تقلب بالصور وجميعها كانت حميميه
روجيدة....بس عمر شكله هنا متغير يعني صابغ شعرة ومركب لانسيز
ابعتيلي كل الصور دي وانا هولع بيهم البيت عنده
وفعلا بعتتها عل الهاتف
ثم بعتتها ل جني عل الواتس اب
سمعت جني صوت وصول رساله
فتحتها ووجدت بها رساله نصيه من رقم غريب
خليكي اقعدي زي الهبله وجوزك بيخونك في لبنان
وبعتت لها صور وعمر يحتضنها ويقبلها لينا وهما بالباس الاستحمام
وعل البحر
صدمت جني دا مغير شكله اكيد مش هو دا شعره ودقنه كستنائي لالا مش عمر
بعتت رسائل اخري
جوزك قرب يجيلك وابقي اساليه عن لينا ههههههههه
اغتاظت جني معقول الكلام دا لالالا دا كدب ايوة عمر بيحبني وعمرة مايخوني
وظلت تتأكل من الغيرة تكدب نفسها مرة وتصدق مرة
اتفقت عبير مع فتحي عل سرقة النقود من فيلا فايز
دخلت كانها ستتكلم معه في اي شئ
ويسرت دخول فتحي بداخل الفيلا
ي فايز بيه طيب شوف ليا اي شغل معاك
لا مش بشغل ناس خاينين
انا خاينه
ايوة واطلعي برة ولو شوفتك هنا هقتلك سامعة
اوك انا بقي همشي واوعدك اوعدك انك هتحتاجني تاني
سلام ي فايز بييه
فايز اتصل عل رجل من رجاله
في بنت هتخروج بعد شويه عوزك تخلص عليها وما تسيبش وراك اي دليل
جاءت الاجابه من الجانب الاخر
خرجت برة الفيلا اتصلت عل فتحي ولم يرود
اتصلت مرة واتنين وعشرين ولم يرود فقد طمع في كل النقود كلها بقلمي نيفين بكر
ااااااه ي ولاد الكلب
لوحت بيدها ل سيارة وركبت بها
نزلت امام بيتها وحاسبت السائق
وهمت بالصعود بالبنايه حتي هجم عليه رجل ضخم متخفي ويرتدي قفاز ضربها عددة ضربات بظهرها وهو كاتم فمها
وتركها عندما سمع صوت ما
وقعت عبير بالارض
واقترب منها رجل كان يسير بالصدفه
صرخ الرجل فتجمع عدد من الرجال
حملوها وذهبو بها الي المشفي بين الحياة والموت
في فيلا سليم
دخل الجد غرفة ملك وكانت تجلس معها جني
اخبارك اييه ي بنتي الوقت
ملك....الحمد لله ي سليم بييه
سليم....تاني صدقي انا عوزة تنضربي مش قولتلك
انتي تقوليلي زي جني ي جدو
ملك....حاضر ي جدو قالتها وهي مبتسمه
نظر الجد ل جني مالك ي جني في حاجة مضايقاكي
جني وهتي تخفي حزنها ... لا ابدا
ملك ....ااقولك انا ي جدو عمر وحشها
سليم......ربنا يجيبه بالسلامة حبيبتي
انا هقوم ادخل اوضتي استريح شويه
ملك....اتفضل حضرتك
جني.....وانا كمان هقوم عوزة حاجة
ملك......لا ي قلبي سلامتك
بعد مدة جاء لها فهد
عامله ايه النهاردة
ردت الحمد لله
مش ناقصك حاجة
لاء
طيب تمام
اخرج لنفسه بعض من الملابس ودخل الي المرحاض
وابدل ملابسه وخرج
وتوجه الي الفراش
وسط ترقب ملك
انت بتعمل اييه
انا هنام قالها ببرأءة
وهتنام فين ان شاء الله
هنام عل سريري جمب مراتي
ملك ...اووف هو احنا مش هنخلص من الموال دااا
ال هو اييه
ال هو مراتي
لاء
انت بني ادم معندكش دم
اقترب منها فهد وامسكها من ذراعها وقال ...اقسم بالله ي ملك لو ما اتادبتي لاربيكي وانتي عارفة ومجربة انا ممكن اعمل اييه ومش معني اني ساكتلك خلاص هتسوقي فيها
ملك...انا مش عوزة ابقي مراتك هو بالعافيه
فهد..لا طبعا مش بالعافيه
الباب عندك وورقتك توصلك فين ماانتي عوزة .
لكن مالكيش ولاد عندي
ملك ببكاء ...يعني اييه هتاخد ولادي مني
فهد..مش ولادك لوحدك ساااامعة انا استحملتك كتير
ملك..مين فينا ال استحمل التاني قول
فهد...بت انتي ال ااقولو تسمعيه وتسكتي
ملك ...لا بقي انا مااتفقتش مع جدو عل كداا
فهد. بسخريه.....جدوو ودا من امتي ان شاء الله
ملك..انا هروح انام مع ولادي وذهبت ناحيه الباب
هجم فهد عل شعرها وامسكها منه وقال بغضب
اقسم بالله انا عفاريت الدنيا بتطنطط قدامي لو ماسمعتي الكلام لانا مكسر رقابتك
ساااامعة قالها بصراخ
ملك ببكاء....انا مش عوزة اكون معاك ابعد عني بقي
فهد....مش عوزة اوكي تعالي
وجرها من ذرعها الي اسفل الفيلا
امش اخروجي لو تحبي ومفيش ليكي ولاد عندي
ملك ببكاء....لا انا عوزة ولادي
جاء سليم فههههد في ايه سيب البنت
ملك....سليم بيه الحقني عاوز ياخد ولادي مني
سليم.....اييه الكلام داا صحيح الكلام دا ي فهد
فهد .....ايوة ي جدي هي عاوز تمشي تمشي من غير ولادي
سليم.....تمشي ليه ي ملك حد زعلك
ملك.....انا مش عوزة اعيش معاه
هجم عل شعرها مرة اخري ....وانا قولتلك ال عندي هتعيشي هنا زي ما انا عاوز غير كدا هتمشي و بطولك
كانت ملك تبكي
سليم.....فهههههد اسمع بقي ي ولد انت محدش قادر عليك
البنت دي ليها زي ماليك ويمكن اكتر
انا كتبت وصيتي وملك هتورث فيا زي نصيب جني اختك
ومش كدا وبس ملك هتكون شريكتك ب 51%يعني الادارة هتكون ليها
والكلام دا مفهوش نقاش.
فهد ....ايييييه انت بتقول اييه ي جدي بتعمل كل دااا ليه
سليم.....بعمل كل داا عشان ال عملتوو فيها ولا تحب افكرك
فهد......دي خانت ثقتي ي جدي
اتاكدت ي باشمهندس
ايوة اتاكدت ي جدي
طيب لحد ماانا اتاكد ال قولتو يتنفذ
ي جدي...
اقسم بالله ي فهد لو ما سمعت ال قولتوا لانا هخرج معاها وهاخد الاولاد ومش هتعرف طريق لينا
فهد.....ي جدي
سليم. قولت اييه
فهد وهو يشدد علي شعره من الغيظ .....ال تشوفوا ي جدي ونظر ل ملك نظرة توعد وصعد
ارتمت ملك في حضن الجد وهي تجهش بالبكاء
ربنا يخليك لينا يارب
انا قولتلك طول ما انتي هنا مفيش حد يقدر يضايقك ابدا
دخلت عبير غرفه العمليات فكانت الاصابات بها خطيرة للغايه وكان امن الضروري ان تخضع لاكثر من عمليه
وبعد عدة ساعات خرجت ولكنها كانت في حاله حرجة
ودخلت العنايه المشدده
بعد يوم وصل عمر الي الفيلا
كان في استقباله جده وفهد
سلم عليهم وسال عن جني التي كانت بغرفتها رغم علمها بوصوله وظن هو بانه تتحضر له
سليم وفهد استاذنا منه بعد انا عرف بزواج فهد ولكن لم يعلم التفاصيل
تركوه وذهبا للشركة في اجتماع طارئ
خاص ببعض المشروعات
صعد هو الي غرفته
وما ان دخل حتي تقدم منهابالهفة
عمر ....جني حبيبتي وحشتيني
جني .وهي عاقدة يديها امام صدرها ..بجد ي حضرة الرائد وحشتك
حلو لون صبغة شعرك ودقنك بس فين الانسيز...
بلع عمر ريقه ..تقصدي تقصدي اييه
جني .....اقصد انك كنت منور لبنان ي حضرة الظابط
اقترب منها ووضع يده عل كتفيها
جني اسمعيني دا شغل
جني بضحكة ساخرة مريرة..... بجد شغل هو شغلك اليومين دول
بيتعمل ف السرير ي حضرة الظابط
عمر......جني..انتي فاهمة غلط
جني....لا انا فاهمة صح وابعدت يده من عل كتفها
طلقني ي عمر
عمر.... جني انتي بتقولي اييه انتي ...
جني بغضب ... انا قرفت وزهقت ي كداب ي خاين طلقني ي عمر احسنلك
عمر بصوت عالي ...جنيييييي اتكلمي عدل وصوتك ما يعلاش انا مقدر انك مش فاهمة
لا دا اكتر وقت انا فهمتك فيه اقسم بالله لو ما طلقتني
لاقول ل جدووو حفيدك الغالي سيادة الرائد
متجوزني بقاله اكتر من 10شهور وانا زي ماانا
اييه رايك بقي ولا تحب اعرف الناس ال في شغلك هرفع عليك قضيه خلع عشانك مش راجل
عمر بصوت جهوري. بقلمي نيفين بكر ...جنيييييي انتي اتجننتي
جني ... دا ال عندي طلقني وخلي عندك كرامة
صفعها علي وجنتيها فقالت
انت بتضربني وعاملي فيها راجل
عمر ......لا ي جني انا هوريكي الراجل هيعمل فيكي اييه
وحملها من عل الارض ودفعها عل الفراش وهجم عليها ومزق ملابسها والتهم شفتيهاا بشراسة حتي ادماهي وكبل يدها بيد فوق راسها والاخري
صرخت وبكت جني وهي تقاومة
عمررررررر ماتعملش فيا كدااا ورحمه بابا هموت نفسي
لو عملت فيا كدا
ابتعد عنها عمر وبدا لها كالثور الهائج وكسر كل الاشياء التي بالغرفة وسط صراخه ورعبها
ثم هجم عليها مرة اخري انتي بني ادمة غبيه
انتي طاااااااالق طاااااااالق