رواية انتقام السلطانة الفصل الثالث 3 بقلم شهد وائل
شمس بخبث انتوا فين ي بنات عايزاكم ضروري ومحدش يعرف ريان وخلال نص ساعه تكوني عندي تمام
حور في أي حاجه مهمه ولا تافهة اصلي عارفاكي يشمس واي المهم ده يعني
شمس بخبث بدأ العد التنازلي للانتقام وهيبدا من انهارده هفهوم
روح بخوف انتي بتهزري صح لا أنا مش هروح انا بخاف منهم كلهم
قمر بزعيق والله انتي شايفه كدا يست روح خوفك حاجه والانتقام منهم حاجه تانيه ماما اتعذبت بسببهم كلنا مش هي بس فوقي بقا من خوفك ده
شمس بحزم قمر مسمعش صوت روح ي حبيبتي ده كله عشان مين عشان ماما هي شافت كتير اوي ف حياتها يروحي وهما كانوا اكتر ناس دمروها
ريان وداخل ف المكالمه وقال بمرح المعتاد وحشتوني وحشتوني ي كل عيوني انتوا سوسو عامله أي وانتوا عاملين اي وعمو هاني وبيجاد
شمس كويسين ي حبيبي انته عامل اي طمني عليك مش ناوي تنزل ي ريان
ريان القعده ف تركيا حلوه مش ناويين تعيشوا معايا ف تركيا بقا
شمس مش دلوقتي ي ريان المهم وبدأت تحكي لي كل حاجه من اول ما كانوا اطفال ولحد دلوقتي
ريان بغضب امي شافت كتير اوي بسببهم وانا هوريهم عذاب عيال سلطانه والله لخليهم يبكوا بدل الدموع دم وهعرفهم عيال السلطانه
حور مش مهم دلوقتي كلام ده انا جايه ف طريق وهعدي عليكي ي روح اخدك وعليكي ي قمر بمره وهنيجي
ريان وانا اقرب طياره هنزل فيها عشان نبدا العب علي أصوله مع ولاد الجزمه دول
روح بس اكيد هما نسيونا صح ولا أنا غلطانه واكيد حياتهم اتغيرت
شمس احب اعرفكم مالك رفعت شاب طايش صايع اتخرج من تجاره بالعافيه وماسك مصنع وخرب ابوه ومدمن مخدرات مازن نفس اخو بس العكس خالص خدو عندكم زير نساء سهر وشرب اربعه وعشرين ساعه بيحب البنات جدا وياااه لو ست كبيره يحب فلوسها اكتر منها فرح اختهم ف كليه فاشله دايما بتشيل ماده ده غير كمان انها مع كل شاب شويه ويااه لو ابن ناس ومعا فلوس
حور يالهوي دول طلعو مفيش اوسخ منهم وحتي البنت كمان والحج ابوهم فين رفعهم باين نفسي اعرف ازاي ده كله هو ميعرفش
ريان وضحك يعرف اي يبنتي يعرف أنه عياله كلهم حلوين كدا ده انا اخوهم واستعريت منهم وانتي عرفتي ده كله ازاي
شمس عيب عليك بيجاد عرفني ده كله وفي حاجه كمان قالي عليها ومش فاهمه قصدو
قمر قولي يبنتي اي كمان العيله دي طلعت مشبوهة والحمدلله اننا خراجنا منها
شمس قالي أن مرات ابويا بتخرج من البيت ف اخر اليل معرفش بتروح فين ولما بترجع بتكون بتجري وبتاخد نفسها بصعوبه وكمان فرح بتخرج ف ليل بلبس وترجع بلبس تاني خالص
ريان مش محتاجه يعني ي اخت افهمي انتي يلا ربنا يستر علينا وعليهم ومبحبش اجيب سيرة حد
حور فعلا مبتحبش تجيب سيرة حد اقفلي أنا جايه اهو وعدت علي اخواتها وخدتهم وراحوا الفيلا
سلطانه وبتجهز الاكل مع الخدم وقالت بزعيق مين حط شطه ف الاكل شمس بتتعب منهااا ف ثواني الاكل ده كله يتغيررر انتوا فاهمين وسبتهم وخرجت وهي متعصبه علي الاخر
شمس مالك ي سوسو متعصبه لي يسكر انتي في حد يقدر يزعل سلطانه اكبر سيدة اعمال
سلطانه وقالت بعصبيه مكتومه الخدم حطو ف الاكل شطه وانا الف مره قولتلهم الشطه ممنوع مبدخلهاش البيت لا ازاي لازم يجبوها ف البهارات أنا زهقت بجد
شمس وفين طنط حسناء هي كبيرة الخدم وبتعرف تتصرف معاهم واكيد غلطه زي دي مينفعش ومتزعليش نفسك ي سوسو
سلطانه مزعلش نفسي ولما يحصلك حاجه افرح أنا انتوا نور عنيا ي شمس كلكم نور عيني واخوكي اللي مسافر ده كمان بتعذب وهو بعيد طنط حسناء تعبت وقولتلها تروح
روح انا جيت جعانه موت ي ماما عملتي اكل اي بقا عشان الشغل كان أي ضغط
حور انتي مش شايفه بتحب ف شمس ولا كانها هي بس بنتها ولا عشان الكبيره
قمر سبيكم من ده كله بكرا الجمعه يعني هنروح دار الايتام عشان مروحناش مره فاتت وده غلط
سلطانه محدش فيكم تابع المدارس ودار الأيتام مفروض حد فيكم يتابع
شمس متخفيش يماما أنا عملت كل حاجه لا تقلقي والمستشفيات كمان ربنا يجعلو في ميزان حسناتك
سلطانه يارب يابنات يلا الاكل جهز اطلعوا غيرو هدومكم ونزلوا ناكل يلا بسرعه وطلعوا البنات وبعد وقت نزلوا كلهم وبدأوا ياكلو وشمس فتحت موضوع
شمس ماما احنا قرارنا ننزل البلد نرجع حقنا منهم كلهم ونوريهم عيال سلطانه
سلطانه لا محدش فيكم هيروح أنا اللي هنتقم مش عايزه اخسركم
شمس متخفيش ي ماما واحنا عيالك يعني عيال السلطانه اكبر سيدة اعمال متخفيش بقا
سلطانه بغضب قولت لااا انتي فاهمه محدش يفتح الزفت موضوع ده معايا تاني وطلعت اوضتها
شمس وطلعت وراها وخبطت وسلطانه أذنت ليها تدخل ينفع اكلمك شويه ي ماما ونفهم انتي رافضه لي
سلطانه تعالي ي شمس اقعدي ابوكم أنا عارفه وعيلتكم مش ساهله ي حبيبتي انتوا اللي طلعت بيكم مش عايزه اخسركم سيبو عليا انا مهمه دي
شمس صدقيني احنا هنعرف نتصرف وريان نازل كمان ثقي فينا يماما ومتخفيش عشان خاطري
سلطانه ماشي ي شمس بس انا كمان معاكم تمام واي جديد اعرف بيه
شمس اكيد ي سوسو وباستها وخرجت تبلغ اخواتها ونروح مكان تاني كان في اغاني كتيره مزعجه وبنات بترقص وخمر وحاجات كتيره ما حرمه الله
مازن وهو سكران أنا همشي بقا لحسن ابويا كل شويه يرن وانا معرفو اني ف شغل سلام
_بدلع كدا ي ميزو هتسبني وتمشي مينفعش تسيب مزتك لوحدها صح
مازن وبيبلع ريقه ها هجيلك بكرا ي سوزي ماشي
سوزي وقربت منه بدلع اكتر سوزي تزعل منك كدا ي ميزو ده انا حبيبتك وروحك كمان مينفعش وهعيط هئ هئ هئ
مازن حقك عليا خلاص كنسل لابويه ف داهيه تعاله ي جميل انته وخدها وطلعوا الاوضه وفعلو ما حرمه الله
عند مالك كان قعد بيشرب مخدرات وتبعتت رساله لي واتصدمت وفضل يلف حاولين نفسه واتبعتت رساله كمان وهو خاف و...........