اخر الروايات

رواية طريقي الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سليم

رواية طريقي الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سليم 


رواية طريقي
الفصل الثاني
نيرة. يا دكتور المسألة غلط
دكتور عاصم. يا أنسة انتي اسمك اي وانتي مين عشان تقولى على مسألة بتهتي غلط شايفه نفسك فيلسوفه اوى عشان تقولى غلط وقعدي عشان زميلك يعرفة يحلوها
نيرة. طلما يا دكتور المسألة غلط مدش هيعرف يحلها
دكتور عاصم. طب تمام قومي وريني شطارتك يا جناب الفيلسوفة عصرك قومي
نيرة. تمام يا دكتور
وي قامت نيرة وطلعت الغلط اللي في مسألة وعدلت المسألة حلتها صح كان دكتور عاصم هموت من الغيظ منها وقال
دكتور عاصم. إجابة غلط انتي اخرجي برة المدرج
نيرة. تمام يا دكتور طلما حضرتك مش مقتنع انا هخروج برة المدرج وفي أثناء الخروج من المدرج قابلت دكتورة فريدة دكتورة كبير في سنة دكتورة للي نيرة عرفت تحل مسألة بتعتها قبل محاضرة دكتور عاصم وهي حبت نيرة عشان كانت بفكرها بيها زمان وسألتها مالك فيكي حاجه
نيرة .بتعيط يا دكتورة فريدة دكتور عاصم تردني بر المدرج عشان انا قولت عل المسألة غلط بس هو مصدقش خالص
دكتورة فريدة .تمام يانيرة تعالى معايا
دخلت دكتورة فريدة المدرج وقابلت دكتور عاصم وشافت المسألة فعلا في غلط قالت دكتور عاصم يسبقها على المكتب العميد
دكتور عاصم. تمام يا دكتورة هتخلص ١٠ دقايق هكون في مكتب العميد
دكتورة فريدة. تمام تعالى معايا يا نيرة وا في أثناء سير دكتورة مع نيرة دكتور عاصم بيتكلم في سرو
دكتور عاصم. هي تعرف منين دكتورة فريدة عشان دكتور فريدة تساعدة كدا انا لزم اطلع نيرة غلطان مع دكتورة فريدة
بعد المحاضره ذهب دكتور عاصم إلى مكتب العميد
العميد. حضرتك يا دكتور متهم بتهمل الشرح وتضليل الطلاب عن الإجابة الصحيحة
قال دكتور عاصم. حاضر عارف انا بحب شغلي جدا وفاهم انا بعمل اي مش هتيجي الآنسة تشكك في شرحي قدم الطلاب في هبتي يا سيادة العميد
دكتورة فريدة يا عاصم انت كاتب المسألة غلط وانا شوفتها مكنش لى دا عي للى أنت عملت مع آنسة كان ممكن تقبل الإجابة مع تعدل بسيطه في مسألة
دكتور عاصم. حاضر يا دكتورة
وفي أثناء خروج عاصم من غرفة العميد كان بتوعد بي نيرة أشد العقاب انا على اخر الزمن بنت تيجي تعدل عليه
بعد خروج نيرة من الجامعة قابلت نور صحبتها وروحت مع بعض
نور.بجد مش عارفة جيبة الجبروت دا منين دانتي غلطي الدكتور وكمان وصلتي الموضوع للعميد ربنا يستر
نيرة. للى مع ربنا استحالة حد يذي يتكلم من حد ربنا واقف معا وا دعوات امي معايا
بعد عودة نيرة إلى البيت وجدت امها تعد الطعام
نيرة. مساء نور عل احلي هند في دنيا امال فين كرم لسة في ورشة وكريم لسة في مكتب
ام هند .اي كريم مش دلوقتي وكرم انا هالكلمة
نيرة. اشطا يا ماما انا هغير البس وهي اسعدك
ام .لا خليكي انتي لسة رجعة من الجامعة ارتاحي انتي وانا لما اخلص ابقا اصحيكي تمام
نيرة. تمام يا احلى ست الكل في دنيا
ام كلي بعقلي حلو ههههههههههه
نيرة. هو انا اقدر اعمل كدا ياام كرم
بعد حاولى ساعتين كان كرم رجع من الورشه
كرم. امي انتي فين
ام هند .انا هنا تعال المطبخ
كرم .ست كل عاملة ايه دلوقتي انا كويس انت تعرف انك فيك شبة كبير من ابوك وكمان انت سبت التعليم عشان تكون رجل البيت بعد ابوك انت ليك دين في رقبتي لليوم الدين
كرم .لا يا أمي انا هملت التعليم مشان اعرف اصرف على تعليم كريم وكمان عشان مكنش حمل تقيل عليكي بعد موت ابويا
ام .ربنا يكرمك ويوفقك كرم يا بن بطني
كرم .يا سلام على الدعو الحلو دي عندي بدنيا وما فيا اومال فين بنتك العبقرية
نيرة. انا اهو يا ابية لى بتتريق عل لي كدا عجبك كدا يا ست الكل
ام هند .ههههههههه انتم مش هتبطلو تنقر في بعض يال يا كرم ادخل غير وانتي تعالى حضري السفره
كرم ونيرة. تمام
أثناء الطعام قال كرم
كرم في عريس متقدم للي نيرة
نيرة...............



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close