اخر الروايات

رواية مجهول الهوية الفصل الثاني 2 بقلم ولاء وسام

رواية مجهول الهوية الفصل الثاني 2 بقلم ولاء وسام


نجوي بعياط: والله العظيم معرفش ايه اللي حصل او مين دخل البيت انا اخر مرة كنا بنتكلم عادي وقولتله هتطلع اخد دش خلصت ونزلت لاقيته.....
وفضلت تعيط جامد
الظابط محمد: خلاص يا مدام نجوي تقدري تتفضلي دلوقتي لما اعصابك تهدا هنبقا نحقق معاكي تاني.
خرجت نجوي من عند الظابط بتعيط علي جوزها اللي اتقتل.
محمد: بس يا ياسين انا حاسس اني في حوار كبير م ورا قتل الراجل ده والمفتاح للحوارات دي هي مراته.
ياسين: طب ازاي الحوار عاوز شغل جامد والقضية مش سهلة خالص يا محمد باشا.
محمد: هي فعلا مش سهلة بس ان شاءلله هجيب نهايتها، المهم دلوقتي راقبوا كويس كل تحركات مراته ومكالمتها ومين داخل وخارج وبتقابل مين وفتحوا عينكم كويس في فترة العزاء عشان دي هتوصلنا لحل قريب.
ياسين: تمام يا محمد باشا.
وخرج ياسين من مكتب محمد وسابوا غريق في افكاره وتخميناته عشان يعرف سالم اتقتل ازاي.
عند سمر وسما
شهاب: اتفضلوا
سمر: والله انا مش عارفه اقولك ايه
شهاب: متقوليش حاجة انتي زي والدتي ثانية واحدة هروح اقول لماما انكم جيتوا.
ماما يا ماما
نادية: اي يا شهاب عمل قلق ليه.
شهاب: بصي انا معايا ناس ضيوف برة في الصالة انا لاقيتهم في طريقي وخوفت عليهم اسيبهم في الحتة المقطوعة دي.
نادية ب امتنان: شاطر يابني تعالي طب نخرج ليهم عشان اضايفهم.
خرجت نادية وشهاب لسمر وسما.
نادية: اهلا و........
سمر بصدمة: نادية
نادية بصدمة: سمر مش معقول.
شهاب: اي يا جماعة انتو تعرفوا بعض ولا اي
سمر بحرقة: عز المعرفة
نادية بتوتر: اه يا حبيبي دي تطلع بنت عم امي من البلد.
شهاب ب استغراب: بجد والله، يسبحان الله.
سمر فهمت طريقة نادية: اه شوفت الصدف يسبحان الله فعلا.
نادية راحت علي سمر وحضنتها وهمست في ودنها: سامحيني.
سما: خلاص يا ماما بقي عاوزة اسلم علي طنط.
سمر: تعالي يا حبيبتي سلمي عليها.
نادية بحب: كبرتي يا سماسيموا.
سمر: شوفتي الايام بتجري ازاي اخر مرة شوفتيها كنت لسة في اول شهر فيها.
شهاب بضحك: يعني كدة مشافتهاش اصلا.
نادية ب ارتباك: شهاب يبقا ابني.
سمر بصدمة: ابنك
شهاب: اه مش شبهها انا عارف وهي احلي بس اي يوم الصدمات العالمب ده.
سمر بدموع: تعالي في حضني يا حبيبي.
وحضنت شهاب جامد...
احب اعرفكم علي شخصيتنا
سمر هي ست جميلة وطيبة ولسة في عز شبابها عندها 42سنة بس، ههههه
سالم هو رجل اعمال كبير وعنده عدت شركات للاستيراد والتصدير
نجوي هي ست ملامحها جميلة بشرتها بيضاء بتحب الرياضة جدا زوجة سالم بيه وكانت معرفتها بيه في النادي كانوا اصدقاء.
نادية هي تبقا اخت سمر الصغيرة وعندها 38سنة وهي بردو جميلة وطويلة.
شهاب ابراهيم شاب وسيم كل البنات بتحبه ولسة في اول عمره عنده 23سنة
سما وهي بنت سمر بنوتة جميلة بشرتها بيضاء وبتحب اللعب والهزار عندها 8سنين.
محمد الهادي ده يبقي الظابط اللي ماسك قضية سالم وشاب جسمه رياضي ووسيم وعنده 27سنة والف عروسة تتمناه، ههههه
ياسين يبقي صاحب محمد الانتيم وابن عمه وبردو شاب رياضي واسمر وخاطب، هههه مالك اتصدمتي ليه يالي بتقراي خاطب اه، ههههه
شهاب ب استغراب وبيبوص لنادية: هي طنط سمر بقالها كتير مشافتنيش ولا اي، هههههه
نادية: من وانت صغير ونبي مافكرة كنت قد ايه ساعتها.
شهاب: هههههه طيب.
سمر بضحك: ايه مش عاملة اكل ولا ايه مش هتاكلينا.
نادية ب ابتسامة: حاضر يا حبيبتي تعالي اوريكم اوضتكم يلا.
ودخلت سمر مع نادية وسما قعدت مع شهاب.
شهاب: خدي ابت يا صغننة انتي.
سما: متقوليش يابت ياض
شهاب ب استغراب: ياااض اي ده انا اكبر منك يابت.
سما بغيظ: قولتلك متقوليش بت بدل ما اعورك.
شهاب: لالا ده انتي اللي عاوزة تتعوري
جريت سما من قدامه وفضل يجري وراها لحد ما وقعه وقعدوا يضحكوا سوا.
عند نجوي في الفيلا.
نجوي في التليفون: والله معرفش اتقتل ازاي.
المجهول: يعني ايه متعرفيش بصي يا نجوي معاكي اسبوعين لو معرفتيش فيهم المعلومات اللي قولتلك عليها هتحصلي جوزك.
نجوي بخوف: يبشا انا مالي..... الو الو
قفلت نجوي وهي بتفكر هتعمل ايه في المصيبة دي قاطعها تليفون تاني من المستشفي.
الممرضة: حضرتك معاد الدفنة هيبقا بكرة ان شاءلله.
نجوي: خلاص ماشي
الممرضة: هو مافيش حد من اهل المرحوم هيجي يستلم غير حضرتك.
نجوي: ليه بتسالي كدة
الممرضة: عشان منتطلعهوش غير لما تيجي عشان بتحصل سرق للجثث كتير وده هيبقا ضرر علي المريض.
نجوي: وبيعملوا اي لما بيسرقوا الجثة ميتة.
الممرضة: بيتاجروا اعضاء بيها حضرتك.
نجوي بخبث: تمام يا قمر.
وقامت لبست واتصلت علي حد في الفون.
نجوي: الو مش وقت نحنحة قابلني دلوقتي عند مستشفي..........
الشخص المجهول: حاضر يابيبي.
وقفلت نجوي ومشيت..
تفتكروا ايه هيحصل...


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close