رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل الثاني 2 بقلم اية محمد
الفصل الثاني
سيلا لااا سبني
معتز اسيبك بزمتك في حد عاقل يسيب الجمال ده
سيلا وقد اتسعت عينيها وهى تحدق به غير مصدقه ما تسمعه وقالت بذهول أنا مش مصدقه إللى بسمعه منك ده يارتنى ماصدقتك ده أنا فضلتك عن اخويه
معتز ههههه اخوكي اثبت للكل ان فعلا مالوش نقاط ضعف سبك منه وركزي معيا دا الليله ليلتك ياجميل
سيلا بدموع وهي تدفع معتز الي الخلف لاااا ابعد عني يامعتز ارجوك
معتز ابقا مغفل لو سبتك
سيلا وهي تصرخ لا ابعد عني
معتز وهو يمزق ثيابها ويعتدي عليها بوحشيه
فتفجا معتز بصوت قوي جدا ياتي من خلفه فالتفت تجاه الصوت
فوجد ادم يقف امامه بطالته الطاغيه بجسده الرياضي العملاق فهو يمتلك جسد قوي بفضل ممارسه التمارين الرياضيه الشاقه
وقف ادم بثقته المعتاده وهو يتطلع اليه بعيون الصقر الذي يستعد الي فريسته
سيلا بدموع وهي تركض الي اخيها حتي تحتمي به
وبالفعل وقفت خلفه وهي تشدد بقبضتها علي قميصه كانها تحتمي به
سيلا بدموع ادم الحقني
معتز وهو قد جاف حلقه من شده الخوف فمن هو حتي يقف امام ادم سليم
تعالت شهقات سيلا مما جعل عيونه حمراء يكاد الدم ان ينفجر منهما احكم قبضته بشده فكاد عضلاته ان تنفجر من كثر قبضته القويه فهوا يمتلك جسد قوي للغايه
ادم بصوت يشبه الرعد فارس
فارس نعم يا ادم بيه
ادم خد سيلا من هنا
فارس طب وحضرتك
نظر له ادم نظره ارهبته
فارس احم حاضر يا ادم بيه اتقضلي يا انسه سيلا
واخد فارس سيلا وغادر
ادم وهو يتحرك ببرود تفتكر انا هعمل فيك ايه
معتز بشجاعه مزيفه هتعمل ايه يعني متقدرش
ادم بجد مقدرش ليه
معتز عشان ابويا يوديك ورا الشمس
تحول ادم الي وحشا كاسر وفي سرعه الريح كان معتز بين ايدي الصقر الجامح
ادم انا عايز اشوف ابوك هيعمل ايه
فشل معتز في صد هجمات ادم
ادم ادم سليم خط احمر ياكلب مفيش حد يجرء انه يقف في وشي ويتحداني انت عملت كدا وانا العقوبه عندي واحده الموت
معتز وهو يتحدث بصوت يكاد مسموع من شده الضرب لا ارجوك يا ادم مش عايز اموت
ادم انت ال طلبت الموت لما فكرت انك تلعب علي اخت ادم سليم وانا لازم البي طلبك
معتز بضعف شديد لاااا مش انا صدقتي ابويا ال طلب مني اعمل كدا عشان ياخد كل ثروتك
واملاكك بعد موتك
ادم انتم مفكرين انكم تقدروا تخلصوا مني بالسهوله دي انا ادم سليم شويه كلاب ذيكم افعصهم بجزمتي
معتز وهو يحاول ان يقف علي قدامه ولكن يختل توازنه فيقع مره اخري ارحمني
ادم مفيش عندي قلب عشان يكون عندي رحمه
وسحب ادم معتز خلفه وتوجه الي فيلا ممدوح الشرقاوي العدو اللدود لادم وكان زوج والدته
وصل ادم الي الفيلا المامنه بحراسات علي اعلي مستوي ولكن تفادهم بمنتهي السهوله وفي ظرف 5 دقائق كان الجميع جثث هامده
دخل ادم الفيلا وهو يحمل معتز علي درعه كشوال البطاطا
ممدوح معتز ابني عملت فيه ايه ودخلت هنا اذي
معتز ااااه الحقني يابابا
توجه ممدوح الي الشرفه وهو يرفع صوته انتم ياكلاب يال بره
جلس ادم بثقه وهو يضع قدما فوق الاخري
متتعبش نفسك مفيش حد هيرد عليك لاني خلصت عليهم
ووقف ادم وظل يتقدم من ممدوح المزعور يعني الكلاب ال بتتحمي فيهم بح خلاص خلصت عليهم معتش غيري انا وانت تفتكر هعمل فيك ايه
ممدوح بخوف شديد انت جي بتهددني في ييتي
ادم اكيد ادم سليم اما بيحب يعمل حاجه بيعملها بنفسه انا اهو جيت بنفسي لحد بيتك عشان اوصلك هديتي ليك بنفسي من غير اي بودي جارد من بتوعي لاني انا كفيا واظن هديتي ليك وصلت
وكان يقصد معتز المدمر كليا فادم قد اصابه بشلل نصفي فهو ماهر في حركات كسر الحوض فهو ماهر ودرس كل ما يخص الحركات السريعه التي تؤدي بضرر العدو علي اكمل وجه
ادم وهو يتجه للخروج انا حبيت اجي احذرك بنفسي عشان المره الجايه مش هيبقا عايش ادم سليم وكل ال يخصه خط احمر
ثم بنبره سخريه سلام يا ممدوح
وخرج ادم من الفيلا متوجها الي المكان الموجود فيه سيلا
في منزل نور
عادت نور الي المنزل بعد قضاء يوما صعبا للغايه فهي تتمرن في المشفي بعد الجامعه
حسام نور اتاخرتي ليه كدا
نور اسكت ياحسام رجلي هتموتني مش قادره هموت
حسام سلامتك يا نوري مالك
نور البت شهد منها لله لففتني كعب دير عشان تشتري فستان تحضر بيه خطوبه مي جارتنا
حسام ههه معلش انتي عارفه شهد ان مكنتش تفاصل مع البياع لحد ما تجيب اخره ما تبقاش بنت خالتك هههه
شهد حد جايب سيرتي
حسام انتي جيتي تعالي ياختي
شهد ايه ياخويا بتكلمني كدليه
حسام انا قولت حاجه يابت دانا بقول عليكي ان الكرم كله بتدي للبياع اكتر من حقه صح يا نوري
نور ههههههه بالظبط كده هههههه
ملك مساء الخير علي عيونكم
نور مساء الخير عليكي يا لوكه
شهد مساء النور والجمال والشياكه علي فين
كده انتي خارجه
ملك لا يختي بقيس الفستان الجديد عشان خطوبه البت مي
نور باستغراب انتي جبتي فستان جديد امته
ملك بابا ادني 200 جنيه وبعد الحاح شديد ونزلت جبته ايه رايكم
نور تحفه عليكي يالوكه
ملك بجد اي رايك يابت ياشهد .
شهد جميل هياكل منك حته
حسام نور تعالي عايزك .
واخد حسام نور الي غرفته
حسام خدي يانور
نور اي ده ياحسام
حسام دي200 ج انزلي اشتري ليكي فستان عشان تحضري الخطوبه انا عارف انهم ميعملوش حاجه بس انشاء الله هشتغل كمان في ورشه جديده والحال هيتحسن
نور لا ياحسام انا مش عايزه حاجه صدقني انا عندي هدوم كتير مش محتاجه الفلوس دي
حسام هتفضلي لحد كده امته يا نوري طول عمرك بتقولي مش محتاجه حاجه
نور لاني فعلا مش محتاجه حاجه وجودكم جانبي بالدنيا كلها وانت سند ليا وحميتي
حسام وهو يحتضن اخته اكيد ياقلبي طول مافي النفس هفضل سندك وحميتك
نور ربنا يخليك ليا يا احلي اخ في الدنيا
(فهل سيستطيع حسام انقذ اخته من المجهول )
في احد العمارات التي تخص ادم سليم
كانت تجلس سيلا وهي تبكي بشده فكم احبته ووثقت بحبه لها وهاهو خان ثقتها ودمر احلامها
والاصعب عليها انها تحدت اخاها لاجله لاجل خائن خان حبها وثقتها
بل جرأت علي معاداه اخاها الذي تولي تربيتها ولم يقسو عليها يوما ولكن حان الموعد لتذق عذاب قسوته كما اذقت حنانه ( عذاب قسوته عنوان راويتي القادمه انشاء الله )
قطع شرودها دخول ادم
سيلا وهي تركض الي اخاها ادم انا اسفه صدقني مكنتش اعرف انه حيوان وزباله اووي كده سامحني انا اسفه
ظلت سيلا تتحدث وادم يستمع ببرود
ادم خلصتي كلامك
ذسيلا ادم
فاشار لها ان تصمت حتي يتحدث
ادم انتي هتفضلي هنا ومعاكي الحرس عشان يحموكي
سيلا هنا طب وتيتا والقصر ان مش عايزه اقعد هنا
ادم بس دا قرري انك هتقعدي هنا عقاب ليكي مش هترجعي القصر تاني
سيلا بدموع وتيتا مقدرش اعيش من غيرها
ادم لا هتعيشي ذي ماكنتي عايزه تسيبنا وتروحي له اعتبري نفسك نفذتي ال في دمغك
سيلا ادم متعملش فيا كدا حرام عليك انا عايزه ارجع معاك القصر
ادم انا مش باخد رايك انا بعرفك بس
سيلا بدموع واستسلم فهي تعلم ان لا نقاش بكلام ادم
طب هرجع القصر امته
ادم امته دي بقا بتاعتي انا
وتركها ادم ورحل دون ان يستمع اليها فهو حكم ونفذ حكمه فلا نقاش معه (فهل ستظل الايام حليفته ام ستنقلب ضده)
عند حازم
حازم يسكن في فيلا ملك له بجانب قصر ادم وعمر فهو يتيم الاب والام يعيش فقط مع الوحده
حازم شاب وسيم جدا يشبه ادم الي حدا ما فهو يمتلك عيون بلون العسل الصافي وبشره خمريه وشعر حريري وجسد رياضي
وهو من اهم اضلع مثلث الصداقه لانه هههههه منقذ عمر من الصقر ومنقذ الالاف من غضبه
عمر زومي حبيبي كويس اني لقيتك صاحي
حازم دخل بعد ان فتح باب الفيلا لعمر تعال ياخويا
عمر اغلق الباب وذهب خلف حازم وجلس بجانبه
عمر انا رحت لادم القصر مالقتوش هناك
حازم غربيه دي دا كان لسه معيا علي الفون الوقتي
عمر اكيد في مصيبه جديده قلبي مش مطمن
حازم استر يارب انت قلبك مبيحسش ال بالمصايب
عمر ايوه
حازم طلع فونه انت هتقلقني ليه
حازم الو ايوه ياادم انت فين
ادم عايز ايه
حازم ول حاجه بطمن عليك بس
ادم لا اطمن واغلق الهاتف دون ان يستمع لحازم
عمر ها قالك ايه
حازم قالي اني اخلص عليك
عمر هو قالك كدا
حازم تحب تاخد الفون وتتاكد .
عمر مجنون انا عشان اكلم ادم في الفون
حازم اه يعني تقصد اني مجنون
عمر كل واحد بيحس بنفسه يا زومي
حازم كدا طب امشي من هنا بقا
عمر وهو يفرد جسده لا انا بالصلاه علي النبي كدا مطرود وكنت رايح لادم بس مالقتوش فانت موجود
حازم وعملت ايه المرادي عشان ابوك يطردك
عمر ول حاجه نفس الموضوع عايزيني اتجوز سرين بنت خالتي وانا مش موافق وكالعاده بطبش كلمتين مالهمش لزمه وبطرد
حازم اه وتيجي بقا تكتم علي نفسي وتقرف فيا صح
عمر صح يا زومي
حازم طب غور من وشي بقا بدل ما اقل ادبي عليك
عمر لا يا زومي ال قله الادب عيب انا هطلع انام عشان توصلني بكره معاك الشركه هههه اصل نسيت اقولك ان العربيه اتسحبت مني هي كمان
حازم حدف عمر بالمخده
عمر جري ورجع تاتي مجتش فيا
عاد ادم الي القصر فوجد حازم في انتظاره
حازم كنت فين يادم
ادم بتسال ليه وانت عارف كنت فين
حازم ياادم انا خايف عليك ال بتعمله دا غلط تروح لممدوح الشرقاوي بيته برجلك لا وكمان لوحدك من غير حراسه
ادم والغضب يملي عيناه ليه هو انا مش هعرف احمي نفسي يا حازم
حازم مقصدش ياادم بس علي الاقل
ادم حازم انا تعبان وعايز انام نتكلم بكره سلام
حازم سلام ياصاحبي
ورجع حازم كالعاده فشل في اقناع ادم
صعد ادم الي غرفته والقي بجسده علي الفراش بتعب وكالعاده غرق في دوامه الذكريات التي تزيده قسوه وكره
في الصباح الباكر
استيقظت نور وادت صلاتها وقرات وردها اليومي من القرآن الكريم واغتسلت وذهبت كي تحضر الفطار
ملك صباح النور يا نور
نور بابتسامتها الجاذبه صباح العسل يا لوكه
ملك خرابي ياناس علي الجمال
نور بطلي بكش بقا الله
ملك فين البكش دا قمر ياناس هتروحي مع البت شهد عشان تجيبي فستان
نور اه هنروح بعد المحضره
ملك قشطه هنلبس سوا بقا بيعجبني ذوقك جداا
نور ولو عايزه ياقلبي ميغلاش عليكي
ملك وهي تحتضن اختها حبيبتي ربنا يخليكي ليا
نور ويخليكي ياقلبي
حسام ويخليكم للهبل وللامه العربيه كلها مين ال هتعملي شاي
ملك انا عندي مذكره كتير نور موجوده سلام
حسام وكالعاده تخلع ملك ونور تفعل المطلوب
نور ههههه حاضر ياقلبي احلي كوبيه شاي انا اصلا كنت بعمل عشان بابا
حسام تسلملي قلبك يا نوري وسندوتش بقا بالمره
ملك لا دانت كده داخل علي طمع
حسام وانتي مالك بكلم نور غيرتي اسمك وانا معرفش
ملك مش هرد عليك
حسام ليه يختي
شهد اصل صوت المرأه عوره
حسام بسم الله الرحمن الرحيم هم بيطلعوا امته
نور هههههه
ملك بيطلعوا الساعه 10و5دقايق
شهد كدا طب انا ماشيه
نور ليه بس
شهد انتي مش شايفه اخوكي بيعمالني اذي
حسام يابت بهزر معكي انتي ذي نور وملك
شهد طب هات بقا 10 ج اركب تاكسي
بدل ام الموصلات دي
نور هههه 10ج بس
شهد علي قدي
حسام بس كدا اتفضلي
شهد اي ده 50ج حته واحده
حسام هههههه لا حتين وحته في اي يابت هي دي فلوس
ملك فعلا يا حسام الفلوس الوقتي معتش ليها قبمه
نور معتش ليها قيمه لانها مش كل حاجه في حياتنا
حسام لا يا نور احنا للاسف الشديد عدت كل حاجه
محمد اي ده هو في حفله في المطبخ
ملك اه يا بابا تعال
نور هههه عاملين حفله علي حسام
محمد حفله ايه دي
شهد بنخلعه جيوبه ههههههه
محمد هههههه وخلعتي كام
شهد 2جنيه وربع
حسام وليه الربع
نور ياوالدي الربع له قيمه كبيره فهو نعمه
ملك ههه فهو ليه ياختي
نور خههههه نعمه
حسام ههههه
محمد ربنا يسعد ايامكم يا حبايبي
شهد الله يخليك ياعمو نور يالا اتاخرنا
نور قبلت يد والدها وودعت اخواتها وذهبت لمصيرها الذي سيغير حياتها بل سيقلبه راسا علي عقب
استيقظ ادم من النوم وقام واغتسل وارتدي بدله سوداء علي قميص ابيض وصفف شعره البني الكثيف الذي يشبه الحرير ووضع البرفيوم المفضل الذي يفقد صواب الجميع فادم يستحق لقب الامير الوسيم حقا بعيناه الرمادي وجسده الرياضي
عمر اقتحم الغرفه
عمر ادومي خالصت
ادم وهو يرتدي الساعه عايز ايه
عمر اصل انا وحازم هنجي معاك
ادم ليه خير
عمر عربيه حازم عطلت
ادم اه فقولتوا تيجوا معيا صح
عمر صح الصح يا دومي
ادم طب امشي دلوقتي ياعمر عشان انا مش في المود خالص
عمر
في الاسفل
توجه ادم الي الاسفل فوجد حازم بالاسفل في انتظاره
ادم حازم النهارده عندك اجتماع مع الوفد البريطاني
حازم ايوه يا ادم متقلقش
ادم تمام يالا
وذهبوا في سياره ادم
شهد فشطه كدا يا نور
نور يابت بطلي الالفاظ الزباله دي
شهد ههه سبك بس الفستان تحففه ال جبتيه
نور بجد
شهد اه والله رقيق جدا
نور حبيبتي ههه
شهد طب انا هروح اجيب سندوتشات كفته من الكفتريا دي وانتي استني هنا
نور سندوتشات ايه الله يخربيتك انتي مش فطره معنا
شهد في اي هتعدي عليا
نور هههه لا الف هنا علي قلبك
وذهبت شهد كي تحضر طالبها
في سياره ادم
يجلس حازم بجانب ادم وفي الخلف عمر
ويسود الصمت المكان عمر بيسمع ميوزك وحازم بيرجع ملفات مهمه
وادم بيسوق فرن هاتفه
ادم الو ايه انت مجنون اذي
ولم يلاحظ شهد التي تعبر الطريق
حازم حاسب يا ادم
شهد اااااه رجلي
نزل من السياره حازم وادم وعمر
حازم انتي كويسه ياانسه
شهد ااه رجلي
عمر يا دين النبي ياجدعان ايه الحلاوه دي
حازم بس ياحيوان
ادم واقف ول كانه فعل شئ
ركضت نور الي ابنه خالتها
نور شهد انتي كويسه
شهد بالم رجلي يا نور مش قادره ااااه
حازم احنا بنعتذر منكم جدا اتفضلوا واحنا هنوصلكم للمشفي
ادم مشفي ايه ال هتودبهم ليها انا عارف الاشكال دي كويس
نور اشكال ايه يا حيوان انت احترم نفسك
عمر
ادم وهو يخلع نظاراته انتي بتكلمني انا يا زباله انتي
نور والله الزباله دي تبقا انت
ادم بجد الاشكال ال زيك انا عارفهم جدا ال بترمي نفسها ادام العربيات عشان حد يقبل ياخدها كام ساعه ويدلها اجرها انا بقا بوفر عليك انتي وشريكتك الدور ده خدي وابعدوا عن الطريق لاننا مستعجلين جدا ومش فاضين للقرف ده
والقي في واجهها مال كثير
تجمعت الدموع في عيون نور فقامت بصفع ادم صفعه قويه صدم عمر و حازم بشده وعلم حازم ان مصير هذه الفتاه الدمار فمن يجرء علي الصقر
سيلا لااا سبني
معتز اسيبك بزمتك في حد عاقل يسيب الجمال ده
سيلا وقد اتسعت عينيها وهى تحدق به غير مصدقه ما تسمعه وقالت بذهول أنا مش مصدقه إللى بسمعه منك ده يارتنى ماصدقتك ده أنا فضلتك عن اخويه
معتز ههههه اخوكي اثبت للكل ان فعلا مالوش نقاط ضعف سبك منه وركزي معيا دا الليله ليلتك ياجميل
سيلا بدموع وهي تدفع معتز الي الخلف لاااا ابعد عني يامعتز ارجوك
معتز ابقا مغفل لو سبتك
سيلا وهي تصرخ لا ابعد عني
معتز وهو يمزق ثيابها ويعتدي عليها بوحشيه
فتفجا معتز بصوت قوي جدا ياتي من خلفه فالتفت تجاه الصوت
فوجد ادم يقف امامه بطالته الطاغيه بجسده الرياضي العملاق فهو يمتلك جسد قوي بفضل ممارسه التمارين الرياضيه الشاقه
وقف ادم بثقته المعتاده وهو يتطلع اليه بعيون الصقر الذي يستعد الي فريسته
سيلا بدموع وهي تركض الي اخيها حتي تحتمي به
وبالفعل وقفت خلفه وهي تشدد بقبضتها علي قميصه كانها تحتمي به
سيلا بدموع ادم الحقني
معتز وهو قد جاف حلقه من شده الخوف فمن هو حتي يقف امام ادم سليم
تعالت شهقات سيلا مما جعل عيونه حمراء يكاد الدم ان ينفجر منهما احكم قبضته بشده فكاد عضلاته ان تنفجر من كثر قبضته القويه فهوا يمتلك جسد قوي للغايه
ادم بصوت يشبه الرعد فارس
فارس نعم يا ادم بيه
ادم خد سيلا من هنا
فارس طب وحضرتك
نظر له ادم نظره ارهبته
فارس احم حاضر يا ادم بيه اتقضلي يا انسه سيلا
واخد فارس سيلا وغادر
ادم وهو يتحرك ببرود تفتكر انا هعمل فيك ايه
معتز بشجاعه مزيفه هتعمل ايه يعني متقدرش
ادم بجد مقدرش ليه
معتز عشان ابويا يوديك ورا الشمس
تحول ادم الي وحشا كاسر وفي سرعه الريح كان معتز بين ايدي الصقر الجامح
ادم انا عايز اشوف ابوك هيعمل ايه
فشل معتز في صد هجمات ادم
ادم ادم سليم خط احمر ياكلب مفيش حد يجرء انه يقف في وشي ويتحداني انت عملت كدا وانا العقوبه عندي واحده الموت
معتز وهو يتحدث بصوت يكاد مسموع من شده الضرب لا ارجوك يا ادم مش عايز اموت
ادم انت ال طلبت الموت لما فكرت انك تلعب علي اخت ادم سليم وانا لازم البي طلبك
معتز بضعف شديد لاااا مش انا صدقتي ابويا ال طلب مني اعمل كدا عشان ياخد كل ثروتك
واملاكك بعد موتك
ادم انتم مفكرين انكم تقدروا تخلصوا مني بالسهوله دي انا ادم سليم شويه كلاب ذيكم افعصهم بجزمتي
معتز وهو يحاول ان يقف علي قدامه ولكن يختل توازنه فيقع مره اخري ارحمني
ادم مفيش عندي قلب عشان يكون عندي رحمه
وسحب ادم معتز خلفه وتوجه الي فيلا ممدوح الشرقاوي العدو اللدود لادم وكان زوج والدته
وصل ادم الي الفيلا المامنه بحراسات علي اعلي مستوي ولكن تفادهم بمنتهي السهوله وفي ظرف 5 دقائق كان الجميع جثث هامده
دخل ادم الفيلا وهو يحمل معتز علي درعه كشوال البطاطا
ممدوح معتز ابني عملت فيه ايه ودخلت هنا اذي
معتز ااااه الحقني يابابا
توجه ممدوح الي الشرفه وهو يرفع صوته انتم ياكلاب يال بره
جلس ادم بثقه وهو يضع قدما فوق الاخري
متتعبش نفسك مفيش حد هيرد عليك لاني خلصت عليهم
ووقف ادم وظل يتقدم من ممدوح المزعور يعني الكلاب ال بتتحمي فيهم بح خلاص خلصت عليهم معتش غيري انا وانت تفتكر هعمل فيك ايه
ممدوح بخوف شديد انت جي بتهددني في ييتي
ادم اكيد ادم سليم اما بيحب يعمل حاجه بيعملها بنفسه انا اهو جيت بنفسي لحد بيتك عشان اوصلك هديتي ليك بنفسي من غير اي بودي جارد من بتوعي لاني انا كفيا واظن هديتي ليك وصلت
وكان يقصد معتز المدمر كليا فادم قد اصابه بشلل نصفي فهو ماهر في حركات كسر الحوض فهو ماهر ودرس كل ما يخص الحركات السريعه التي تؤدي بضرر العدو علي اكمل وجه
ادم وهو يتجه للخروج انا حبيت اجي احذرك بنفسي عشان المره الجايه مش هيبقا عايش ادم سليم وكل ال يخصه خط احمر
ثم بنبره سخريه سلام يا ممدوح
وخرج ادم من الفيلا متوجها الي المكان الموجود فيه سيلا
في منزل نور
عادت نور الي المنزل بعد قضاء يوما صعبا للغايه فهي تتمرن في المشفي بعد الجامعه
حسام نور اتاخرتي ليه كدا
نور اسكت ياحسام رجلي هتموتني مش قادره هموت
حسام سلامتك يا نوري مالك
نور البت شهد منها لله لففتني كعب دير عشان تشتري فستان تحضر بيه خطوبه مي جارتنا
حسام ههه معلش انتي عارفه شهد ان مكنتش تفاصل مع البياع لحد ما تجيب اخره ما تبقاش بنت خالتك هههه
شهد حد جايب سيرتي
حسام انتي جيتي تعالي ياختي
شهد ايه ياخويا بتكلمني كدليه
حسام انا قولت حاجه يابت دانا بقول عليكي ان الكرم كله بتدي للبياع اكتر من حقه صح يا نوري
نور ههههههه بالظبط كده هههههه
ملك مساء الخير علي عيونكم
نور مساء الخير عليكي يا لوكه
شهد مساء النور والجمال والشياكه علي فين
كده انتي خارجه
ملك لا يختي بقيس الفستان الجديد عشان خطوبه البت مي
نور باستغراب انتي جبتي فستان جديد امته
ملك بابا ادني 200 جنيه وبعد الحاح شديد ونزلت جبته ايه رايكم
نور تحفه عليكي يالوكه
ملك بجد اي رايك يابت ياشهد .
شهد جميل هياكل منك حته
حسام نور تعالي عايزك .
واخد حسام نور الي غرفته
حسام خدي يانور
نور اي ده ياحسام
حسام دي200 ج انزلي اشتري ليكي فستان عشان تحضري الخطوبه انا عارف انهم ميعملوش حاجه بس انشاء الله هشتغل كمان في ورشه جديده والحال هيتحسن
نور لا ياحسام انا مش عايزه حاجه صدقني انا عندي هدوم كتير مش محتاجه الفلوس دي
حسام هتفضلي لحد كده امته يا نوري طول عمرك بتقولي مش محتاجه حاجه
نور لاني فعلا مش محتاجه حاجه وجودكم جانبي بالدنيا كلها وانت سند ليا وحميتي
حسام وهو يحتضن اخته اكيد ياقلبي طول مافي النفس هفضل سندك وحميتك
نور ربنا يخليك ليا يا احلي اخ في الدنيا
(فهل سيستطيع حسام انقذ اخته من المجهول )
في احد العمارات التي تخص ادم سليم
كانت تجلس سيلا وهي تبكي بشده فكم احبته ووثقت بحبه لها وهاهو خان ثقتها ودمر احلامها
والاصعب عليها انها تحدت اخاها لاجله لاجل خائن خان حبها وثقتها
بل جرأت علي معاداه اخاها الذي تولي تربيتها ولم يقسو عليها يوما ولكن حان الموعد لتذق عذاب قسوته كما اذقت حنانه ( عذاب قسوته عنوان راويتي القادمه انشاء الله )
قطع شرودها دخول ادم
سيلا وهي تركض الي اخاها ادم انا اسفه صدقني مكنتش اعرف انه حيوان وزباله اووي كده سامحني انا اسفه
ظلت سيلا تتحدث وادم يستمع ببرود
ادم خلصتي كلامك
ذسيلا ادم
فاشار لها ان تصمت حتي يتحدث
ادم انتي هتفضلي هنا ومعاكي الحرس عشان يحموكي
سيلا هنا طب وتيتا والقصر ان مش عايزه اقعد هنا
ادم بس دا قرري انك هتقعدي هنا عقاب ليكي مش هترجعي القصر تاني
سيلا بدموع وتيتا مقدرش اعيش من غيرها
ادم لا هتعيشي ذي ماكنتي عايزه تسيبنا وتروحي له اعتبري نفسك نفذتي ال في دمغك
سيلا ادم متعملش فيا كدا حرام عليك انا عايزه ارجع معاك القصر
ادم انا مش باخد رايك انا بعرفك بس
سيلا بدموع واستسلم فهي تعلم ان لا نقاش بكلام ادم
طب هرجع القصر امته
ادم امته دي بقا بتاعتي انا
وتركها ادم ورحل دون ان يستمع اليها فهو حكم ونفذ حكمه فلا نقاش معه (فهل ستظل الايام حليفته ام ستنقلب ضده)
عند حازم
حازم يسكن في فيلا ملك له بجانب قصر ادم وعمر فهو يتيم الاب والام يعيش فقط مع الوحده
حازم شاب وسيم جدا يشبه ادم الي حدا ما فهو يمتلك عيون بلون العسل الصافي وبشره خمريه وشعر حريري وجسد رياضي
وهو من اهم اضلع مثلث الصداقه لانه هههههه منقذ عمر من الصقر ومنقذ الالاف من غضبه
عمر زومي حبيبي كويس اني لقيتك صاحي
حازم دخل بعد ان فتح باب الفيلا لعمر تعال ياخويا
عمر اغلق الباب وذهب خلف حازم وجلس بجانبه
عمر انا رحت لادم القصر مالقتوش هناك
حازم غربيه دي دا كان لسه معيا علي الفون الوقتي
عمر اكيد في مصيبه جديده قلبي مش مطمن
حازم استر يارب انت قلبك مبيحسش ال بالمصايب
عمر ايوه
حازم طلع فونه انت هتقلقني ليه
حازم الو ايوه ياادم انت فين
ادم عايز ايه
حازم ول حاجه بطمن عليك بس
ادم لا اطمن واغلق الهاتف دون ان يستمع لحازم
عمر ها قالك ايه
حازم قالي اني اخلص عليك
عمر هو قالك كدا
حازم تحب تاخد الفون وتتاكد .
عمر مجنون انا عشان اكلم ادم في الفون
حازم اه يعني تقصد اني مجنون
عمر كل واحد بيحس بنفسه يا زومي
حازم كدا طب امشي من هنا بقا
عمر وهو يفرد جسده لا انا بالصلاه علي النبي كدا مطرود وكنت رايح لادم بس مالقتوش فانت موجود
حازم وعملت ايه المرادي عشان ابوك يطردك
عمر ول حاجه نفس الموضوع عايزيني اتجوز سرين بنت خالتي وانا مش موافق وكالعاده بطبش كلمتين مالهمش لزمه وبطرد
حازم اه وتيجي بقا تكتم علي نفسي وتقرف فيا صح
عمر صح يا زومي
حازم طب غور من وشي بقا بدل ما اقل ادبي عليك
عمر لا يا زومي ال قله الادب عيب انا هطلع انام عشان توصلني بكره معاك الشركه هههه اصل نسيت اقولك ان العربيه اتسحبت مني هي كمان
حازم حدف عمر بالمخده
عمر جري ورجع تاتي مجتش فيا
عاد ادم الي القصر فوجد حازم في انتظاره
حازم كنت فين يادم
ادم بتسال ليه وانت عارف كنت فين
حازم ياادم انا خايف عليك ال بتعمله دا غلط تروح لممدوح الشرقاوي بيته برجلك لا وكمان لوحدك من غير حراسه
ادم والغضب يملي عيناه ليه هو انا مش هعرف احمي نفسي يا حازم
حازم مقصدش ياادم بس علي الاقل
ادم حازم انا تعبان وعايز انام نتكلم بكره سلام
حازم سلام ياصاحبي
ورجع حازم كالعاده فشل في اقناع ادم
صعد ادم الي غرفته والقي بجسده علي الفراش بتعب وكالعاده غرق في دوامه الذكريات التي تزيده قسوه وكره
في الصباح الباكر
استيقظت نور وادت صلاتها وقرات وردها اليومي من القرآن الكريم واغتسلت وذهبت كي تحضر الفطار
ملك صباح النور يا نور
نور بابتسامتها الجاذبه صباح العسل يا لوكه
ملك خرابي ياناس علي الجمال
نور بطلي بكش بقا الله
ملك فين البكش دا قمر ياناس هتروحي مع البت شهد عشان تجيبي فستان
نور اه هنروح بعد المحضره
ملك قشطه هنلبس سوا بقا بيعجبني ذوقك جداا
نور ولو عايزه ياقلبي ميغلاش عليكي
ملك وهي تحتضن اختها حبيبتي ربنا يخليكي ليا
نور ويخليكي ياقلبي
حسام ويخليكم للهبل وللامه العربيه كلها مين ال هتعملي شاي
ملك انا عندي مذكره كتير نور موجوده سلام
حسام وكالعاده تخلع ملك ونور تفعل المطلوب
نور ههههه حاضر ياقلبي احلي كوبيه شاي انا اصلا كنت بعمل عشان بابا
حسام تسلملي قلبك يا نوري وسندوتش بقا بالمره
ملك لا دانت كده داخل علي طمع
حسام وانتي مالك بكلم نور غيرتي اسمك وانا معرفش
ملك مش هرد عليك
حسام ليه يختي
شهد اصل صوت المرأه عوره
حسام بسم الله الرحمن الرحيم هم بيطلعوا امته
نور هههههه
ملك بيطلعوا الساعه 10و5دقايق
شهد كدا طب انا ماشيه
نور ليه بس
شهد انتي مش شايفه اخوكي بيعمالني اذي
حسام يابت بهزر معكي انتي ذي نور وملك
شهد طب هات بقا 10 ج اركب تاكسي
بدل ام الموصلات دي
نور هههه 10ج بس
شهد علي قدي
حسام بس كدا اتفضلي
شهد اي ده 50ج حته واحده
حسام هههههه لا حتين وحته في اي يابت هي دي فلوس
ملك فعلا يا حسام الفلوس الوقتي معتش ليها قبمه
نور معتش ليها قيمه لانها مش كل حاجه في حياتنا
حسام لا يا نور احنا للاسف الشديد عدت كل حاجه
محمد اي ده هو في حفله في المطبخ
ملك اه يا بابا تعال
نور هههه عاملين حفله علي حسام
محمد حفله ايه دي
شهد بنخلعه جيوبه ههههههه
محمد هههههه وخلعتي كام
شهد 2جنيه وربع
حسام وليه الربع
نور ياوالدي الربع له قيمه كبيره فهو نعمه
ملك ههه فهو ليه ياختي
نور خههههه نعمه
حسام ههههه
محمد ربنا يسعد ايامكم يا حبايبي
شهد الله يخليك ياعمو نور يالا اتاخرنا
نور قبلت يد والدها وودعت اخواتها وذهبت لمصيرها الذي سيغير حياتها بل سيقلبه راسا علي عقب
استيقظ ادم من النوم وقام واغتسل وارتدي بدله سوداء علي قميص ابيض وصفف شعره البني الكثيف الذي يشبه الحرير ووضع البرفيوم المفضل الذي يفقد صواب الجميع فادم يستحق لقب الامير الوسيم حقا بعيناه الرمادي وجسده الرياضي
عمر اقتحم الغرفه
عمر ادومي خالصت
ادم وهو يرتدي الساعه عايز ايه
عمر اصل انا وحازم هنجي معاك
ادم ليه خير
عمر عربيه حازم عطلت
ادم اه فقولتوا تيجوا معيا صح
عمر صح الصح يا دومي
ادم طب امشي دلوقتي ياعمر عشان انا مش في المود خالص
عمر
في الاسفل
توجه ادم الي الاسفل فوجد حازم بالاسفل في انتظاره
ادم حازم النهارده عندك اجتماع مع الوفد البريطاني
حازم ايوه يا ادم متقلقش
ادم تمام يالا
وذهبوا في سياره ادم
شهد فشطه كدا يا نور
نور يابت بطلي الالفاظ الزباله دي
شهد ههه سبك بس الفستان تحففه ال جبتيه
نور بجد
شهد اه والله رقيق جدا
نور حبيبتي ههه
شهد طب انا هروح اجيب سندوتشات كفته من الكفتريا دي وانتي استني هنا
نور سندوتشات ايه الله يخربيتك انتي مش فطره معنا
شهد في اي هتعدي عليا
نور هههه لا الف هنا علي قلبك
وذهبت شهد كي تحضر طالبها
في سياره ادم
يجلس حازم بجانب ادم وفي الخلف عمر
ويسود الصمت المكان عمر بيسمع ميوزك وحازم بيرجع ملفات مهمه
وادم بيسوق فرن هاتفه
ادم الو ايه انت مجنون اذي
ولم يلاحظ شهد التي تعبر الطريق
حازم حاسب يا ادم
شهد اااااه رجلي
نزل من السياره حازم وادم وعمر
حازم انتي كويسه ياانسه
شهد ااه رجلي
عمر يا دين النبي ياجدعان ايه الحلاوه دي
حازم بس ياحيوان
ادم واقف ول كانه فعل شئ
ركضت نور الي ابنه خالتها
نور شهد انتي كويسه
شهد بالم رجلي يا نور مش قادره ااااه
حازم احنا بنعتذر منكم جدا اتفضلوا واحنا هنوصلكم للمشفي
ادم مشفي ايه ال هتودبهم ليها انا عارف الاشكال دي كويس
نور اشكال ايه يا حيوان انت احترم نفسك
عمر
ادم وهو يخلع نظاراته انتي بتكلمني انا يا زباله انتي
نور والله الزباله دي تبقا انت
ادم بجد الاشكال ال زيك انا عارفهم جدا ال بترمي نفسها ادام العربيات عشان حد يقبل ياخدها كام ساعه ويدلها اجرها انا بقا بوفر عليك انتي وشريكتك الدور ده خدي وابعدوا عن الطريق لاننا مستعجلين جدا ومش فاضين للقرف ده
والقي في واجهها مال كثير
تجمعت الدموع في عيون نور فقامت بصفع ادم صفعه قويه صدم عمر و حازم بشده وعلم حازم ان مصير هذه الفتاه الدمار فمن يجرء علي الصقر