اخر الروايات

رواية مكتوبة ليك الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ايمان جمال

رواية مكتوبة ليك الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ايمان جمال 


في مطار القاهره الدولي وصل فهد وعبدالرحمن كان في انتظاره، وركب معاه العربيه و اتحركوا للفيلا
_في الطريق_
فهد: رن علي سالم خليه ينتظرنا عشان في حاجات في العربيه لازم ياخدها
عبدالرحمن: ما احنا كده كده راحيين يعني هو ياخدها هناك
فهد: لا دي مش حاجه تخصني انا دي حاجه تخصه هو
عبدالرحمن: اممممم ماشي
فارس مسك تليفونه ورن على سالم وفهد هو اللي اتكلم
فهد: انت فين دلوقتي يا سالم؟
سالم: حضرتك وصلت؟
فهد: ايوا وجبت الحاجات اللي كنت محتاجها فخليك في الڤيلا واستناني
سالم: انا مع مدام ندى عند خالتها
فهد بصدمة: انت بتقول فين؟
سالم: مع مدام ندى عند خالتها وصلنا من ربع ساعه
فهد: اطلع ليها حالا وانا جاي في السكه
فهد قفل وما استناش سالم يرد وبيرن على ندى ومش بترد
عبدالرحمن: اهدى يا فهد خلاص هنوصل اهو
فهد: اهدي ايه وزفت ايه دلوقت هي ما بتردش علي التليفون
عبدالرحمن: ما يمكن في الشنطه ومش سمعاه
فهد قلق اوي، وسالم خلاص طلع لندى وخبط كتير وسمع صوت صريخها وكسر الباب ودخل وكان حازم بيحاول يعتدي عليها وهدومها كلها متقطعة، سالم ضرب حازم لحد ما اغمى عليه وندى اغمى عليها وسالم قلع چاكت البدلة وغطى جسمها، وفي خلال دقايق وصل فهد وطلع وشاف المنظر وانصدم ووقف مكانه وبعد ثواني شالها وجري بيها بسرعة
عبدالرحمن لسالم: الكلب ده تحطه في المخزن لحد ما نشوف فهد هيعمل معاه ايه
سالم: اوامرك ياعبدالرحمن بيه
عبدالرحمن بسرعة حصل فهد اللي مستنهوش، وبعد دقايق فهد وصل بندى المستشفى والدكتورة اتقابلت فيه
فهد: مراتي اغمى عليها ومش عارف مالها
الدكتورة للمرضة: خدي منه المريضه حاله ودخليها الاوضه
فهد هو اللي دخل ندى وحطها على السرير ورفض يطلع بس بعد الحاح من الدكتورة خرج، والدكتورة كشفت على ندى بس هي للأسف لسة مفاقتش وخرجت لفهد وعبدالرحمن كان وصل
فهد: خير يادكتورة
الدكتورة: هي اتعرضت لحالة اعتداء ودا باين على العلامات اللي على جسمها بس الحمدلله محصلش حاجة
فهد اتنهد براحة: طب هي فاقت؟
الدكتورة: للأسف لسة عشان عندها صدمة من اللي حصل، حضرتك تقربلها ايه؟
فهد: جوزها
الدكتورة: حضرتك اللي عملت فيها كدا؟
فهد بكسرة: لا طبعا مش انا بس اللي عمل كدا هيتحاسب
الدكتورة: تقدر تعمل بلاغ بتقرير المستشفى
فهد: لا انا هاخد حق مراتي بإيدي
الدكتورة سابتهم ومشيت
فارس: اهدى يا فهد واحنا هنتصرف
فهد: الكلب ده فين؟
فارس: في المخزن بتاعنا
فهد بسرعة خرج من المستشفى واتحرك للمخزن والحرس بتوعه كانوا موجودين ودخل جوا وعبدالرحمن وراه
فهد فضل يضرب في حازم ووشه كله دم وعبدالرحمن بيبعده عنه
عبدالرحمن: اهدى يافهد ماتوديش نفسك في داهية عشان وسخ ذي دا
فهد: سبني ياعبدالرحمن اموته
عبدالرحمن: دا كلب ووسخ ماتوسخش ايدك بيه
حازم بيحاول ياخد نفسه واتكلم بصعوبة: انا عاوز اتكلم ممكن؟
فهد: انت تخرس خالص
حازم: لازم تسمعني، انا يوم ماجيت اتأسف لندى انا فعلا ساعتها كنت خلاص نسيت اي انتقام بس للأسف ظهرتلي بنت عمتك على هيئة شيطان ولعبت في دماغي ودخلت نار الانتقام جوايا تاني
فهد: بنت عمتي مين؟
حازم بيتنهد بصعوبة وفهد مسكه من هدومه: انطق مين؟
عبدالرحمن: سيبه عشان يعرف يتكلم
فهد ساب حازم وبدأ يتكلم
حازم: شيماء
فهد بصدمة: شيماء؟!
حازم: ايوا هي، قالتلي انها بتحبك وعاوزة تبعد ندى وبكدا اقدر اتجوز انا ندى وقالتلي انها عاوزة تدمرها.......بياخد نفسه بصعوبة: وقالت انها عاوزة تكسرها ادامك وماتعرفش ترفع عينها فيك وهي اللي خططت لكل دا حتى هي كانت عارفة انها هتيجي لان هي اللي رسمت ليا الخطة دي
فهد هجم عليه ونازل فيه ضرب لحد ما اغمى عليه
عبدالرحمن: كفاية يافهد انت كدا هتموته
فهد: ياريت يافارس، دول كانوا عاوزين يدمروها ويدمروا فرحتي بيها
عبدالرحمن: اهدى عشان تعرف تفكر لان دلوقتي مبقاش حازم لوحده
فهد: اطمن على ندى الاول........وبص على حازم اللي مغمي عليه على الارض: والكل دا يفضل هنا لحد ماقرر انا هعمل معاه ايه
فهد خرج ورجع بسرعة على المستشفى والبنات كانت عرفت وفارس وكلهم وصلوا المستشفى
ندى بدأت تفوق واول مافهد قرب منها صرخت بهيسترية: ابعد عني سبني ارجوك سبني امشي
فهد بيحاول يهديها: ندى اهدي انا فهد
ندى بدأت تستوعب ان فهد ادامها وعيطت: انت جيت؟
فهد بوجع: كنت عاملها ليكي مفاجأة ونزلت قبل معادي
ندى بتعيط اوووي وهو قرب عليها عشان يحضنها بس ندى بتبعد عنه وهو مش فاهم ليه بس قال يسيبها تهدى لان اكيد منهارة وشوية ودخلت الدكتورة وخرجت الكل بارة وفهد كان رافض بس الشباب خرجوه
فهد: ليه خرجتوني؟
فارس: الدكتورة عاوزانا كلنا نخرج فخلاص سييها تكشف عليها براحتها
فهد: انا خايف عليها قوي
عبدالرحمن: ان شاء الله هتبقى كويسه بس انت هدى بس
بعد شوية هرجت الدكتورة
الدكتورة: المريضه لسة مصدومة من اللي حصل ومحتاجة فترة ترتاح او تغيير جو
فهد: احنا المفروض ان فرحنا كمان شهر وهنسافر
الدكتورة: تمام السفر حلو ليها عشان تغير جو
الدكتوره سابتهم ومشيت وفهد دخل جوا والبنات والشبابا دخلوا وراه ومهند اول ماعرف باللي حصل جه هو كمان
فهد قاعد جمب ندى وهي باين عليها الخوف جدا بس هيستحمل
نهلة بعياط: يا ريت كنا منعناكي انك تروحي
فهد بغضب: مش عايز كلام في الموضوع ده دلوقتي.......وبص لندى: ولما تبقي تفوقي حسابك معايا بعدين
فارس: انت كويسه يا ندى؟
ندى بصتله وهزت دماغها بأه
فارس: حازم الكلب ده فين؟
فهد: ما حدش هيجي جمبه ده بتاعي انا وانا اللي هتصرف معاه
عبدالرحمن بيهمس لفهد: هتعمل ايه في موضوع شيماء؟
فهد بنفس الهمس: انا لازم اسافر عند جدي النهارده قبل بكره
عبدالرحمن: طيب و احنا هنفضل هنا ولا هنيجي معاك؟
فهد: كلنا هنروح هناك وكده كده اصلا جد ندى كان عاوزها تروح هناك قبل الفرح
عبدالرحمن: تمام انا هاكلم الحرس يجهزوا العربيات
فهد: تمام......وبص للكل: جهزوا نفسكم عشان هنروح عند جدي
ندى بصوت ضعيف: انا عاوزة اروح عند جدو
فهد بصلها وزعلان اوووي انها بعيدة عنه: حاضر
وبعد شويه طلبوا من الدكتور انها تكتب امر خروج لندى وركب والعربيات وتحركوا لقصر السيوفي، وبعد كام ساعه العربيات كلها وقفت قدام القصر
حامد رحب بيهم جدا وقلق اوي لما شاف ندى بالحالة دي وفارس حكاله وغضب اوووي
حامد بغضب وبصوت عالي: فين الكلب ده هاتهولي هنا
فهد بهدوء: حازم ده ما حدش هيتصرف معاه غيري......وبص لندى اللي في حضن جدها: انا رايح قصر جدي
فارس: ماشي يافهد وسيب البنات وعبدالرحمن ومهند هنا وروح انت
فهد: تمام....ومستغرب ان ندى ماخافتش ذي كل مرة لما يسيبها ويمشي لان حتى في سفره كانت بتخاف فضل باصص ليها ومشي
حامد لندى: اطلعي مع البنات اوضتك ارتاحي
ندى طلعت مع البنات فوق وتايهة خالص
ليلى: ندى يا حبيبتي اتكلمي معانا ما متفضليش ساكته كده
ندى دموعها نزلت: كان هيدمرني💔
صافي: اهدي محصلش حاجة وفهد لحقك خلاص
ندى بوجع: انا عملتله ايه عشان يفكر يأذيني كدا
نهلة عيطت عشانها: اهدي ياندى لازم تكوني قوية
ندى بإنهيار: سبوني لوحدي
البنات رفضوا بس هي صممت انهم يخرجوا

#########################

في قصر المنياوي، فهد وصل هناك ودخل واتقابل مع جده
مختار: حبيبي حمدلله على السلامة
فهد: الله يسلمك.....وبيدور بعينه عليها ومش لاقي حد
مختار: في ايه بدور على مين؟
فهد: شيماء فين يا جدي؟
مختار بإستغراب: شيماء؟! انت بتسأل عليها ليه؟
فهد: هي فين؟
مختار طلب من بنت من الخدم انها تطلع تقولها تنزل وبعد شوية نزلت
شيماء: خير ياجدي......وشافت فهد: انت جيت؟
فهد وقف ادامها وضربها بالقلم وهي انصدمت اوي وماتكلمتش
مختار بغضب: انت بتضربها ليه يافهد ؟
فهد: اسألها عملت ايه في مراتي
مختار بإستغراب: مين ندى؟
فهد: ايوا
مختار لشيماء اللي واقفة مصدومة مكانها: انطقي عملتي فيها ايه؟
فهد: انا هقولك انا، الهانم اتفقت مع ابن خالة ندى انه يعتدي عليها عشان يدمروها
مختار بصدمة مسك ايدين شيماء: انطقي انتي عملتي كدا فعلا؟
فهد: انت لسة بتسألها
مختار ضربها بالقلم: انتي احقر انسانة هي عملتلك ايه
شيماء بجنون: عشان خطفته مني
فهد بغضب: هو انا كنت بحبك ولا ايه؟ ماتفوقي يابنت عمتي انتي مش بتحبي غير الفلوس وبس وقولتلك الكلام دا لما جيتي وقولتيلي انك بتحبيني
نادية نزلت على صوتهم: انتوا بتضربوها ليه هي عملت ايه؟
فهد بإستحقار: ها ياجدي تحكي انت ولا احكي انا؟
مختار حكى لبنته كل اللي شيماء عملته ومافيش اي ردة فعل نهائي كأن مافيش اي حاجة حصلت
نادية: وده ما يديش ليكك الحق انكم تضربوها
فهد قرب من عمتها: هو ده اللي ربنا قدرك عليه بدل ما تاخديها تربيها من جديد
نادية قربت من بنتها وحضنتها: هي عملت كده عشان حبتك
فهد ضحك بسخرية: هي مين دي اللي بتحبن جرا ايه ياعمتي هو انتي هتكدبي الكدبة وتصدقيها
مختار بغضب: تاخدي بنتك وتخرجي من بيتي حالا
نادية بغضب: انت بتطردني عشانهم؟
مختار ضرب بنته بالقلم: انتي ليكي عين تتكلمي وكأن بنتك معملتش اي حاجة
نادية واقفة مصدمة ان ابوها ضربها بالقلم واخدت بنتها وطلعت فوق وبعد شوية خرجوا من القصر كله
مختار: مراتك فين ياولدي؟
فهد: عند جدها
مختار: في حاجة حصلها؟
فهد: لا ياجدي الحمدلله وصلت في الوقت المناسب
مختار: طب يالا نروحلها
وهما خارجين قابلوا ياسين
سليم: اهلا بالعريس المنتظر
فهد وهو باين عليه الزعل: اذيك يا ياسين
سليم: مالك في ايه؟.......وبص لجده: في ايه مالكم؟
مختار: بعدين ياولدي هنبقى نحكيلك
سليم: لا مافيش بعدين انا لازم افهم وبعدين راحين فين وايه اللي جاي فهد هنا الوقتي؟
فهد بهدوء: تعالى معانا وانا هحكيلك
سليم راح معاهم وفي الطريق لقصر السيوفي فهد حكاله كل حاجة
سليم بغضب: والكلب دا فين؟
فهد: تحت ايدي
وبعد شوية وصلوا قصر السيوفي ودخلوا والبنات كانت فوق وتحت قاعدين الشباب مع حامد
مختار: عامل ايه ياحامد؟
حامد بوجع: موجوع عشانها اوي يامختار ليه الحقد والغل دا
مختار: ربنا يهدي يارب ويحميها منهم
فهد بيدور عليها بعينه بس مش لاقيها وحامد لاحظ دا
حامد: هي فوق يافهد في اوضتها
فهد طلع ليها وهي اول ماحست بيه عملت نفسها نايمة، دخل قعد جمبها وبيحسس بإيديه على شعرها وهي جسمها كأنه اتكهرب من ايده وهو استغرب اوي وكل دا وهي عاملة نفسها نايمة
فهد قاعد جمبها: انا مش عارف ليه بقيتي بتبعدي عني كدا وانتي ماكنتيش معايا كدا انا ماصدقت انك قربتي مني ليه تبعدي تاني ليه؟
عارفة انا زعلان منك اوي عشان انا مأكد عليكي انك ماترحيش هناك من غيري.......سكت شوية واتكلم بوجع: بس القدر دايما بيحب يوجعنا
كل الكلام دا ندى سمعاه ودموعها نازلة على وشها وفهد لما حس انها صاحية قرب منها
فهد: فتحي عيونك
ندى فضلت مغمضة وماتكلمتش، وفهد عاوز ياخدها في حضنه بس بعدت عنه وهو زعل اوي وسابها ونزل وهي بعد مانزل فتحت عنيها
ندى: غصب عني يافهد، المفروض ان انت آماني وحمايتي دلوقتي بقيت بخاف اقربلك بس غصب عني والله سامحني
فهد نزل تحت والكل متجمع حتى البنات نزلوا
حامد بلهفة: هي عاملة ايه الوقتي يافهد؟
فهد بحزن: ذي ماهي ياجدي
فهد سابهم وخرج واصحابه خرجوا وراه
فارس: مالك يافهد؟
فهد: ندى خايفة مني
عبدالرحمن: معلش يافهد هي لسة متأثرة باللي حصل والدكتورة قالت كلها اسبوع ولا حاجة وتكون كويسة
فهد: يارب تبقى كويسة لاني مش قادر اشوفها كدا
مهند: ان شاء الله، بقولك مامتك شوية وهتكون هنا بابا كلمني وقالي انهم في الطريق
فهد: ماشي احنا هنقعد هنا وقبل الفرح بأربع ايام هنرجع القاهرة
مهند: اشمعنا قبله بأربع ايام؟
فهد: جدي حامد عاوز يحتفل بينا هنا مع اهله وناسه وبعد كدا كلنا هنرجع سوا القاهرة ونحتفل بالفرح
عبدالرحمن: ماشي ياحبيبي المهم انت دلوقتي روق بس كدا وكل حاجة هتكون كويسة
فهد بدعاء: يارب يارب
الايام عدت وفهد كان بيحاول على اد مايقدر يقرب منها تاني بس هي بتبعده عنها فقرر انه مش هيضغط عليها لحد يوم الفرح، وفهد عمل بلاغ في حازم واتسجن

_قبل الفرح بأربع أيام_
الكل في القصر شغالين وبيجهزوا للإحتفال بالعرسان، فهد والشباب في الجنينة بيشرفوا على تنظيم الحفل وقرب عليهم حامد ومختار
حامد: عاش ياعرسان
فهد: كنت عاوز اسأل حضرتك حاجة
حامد: خير ياولدي؟
فهد: حضرتك هتعمل ذي عادات الصعيد والشباب في مكان والبنات في مكان
حامد ضحك: بالظبط
عبدالرحمن بصدمة: يعني هنكون قاعدين لوحدنا من غيرهم؟
مختار ضحك اوي: جرا ايه ياواد انت وهو في ايه؟
مهند: اصلنا مش متعودين على كدا يعني ياجدي، احنا اه حضرنا كدا في فرح سليم بس مش متعودين عليها
حامد بجدية: انتوا هنا عندنا مش في مصر
فهد: خلاص ياجدي اللي انت عاوزه هيحصل

_فوق عند البنات_
بيجهزوا وفرحانين بس ندى سرحانة
نهلة: مالك ياندى؟
ندى فاقت من سرحانها: ما فيش انا كويسه اهو
ليلى: متأكدهة انك كويسه؟
ندى: ايوا
صافي: طب يلا قومي اجهزي معانا
ندى: اجهز انتوا وانا بعد كده هلبس
نهلة: شكلك مش مبسوط ليه يا ندى؟
ندى بدموع: عشان خاطري مش عايزه اي كلام يضايقني
منه مرات ياسين: ليه الدموع دي ياندى مالك؟ المفروض تفرحي ان اليوم اللي انتي بتستنيه خلاص قرب
ندى بدموع كتير: انتوا مش فاهمين حاجة
نهلة: طب فهمينا انتي
ندى: لا مش عاوزة حد يفهم حاجة
ندى سابتهم ونزلت ركبت المهرة بتاعتها وفهد عرف انها في الاسطبل وراح ليها، وهي راكبة وبتجري بالمهرة بسرعة
فهد: خلي بالك لتقعي
ندى وقفت على صوته وبصتله اوي، وهو قرب عليها
فهد: مش المفروض تكوني فوق مع البنات بتجهزوا
ندى: يعني مش مسموحلي انزل هنا دلوقتي
فهد: في ايه مالك؟
ندى: ما فيش ما انا كويسه اهو
فهد: متأكده ان انتي كويسه يا ندى؟
ندى ببرود: اه يا فهد انا كويسه
ندى هتنزل من على الحصان وفهد بيساعدها بس منعته
فهد: بتبعدي عني ليه انا ما صدقت ان انتي بقيتي بتقربي
ندى بقوة عكس اللي جواها: انا مش بعيده
فهد: براحتك ياندى
فهد سابها ومشي وهي فضلت تعيط اوي بس غصب عنها بس قررت انها تحاول تتعامل معاه كويس وتضغط على نفسها

_في المساء_
الشباب كل واحد فيهم طلع يجيب عروسته وقعدوهم مع البنات في الجهة الخاصة بيهم، والشباب قعدوا مع الرجالة وشوية والاغاني اشتغلت معظمها كانت صوت المزمار وعلى الرغم من ان الشباب مش متعودين على الحفلات دي بس رقصوا كويس اوي على سوت المزمار وشوية وانضموا للبنات وكل واحد ماسك ايد عروسته
_فارس وعزة_
بيرقصوا وفرحانين ببعض
_عبدالرحمن ونهلة_
فرحانين اوي وعبد الرحمن شالها ولف بيها
_حمزة وليلى_
حمزة بيرقص بالعصا وليلى بتتمايل بين ايديه
_مهند وصافي_
مهند فرحان اوي وانه خلاص حبيبتت كلها يومين وتكون حلاله
_فهد وندى_
رغم ان ندى بدأت تتعامل كويس مع فهد بس هو حاسس ببعدها باردوا وكأنها بتبان كويسة ادام الكل وبس
الاحتفال خلص والعشا جاهز للكل بس العرسان هياكلوا مع بعض كل واحد مع عروسته، كلهم متجمعين في الجنينة بس كل واحد فيهم في زاوية لوحده

_فارس وعزة_
فارس: انا فرحان اوي
عزة بكسوف: وانا كمان
فارس مسك ايديها وباسها: بحبك
عزة اتكسفت ومعرفتش ترد عليه وهو بدأ يأكلها بإيده

_عبدالرحمن ونهلة_
عبدالرحمن بيبصلها وساكت
نهلة: هتفضل تبصلي كدا كتير؟
عبدالرحمن: حاسس اني بحلم ومش عاوز اصحى
نهلة ضحكت: لا انت صاحي اهو وانا ادامك
عبدالرحمن مسك ايديها: بحبك اوي يانهلتي
نهلة بكسوف: وانا كمان بحبك

_مهند وصافي_
مهند: انا اللي هأكلك بإيدي
صافي بكسوف: انت كدا مش هتعرف تاكل
مهند: طلاما انتي اكلتي كأني انا أكلت
صافي: ربنا يخليك ليا يارب
مهند باس ايديها: ويخليكي ليا العمر كله

_حمزة وليلى_
حمزة: اخيرا اليوم اللي بنستناه بيقرب
ليلى بفرحة بكسوف: اه اخيرا
حمزة: بحبك اوي، وهفضل ادعي ربنا دايما انه يقدرني واسعدك
ليلى: بحبك ياحمزة
حمزة: بعشقك ياقلب حمزة

نيجي بقى لأبطالنا
_فهد وندى_
فهد سرحان وزعلان من بعد ندى
ندى: سرحان في ايه؟
فهد: عادي مافيش
ندى: طب مش هتاكل؟
فهد: لا ياندى مش جعان......وسابها وطلع
وهي قعدت تعيط وزعلانة اوي بس هي مش عارفة تعمل ايه
فهد طلع اوضته ومخنوق من تصرفاتها ومش عارف هي ليه بتعمل كده، بعد شويه ندى طلعتله وخبطت عليه ودخلت
فهد: انا عاوز اكون لوحدي
ندى: بس انا عايزه اقعد معاك
فهد بسخرية: تقعدي معايا طب ازاي وانتي اصلا معايا ومش معايا
ندى عيطت: غصب عني يا فهد
فهد: غصب عنك ازاي؟ طب الاول قولت انتي مش مستوعبة ان انا جوزك بس دلوقتي بعد ما خلاص قربتي مني ليه تبعدي عني تاني؟
ندى بدموع كتير: عشان خاطري ما تزعلش مني
فهد: ما انا فضلت كتير اوي ما ازعلش منك وايه النتيجة؟
ندى فضلت تعيط وسابته ودخلت اوضتها وقفلت على نفسها وفتحت النت وعملت مكالمة فيديو

#######################

تاني يوم الصبح الكل متجمع على الفطار وبعد مايفطروا هيرجعوا القاهرة
حامد لندى: هاجيلك بكره ان شاء الله يا ندى واكون معاكي
ندى: كنت تيجي معانا النهارده يا جدو ما لسه يومين على الفرح
حامد: لا يا حبيبتي انتوا تروحوا تجهزوا وانا احصلكم بكره
حامد بص لفهد: انت باردوا مصممين تسافروا يوم الفرح؟
فهد: ايوه يا جدي احنا خلاص حجزتا فندق في شرم الشيخ
حامد: ماشي ياحبيبي ربنا يتمم فرحتكم ببعض على خير
وبعد شوية اتحركوا بالعربيات وبعد ساعات وصلوا القاهرة ومن تعب السفر كلهم ناموا وندى كانت عند فارس مش عند فهد، وتاني يوم الصبح الشباب راحوا الشركة عشان بخلصوا اي شغل متأخر عليهم

_في مكتب فهد_
عبدالرحمن وفارس ومهند خبطوا ودخلوا
فهد: استر يارب انتوا التلاتة سوا خير؟
فارس: كل خير طبعا
فهد: مش مطمن ليكم
عبدالرحمن ضحك: عيب عليك
فهد: طب في ايه؟
مهند: عاوزين ناخد بكرة كله اجازة
فهد: انتوا مش مكفيكم اننا هنقعد اسبوع في شرم ويمكن اكتر كمان عاوزين تاخدوا بكرة اجازة كمان
فارس: يافهد ياحبيبي
فهد قاطعه: طلاما فيها حبيبي يبقى انتوا مرتبين كل حاجة
عبدالرحمن ضحك اووي: طبعا يا ابو الفهود
فهد: كمان ابو الفهود
فارس ضحك: اه امال ايه
فهد: طب وبالنسبة للشغل اللي متأخر؟
فارس: عادي خالص هنسهر عليه النهارده ونخلصه
فهد: امممم موافق بس والله لو ماخلص الليلادي مافيش اجازات
عبدالرحمن: تمام يافندم
فهد: اخرجوا بقى وسبوني
فارس: جدي زمانه وصل وكلنا هنكون متجمعين حتى اختك، ناوي تيجي ولا؟
فهد: مش عارف يافارس
عبدالرحمن: ليه يافهد بس؟
فهد: انا نفسي مش عارف في ايه ياعبدالرحمن وتعبت والله كل اما احس خلاص انها قريبة مني بتبعد تاني
مهند: يافهد ما الدكتورة قالت انها بس من اللي حصل
فهد: الدكتورة قالت اسبوع وهتبقى كويسة مش تلات اسابيع وانا حقيقي تعبت من كدا
فارس: خير ياحبيبي ان شااء الله
الشباب خرجوا وسابوا فهد ونور رنت عليه
فهد: اهلا بالهانم اللي بتختفي
نور ضحكت: اعمل ايه ما انت عارف ان الشغل بياخد وقتنا
فهد: ماتيجي تنضمي لينا وتريحي دماغك
نور: انا منت بكلمك عشان كدا
فهد: بجد؟
نور: ايوا، اقتنعت بكلامكم واني انضم ليكم
فهد: ايوا بقى ياشيخة خلينا نكون كلنا سوا وايد واحدة
نور: ماشي ياعم، المهم انت طبعا هتكون موجود عند فارس النهاردة
فهد: ربنا يسهل
نور بإستغراب: مالك يافهد؟!
فهد: مافيش يانور انا كويس
نور: متأكد انك كويس؟
فهد: اه ماتقلقيش
نور: ماشي واكيد هنتقابل بالليل يالا سلام الوقتي
نور قفلت مع فهد وهو خلص الشغل اللي وراه

_في المساء_
الكل متجمع عند فهد حتى حمزة وياسين وصلوا وندى قاعدة خايفة ان فهد مايجيش وعاوزة تكلمه بس فجأة دخل
فارس: اخيرا جيت
فهد قعد: اه يا اخويا.....وبص لحامد: حمدلله على السلامة ياجدي
حامد: الله يسلمك ياحبيبي
فهد بص لندى وهي بتبصله بس اتكسفت من عيونه وبصت في الأرض
فارس: تعالوا نطلع الجنينة
حامد: اسهروا انتوا وانا هطلع انام....وبص لفهد: جدك هيوصل بكرة
فهد: كلمني وقالي من شوية
حامد: طب تمام يالا تصبحوا على خير
حامد طلع ينام والكل طلع الجنينة ماعدا فهد وندى لسة قاعدين مكانهم
فهد بيبصلها وهي ساكتة: بتبصيلي ليه؟
ندى: خلاص مش هبصلك
فهد قام وقرب منها: بتهربي مني تاني ليه؟
ندى: انا مش بهرب
فهد: متأكدة؟
ندى: ايوا
فهد قرب منها اووي وخلاص هيبوسها بس هي بعدته وهو زعل: مش قولتلك بتهربي مني؟
ندى بصت في الارض وسكتت
فهد بزعل: براحتك ياندى
فهد خلاص هيخرج بس هي حضنته وهو استغرب من حضنها دا وهي فضلت تعيط
فهد: طب بتعيطي ليه؟
ندى: عشان انت زعلان مني
فهد: انا فعلا زعلان عشان مراتي اللي بحبها بتتهرب مني
ندى اتفاجأت بكلمة 'بحبها' وبصتله: مراتك اللي بتحبها؟
فهد: اه ياندى بحبك انا الفترة اللي فاتت دي كلها عمري ماقولتها ليكي عشان كنتي بتحاولي تهربي مني وتبعدي عني رغم انك قريبة مني بس كنت اخ وبس ولما بدأتي تقربي مني فرحت اوووووووووي وفجأة الاقيكي رجعتي تبعدي عني ذي الاول ماقدرتش اخبي مشاعري اكتر من كدا
ندى فرحانة بكلامه بس في نفس الوقت هي زعلانة اووي انها مزعلان بس غصب عنها
فهد: انا مش بقولك كدا عشان اسمعها منك ياندى انا هسيبك براحتك خالص لحد ما اسمعها منك بمزاجك، بس انا زعلان اوي انك عاوزة تكسري فرحتنا
ندى: انا مش عاوزة اكسر فرحتنا
فهد بغضب: امال تصرفاتك دي معناها ايه؟
ندى عيطت جامد: غصب عني يافهد
فهد بغضب: غصب عنك ازاي قوليلي انا مش فاهمك
ندى فضلت تعيط وبس وهو مش فاهم في ايه
فهد: بلاش تعيطي عشان انا مش هضغط عليكي اكتر من كدا
ندى: انا بجد اسفه
فهد بوجع: عادي
فهد خرج وسابها وهي عيطت جامد اوي

عدا يوم والكل بيجهز، وجه يوم الفرح
البنات راحوا البيوتي سنتر يجهزوا والشباب في ڤيلا فهد قاعدين بيجهزوا

_في المساء_
عند البيوتي سنتر الشباب وصلوا بالعربيات وفهد اول واحد دخل يجيب عروسته، واول مادخل كانوا الخمس عرايس واقفين ادامه بس كل واحدة فيهم لابسة طرحة نازلة على وشها
البنت اللي في البيوتي: تقدر تعرف مين حبيبتك؟
فهد: اكيد
البنت: طب اتفضل طلعها
فهد قرب من البنات وبدأ يبص على كل واحدة فيهم بس طبعا من غير مايرفع الطرحة واول بنتين كانوا واقفين هما ليلى وصافي وقف ادامهم وبعدهم عن طريقه وتاني اتنين كانوا نهلة وعزة وباردوا بعدهم عن طريقه وندى كانت اخر واحدة فيهم، فهد وقف ادامها وشال الطرحة اتفاجئ بيها كانت جميلة اوي بالميك اب وبالروچ اللي ذين شفايفها
فهد باس دماغها: ايه الحلاوة دي؟
ندى: بجد حلوة؟
فهد ابتسم: طبعا حلوة....وهمسلها: والروچ اللي على شفايفك احلى
ندى اتكسفت اوي منه وبصت في الارض، فهد مسك ايديها وخرج بيها والشباب دخلوا اخدوا البنات وكل واحد فيهم عمل نفس اللي عمله فهد (عشان محدش يقولي ازاي كل واحد فيهم هيدخل لوحده ماهو كدا العريس اللي هيفضل للآخر هيعرف ان عروسته هي بس اللي موجودة لكن الشباب دخلوا سوا كلهم واختاروا سوا)
بعد شوية وصلوا القاعة بعد زفة حلوة ليهم، القاعة كانت جميلة جدااااااا والكل كان موجود
وجه وقت الرقصة الرومانسية وكل واحد ماسك ايد عروسته وبيرقص بيها

_فهد وندى_
فهد: بحبك اوي
ندى ابتسمت وبس وكان نفسها تقوله وانا كمان بحبك بس مش عارفة ايه مانعها
فهد شالها ولف بيها والكل بيصقفلهم

_عبدالرحمن ونهلة_
عبدالرحمن: بحبك يانهلتي
نهلة: وانا كمان بحبك ياقلب نهلتك
عبدالرحمن باسها والكل بيصقفله وفهد قرب منهم
فهد: اتلم
عبدالرحمن ضحك: ياعم انت ورايا ورايا سبني في حالي بقى
ندى ضحكت: خلاص يافهد ماترخمش عليهم

_حمزة وصافي_
حمزة: يا اجمل حاجة في حياتي
صافي بكسوف: بحبك ياحمزتس
حمزة: ياحلمي الوحيد وخلاص اتحقق
حمزة شالها ولف بيها والكل فرحان بيهم

_فارس وعزة_
فارس: بحبك ياعيوني
عزة: بحبك يافارسي
فارس باس ايديها وشالها ولف بيها والكل صفقلهم ورقصوا كلهم سوا والكل فرحان
خلاص الفرح خلص والبنات طلعوا في اوضة في الفندق سوا وغيروا الفساتين ولبسوا دريسات جميلة بالحجاب والشباب في اوضة ليهم وغيروا البدل ولبسوا كاچول
وبعد شوية نزلوا تحت واتحركوا لشرم الشيخ بس بالطيارة
وبعد كام ساعة وصلوا الفندق اللي حاجزين فيه، وفهد واقف بياخد ارقام الاوض
ندى لفهد: فهد ممكن تحجزلي اوضة لوحدي؟
فهد بصدمة: نعم؟!



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close