اخر الروايات

رواية احببت فلاحة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة وجدي

رواية احببت فلاحة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة وجدي



احببت فلاحة
الحلقة 23
.
.
.
الضابط:خدوهم
يوسف بصلهم بصدمة وبعد كده بص لفاطمة اللي مسكت في دراعه بخوف
وبعد كده
يوسف بزعيق:اوعي ايدك من عليها انت مش عارف انت ماسك مين ولا ايه
الضابط:خلاص يايوسف بيه اهدي نزل ايدك يابني
وبعد شوية كانوا في القسم
العسكري:محمد بيه حسن بيه برا ومعاه اتنين
محمد:طب دخله
العسكري:تمام يافندم.... اتفضل ياحسن بيه
حسن:محمد باشا ازيك
محمد بيسلم عليه:تمام يااباشا اخبارك انت ايه
حسن:تمام
محمد:العسكري قالي ان معاك حد
حسن:اه معايا اتنين اتمسكوا في المطار بمخدرات وسعد باشا قالي اجيبهملك
محمد في نفسه"اكيد يوسف ومراته" :طب دخلهم ياحسن
حسن:تمام.... تعالوا
&&&&&&&&&&
عند يوسف وفاطمة
فاطمة ماسكه في دراع يوسف وبتترعش
يوسف:اهدي يافاطمة اهدي ياحبيبي متخفيش
فاطمة بخوف:هما هيعملوا فينا ايه يايوسف
يوسف:مش هيعملوا حاجة ياحبيبتي اهدي
فاطمة:يوسف هي المخدرات دخلت الشنط ازاي
يوسف بحيره:مش عارف يافاطمة مش عارفة
وفجاه خرج حسن
حسن بصلهم:تعالوا ادخلوا
يسوف قام وقوم فاطمة
يوسف:يلا يافاطمة
وفاطمة برده ماسكه في دراع يوسف بخوف
ودخلوا لمحمد
يوسف بدهشة:محمد
محم بابتسامه:تعالي يايوسف..تعالي يامدام فاطمة اتفضلوا اقعدوا..... معلش ياحسن سيبنا شوية
حست:تحت امرك ياباشا بعد اذنك
محمد:اتفضل
وبعد ماحسن خرج
يوسف:انا عايز افهم بالظبط ايه اللي بيحصل يامحمد
محمد:اهدي يايوسف انا هفهمك كل حاجة... اهدي يامدام فاطمة انتوا معملتوش حاجة
يوسف بزعيق:مادام احنا معملناش حاجة احنا ليييييه
محمد بعصبية:طب ماتهدي شويه واديني فرصة افهمكوا اهدي بقا
يوسف:تفهمني ايه بالظبط
محمد بتنهيدة:هقولك من فتره كده قبضت علي شاب اسمه احمد واد غلبان بيصرف علي اخواته وشايل مسؤليتهم لما قبضت عليه كان ساعتها واقف في اشاره بيبع مخدرات وسط شوية المناديل والفل اللي معاه وبعد مافضلت وراه اعترف علي واحد اسمه فهمي هو اللي مشغله كده عرفت منه ان هو يبقا الدراع اليمين ليه وكمان ان فهمي بيسهر في ديسكوهات معينه وعنده ولد وبنت صغيرين وبيحب مراته بس في نفس الوقت بيخونها زي ماتقول عينه فارغة المهم عرفت منه كمان ازاي كان بيدي المخدرات للشباب من غير مايعرفه ويعد ماعرفت كل ده اتفقت معاه ان يشتغل معايا وهتكفل باخوه وبالعمليه بتاعته وهجبله شغل بمرتب حلو وهخرجه من القضية تمام
يوسف:تمام.. وبعدين انا مالي بكل ده
محمد:انا جايلك في الكلام..المهم من اسبوع جالي تاني وقالي ان في شحنه هتدخل الاسبوع الجاي يوم الخميس اللي هو انهاردة ميعاد رجوعك وقالي ان الشحنه هتدخل في الوقت اللي انت وصلت فيه وبتعدي من الجهاز ازاي بقا اتفقوا مع اتنين ضباط ان هما هيدخلوا الشحنه ازاي وكمان اتفقوا مع العامل اللي هيشيل الشنط بتاعتك واثناء ماهو بياخد الشنط من غير ماحد هياخد باله هيحط كميه قليلة من المخدرات عشان يعني الضباط يفتشوكوا ويحصل دوشة والكل ينشغل معاكوا والشحنه تتدخل
يوسف:واشمعنا انا اللي يعمله كده معاه مافي ناس كتير غيري
محمد:عشان هو في الاساس كان عايز يخلص منك
يوسف:ايه.. هو انت قولتلي اسمه
محمد:اسمه فهمي
يوسف بيحاول يفتكره :فهمي فهمي فهمي "وبعد كده برق" يبقا هو مفيش غيره الكلب ده
محمد:مين يايوسف
يوسف:عزيز... "وبيكمل وهو سرحان" عزيز سيف الدين
محمد:مين ده ايه اللي بينكوا يخليه عايز يخلص منك
يوسف:دي حكايه طويلك هبقا احكيهالك بعدين بس الاول عايز اعرف وضعي انا وفاطمة ايه
محمد:هقولك اول حاجة هنخلي سبيل مدام فاطمة وهنقول ان اااا شنطها مكنش فيها حاجة وان انت اعترفت وقولت انها بتاعتك اي حاجة هنتصرف يعني وبعد كده هنتعامل معاك علي انك متهم ونشوف الدنيا هتودينا لفين
يوسف:تمام طب انا عايز افهم حاجة
محمد:قول
يوسف:ايه الخطوات اللي همشي عليها وايه اللي هتعمله
محمد هقولك بس نخلي سبيل مدام فاطمة الاول عشان شكلها مرهق اوي وبعد كده نتكلم وارجوكي مدام فاطمة محدش يعرف حاجة عن كلامنا ده حتي في البيت عندكوا فاطمة:تمام
محمد:واا ابقي قوليلهم ان الشنط بتاعتك كانت فاضية مفيهاش حاجة والحاجة كانت في شنط يوسف عشان كده خرجتي تمام
فاطمة:حاضر... بس انا هطمن ازاي علي يوسف
محمد:تقدري تيجي تزوريه في اي وقت لان كده كده هو مش متهم فعلا وكمان انا مش هنزله الحجز يوسف هيبات هنا في مكتبي لحد مانشوف هنوصل لايه
وكمان هيبقا معاه تليفونه يعني هتوصليله في اي وقت
فاطمة:ماشي..يوسف
يوسف:نعم
فاطمة:خلي بالك من نفسك
يوسف بابتسامه:حاضر اول ماتروحي كلميني طمنيني عليكي
فاطمة:حاضر
يوسف:ومتنسيش وانتي بتكلميني تبقي واخده بالك ان محدش سامعك
فاطمة:حاضر
يوسف:يلا سلام وخد بالك من نفسك وانتي ماشية
فاطمة:حاضر سلام
يوسف:سلام
وبعد مافاطمة مشيت
يوسف:هااا قولي بقا ايه اللي هيحصل
&&&&&&&&&&
في فيلا مراد
سيف ودينا وصلوا وبعد وصولهم بشوية عرفوا اللي حصل ليوسف
مها:ابني عايزه يوسف
مراد:اهدي يامها انا بتصل بالمحامي عشان يروحله عقبال مانروح احنا كمان
سيف:انا عايز اعرف ازاي لقوا الحاجات دي مع يوسف...اصلا يوسف استحاله يعمل حاجة زي دي
مها:ودوني ليوسف انا مش هفضل قاعده كده
دينا:الحقوا فاطمة جت
الكل جري علي فاطمة بس للاسف قبل مايوصلوا لفاطمة لقوها؟؟؟
&&&&&&&&&
في القسم
عند محمد
يوسف:ها قولي بقا ايه اللي هيحصل؟؟
محمد:..........

ياتري ايه اللي حصل لفاطمة؟؟
ياتري محمد هيقول ايه ليوسف؟؟
ومين عزيز سيف الدين وايه حكايته مع يوسف؟؟



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close