اخر الروايات

رواية مكتوبة ليك الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ايمان جمال

رواية مكتوبة ليك الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ايمان جمال 


ندى ونهله راحوا المعهد وخلاص قدموا الورق وخرجوا للبنات
ندى: هنروح فين بعد كده؟
صافي: خلونا نروح نتغدى سوا
نهلة: ايوه كده خلينا نخرج لوحدنا و نقعد لوحدنا باردوا
ليلى: ايوه يا بنتي بقى خلينا نقعد لوحدنا بدل ما يبقى الشباب معانا
ندى ماسكة فونها وعاوزة تكلم فهد والبنات بدأوا يرخموا
نهلة: ايه يا ندى ما ترني عليه بقى
ليلى: سيبيها يا نهلة اكيد مكسوفة
ندى: بس يا بت انتي وهي
ندى رنت على فهد وهو رد
فهد: كنت مستني المكالمه بتاعتك
ندى: انا والبنات خلصنا ورايحين نتغدى
فهد: طب هتروحوا انهي مكان عشان اجي؟
ندى: لسة ماتفقناش
فهد: طب ممكن لما توصلوا تعرفوني؟
ندى: حاضر وعرف فارس وعبد الرحمن ومهند كمان
فهد: ما تقلقيش هقولهم
ندى: طب ماشي يلا سلام
فهد: ندى
ندى: نعم
فهد: خلي بالك من نفسك
ندى: حاضر سلام
ندى خلصت المكالمه مع فهد، وراحت هي والبنات لمطعم عشان يتغدوا وكلمت فهد وقالتله هما فين، وبعد شويه وصل هو والشباب
فهد: طب يا شباب حد عاوزني انا وندى في حاجة؟
فارس: رايحين فين؟
فهد: وانت مالك يا رخم
عبدالرحمن ضحك: بلاش رخامه بقى يا فارس وسيبه براحتك
فهد: جوز اختي يا حبيبي انت
عبدالرحمن: دلوقتي حبيبك ماشي يا فهد
فهد ضحك واخد ندى ومشيوا
ندى: هو انت واخدني ورايح فين؟
فهد: عاوز نقعد لوحدنا بعيد عن الرخمين دول
ندى: ليه ما نقعد معاهم
فهد: انا عاوز اقعد معاكي لوحدك
ندى: طب ممكن اقولك على حاجه؟
فهد ركبها العربية واتحرك بيها
فهد: قولي وانا سامعك
ندى: حازم ابن خالتي كان عندي النهارده
فهد بغضب: جه عندك يعمل ايه؟
ندى: جه يطمن عليا ويقولي كل سنه وانا طيبة
فهد: والله طب وبعدين؟
ندى: ولا حاجه وقالي ان خالتي عايزه تشوفني
فهد: وهي ما تجيش تشوفك ليه؟
ندى: اصلها تعبانه
فهد: وعرفتي منين؟
ندى: هو اللي قالي
فهد: وانتي طبعا صدقتيه
ندى: اه
فهد: ندى احنا خارجين سوا ممكن بلاش اي حاجة تزعلنا من بعض
ندى: حاضر بس انا قولت اقولك عشان ماعملش حاجه من وراك
فهد فرح انها مش عاوزة تخبي عنه حاجة: ماشي يا ندى بس لو عايزه تروحي انا هاروح معاكي
ندى: طب ما انا بقولك عشان كده على فكره
فهد مسك ايديها باسها وهي سحبتها بكسوف: طيب مااااشي
ندى ضحكت: ما قولنا سيبني براحتي
فهد: ماشي يا ندى
ندى: قولي بقى هنروح فين؟
فهد: عادي هنروح نقعد في مكان نتغدى وبعد كده نخرج انا وانتي
ندى: هنخرج بقى نروح فين؟
فهد: هقولك بس بعد الغدا
ندى: ماشي
فهد وقف العربية عند مطعم شيك جدا وكان كله محجوز ليهم
ندى: هو محدش هنا ولا ايه؟
فهد: حجزت المكان لينا كله
ندى: ليه؟
فهد: عشان نكون لوحدنا
ندى: ماشي
دخلوا وطلبوا الغدا
فهد: عملتوا ايه في المعهد؟
ندى: ولا حاجه قدمنا الورق وخلاص
فهد: ماشي، مصممة تروحي لخالتك؟
ندى: اه عشان بس اطمن عليها
فهد: حاضر ياندى
شوية والاكل جه
فهد: يالا ناكل
قعدوا ياكلوا وبعد الاكل خرجوا شوية وفهد قرر يجبلها دبلة وراح عند محل الدهب
ندى: ليه جبتنا هنا؟
فهد: هتعرفي دلوقتي يالا ننزل
ندى وفهد نزلوا ودخلوا المحل وصاحب المحل طبعا عارفه ورحب بيهم جدا
فهد: ممكن تورينا اشكال الدبل اللي موجودة عندك؟
الجواهرجي: تحت امرك يافهد بيه
الجواهرجي طلعلهم كذا شكل
فهد: يلا اختاري ولا اختار انا؟
ندى: هي الدبلة ليا انا؟
فهد: طبعا
ندى: طب اختار معايا
فهد: حاضر
الاتنين اختاروا نفس الدبلة وفهد طلب ان اسمهم يتكتب عليها وبعد شوية لبسها لندى
ندى: شكلها حلو اوي
فهد: عشان في ايدك
ندى ابتسمت وسكتت وفرحانة بيها اوي
فهد: يوم ماتعتبريني جوزك شبكتك هتكون كاملة في ايدك
ندى: امممم ماشي
فهد دفع الفلوس وخرجوا من المحل
فهد: عاوزة تروحي لخالتك دلوقتي؟
ندى: اه ياريت
فهد: حاضر يالا بس نشتري ليها حاجة معانا الاول
فهد اشترى علبة شوكلت غالية وشيك واتحركوا لبيت خالتها

########################
حازم قاعد مع صاحبه في كافيه عند البيت
صاحبه: تفتكر هتيجي لوحدها؟
حازم: دلوقتي نشوف
صاحبه: طب افرض جوزها جه معاها؟
حازم: وايه يعني؟
صاحبه: هو انت عاوزه يجي ولا ايه؟
حازم: اكيد لا
صاحبه: امال ايه؟
حازم: دلوقتي تفهم
وشوية وعربية فهد وصلا
صاحبه: اهو جه معاها
حازم: كدا اللي انا ماشيه صح
صاحبه: بتخطط لايه؟
حازم: بعدين هاقولك يلا سلام دلوقتي
حازم ساب صاحبه وقام يستقبل فهد
حازم: نورتوا المكان
فهد: شكرا ياحازم
حازم: اتفضلوا
ندى وفهد طلعوا مع حازم فوق عند مامته، هنية فرحت جدا بندى
هنية: وحشتيني اوي، عامله ايه طمنيني عليكي
ندى: تمام والله يا خالتو انتي عاملة ايه؟
هنية: اهو الحمدلله شوية كدا وشوية كدا.....وبصت لفهد: متشكرة جدا انك جبتها عشان اشوفها
فهد: ماقدرش امنعها عنك
ندى: اول ما حازم قالي ان انتي تعبانه جيت على طول
هنية: انا كويسه والله بس حازم قلقان عليا وبيكبر الموضوع بس
ندى: الف سلامة عليكي ياحبيبتي
هنية: الله يسلمك يارب
فهد قاعد ومركز مع حازم اوي وهو هادي خالص عشان مايخليش فهد يشك فيه
فهد: وانت عامل ايه يا حازم؟
حازم: الحمد لله تمام
فهد: والشغل كويس؟
حازم: اه الحمدلله
فهد: طب تمام
فهد بيهمس لندى: مش يلا نمشي
هنية سمعته: خليها قاعده معايا شوية
فهد: معلش هاجيبهالك تاني كل ما تقولي انك عاوزة تشوفيها هجيبهالك
هنية سلمت على ندى ونزلت مع فهد واتحرك بالعربية
ندى: ليه مشينا بدري؟
فهد: انا مش مرتاح لحازم
ندى: ليه يا فهد ماهو خلاص اتأسفلي
فهد: انا قولت مش مرتاحله وخلاص
ندى: حاضر
بعد شويه حازم نزل تاني من بيته وراح قعد مع صاحبه
صاحبه: مش ناوي تقولي بقى انت ناوي تعمل ايه؟
حازم: انا كنت عايز اعرف بس هو هيجي معاها ولا لا
صاحبه: طب وبعد ما عرفت هتعمل ايه؟
حازم: طالما جه معاها اول مره يبقى اكيد هيجي معاها تاني
صاحبه: طب ما انت كده مش هتعرف تعمل معاها حاجه
حازم: صبرك بس بالله وانا هتصرف
صاحبه: شكلك ناوي على مصيبة
حازم: ناوي على كل خير ان شاء الله......وضحك ضحكة شر😈

نيجي بقى شويه لقصر السيوفي، حامد السيوفي ومختار المنياوي قاعدين سوا في الجنينة
حامد: بقولك ايه يا مختار؟
مختار: خير يا حامد
حامد: عاوزين نقرب ندى من فهد شوية
مختار: ياريت والله على الاقل فهد يبقى كويس
حامد: بس انا باردوا مش عايز اضغط عليها
مختار: على العموم فرح الشباب لسه ادامه سنه نقدر نستنى وساعتها ممكن يتجوزوا معاهم
حامد: تفتكر ساعتها هي هتوافق؟
مختار: اكيد هتوافق يعني بعد مثلا ما يمر سنة كاملة ترفض؟
حامد: مش عارف بس ربك يسهلها

########################

الايام عدت وعدى كم شهر و ندى ونهله دخلوا المعهد والحياه الدراسيه كانت ليهم هما الاتنين جميله جدا وخصوصا انهم مع بعض، وطبعا فهد لسه بيحاول يقرب ندى منه وعلى الرغم انها رافضه بس فرحانة من قربه ليها
وفي يوم فهد قرر انه يروح ليهم المعهد بس ساعتها بقى فهد اضايق جدا عشان اول ما اوصل كانت نهله وندى قاعدين مع ولد في الكافيه بتاع المعهد وقرب عليهم واول ما ندى شافته اتخضت وقلقت اوي
ندى: ايه دا فهد انت بتعمل ايه هنا؟
فهد وهو مركز مع الولد: حبيت اجي اشوفكم واخدكم نروح سوا
نهلة: دي احلى مفاجأة على فكرة دا حتى صاحبك ما عملهاش
فهد وبيبص للشاب اللي معاهم: هو دا مين؟
امير(زميلهم في المعهد ومعجب بندى😂): اهلا انا امير وانت؟
فهد: انا فهد المنياوي سمعت عني؟
امير: طبعا سمعت عن حضرتك
فهد: طب كويس وياترى بقى عرفت لما حد يقرب من اي حاجه تخصني انا بعمل ايه؟
امير: حضرتك تقصد ايه؟
فهد: ياريت تاني مره لما اجي هنا ما تكونش قاعد معاهم
ندى: في ايه يا فهد؟
فهد بغضب: انتي تسكتي خالص
ندى اضايقت من طريقة فهد وسكتت
نهلة: ما حصلش حاجه يا فهد دا امير زميلنا
فهد: انا قولت اللي عندي وتاني مره ما يبقاش يقعد معاكم يلا ادامي على العربية
ندى: انا هرجع في العربيه بتاعتي
فهد بغصب اكبر: الكلمه اللي قولتها تتنفذ حالا
فهد خلاص كان هيمشي بيهم بس امير وقفه
امير: مستر فهد ما فيش حاجه حصلت لده كله
فهد: انا مش بعيد كلامي تاني سمعت انا قولت ايه؟
امير: ايوه سمعت وفهمت كلام حضرتك بس انا كنت عايز اطلب منك طلب
فهد: يا ترى ايه؟
امير بص لندى واتكلم: كنت عاوز اطلب منك ايد ندى
ندى بصدمة بصت لفهد وكأنها بتقوله يالا نمشي
فهد: انت قولت ايه؟
امير: انا بطلب ايدها من حضرتك
فهد: ويا ترى بقى تعرف ايه عنها عشان تطلبها مني؟
امير: اعرف كل خير طبعا انا كنت ناوي اروح لجدها بس بقى بما ان حضرتك جيت فبطلبها منك
فهد: لو رحت لجدها صدقني هيبقى اخر يوم في عمرك واللي واقفه ادامك دي لو ما ماكنتش عرفتك بقى هي مين بالنسبالي فأنا باقولهالك اهو اللي واقفة ادامك دي مرات فهد المنياوي
امير بصدمة: مراتك؟
فهد: ايوا.....وبص لندى ونهلة: يالا ادامي
البنات مشت معاه وركبوا معاه العربية وطلب من السواق انه ياخد عربية ندى يرجعها ڤيلا فارس، وفي الطريق كلهم ساكتين وندى مش عارفة تتكلم مع فهد وفهد غضبان جدا واول ما وصلوا الفيلا بتاعته نهله بسرعه طلعت على فوق وندى جات تحصلها فهد وقفها
فهد: استنى عندك
ند وقفت بخوف: نعم
فهد: اللي حصل النهارده ده ما يتكررش تاني
ندى: على فكره اللي حصل ده حاجه عاديه
فهد: يا سلام هو لما يجي يطلب يدك مني يبقى حاجه عاديه بالنسبالك
ندى: انا ما كنتش اعرف انه هيعمل كده ولو كنت اعرف فعلا كنت منعته
فهد: عارفة هو عمل كده ليه عشان انتي شايفاني اخوكي وبس وكمان قلعتي الدبلة
ندى بصت في صابعها: والله انا اللي نسيتها وانا بتوضى الصبح قبل ما اخرج
فهد بغضب: ميتكررش تانى اللي انتي عملتيه ده وصدقيني يا ندى انتي لحد دلوقتي ما شفتيش وش فهد التاني
ندى بصتله بدموع وهو مش مستحمل يشوف دموعها وسابها ودخل
ندى: ممكن اعرف انت جايبني هنا ليه؟
فهد من غير مايبصلها: امال عايزه تروحي فين يا ندى؟
ندي: ارجع عند فارس انا مش قاعده هنا
فهد بصلها وقلبه موجوع💔: حاضر هكلمه يجي ياخدك
فهد دخل مكتبه وكلم فارس وقاله يجي وندى طلعت لنهله، وبعد شويه الداده طلعت لندى وقالتلها ان فارس تحت ، ندى نزلت له تحت وخلاص هياخدها ويمشي بس قبل ما تمشي بصت على فهد وهو قاعد وباين عليه الزعل اوي بس للاسف عيونه كانت بعيدة عنها
فارس اخد ندى ومشي وفي الطريق اتكلم معاها شوية
فارس: مش كفايه اللي انتي بتعمليه فيه دا يا ندى؟
ندي دموعها نزلت: انا مش عارفه افكر ولا عارفه اخد قرار
فارس: على فكره جدك كلمني النهارده وقالي على قرار هو ناوي يعمله
ندى: قرار ايه؟
فارس: ان فرحك انتي وفهد يتعمل معانا
ندى بصدمة: هو ازاي ياخد قرار زي ده من غير ما يقولي
فارس: ده حامد السيوفي انتي نسيتي ولا ايه
ندى: بس انا مش موافقه
فارس: يا ندى الفرح بعد سنه معقول هتفضلي بعيدة عن فهد للدرجه دي؟
ندى: انا مش عايزه احد يضغط عليل انا بجد مش عارفه اخد قرار
فارس: حاولي متخسرهوش يا ندى لو خسرتي فهد صدقيني هتندمي
ندى: انا فعلا مش عايزه اخسره بس بارددوا مش عارفة اعمل ايه
فارس: اديله فرصة يقرب منك
ندى: انا فعلا عملت كده الفتره اللي فاتت بس باردوا لسه حاسه ان انا مش عايزه اقرب اكتر من كده
فارس: يعني عاوزاه يطلقك؟
ندى: لا لا انا مش عايزاه يبعد عني
فارس: طب ايه اخرة اللي انتي بتعمليه ده؟
ندى بعياط: والله يا فارس مش عارفه
فارس: خلاص يا ندى اهدي وان شاء الله خير
فارس وندى وصلوا الفيلا وهي طلعت على اوضتها على طول

في المساء في ڤيلا فهد، فارس كان قاعد مع فهد في المكتب، فهد فعلا زعلان
فارس: انا مش عارف اقولك ايه يا صاحبي
فهد بضحكة مكسورة: ليه مش عارف طب ما تقولي الكلمه المعتاده اللي انت بتقولهالي
فارس: قصدك عن ايه؟
فهد وقف واتكلم بسخرية: يعني اصبر يا فهد، معلش يا فهد، استحملها يا فهد..... وبصله: وانا والله تعبت
فارس وقف جمب صاحبه: لا يا صاحبي انا مش هاقولك كده لان بجد انا تعبت اكثر منك منها
فهد: هو انت اتكلمت معاها في حاجه وانت مروح؟
فارس: ايوه وحاسس كده ان كلامها ده عادي حتى هي قالتلي ان الفتره اللي فاتت يعني بتحاول تقرب منك بس باردوا لسه مش قادره تحدد الموقف عامل ازاي
فهد: عشان خاطري يا صاحبي بلاش تتكلم معها في الموضوع ده تاني
فارس: حاضر يا فهد خلينا بقى في المهم هنسافر ولا لا؟
فهد: لازم نسافر بس انا لوحدي يا فارس
فارس: يعني انا وعبد الرحمن ومهند مش هنيجي معاك
فهد: لا المره دي انا عايز اسافر لوحدي واهو بالمره اقضي وقت لوحدي
فارس: طب مامتك هترجع امتى ولا عمليه عملت ايه؟
فهد قعد: هترجع كمان يومين ان شاء الله والحمد لله العمليه نجحت
فارس: الحمد لله حمد لله على سلامتها يا صاحبي
فهد: الله يسلمك يا فارس المهم دلوقتي كمان يومين عاوز التذكرة تكون محجوزه
فارس: حاضر يا فهد انا ما كنتش عايز اسيبك لوحدك بس طالما انت عاوز كده خلاص
فهد: محتاج اكون بعيد شويه يا فارس على الاقل اشوف بعدي عنها هيفرق ولا لا
فارس: صدقني هيفرق لان لما قولتلها ان انتي عايزه ان ففهد يطلقك ردت علىا وقالت لا
فهد: طب وليه انت سالت السؤال ده؟
فارس: كنت عاوز اعرف ردها وهي قالت لا
فهد: عشان انا بالنسبالها اخوها وحمايه ليها وبس
فارس: يا فهد انت المفروض تكون ليها اخ واب وصديق وحبيب وزوج وكل حاجه
فهد: يا فارس انا لها كل ده بس هي رفضاني كزوج
فارس: معلش استحمل بس شويه
فهد: حاضر يا فارس ويلا روح عشان الوقت اتأخر و عندك شغل بكره بدري
فارس: ماشي يا فهد تصبح على خير
فارس رجع الفيلا وفهد فضل قاعد مكانه و شويه و نهلة نزلت
نهلة: ممكن اتكلم معاك شويه يا فهد؟
فهد: طبعا يا حبيبتي تعالى
نهلة قعدت جمبه: ما تزعلش من ندى يا فهد
فهد: بص يا نهله انا والله مش عارف هي بتعمل ليه كده بس كل اللي اقدر اقولهولك ان قلبي مش عايز اصلا يزعل منها
نهلة: عشان حبيتها يا فهد
فهد: عشان خاطري يا نهله ما تعرفيش ندى حاجة
نهلة: يا فهد انت اخويا واكيد يعني مش هاقول اي حاجه ممكن تقلل من مكانتك
فهد باس دماغها: ربنا يخليكي يا حبيبتي واشوفك اسعد انسانه في الدنيا مع عبد الرحمن يا رب
نهلة: واشوفك اسعد انسان معاها يارب
فهد ابتسم: يا رب يا حبيبتي ويالا اطلعي نامي
نهلة: حاضر تصبح على خير

########################

ثاني يوم في الشركه عند فهد كان في اجتماع مهم جدا و كانوا محتاجين حد يخلص التصاميم بسرعه
فارس: بس انت يا فهد تقدر تخلص التصاميم دي كلها في وقت قليل جدا
فهد: ايوه طبعا هاقدر اخلصها بس مش لوحدي ده وقت قليل
عبدالرحمن بخبث: طب ما احنا ممكن نجيب ناس جديده
مهند بيبصله وعبدالرحمن غمزله
فهد: يا سلام وهو احنا هنلحق نجيبهم في الفتره القليله دي
فارس: والله لو على ناس جديده فاحنا حوالينا اتنين
فهد بصله بشك: انت قصدك مين؟
فارس: ايه يا فهد ده انا باقول عليك اذكى اخواتك اكيد يعني نهلة وندى
فهد وقف وبغضب: لا انا مش عايز اي احد فيهم هنا
فارس بهدوء: خلاص يا فهد اللي انت تحبه بس على العموم انا ما كنتش هخليهم يجوا هنا انا كنت هاطلب منهم يعملوا التصاميم في البيت بس مش هنا
فهد سكت ومش عارف يرد
عبدالرحمن: ممكن اعرف يا فهد انت ليه رافضهم؟
فهد: خلاص كلمها يا فارس وقولها انها تيجي هي و نهله
فارس بسرعه طلع تليفونه وكلم ندى وقالها تجيب نهله وتيجي الشركه حالا
ندى اتفاجئت بكلام فارس بس قالت مش مهم وقالت لنهله ان فارس عاوزهم في الشركه دلوقت حالا ولازم نمشي
وبعد شويه نهله وندى وصلوا الشركة واول ما السكرتيره شافتهم دخلتهم مكتب فهد على طول، وطبعا اول ما فهد شاف ندى عمل نفسه مش شايفها بالعربي كده عدم اهتمام وهي اضايقت اوي من الحركه دي بس هتعمل ايه
نهلة: هو في ايه يا جماعه انتوا جبتونا هنا ليه؟
فارس: مش كنتم عايزين تدربوا في شركه حلوه؟
ندى: ايوه وده انا طلبته منك
فارس: خلاص عشان كده انا كلمتك انك تجيبي نهله وتيجي هنا
ندى: برده مش فاهمه احنا بنعمل ايه؟
فارس: ايه يا ندى بس مش فاهمه ليه يا حبيبتي هو انتي هنا مش في شركه لها علاقه بالموضه اللي هو نفس المجال بتاعكم
ندى: ايوه يعني معنى كلامك ان احنا هندرب هنا؟
عبدالرحمن: بالضبط وهو ده اللي يقصده فارس
ندى بصت لفهد اللي اصلا مدور وشه بعيد عنهم: وياترى بقى ده قرار مين؟
فارس: بصراحه ده كان اقتراحي
ندى: طب وبالنسبه للباقي
عبدالرحمن: انا بالنسبالي ما عنديش مشكله
ندى بصت على فهد: طب وبالنسبه بقى لــ big boss (المدير الكبير)
فهد تفاجئ من اللقب الجديد وبصلها اوي وهي ردت عليه: ايه عندك مانع من اللقب؟
فهد مستغرب اوي تصرفاتها اللي بتتغير كل يوم
فهد: انا مش قادر افهمك ولا قادر حتى اعرف انتي بتفكري في ايه
فارس: فهد ده مش مكان للكلام ده احنا هنا عشان الشغل وبس
فهد: تمام يا فارس...وبص للبنات: ممكن اعرف رأيكم على القرار بتاعنا ايه؟
نهلة: انا موافقه طبعا
ندى: وانا كمان بس ايه المطلوب مننا؟
فهد: دلوقتي قدامنا ثلاث ايام بالظبط و مطلوب مننا نسلم تصاميم لشركه بره مصر وكمان داخلين مسابقه لازم نكسبها وعشان كده محتاجين ليكم
ندى بإستفزاز: طب ما احنا ممكن كمان نجيب مساعد
فهد تقريبا فاهمها: لو انتي قصدك تعصبيني فبلاش
ندى: الله وهعصبك ليه انا بتكلم بجد
فهد لفارس: سكتها بدل ما اتعامل بطريقه تانيه خالص وانت عارفني
فارس: انا مش فاهم حاجه هو انتوا بتتكلموا عن ايه؟
فهد: والله اهي عندك اهي اسألها
فارس لندى: في ايه يا ندى؟
ندى بكل برائة😂: انا اقصد يعني ان احنا نجيب كمان واحد معانا اللي هو امير زميلنا
فارس دلوقتي فهم فهد متعصب ليه وبص لندى: ابوس ايدك بلاش تخرجي الشيطان اللي جوه فهد
ندى بتحدي: انا مش شايفة غلط في كلامي، في ايه؟
فارس: يا بنت عمي بلاش احنا اللي عارفينه
ندى بصت لفهد اللي فعلا عيونه قلبت لأزرق غامق والغضب سيطر عليه وهي خافت: طيب خلاص مش لازم امير احنا نعمل الشغل
فهد ضحك: ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا
ندى بسرحان: قصدك بالعيون الزرقا اللي لون البحر
فهد ابتسم وهي اتكسفت وبصت للأرض
عبدالرحمن: لا باقولكم ايه احنا عاوزين ننجز
فهد بص لنهلة: سكتي جوزك بدل ما اخليه يموت
نهلة ضحكت وبصت لعبدالرحمن: ممكن تسكت يا بودي
فارس: الله بقى وبودي كمان لا ده انا اقوم من هنا بقى😂😂
ندى وفهد ضحكوا اوي عليهم
ندى بجدية: خلينا بقى نتكلم بجد
فهد: يا ريت
ندى: دلوقتي احنا قدامنا ثلاث ايام ونقدم التصاميم مش كده؟
فهد: بالظبط، بس انا بعد يومين مسافر فا انتوا اللي هتكملوا الشغل
ندى قلبها دق لما عرفت انه مسافر وبان عليها القلق: مسافر؟!
فهد: ايوه رايح احضر مؤتمر وهقعد هناك اسبوع وانتوا تخلصوا التصاميم وتبعتوهالي
ندى سكتت خالص وسرحت والكل بيتكلم حواليها وفهد حس بقلقها بس هيجمد قلبه خلاص
فارس لندى: ايه يا بنتي رحتي فين احنا بنكلمك
ندى: ها لا انا معاكم اهو
عبدالرحمن: طب احنا عاوزين نبدا النهارده
ندى: تمام ما فيش اي مشكله
فهد: تحبوا نكون فين عندي ولا عند فارس؟
نهلة: عندنا حلو
ندى ماردتش وسكتت
فهد: وانتي يا ندى عاوزانا نكون فين؟
ندى: هو انت لازم تسافر؟
فهد استغرب سؤالها اللي مالوش علاقة بالموضوع وفارس بصله بعنيه كأنه بيقوله مش قولتلك
فهد: ايوه يا ندى لازم بس ده مش موضوعنا دلوقتي
ندى بصتله وسكتت
فارس: دلوقتي احنا هنشتغل في ڤيلا فهد
نهلة: تمام
فهد مركز مع ندى اللي سرحت منهم: ايه رايك يا ندى؟
ندى فاقت من سرحانها: اللي انت شايفه صح اعمله
فهد: تمام كده يبقى نتجمع عندي في الڤيلا النهارده
عبدالرحمن: تمام ومهند كمان هيكون موجود
فارس: وانا هعرف ليلى وصافي عشان يكونوا معانا بدل ما يكونوا لوحدهم
فهد: تمام وتقدروا تمشوا دلوقتي
ندى فضلت قاعدة مكانها والكل مستغرب انها لسة قاعدة: ممكن نتكلم سوا شويه؟
فهد بص لفارس: اخرجوا انتوا دلوقتي يا فارس
فارس خرج واخد نهلة وعبدالرحمن
فهد: في ايه يا ندى؟
ندى: هو انت بجد هتسافر؟
فهد: ايوا هسافر في ايه؟
ندى: لا ما فيش
فهد: متأكده؟
ندى: ايوه متأكده
فهد: تمام
ندى كانت لسة هتخرج بس رجعتله تاني وبصتله وماتكلمتش وفهد مستغرب
فهد: في ايه؟!
ندى: ها...مافيش
ندى هتخرج فهد مسك ايديها: عاوزه تقولي ايه؟
ندى بصتله: مش عاوزه اقول حاجه
فهد: متأكدة؟
ندى بصتله اوي والدموع ظهرت في عنيها، فهد مش بيستحمل يشوف دموعها: ممكن اعرف الدموع دي سببها ايه؟
ندى: مش عارفة
فهد: طب ممكن تقضي اليومين دول معايا في الڤيلا؟
ندى بسرعة: اكيد
فهد حضنها وهي لأول مرة تبادله الحضن وهو مستغرب اوي: هو انتي مش عاوزاني اسافر؟
ندى وهي لسة في حضنه: لا مش عاوزاك تسافر
فهد بصلها اوي ولسة بيقرب عليها السكرتيرة خبطت ودخلت
السكرتيرة: مستر فهد، مستر مهند مستني حضرتك بره
فهد: ماشي خليه يتفضل
السكرتيرة خرجت ومهند دخل
مهند: حبيبي
فهد: تعالى يامهند
مهند شاف ندى: اذيك ياندى
ندى: الحمدلله انت عامل ايه؟
مهند: الحمدلله تمام
فهد لندى: روحي لنهلة مكتب عبدالرحمن وماتمشوش عشان هترجعي معايا
ندى: حاضر
ندى سابتهم وخرجت ومهند مستغرب انها هترجع مع فهد
مهند: هي خلاص هترجع معاك ولا ايه؟
فهد: ندى مضايقة اني مسافر وعشان كدا موافقة تيجي معايا تقعد اليومين دول معايا
مهند: ربنا يهديها
فهد: يارب المهم دلوقتي هي ونهلة هيشتغلوا معانا
مهند: تمام وهنبدأ امتى؟
فهد: من النهاردة في الڤيلا عندي
مهند: تمام

#######################

في المساء في ڤيلا فهد، كلهم قاعدين يشتغلوا على التصاميم في اوضه مخصصه للشغل، وفهد معجب جدا بشغل ندى
فهد: شاطره يا ندى تصاميمك حلوه
ندى ابتسمتله وبس ونهلة بقى: يعني انا تصاميمي وحشة؟
فهد ضحك اوي: لا ياقلبي انتوا الاتنين حلوين
نهلة: ايوه كده بحسب
فهد: لا والله
عبدالرحمن ضحك: سيبك منه يا نهله وركزي معايا انا
فهد: كلمه كمان و هطلعك بره
فارس ومهند وندى بيضحكوا جامد عليهم وفهد سرحان في ضحكة ندى وهي اخدت بالها واتسكفت
فهد: تصدقوا اول مره اعرف ان الكسوف حلو اوي كده
ندى بصتله بغضب وهو ضحك
فارس: باقولك ايه يا فهد ماتخليك في شغلك احسنلك
فهد بغضب: بلاش بلاش ياحبيبي
فارس: لا عادي ما هو انت هترخم علي عبد الرحمن لكن مش هترخم عليا انا
فهد: عادي خالص مكالمه بس صغيره مني لمختار المنياوي
ندى ضحكت اوي: لا يا فهد عشان خاطري انا خلاص
فهد: خلاص عشان خاطرك انتي بس
ندى بصتله وابتسمت وهو حاسس انه فرحان
فضل قاعدين لنص الليل بيخلصوا الشغل والشباب مشت وفهد ونهله وندى طلعوا فوق وليله وصافي باردوا كانوا معاهم
فهد: يلا يا بنات تصبحوا على خير
فهد قصد يروح ينام لوحده عشان يشوف ندى هتعمل ايه، وهي استغربت جدا انه ما قالهاش تعالى نامي جنبي فهد سابهم ودخل وبعد شوية ندى سابت البنات ودخلت اوضته وهو اول ما احس بيها في الاوضه عمل نفسه نايم
وهي دخلت وقعدت جنبه وسرحت في شكله و هو نايم وطبعا هي فاكره انه نايم، ندى مسكت ايديه وفتحتها ونامت في حضنه كل ده وفهد اصلا صاحي وفجأه حاسه ان فهد بيحضنها اوي وبتبص لعيونه شافتها مفتوحهة
ندى بكسوف: هو انت لسه صاحي؟
فهد: كنت مستنيكي
ندى بإستغراب: يعني انت عارف ان انا كنت هاجي؟
فهد: ايوا
ندى: ازاي بقى؟
فهد قرب منها اوي: مش عارف بس قلبي قال انك هتيجي
ندى اتكسفت من قربه ليها وبتحاول تهرب من عنيه
فهد: هتفضلي تهربي لحد امتى؟
ندى: عشان خاطري يا فهد بلاش كده
فهد: حاضر انت عرفتي قرار جدك؟
ندى: اه فارس قالي
فهد: طب وانتي ايه رأيك؟
ندى بصتله اوي: مش عارفه، ومش عارفه باردوا اذا كنت افرح ولا اضايق
فهد: يعني قراره ده ممكن يضايقك؟
ندى: بصراحه انا فرحت شويه
فهد فرح: بجد طب ليه؟
ندى بصتله اوي وعاوزة تقوله عشان هكون معاك بس اتكسفت تقولها وهو حاسس انها خلاص بدأت تعتبره زوج مش اخ وبس
فهد: قولي يا ندى فرحتي ليه؟
ندى بكسوف: عشان هكون معاك
فهد بفرحة: يعني انتي عاوزه تكوني معايا؟
ندى بكسوف اكبر: اه
فهد حضنها اوي: تعرفي ان انا فرحان اوي
ندى بتبادله الحضن: طب ممكن ننام عشان انا بجد عايزه انام
فهد: عيوني
فهد اخدها فى حضنه وناموا

#########################

ثاني يوم الصبح في اوضه فهد نهله خبطت ودخلت بس فهد كان لسه نايم هو ندى، ونهله بدأت تصحيه وهو صحي
فهد بنوم: في ايه يا نهله
نهلة: كنت عاوزة اصحذ ندى عشان عندنا محاضره
فهد بص على ندى اللي نايمة في حضنه وماسكة فيه اوي
فهد: ماشي روحي انتي وانا هصحيها
نهله خرجت وفهد بدأ يصحي ندى، فصل يمشي ايده على وشها لحد ما فاقت
ندى بنوم: بتصحيني ليه انا عايزه انام
فهد: لو عليا انا مااخلكيش تسيبي حضني
ندى بنوم: امال في ايه بس انا عايزه لسه انام
فهد: نهله قالت ان عندكم محاضره قومي بقى
نهلة قامت بسرعة: اوبس دا انا نسيت خالص
فهد: حضني نساكي ولا ايه؟
ندى بصتله بغضب: بلاش رخامه على الصبح وبعدين انا عايزه البس واتفضل اطلع بره
فهد واقف ومربع ايده: طب مش طالع
ندى: وحياتي بقى يا فهد اخرج
فهد: افكر
ندى: هو حد قالك قبل كده ان انت رخم؟
فهد قرب عليها اوي: ما حدش يقدر اصلا
ندى بترجع لورا وهو بيقرب لحد ماخبطت في الحيطة: بس انا قدرت
فهد: بس بمزاجي
ندى مكسوفة من قربه دا وبتبعده بإيديها: طب خلاص بقى انا هتأخر
فهد: لو عاوزاني اطلع ارشيني الاول
ندى بعدم فهم: قصدك ايه؟
فهد قرب منها وباسها برقة اوووووي وهي استسلمت وفهد بصلها وهي مغمضة عيونها: خلاص انا كده اخدت الرشوه بتاعتي
ندى مسكوفة اوي ولسة مغمضة عنيها: ممكن بقى تخرج
فهد: عاوزه اعرف دا زعلك ولا لا؟
ندى فتحت عنيها وبصتله بكسوف: المره دي ما زعلتش وحقيقي ما اعرفش ليه
فهد فرح اووووووي بس قال كفاية عليها كدا: طب انا خارج ويلا البسي
فهد خرج وساب ندى لوحدها وهي مكسوفه اووووي، وبعد شويه ندى خلصت لبس وراحت لنهله اوضتها
نهلة: كل ده يا نهله يلا بسرعه احنا اتأخرنا
ندى: معلش على ما صحيت ولبست يلا بسرعه
نهله وندى نزلوا وفهد كان قاعد على الفطار على السفره وشاورلهم بإيده وقربه عليه
فهد: ايه ده انتوا مش هتفطروا امال انا عامل الفطار ده لمين
ندى ماردتش عشان مكسوفة منه
نهلة بإستغراب: فهد المنياوي دخل المطبخ وكمان عمل فطار ايه ده اللي بيحصل
فهد: نهله حبيبتي اوعي الشله تعرف حاجه زي دي
نهلة: ما تقلقش خالص بوست حالا على الفيسبوك والصحافه بقى هي حره
فهد لندى: خدي صاحبتك من ادامي حالا عشان هي عارفه انا هعمل ايه
ندى: يلا يا نهله اتأخرنا
ندى ونهله راحوا المعهد ويومهم كان حلو اوي
عدى يومين وماما فهد رجعت البيت الحمد لله وصحتها احسن من الاول
وفهد خلاص سافر قعد اسبوع بره مصر وندى كانت كل يوم بتكلمه فيديو
عدت الايام والشهور وعدت سنه كامله ونهله وندى امتحنوا ونجحوا في اول سنه بإمتياز
قبل الفرح بشهر حصلت مشكله جامده اوي مع ندى بس للاسف فهد كان مسافر في الوقت ده عشان يخلص شغل قبل الفرح يلا بينا نعرف ايه اللي حصل
في يوم ندى قاعده في اوضه نهله في ڤيلا فهد وبيتكلموا
ندى: كده احنا معتش في حاجة نقصانا صح؟
نهلة: ايوه كده كله تمام والفساتين فهد هيجيبها وهو جاي
ندى: انا عاوزاه ينزل بقى بجد وحشني
نهلة: ما تقلقيش هانت كلها كم يوم و يبقى عندك هنا يا ستي
نهله سابت ندى ودخلت الحمام وتليفون ندى رن وطبعا كان مين حازم ابن خالتها
حازم: اخبارك ايه يا ندى؟
ندى: الحمد لله يا حازم انتم عاملين ايه وعمو لطفي وخالتو
حازم: احنا كويسين والله وكمان ماما عاوزه تشوفك لان احتمال ما تعرفش تحضر الفرح
ندى بزعل: ليه كده دي مكان ماما
حازم بزعل مزيف: انتي عارفه بقى انها تعبانه ومش قادره تيجي وعايزه تشوفك عشان تديكي هديه
ندى: خلاص يا حازم انا هاجي ليها النهارده
حازم: على امتى كده؟
ندى: بعد العصر ان شاء الله
حازم: خلاص تمام احنا مستنينك
حازم قفل مع ندى و عمل مكالمه فورا
حازم: النهارده اخد حقي منها
شيماء(بنت عمة فهد): انا عاوزاك تدمرها
حازم: ما تقلقيش انا شايل منها
شيماء: انا عاوزاها ماتعرفش ترفع عينيها في عيون فهد
حازم: ياه دا كله؟
شيماء: واكثر كمان هي خطفت مني فهد وهي قالتلك لا
حازم: عندك حق وانا مش هخليها تفرح خالص
شيماء بضحكة شيطانية: الله عليك وعلى تفكيرك
حازم: يا بنتي ده دماغي دي تتاقل بالدهب
شيماء: ماشي يا عم الدماغ خلصني بس منها وانا هاشوفك
حازم: تمام هخلص واكلمك
حازم خلص المكالمه مع شيماء وبدأ يجهز في البيت

ندى قاعدة مع نهلة والبنات
ندى: باقولكم ايه يا بنات انا هاروح اشوف خالتي واجي
نهلة: استني لما فهد ينزل ويروح معاكي
ندى: هي عاوزه تشوفني عشان تديني هديه عشان مش هتقدر تحضر الفرح، وانا خايفه اوي يا نهله ان يحصلها حاجه
ليلى: خلاص يا حبيبتي روحي شوفيها و متتأخريش
ندى: حاضر هي ساعه واحده بس وهاجي
نهلة: خدي الحرس معاكي يا ندى
ندى: حاضر هاخدهم معي وطبعا لو فهد كلمكم قولولوه نايمه عشان انا مش عايزه يعرف ان انا رحت هناك لوحدي
صافي: ماشي يا حبيبتي وخلي بالك من نفسك
ندى: حاضر يلا سلام
ندى نزلت الجنينه وطلبت من الحرس انهم يجهزوا العربيات، والعربيات اتحركت للحي اللي ساكنه فيها فيه هنيه خالة ندى
ندى: استناني هنا يا سالم وخلي الحرس جاهز في اي وقت عشان لما انزل
سالم(الحرس الخصوصي بفهد): تحت امرك يا ندى هانم
ندى طلعت شقه خالتها، وخبطت وطبعا حازم فتحلها وللاسف دخلت
ندى: ازيك يا حازم خالتو فين؟
حازم: طبعا في اوضتها يا بنتي تفضلي خشي شوفيها
ندى خلاص داخله لخالتها الاوضه وفتحت الباب بس للاسف خالتها ما كانتش موجوده ودورت وشها وبصت لحازم
ندى: هي فين خالتو؟
حازم بيقرب عليها: انسي دلوقي خالتك خالص
ندى خافت اوي وبدأت ترجع لورا بخوف: قصدك ايه هي فين؟
حازم بيضحك بصوت شيطاني: هي مش هنا ولا اصلا هتيجي دلوقتي
ندى بخوف اذيد: امال انت جبتني هنا ليه؟
حازم: عشان اخذ حقي منك ومش هتخرجي من هنا غير لما تكوني بتاعتي وبس
ندى: لا يا حازم عشان خاطري ما تعملش كده
حازم: قولي مهما تقولي انتي خلاص النهارده بتاعتي
ندى بهستيرية: لا يا حازم عشان خاطري سيبني اروح
حازم: هو انت فاكره دخول الحمام زي خروجه ولا ايه
ندى: كل ده عشان قولتلك لا لو سمحت سيبني
حازم مسك ايديها: ايوه عشان قولتي لا مش انا اللي يتقالي لا ومن واحده زيك
ندى عيطت جامد: ارجوك سيبني اروح ارجوك
حازم مسكها جامد وقلعلها حجابها ومسك شعرها: قولتلك انتي النهارده بتاعتي وبس



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close