اخر الروايات

رواية المغرور والدلوعة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميرو محمد

ايمن : تتفضلي تشربي معايا الاقهوه  .قبل متشوفي المريضه

وليد بغض.ب : نعم ياحيلة امك .

ميار بخوف من منظر وليد : احم وانا موافقه

وليد : نعم ياختي انتي كمان .

برا .

ايمن : ها نعم .

وليد بغضب . انت مش سامع برا مشوفش وشك انهارده بررررا . جري ايمن خارج المكتب بخوف من وليد 😂😂

وليد : وهو بيفك اول زورار من قميصه . ها كنتي بتقولي ايه بقا . وبداء يقرب من ميار . 

ميار وهي بترجع للخلف : ها ما .ما.ما مفيش انا انا كنت بقول . ولزقة في الحيطه ووليد اتصدم فيها . 

ميار وهي ترتعش بخوف من غضب وليد . ووليد كان ينظر لعنيها ولشفايف ميار .

وليد : انتي ملكي انا ملكي وبس . انتي تخصيني . فاهمه ولا لاء .

ميار بدموع : فاهمه فاهمه .

وليد : الروج  دا متحطهوش تاني

ميار : حاضر .

وليد وهو يلمس شفايفها بايده : كل حاجه فيكي ملكي . 

وليسه رايح يبو.سها دخلت مها ..

ميار وهي تعدل من نفسها .

مها : هو انا قطعتكم ولا ايه .

وليد : تعالي يامها .

ميار : ممكن امشي .

وليد : لاء ياميار خليكي . ثم وجه كلامه لمها . ها يامها كنتي عاوزا ايه . كنت هقولك نتعشا سوا زي زمان يابيبي . 

وليد : احم مش هينفع عندي شغل في الشركه دلوقتي .

مها : طيب بعد متخلص عدي عليا ونخرج . 

كل دا وميار سامعه بغيره وحزن وضيقه . ثم خرجت من الغرفه بزعل .

وليد : يووه مها قولتلك مش عاوز . وخرج بغض وترك مها بلغرفه تقف لوحدها .

مها : انت ليا انا ياوليد . ولو البتاعه دي هتاخدك مني هيكون اخر ايامها .

عند بسنت في الجامعه  ......

حازم : تعالي علي مكتبي يابسنت .

بسنت : عن ازنك انا مش  فاضيه .

حازم : قولتلك تعالي . وبلاش دماغك النشفه دي .

بسنت ذهبت مع حازم الي غرفته في الجامعه . 

بسنت : افندم في ايه  .

حازم : حقك عليا  انا بس عشان الطلابه لما قولتي اسمي من غير لقب .

بسنت بدموع : تقوم تحرجني وتهزقني وتطردني من المحاضر  امام الجميع .

حازم : حقك عليا انا اسف خلاص بقا  . وياستي بكرا هردلك اعتبارك امام الجميع .

بسنت : والمحاضر الانت شرحتها .

حازم بابتسامه : انا مشرحتش حاجه . وعلي فكرة  انا هنا عشانك .

بسنت : احم انا همشي عشان متاخرش علي المحاضرا الجايا  والبشمهندس يهز.قني ويطر.دني هو كمان .

حازم وهو يقرب من بسنت : طب خلي حد كده يبصلك وانا انسفو من علي وش الارض .

بسنت : ممكن اخرج . مسك حازم بسنت من وسطها .

حازم : تؤتؤ مش قبل ماخد بو.سه

بسنت : لاء انت بتهزر صح .

حازم : لاء مش بهزر خطبتي وهتكون مراتي .

بسنت بتفكير: احم طب غمض عينك عشان متحرجنيش .

حازم بفرحه : اهو . وغمض عينو . 

بسنت : ابقا احلم بقا 😂😂

وجريت الي الخارج .

حازم : ماشي ماشي يابسنت .

وخرج هو كمان وراها .

في الشركه .........

حياه : صقر انا تعبت فين وليد وحازم .

صقر: هرن عليهم اشوفهم هما اتاخرو اوي .

رن صقر علي وليد . 

صقر : ايوه ياوليد فينك يابني .

وليد : انا في الطريق اهو ياعم .

صقر: مالك ياض .

وليد : اتخنقت انا وميار .

صقر: ليه كده بس .

وليد : لما هاجي هحكيلك .

صقر: تمام متتاخرش . منتظرك . واغلق الخط .

حياه : في ايه .

صقر: متخانق مع ميار .

حياه بزعل: ليه كده .

صقر: قال لما يجي هيقولنا .

حياه : خير . انا هخرج اجيب حاجه نشربها .

صقر: تمام اكون خلصت الملف ال في ايدي دا .

حياه : اشطا . وخرجت الي الخارج .

سما كانت تاكل سندوتشات. 

حياه : احم اليكل لوحدو يزور 😂

سما : تعالي طيب كلي معايا .

حياه : بالف هنا ياحبيبتي . بس ممكن اقعد معاكي . وجلست حياه علي الكرسي .

سما : بس بشرط .

حياه : شرط ايه . انا قعدت اصلا 😂

سما : تاخدي السندوتش دا مني .

اخذتو حياه وظلو يتحدثون ويضحكو . حتي جاءت مفرقت الجماعات نسرين .

نسرين : الله الله دا المكتب اتحول لكافيه .

حياه وهي تنظر لها بش.ر: وانتي مالك .

نسرين : انا هشوف الموضوع دا مع . وكانت رايحه تدخل لصقر المكتب .جريت حياه عليها . ووقفت امام الباب .

حياه : مقيش دخول 

نسرين : افندم . ابعدي ياجمو.سه انتي . هو انتي هتمنعني ادخل لصقري .

حياه : انا جمو.سه . وكمان صقرك .لاء دا انتي عاوزا علقه زي المره الفاتت . ومسكتها حياه من شعر.ها  😂

سما : ينهار اسود . يجماعه عيب كده . ياصقر بيه . يااستاذ صقر . خرج صقر من المكتب علي الخنا.قه 

صقر : ايه دا حياه وسعي وسعي كده عيب . حياه بقولك وسعي . وبغض.ب وزعيق لحياه من صقر .حياااااااه قولتلك وقفي البتعملي دا . فرجتي الناس علينا .

حياه : انت بتزعقلي ياصقر .

صقر : عشان انتي مش محتر.مه ...

حياه بصدمه :..............

في الجامعه ......

#بقلمي_ميرو_محمد 

دخل المهندس عماد قبل بسنت .

بسنت : احم اسفه يابشمهندس .

عماد : محدش بيدخل بعدي . روحي شوفي كنتي بتتصر.محي فين 

بسنت بدموع : انا اسفه يابشمهندس .

عماد : قولتلك برررا .

وجاء حازم من الخلف وهو يتحول مثل الوحش في غضبه 

حازم : ..........

في المستشفي ......

ميار: مشاء الله  . انتي قويه وعسوله اهو .

الطفله : يعني مش همو.ت يادكتوره 

ميار: ياروحي ليه بتقولي كده . مش انتي قويه .

الطفله : ايوه يادكتوره .

ميار: شطوره . ولو اخدتي العلاج كويس انا هجبلك شوكلاته كبيره . 

الطفله بابتسامه: حاضر يادكتوره .

وذهبت ميار الي الخارج  .

وجات مها اليها .....

مها: خلصتي ياميار .

ميار نظرت اليها وسكتت .

مها: اووف هو اتاخر كده ليه .

ميار والفضول هيكلها: احم هو مين 

مها: وليد . ماانتي لما خرجتي اتفقنا نخرج سوا . وكمان قالي ان في مفجاءه ليا .

ميار في نفسها : يغشا.ش ياخا.ين اما وريتك . وجريت اخدت حاجتها . واتجهت الي الشركه ..........

في الصعيد........

سهام : محمود انا قلقانه علي حياه .

محمود : وانا كمان . بفكر انزل القاهره . 

سهام : وموضوع شمس هنسكت عليه تاني .

محمود : والله انا مكلف ناس يدورو عليها .

سهام : يااااه ١٩ سنه بتقولي نفس الكلام يامحمود .

محمود : وانا في ايه في ايدي اعملو .

سهام : كله بسببك انت ومرات اخوك . انا متاكده انها هي خطف.ت بنتي يامحمود 

محمود : يووووه انتي ليسه بردو التفكير دا في كلامك .

سهام : انا حاسه انها هي السبب .

كانت تستمع لهم هاله ...

هاله : ياخوفي شمس يرجعوها . انا لازم اكلمه تاني وتاكد منه .....

ياترا مين هو دا ال هاله بتكلم عنه .

وحياه وصقر هيعملو ايه وحياه هتعمل ايه مع صقر بعد مش.تمها

وحازم هيعمل ايه  مع عماد ورد فعله هتكون ايه .

وميار هتعمل ايه مع وليد لما تروح الشركه . وهل محمود وسهام هيلاقئو بنتهم بعد السنين دي كلها . وايه اصلا الحصل لسما وهاله بتعمل ليه كده




الرابع والعشرون من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close