اخر الروايات

رواية مكتوبة ليك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ايمان جمال

رواية مكتوبة ليك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ايمان جمال 


فهد واقف ادام دكتور طارق ومصدوم من طلبه
فهد: انت طلبت الطلب دا من عمي سعد؟
طارق: ايوا ومستني رده
نيجي بقى لعبدالرحمن وفارس اللي خلعوا وراحوا لسعد
فارس: الحق ياعمو
سعد بقلق: في ايه؟
عبدالرحمن: مش عيب تخبي علينا ان دكتور طارق طلب منك ايد ندى
سعد بخوف: انتوا مين اللي قالكم؟
فارس: دكتور طارق بنفسه لسة قايل لفهد حالا
سعد بصدمة: نعم قال لمين؟
فارس: لفهد
سعد مصدوم وبص لهناء: بقولك ايه ياهناء انا الحق اخلع قبل ما ابنك يجي
هناء ضحكت اوي ومش عارفة ترد وندى قربت عليهم
ندى: في ايه مالكم؟
سعد: طارق قال لفهد انه طلب ايدك مني
ندى بصدمة: يادي الليلة السودا
سعد وخلاص هيمشي، ندى وقفته: انت رايح فين؟
سعد: انتي عاوزاني استنى بعد ماهو عرف؟
ندى: يعني عاوزني استنى هنا لوحدي وكمان اواجهه
هناء بصعوبة: مش مكسوفين من نفسكم وانتوا خايفين من فهد كدا
سعد: اقعدي ياختي انتي اضحكي وابنك هيخلص علينا
ندى بتفكير: وليه يخلص علينا؟
سعد: انتي بتفكري في ايه؟
ندى: احنا ليه خايفين كدا واللي حصل حاجة عادية؟
فارس: نعم ياختي ايه اللي حاجة عادية انتي عاوزة تموتي وتموتينا معاكي
ندى بكل ثقة وقوة: انا مش هتحرك من مكاني ويبقى يوريني بقى
عبدالرحمن: بلاش ياندى تعاندي معاه دا فهد باردوا
ندى بثقة: اذا كان هو فهد فأنا ندى السيوفي
مهند وسليم وسلوى وياسين ومنه ونهلة وصافي وحمزة وليلى واحمد قربوا منهم
مهند: في ايه واقفين كدا ليه وفين فهد؟
سعد حكاله اللي حصل
مهند بخوف: وانتوا واقفين لسة مكانكم؟
ندى: ايوا هنفضل واقفين
نهلة: ناوية على ايه ياندى؟
ندى: ناوية اني اكون اقوى منه
فهد خلص كلام مع طارق وقرب عليهم
فهد لسعد: ايه ياعمي مالك وشك اصفر كدا ليه؟
سعد بتوتر: ها... لا مافيش ما انا كويس اهو
فهد بص لعبدالرحمن وفارس: طب بالنسبة للي كانوا واقفين جمبي وفجأة هربوا ذي العيال وشهم ماله؟
عبدالرحمن وفارس بيبصوا لبعض وماردوش عليه
فهد بص لندى: طبعا انتي عارفة ايه اللي خلاهم مخضوضين كدا
ندى بتحدي: ايوا عارفة
فهد لأول مرة يشوف نظرة التحدي دي في عنيها: وانتي ايه رأيك ياعروسة؟
ندى بتحدي اكبر: موافقة
فارس لحمزة: بنت عمك مش ناوية تجيبهل لبر
فهد قرب عليها بغضب: انتي قولتي ايه؟
ندى بصت في عيونه بتحدي: قولت موافقة يافهد
فهد بيحاول يمسك اعصابه: هو انتي شايفة نفسك حرة عشان توافقي؟
ندى: ايوا حرة واقدر اخد قراراتي لوحدي
فهد قرب منها اوي: طب وانا؟
ندى سمعت كلمة 'وانا' وجواها شعور غريب لأول مرة تحسه ومش قادرة تفهم الشعور دا ايه
ندى: انت ايه؟
فهد: المفروض اني جوزك يبقى ازاي عاوزة تتخطبي لواحد تاني وانتي على زمتي
ندى: لا يافهد انت مش جوزي انا اعتبرتك اخ ليا وسند وانا كنت بالنسبالك مجرد عيلة وبس
فهد بصلها بإستغراب وبص لنهلة وسكت
ندى: ماتستغربش اوي وهي مقالتش ليا حاجة انا اللي سمعتك امبارح وانت بتتكلم معاها للأسف...... دورت وشها ودموعها نزلت: ماكنتش احب انك تكون مجبر عليا عشان خاطر جدي
ندى بعد الكلام دا بصتله ودموعها على وشها: وجودك في حياتي كان بالنسبالي فرحة ومعرفش ايه سببها بس من النهاردة مش عاوزة اكون في حياتك لاني للاسف مش هقدر ابعدك عن حياتي فأنا بطلب منك انت اللي تبعدني عنك...... ندى بتعيط جامد وفهد واقف مش عارف يرد عليها بإيه ولا قادر حتى يتحرك من مكانه
ندى: ابعدني عن حياتك يا أبيه فهد
فهد انصدم من اكتر كلمة مش بيحبها فما بالكم لما تتقاله من حبيبته وبصلها اوي
ندى: ايوا ابيه لان انا من النهاردة عندك ذي نهلة وبس
ندى سابتهم كلهم ورجعت الڤيلا وعملت مكالمة وقفلت على نفسها وقعدت تعيط لحد مانامت
فهد لسة واقف مكانه مش قادر يتحرك ومصدوم من اللي سمعه
عبدالرحمن بعتاب: دايما كنت بقولك بلاش كبريائك يسيطر عليك
فارس: عارف يافهد كنت دايما واثق انك هتحب وتلاقي البنت اللي تخلي قلبك يدق بس ماكنتش اعرف انك هتضيعها من ايدك بالشكل دا
مهند: بلاش يفوت الآوان ياصاحبي وتخسرها
نور كانت مشغولة مع بقية ضيوفها واستغربت انهم واقفين وباين عليهم الحزن فقربت منهن
نور: في ايه ياجماعة مالكم؟
نهلة بتعيط والبنات دموعهم على وشك الانهيار حتى هناء مش عارفة تعمل ايه
نور بقلق: في ايه؟
فارس: ولا حاجة يانور، احنا هنمشي ومبروك على نجاحك ويارب دايما من نجاح لنجاح
نور: مش هتمشوا غير لما اعرف في ايه...وبصت لفهد: في ايه يافهد؟
فهد واقف مكانه ذي التمثال لا عارف يتكلم ولا عارف يتحرك وفجأة سابهم ومشي من غير ولا كلمة
هناء للشباب: خليكم معاه ماتسيبهوش لوحده
الشباب خرجوا ورا فهد والبنات رجعوا مع سعد وهناء بعد ماودعوا نور ووعدوها انهم هيحكوا ليها اللي حصل بس بعدين

فهد قاعد ادام البحر ودموعه كلها على وشه وساكت وبس والشباب قربوا عليه
ياسين: ارجوك اتكلم معانا يافهد
فهد مافيش منه اي ردة فعل غير دموعه وبس
عبدالرحمن: بلاش يافهد نشوفك كدا
سليم قرب منه وقعد ادامه: احنا مش هنعاتبك ولا هنقولك اي حاجة كل اللي عاوزينه انك ترد علينا نطمن عليك
فهد باردوا ساكت
مهند: عشان خاطرنا رد علينا
فهد بعد الحاح منهم انه يرد عليهم رد بس بجملة واحدة: سيبوني وامشوا
الشباب رفضوا تماما انهم يسيبوه وصمموا يفضلوا جمبه لو حتى من غير كلام، وشوية والفجر اذن وهما قاعدين
عبدالرحمن: يالا يافهد نقوم نصلي
فهد قام معاهم ودخلوا المسجد واتوضوا في حمام المسجد واستعدوا للصلاة، الصلاة ابتدت وكلهم واقفين في خشوع وبعد شوية الصلاة انتهت وفهد قعد شوية في المسجد ورجع مع الشباب الڤيلا ومن غير اي كلمة باردوا
الليلة عدت بس كلها وجع والام وحزن، القلوب حزينة ومليانة حيرة، النهار طلع وفهد كان لسة صاحي وقاعد في الجنينة وشوية وامه خرجت تقعد معاه
هناء: صباح الخير ياحبيبي
فهد باردوا ساكت ومافيش اي ردة فعل
هناء بزعل على ابنها: رد عليا ياحبيبي
فهد بصلها: ارد عليكي اقول ايه؟
هناء: اي حاجة يافهد بس بلاش سكوتك دا
فهد بكسرة: اقولك ان قلبي اتوجع اول ماحبيت، ولا اقولك ان فهد القوي بقى اضعف انسان ولا عاوزاني اقول ايه؟
هناء مسكت وشه بحنان: الحب مش ضعف يافهد
فهد وقف: لا ضعف لما يكون حبيبتي مش حاسة بيا، ضعف لما حاولت اقربها مني ومعرفتش
هناء: صارحها بحبك يافهد
فهد: للأسف حتى دي مش عارف اعملها
هناء: ليه يافهد؟
فهد بكل قوة: انا مش هجبر حد يعيش معايا غصب عنه مش انا اللي اعمل كدا واللي مش عاوزني انا كمان مش عاوزه
هناء بقلق: اوعى تعملها تاني يافهد
فهد: هو دا الحل الوحيد ليها وليا
هناء: بلاش يافهد
فهد بص لأمه واتكلم بوجع: كان نفسي اقولك اني مش هعمل كدا بس صدقيني يا امي مش قادر......فهد قال كلامه دا وسابها ودخل جوا بيهرب من الكلام مع امه وقعد مع عبدالرحمن وفارس وبقية الشباب، وبعد شوية وصل السواق الخاص بحامد السيوفي
حمزة: انت هنا ليه ياعم حسن؟
عم حسن(السواق): حامد بيه طلب مني اجي اخد الانسة ندى
الكل مستغرب ومتفاجئ (طبعا دلوقتي عرفنا ان المكالمة اللي ندى عملتها امبارح كانت لجدها وطلبت منه يبعت حد ياخدها)
حمزة: جدي طلب منك كدا؟
عم حسن: ايوا والانسة ندى مستنياني
ندى نزلت من اوضتها وفي ايدها شنطة هدومها
ندى: انا جاهزة ياعم حسن
عم حسن اخد منها الشنط وخرجها للعربية
نهلة: انتي راحة فين؟
ندى: راجعة عند جدي
فارس: لا هترجعي معانا
ندى: لو سمحت يافارس انا اخدت قرار وكلمت جدي وهو مستنيني
ندى ودعت الكل وسابتهم ومشيت والباقي لسة في السخنة
فارس: عجبك كدا يافهد؟
فهد بهدوء: هو انا اللي قولتلها تمشي؟
فارس بغضب: ماهو لما تسمع كلام حضرتك عنها عاوزها تعمل ايه
فهد: والله معرفش هي حرة
فارس اضايق من فهد وبص لحمزة: يالا ياحمزة جهز شنطتك.....وبص لعزة وليلى وصافي: وانتوا كمان جهزوا الشنط عشان هنرجع
سليم: طب سيب عزة معانا
عزة: معلش ياسليم انا هرجع مع جوزي
سليم: ماشي
فارس اخد حمزة وليلى وعزة وصافي ومشيوا
عبدالرحمن واقف بيبص لفهد، وفهد بصله جامد: ياترى عندك ايه انت كمان تقوله
عبدالرحمن بحزن: للأسف معنديش ياصاحبي بس الظاهر كدا ان قعدتنا هنا معتش ليها لازمة
عبدالرحمن طلع اوضته ومهند هو كمان طلع وبدأوا في تجهيز شناطهم ونهلة هي كمان
وياسين طلب من منه مراته انها تحضر الشنط وسليم كمان واحمد وشيماء كل واحد في اوضته بيحضروا الشنط
هناء: يالا يافهد احنا كمان نجهز الشنط
فهد طلع اوضته وكأنه ماشي بلا وعي دخل وقعد على سريره سرحان في كلام ندى وبعد شوية امه دخلتله وشافته لسة قاعد
هناء: انت لسة قاعد يافهد
فهد: مش قادر اعمل حاجة ياماما
هناء: خلاص ياحبيبي انا هجهز شنطتك
هناء جهزت هدوم فهد وخلاص الكل جاهز، فهد طلب من عبدالرحمن انه يسوق لانه مش قادر

#######################

في المساء، ندى وصلت قصر السيوفي وحمزة وفارس وليلى وصافي وصلوا بعدها بس بعد ماوصلوا عزة لقصر المنياوي
ندى اول ماشافت جدها انهارت وجريت عليه
حامد بخوف: في ايه احكيلي ايه حصل
ندى: انا تعبانة اوي ياجدو
حامد شاف حمزة وفارس: انا عاوز افهم ايه اللي حصلها
فارس: الافضل انها هي اللي تقولك ياجدي
ندى: هحكيلك ياجدو بس مش دلوقتي خليها بكرة
حامد: ماشي يابنتي ويالا تعالي معايا في اوضتي
ندى نامت في حضن جدها وطلب من الخدم انهم يحضروا الاكل ليها وخلاص الاكل جهز وبعد الحاح كبير ندى اكلت بس حاجات بسيطة وشوية فارس خبط ودخل
حامد: في ايه يافارس؟
فارس: كنت عاوز اقول لحضرتك اني نازل القاهرة
حامد: ماتستنى للصبح ياولدي
فارس: معلش ياجدي حضرتك عارف اننا بقالنا اسبوع بعيد عن الشغل وكفاية كدا
حامد: ماشي خلي بالك من نفسك ولو احتاجت اي حاجة كلمني
فارس: حاضر
ندى: ممكن اروح معاه ياجدو؟
حامد: لا مش هتروحي دلوقتي لحد ما افهم حصل ايه وبعد كدا تروحي عشان الدراسة هتبدأ
فارس: ارتاحي الاول ياندى وبعد كدا تعالي براحتك
فارس سابهم وسافر وندى وجدها ناموا

######################

تاني يوم الصبح، في ڤيلا فهد المنياوي، فهد صحي وراح الشركة ونهلة بترن على ندى بس تليفونها لسة مقفول وهناء وسعد في اوضتهم
نيجي بقى للشركة، فهد وصل وكالعادة الموظفين واقفين احتراما له، وهو طلع مكتبه وطلب السكرتيرة، وبعد ثواني دخلت
السكرتيرة بإحترام: حمدلله على سلامتك يافندم
فهد بإبتسامة بسيطة: الله يسلمك، اطلبيلي قهوتي وان كان فارس وعبدالرحمن وصلوا عرفيهم اني عاوزهم
السكرتيرة: هما وصلوا من نص ساعة وهديلهم خبر، اي اوامر تانية؟
فهد: لا تقدري تتفضلي
السكرتيرة خرجت وراحت مكتب عبدالرحمن وفارس
السكرتيرة: مستر فهد وصل وعاوزكم
عبدالرحمن: ماشي روحي انتي واحنا شوية وهنيجي
السكرتيرة خرجت وعبدالرحمن بص لفارس: فارس
فارس: ادخله انت عشان انا مش عاوز اتكلم معاه
عبدالرحمن: احنا دلوقتي في الشغل يافارس ومشاكلنا وحياتنا الشخصية مالهاش دعوة
فارس: ابقى عرفني هو عاوز ايه لكن ان انا اروحله لا
-خلاص يافارس انا اللي جيت
ودا كان صوت فهد دخل عليهم المكتب
عبدالرحمن: صباح الخير يافهد
فهد: صباح النور
فهد اخد كرسي وقعد وبيبص لفارس: زعلان مني ليه ياصاحبي؟
فارس بغضب: يابرودك يا اخي يعني انت مش عارف
فهد بهدوء: بلاش مشاكلنا تنسينا احنا مين يافارس
فارس بغضب: ياريت تكون انت اللي فاكر احنا بالنسبة لبعض ايه
عبدالرحمن: ممكن تهدوا كدا عشان شوية وهتمسكوا في بعض
فهد قام واتكلم بوجع: انا مش جاي اتخانق انا كنت جاي اشوفكم واقعد معاكم رغم اننا في الشركة بس الظاهر كدا اني مش مقبول هنا في المكتب........وقبل مايخرج دور وشه لفارس: ربنا مايكتب عليك يافارس الوجع اللي انا فيه
فهد خرج وسابهم وفارس حاسس انه زودها شوية بس واخد على خاطره
عبدالرحمن: بلاش تزودها عليه يافارس
فارس بحزن: مش عارف اعمل ايه، لا عارف اكون جمبه ولا جمبها وحاسس اني محتار
عبدالرحمن: كل حاجة هتتحل ماتقلقش
فارس: يارب ياعبدالرحمن، ويالا تعالى نروحله
عبدالرحمن: ايوا كدا
فارس وعبدالرحمن راحوا لفهد مكتبه وكان مهند عنده
عبدالرحمن: يعني لسة سايبينك امبارح تقوم تيجي الشركة النهاردة
مهند: بس يارخم
فارس بيبص لفهد: بما اننا متجمعين يالا نخرج
فهد بغضب: نعم يا اخويا يعني بقالنا اسبوع في اجازة تقولي نخرج
فارس ضحك: ابتدينا بقى
فهد: كل واحد يشوف وراه ايه
عبدالرحمن: احمد اخو ياسين كان عامل شغل عالي في الشركة وتقريبا كدا مخلص كل حاجة مافيش بس غير اننا نخلص التصاميم عشان مسابقة احسن تصميم في مصر
فهد بثقة: ماتقلقش هنكسب المسابقة بس شدوا حيلكم معايا شوية اليومين دول عشان نرتاح بعدين
فارس: احنا معاك وفي اي وقت
مهند: طب هتفضلوا سايبني لوحدي كدا؟
فهد ابتسم: لا يامهند من بكرة ورق انضمام الشركتين هيكون جاهز ونكون كلنا شركة واحدة
مهند بفرحة: اهي دي الاخبار ولا بلاش
وبعد شوية محامي فهد وصل ودخله والشباب مستغربين
المحامي: صباح الخير يامستر فهد
فهد: صباح الخير اتفضل يامتر اقعد
المحامي: انا عملت كل اللي حضرتك طلبته
فارس بيبص لفهد بشك وفهد بيهرب من عنيه
عبدالرحمن عاوز يفهم ليه المحامي موجود النهاردة: هو في حاجة يافهد؟
فهد بهدوء: لا مافيش
فارط لفهد: شكلك هتغلط نفس الغلط مرتين
عبدالرحمن: غلط ايه ماتفهموني
مهند: ياريت عشان انا عاوز افهم انا كمان
فارس: هو فاهم وعارف بس هو حر
فهد: لا يافارس مش هغلط وصدقني مش هعملها تاني غير لما هي تقول بنفسها
فارس: امال انت ناوي على ايه؟
فهد للمحامي: قوله يامتر انا طلبت منك ايه
المحامي: مستر فهد طلب مني احط في حساب المدام ندى مليون جنيه
فارس بإستغراب: مليون جنيه ليه؟!
فهد: ندى مراتي يافارس وانا عارف ان ورثها من جدك تخليها تعيش بقية حياتها ملكة وانا اقدر اعيشها في حياة احسن كمان وعشان كدا انا حطيت في حسابها الفلوس دي
فارس: بس حامد السيوفي هيرفض
فهد: هيرفض ليه؟ هي من واجبي عليها اني اصرف عليها واكون مسئول عن كل مصاريف دراستها
فارس: مش قادر افهمك
فهد بص للمحامي: حضرتك تقدر تسيبلي الاوراق الخاصة بإيداع المبلغ وانا هكلمك
المحامي: تحت امرك يافندم اتفضل
فهد اخد الاوراق والمحامي خرج
فهد بص لفارس: عاوز تفهم ايه يافارس؟
فارس: انا كنت فاكر انك ناوي تطلقها تاني
فهد: صدقني فكرت فيها وماقدرتش بس لو طلبت دا مني هعمله
عبدالرحمن: طب ولو ماطلبتش بقى هتعمل ايه؟
فهد: مش عارف
مهند: ودا سؤال باردوا اكيد هيعملوا فرح ونفرح بيهم
فهد قام من على الكرسي ووقف: صدقوني انا خلاص اتقفلت من كل حاجة
فارس: ليه بس يافهد؟
فهد: مش عاوز كلام خلاص، ويلا روحوا على شغلكم
كلهم خرجوا ومهند رجع شركته وفهد قعد سرحان وبيفكر في اللي جاي

#####################

نروح لقصر السيوفي، ندى قاعدة مع جدها في الجنينة وحكتله عن اللي حصل ومع كل كلمة بتنهار
حامد: مش عاوزك تكوني ضعيفة
ندى مسحت دموعها: ماتقلقش ياجدو وانا زعلي على نفسي وبس وهكون اقوى وهقدر اواجه
حامد حضنها: ربنا يحميكي يابنتي، قوليلي ناوية تعملي ايه؟
ندى: الحاجة الوحيدة اللي شاغلة تفكيري هي دراستي وبس
حامد: طب وجوازك من فهد؟
ندى: مش عارفة اخد قرار ياجدو في الموضوع دا
حامد: فكري براحتك وانا معاكي في اللي عاوزاه
ندى: عاوزة اروح عند فارس ياجدو
حامد: عاوزة تروحي امتى؟
ندى: بكرة
حامد: وليه السرعة دي؟
ندى: حضرتك عارف اني هقدم في معهد الموضة اللي نفسي فيه
حامد: قدمي في اللي انتي عاوزاه وفلوس التقديم ومصاريفك وكل حاجة تحتاجيها هتلاقيها وورثك في حسابك في البنك
ندى: ربنا يخليك ليا ياجدو
حامد بص على ايديها وشايف الخاتم اللي جابه ليها فهد: شايفك يعني بتقلعي الخاتم اللي جبته ليكي ومش بتقلعي خاتم فهد
ندى بصت على ايديها: مش قصدي والله ياجدو
حامد: بهزر معاكي ياقلبي
ندى: عارف ياجدو من يوم مالبسته وهو في ايدي وكأنه مش عاوز يتشال
حامد: طبعا مش من الفهد
ندى: انا زعلانة منه اوي وحقيقي مش عاوزة اشوفه
حامد بجدية: لازم هتشوفيه لانك هتكوني عند فارس وكمان اخته هتكون معاكي
ندى: بس انا هحاول على اد ما اقدر اتجنبه خالص
حامد: ربنا يسعدك ياحبيبتي
ندى: كلم فارس وعرفوا بقى اني هروح بكرة
حامد: ماشي يابنتي

#####################

فارس قاعد في المكتب وجده رن عليه وعرفه ان ندى هتوصل عنده بكرة
عبدالرحمن: هي خلاص هتيجي بكرة؟
فارس: ايوا وطلبت من جدي ان ليلى تيجي معاها
عبدالرحمن: طب ناوي تعرف فهد؟
فارس: عادي هقوله
عبدالرحمن: تفتكر هيوافق انها تكون عندك
فارس: ويرفض ليه طلاما ليلى هتكون موجودة
عبدالرحمن: ربنا يستر

######################

نيجي شوية لبيت خالة ندى
هنية: مافيش اخبار عن بنت خالتك ياحازم؟
حازم: اللي اعرفه انها عند جدها ولسة مارجعتش مصر
هنية: انا عاوزة اشوفها
حازم بخبث: اكيييييد هتشوفيها

#######################

في المساء في ڤيلا فهد، عبدالرحمن ونهلة قاعدين في الجنينة
عبدالرحمن ملاحظ حزن نهلة: مالك يانهلتي؟
نهلة بحزن: عاوزة اطمن على ندى
عبدالرحمن: ماتقلقيش هي كويسة وكمان هتيجي بكرة
نهلة بفرحة: بجد
عبدالرحمن: ايوا ياحبيبتي
نهلة: يعني هي هتيجي عندنا هنا؟
عبدالرحمن: لا هتروح عند فارس
نهلة بحزن: يعني مش هتقعد معايا
عبدالرحمن: معلش يانهلة وبعدين ما انتي هتروحي تشوفيها
نهلة: ماشي
شوية وفهد نزل قعد معاهم
نهلة: عرفت يافهد ان ندى جايا بكرة؟
فهد اتفاجئ وبص لعبدالرحمن: هي فعلا جايا؟!
عبدالرحمن: ايوا يافهد
فهد: هتيجي هنا؟
عبدالرحمن: لا هتروح عند فارس
فهد اضايق: وعلى كدا بقى هتقعد معاه لوحدهم؟
عبدالرحمن بهدوء: لا طبعا فارس طلب من جده ان اخته تيجي تقعد معاهم وماتنساش ان فارس مش قاعد لوحده في الڤيلا معاه الخدم والحرس كمان
فهد بغضب: حتى لو معاه الدنيا كلها
عبدالرحمن: كلامك دا لو فارس دا حد غريب ومانعرفوش، المهم ابقى كلم نور لانها كلمتني وقالتلي انك مش بترد على تليفونك
فهد سابهم ودخل جوا وبعد شوية فارس وصل وشاف عبدالرحمن ونهلة قاعدين في الجنينة
فارس بيرخم على عبدالرحمن: مش معقول فهد سابك تقعد مع نهلة لوحدكم
عبدالرحمن بغضب: دا على اساس انها مش مراتي؟
نهلة ضحكت: تقريبا كدا فهد مش مصدق اني بقيت مراتك خلاص
فارس ضحك: ربنا يسعدكم ياحبايبي، المهم هو فين؟
عبدالرحمن: دخل جوا بس خلي بالك فهد عرف ان ندى جايا بكرة وكمان هتكون عندك
فارس: طب وقال ايه؟
عبدالرحمن: مضايق يعني خلي بالك
فارس بغضب: هو انت مش داخل معايا جوا ياحيوان
عبدالرحمن ضحك: مع نفسك يا ابو الفوارس
فارس بغضب شد عبدالرحمن من قفاه: وحياة امك ماهسيبك رجلك على رجلي يالا
عبدالرحمن ضحك اووووي وبس لنهلة: ابقي اقرأي علينا الفاتحة
نهلة ضحكت اوي: سلم على الشهداء اللي معاك😂
عبدالرحمن وفارس دخلوا لفهد، وفهد قاعد في مكتبه ، فهد شافهم داخلين
فهد: اهلا
فارس: حبيب قلبي يافهد
فهد: لا ياشيخ
فارس: اه وربنا حتى اسأل الواد عبده
فارس بيبص على عبدالرحمن مالقهوش جمبه
فارس في نفسه: اه ياجبان
فهد ماسك نفسه من الضحك: ايه دا هو عبده فين؟
فارس: تقريبا خلع
فهد مقدرش يمسك نفسه اكتر من كدا وضحك اووووي
فارس: هو انت بتضحك بجد؟
فهد: مابلاش رخامة بقى بدل ما اقلبلك عالوش التاني باللي ناوي تعمله
فارس: هي اللي طلبت يافهد
فهد بهدوء: يعني مش عاوزة تيجي هنا؟
فارس: شكلها كدت يافهد وعشان خاطري اصبر وكل حاجة هتكون كويسة
فهد: عادي يافارس براحتها بس صدقني لو طلبت اطلقها هطلقها
عبدالرحمن دخل: ايه دا هو انتوا قاعدين عادي مش بتضربوا بعض😂
فارس بغضب: والله لاوريك ياكلب انت بتخلع وتسيبني
عبدالرحمن ضحك اوي: يا ابني الجري نص الجدعنة😂😂
فهد ضحك اوي عليهم



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close