رواية احببت فلاحة الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة وجدي
احببت فلاحة الحلقة 19
.
.
.
فى مكان جديد
..........1:هموته يعنى هموته
..........2:هو عملك ايه
..........1:مش لازم تعرف انت اللى عليك تساعدنى وبس فاهم
..........2:فاهم ياباشا
&&&&&&&&&&&
وجه يوم فرح دينا وسيف
بعد مادينا خرجت من الكوافير
سيف بانبهار:وااااااااو ايه القمر ده
دينا بكثوف:بس ياسيف
سيف بضحك:سيف ايه وزفت ايه دلوقتي انا بقول نروح علي البيت علطول وبلاها فرح
دينا:سييييييف
سيف:خلاص خلاص يلا بينا ياقلبي
سيف اخد دينا وركبوا العربيه ومشيوا للقاعة
اما يوسف وفاطمة
يوسف:فاطمة استني هنروح مشوار قبل الفرح
فاطمة:مشوار ايه بس يايوسف اجله ليوم تاني
يوسف:لا مينفعش يلا وبعدين ايه اللي انتي لبساه ده
فاطمة كانت لبسه فستان طويل لونة اسود وعليه طرحة لونها دهبي وجزمة لونها دهبي
فاطمة بتبص علي نفسها:ماله لبسي
يوسف:مش حلو خالص
فاطمة بزعل:مش حلو بجد
يوسف:اه تعالي يلا
يوسف اخد فاطمة وركبوا العربيه ومشيوا وفاطمة كل ده. زعلانة وفجاة العربية وقفت
فاطمة:
&&&&&&&&&&
عند محمد
محمد قبل جواز سيف ودينا راح اتقدم لمريم وتمت قرآءة الفاتحة واتفقوا ان الخطوبة وكتب الكتاب بعد فرح دينا وسيف بااسبوع
المهم محمد لبس وراح لمريم
&&&&&&&&&&
عند مريم
مريم لبست فستان قصير لحد الركبة لونه دهبي وجزمة لونها دهبي وسيبت شعرها
مريم:انا جاهزة
محمد بابتسامة باردة:انتي هتروحي كده
مريم:اه ايه مش حلو
محمد بصرامة:يقرف ادخلي غيري القرف ده
مريم بصدمة:بس انا حابة البس كده
محمد:خلاص خليكي لبساه بس هتقعدي في البيت ومفيش خروج
مريم:في ايه يامحمد
محمد بزعيق:في ان انا راجل ومحبش حد يبص علي خطيبتي انا مش كيس جوافة هتمشي معاه سامعه
مريم بدموع:خلاص يامحمد مش هروح في حته بعد اذنك انا طالعة اوضتي
محمد:احسن وعلي الله اعرف انك خرجتي بلبس زي ده تاني اعملي حسابك لبسك كله هيتغير سامعة...لو عايزة تروحي تلبسي حاجة تانية غير كده مفيش مرواح في حته
مريم بصتله وعيطت وطلعت تجري علي اوضتها
محمد بضيق:ايه الهم ده ياربي استغفر الله العظيم
وبعد شوية كانوا في العربية
محمد بيصالح مريم
محمد:رومااا خلاص بقا متزعليش انتي عارفة ايه اللي عصبني حقك عليا
مريم بدموع:انت زعقتلي جامد كنت ممكن تتكلم معايا بهدوء
محمد:طب حقك عليا انا اسف
مزيم بتعيط
محمد:خلاص بقا والله بحبك ومقدرش علي زعلك خلاص بقا
مريم:متزعقليش تاني يامحمد
محمد:حاضر ياقلب محمد
وبعد شوية وصلوا القاعة
&&&&&&&&&&
في الفرح سيف ودينا دخله القاعة وقعدوا والناس راحت تسلم عليهم وبعد كده اشتغلت رقصة الSlow ورقص سيف مع دينا علي اغنيه "مكتوبة ليك اليسا"
وبعد كده اشتغلت الاغاني الشعبي وبدوا يرقصوا وفجاة الاغاني سكتت والدي جي طلب من الناس يقعدوا في مكانهم حتي العريس والعروسة وفجاة لقوا يوسف داخل وهو لابس بدلة وجمبة فاطمة وهي داخلة بفستان فرح وطلعوا علي الاستديج واشتغلت اغنية "انت سندي روجينا حسن"
واحدة زي طول حياتها عايشة تحلم بالامان واما شوفتك قلبي قالي ده اللي ياما حلمت بييييه شوفت فيك فرحة بعنيا نفسي اعيشها من زمان قلبي ليك انت وبس ونفسه تبقا لييييه انت سندي وانت ضلي الحلو اللي فاضلي من الحياااااااه من الحيااااه انت ليا انا لوحدي اللي زيك روحي تطمن معاااااااه معاااااااه
موسيقي
نفسي اقولك الف حاجة انت ليا حاجات كتير انت قلبك خلا عمري يبتدي كده من جديد وبخاف عليك من اي حاجة عليك بغير مبسوطة كده متاكده العمر احلي معاك اكيد انت سندي وانتي ضلي الحلو اللي فاضلي من الحيااااااه الحيااااااه انت ليا انا لوحدي اللي زيك روحي تطمن معاااااااه معااااااه
موسيقي النهاية ويوسف شال فاطمة ولف بيها جامد والناس سقفت والكل راح سلم عليهم وتباركلهم وهما مستغربين من لبسهم وتصرفهم والعمال جهزوا مكان للعريس والعروسة عشان يقعدوا فيه
&&&&&&&&&&
في الكوشة عند سيف ودينا
سيف:يوسف ده مجنون شوفتي اللي عمله
دينا:انا مش مصدقة لغاية دلوقتي اصلا
سيف:عنده حق كل مايجي يعمل فرح حاجة تبوظ الفرح
دينا:ان شاء الله الليلة دي تعدي علي خير
سيف:ان شاء الله
الفرح خلص وكل واحد اخد عروسته علي الجناح بتاعه