رواية احببت صعيدي منفصم الشخصيه الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء احمد
أحببت_صعيدي_منفصم_الشخصيه (البارت ١٨)
الفرح انتهى وكل واحد رجع بيته
عند جويريه قاعده في الاوضه قلبها وجعها واللي شايفه اصادها هو صقر وهو بيشيل دارين وطلع اوضته
جويريه بدموع. خالص يا جويريه هو مش عايزك ومكنش عايزك من الاول والدليل انه راح لغيرك ومن قبل جوازنا اصلا هو انا ليه بخسر كل حاجه
قامت ودخلت الحمام
فتحت الدش وقفت تحت المايه و عيونها فيها دموع شايفه مكان الرصا"صه اللي لسه مالمش قلبها بيقولها انها غلطت لما خبيت عليه وعقلها بيقولها انها كانت صح بس هيفرق في ايه والنتيجه في النهايه خسرت كل حاجه
قعدت على البلاط و فضلت تعيط بانهيار
في اوضه صقر
دارين نامت وهو فضل واقف بيفكر في جويريه بيبص من البلكونه البيت هادي
صقر بحزن. ياترى هي حاسه بايه دلوقتي قلبها وجعها زي ولا انا اللي قلبي بيوجعني لوحدي ياترى هي فعلا حبتني ولا هكتشف ان دي كمان كدبه. ليه دخلتي حياتي يا جوري في الأول حسيت بسعاده مكنتش متخيلها و بعد ما قربتي اكتر خطفتي قلبي وبعد كدا قت"لتي حبي ليكي ياترى ليه حاسس انك مظلومه لكني خايف ايوه خايف. خايف لما اقرب تاني اكتشف كدبه جديده ياترى ايه اللي مستخبي لينا يارب انا تعبت
لابس تيشرت نص كم ازرق وبنطلون ابيض ونزل لقى الكل ناموا مشي ناحيه اوضه جويريه واقف برا الاوضه وهو سامع صوت المايه شغاله عرف انها لسه صاحيه بهدوء فتح الباب ودخل واقف أدام حمام اوضتها وسامع صوتها وهي بتعيط على عكس البرود اللي كانت عليه طول النهار وكمان والابتسامه اللي كانت على وشها وهي بتغني
صقر. جويريه افتحي انا صقر
جويريه بسرعه قامت وفتحت الباب وكانت غر"قانه بالمايه ودموعها على خدها
جويريه بدموع. والله مخنتكش يا صقر بس انت وجعتني معقول مكنتش بتحبني وحطت ايديها على قلبه. معقول مكنوش موجوده هنا ازاي قلبي بيقولي انا ساكنه جواك ازاي ليه عملت فيا كدا انا محبتش غيرك وربنا يعلم اني محبتش غيرك
صقر شدها لحضنه واتكلم بوجع. وانتي ليه خو"نتي حبي ليكي يا جويريه ليه
جويريه وهي متمسكه بيه بقوه. والله مخنتكش انا حبيتك بس انا خوفت على اختي
صقر. اختك؟
جويريه بخوف. في حاجات كتير أوي انت متعرفهاش يا صقر بس مهما حصل لازم تعرف ان الحقيقه الوحيده اني حبيتك
صقر مسك ايديها وراح قعد على الكرسي وقعدها على رجليه. احكيلي كل حاجه من الاول يا جويريه بس دي اخر فرصه لو في كدبه تانيه صدقيني دا هتبقى النهايه
جويريه. كان عندي تلات سنين انا واختي كنا في ملجأ لما كان عندنا اربع سنين في حد اتبنا اختي وانا معرفتش هي مين لما بقى عندي عشر سنين سألتهم اسمها ايه على الأقل قالولي ان كل الدفاتر وكل الورق اتحر"ق بسبب حادثه حصلت في الملجأ وان اختي عنيها زي عيوني إنما شكلها مختلف واخده ملامح مصريه اكتر. لما بقى عندي ١٣سنه هربت من الملجأ كنت بخاف من ابله ساميه كانت بتضر"بنا وكانت بتحبسنا في اوضه ضلمه بس عارف يا صقر لما هربت وطلعت للدنيا عرفت ان ابله ساميه اللي كانت بتعمله معاناكان حاجه بسيطه كنت بنام في الشوارع و اشتغلت في بيوت تخيل كان ١٣سنه والست كنت بشتغل عندها فضلت معها سنه واحده بعد كدا اتهمتني بسر"قه عقد من الماس واللي خرجني من التهمه دي هو العمري وقتها كنت بنت ١٤سنه اخذني الفيلا بتاعته وشغلاني خدامه كان بيعاملني بطريقه وحشه جدا طبعا انت شوفت الحرو"ق اللي في ضهري في مره حاولت اهرب دا كان عقا"بي . لما تميت ١٨ سنه كنت نايمه ومعرفش ايه اللي حصل صحيت كنت حسه بو"جع غريب ولقيت في د"م على سريري وفي شخص غريب موجود وقتها فضلت اصر"خ وانا مش فاهمه حاجه قعدت اسبوعين مش قادره اتكلم ولا اقادره أصر"خ كنت فهمت اللي حصل وقتها العمري وداني اشتغل عند زبيده ودي كلمت علي فاضل جوايا من مشاعر بنت صغيره بقيت فعلا خدامه لما قالتلي اني هتجوزك مكنتش فاهمه ورفضت ساعتها العمري ورجاله خطفو"ني وفي المخزن هددني انا لو منفذتش اللي هما عايزينه اللي حصل ليا هيحصل لاختي ولو قدرت اوصل للورق هيسبوني ويدلوني على مكانها وقتها مفكرتش ووفقت
لما قبلتك عرفت ان الحنيه والحب طعمهم حلو اوي لكني كنت بتعذ"ب كل يوم وانا بفكر في اختي و في الاتفاق اللي بينا مكنتش عارفه اعمل ايه وفي اليوم اللي قررت اني احكيلك حد دخل الاوضه هنا وخد"رني وخطفني ووداني ليهم تاني دا كل اللي حصل من البدايه اللي وجعني انك مكنتش بتحبني وانا خسرت كل حياتي
انهارت وهي بتحكي وصقر قلبه وجعه اتمنى لو العمري لسه عايش عشان يجيبها حقها ويحسسه بالالم اللي هي حست بيه
صقر. انا مجبتش غيرك يا جوري
جويريه حضنته وفضلت تعيط
صقر. اهدي يا جوري وانا اوعدك هحاول اعرف مين هي اختك اهدي وابن اللي اخد حقي منك ورب الكعبة لاجيبه تحت رجلك
جويريه بدموع. متسبنيش يا صقر ارجوك انا مش عايزه اخسرك انت كمان
صقر. مش هسيبك مش بعرف اسيبك يا جويريه كل مره قلبي بيرجعني لنفس النقطه اني بعشقك
جويريه. انا تعبانه اوي يا صقر ممكن تخليني انام في حضنك النهارده بس وبعد كدا ممكن تروح لدارين انا عارفه انك بتحبها بس انا محتاج انك تفضل معايا
صقر بحده. اولا انا مبحبهاش وكل حاجه هتفهمي ها في وقتها ثانيا ياله غيري الهدوم دي عشان ننام
جويريه بابتسامه قربت منه وبا"سته من خده. انا بحبك
وقامت غيرت وناموا الاتنين في اوضه الخدم
...................................
قبل ١٥
فارس بحب. على فكره انا بمو"ت فيكي في عيونك الحلوين دول ماريا
زينه بتعصيب. اسمي زينه انا دلوقتي مسلمه ماريا أسلمت على ايدك فارس بيك
فارس. عيون فارس بيك انتي وقلبه من جوا
زينه. بدي وريك شي
ومسكت ايديه وراحت وقفت في الصاله أدام بنتين صغيرين بيشدوا شعر بغض
شوف البنات سلسبيل و نور شوف من الصبح وهما عم يتخا"نقوا سوا بناتك عندون تلات سنين وعم يتخا"نقوا يا سبحان الله
فارس. بيغيروا عليكي حد قالك هتيهم توأم
بس شوفي نور جميله ازاي شبهك نفس الملامح
ام حبيبه قلب بابا سلسبيل شبهي انا صعيديه
زينه وهي بتشيل نور. على فكره نور وسلسبيل وخدين عيوني حتى بصي
فارس. هو انا بعشقك من شويه
زينه. مالك يا فارس انت متضايق شي باين انك زعلان
فارس. عارفه لو يوسف شاف البنات هيخطب نور لصقر
زينه. وحشوك
فارس. اوي يا ماريا
زينه بحزن. تاب ايه رايك نسافر وتطلب منهم السماح وترجع ليهم حتى لو على حسابي
فارس بغ"ضب. اصدك اني اطلقك لو بتفكري كدا يبقى نسيتي حبي ليكي يا ماريا لو عايز اطلقك كنت طلقتك من تلات سنين مكنتش خلفت منك مكنتش وقفت أدام اهلي وسيبت الصعيد عشانك ودلوقتي لما بقى عندنا أطفال عايزه تمشي معقول عايزني اتخلى عنك وعن بناتنا
زينه بدموع. فارس انا اسفه بس انا عارفه اد ايه انت بتحب اهلك والله مش اصدي انا بجد بحبك
فارس. هنسافر يا ماريا هنسافر سوا و الود اللي اتق"طعت هنوصله انا وانتي والبنات
زينه. على فكره انا بعشقك يا فارس الصعيد
فارس وهو بيحضنها. وانا بعشقك يا طالبتي المتميزه
وما حدث كان اسوء فاليس كل قصص العشاق تنتهي بالعشق
الفرح انتهى وكل واحد رجع بيته
عند جويريه قاعده في الاوضه قلبها وجعها واللي شايفه اصادها هو صقر وهو بيشيل دارين وطلع اوضته
جويريه بدموع. خالص يا جويريه هو مش عايزك ومكنش عايزك من الاول والدليل انه راح لغيرك ومن قبل جوازنا اصلا هو انا ليه بخسر كل حاجه
قامت ودخلت الحمام
فتحت الدش وقفت تحت المايه و عيونها فيها دموع شايفه مكان الرصا"صه اللي لسه مالمش قلبها بيقولها انها غلطت لما خبيت عليه وعقلها بيقولها انها كانت صح بس هيفرق في ايه والنتيجه في النهايه خسرت كل حاجه
قعدت على البلاط و فضلت تعيط بانهيار
في اوضه صقر
دارين نامت وهو فضل واقف بيفكر في جويريه بيبص من البلكونه البيت هادي
صقر بحزن. ياترى هي حاسه بايه دلوقتي قلبها وجعها زي ولا انا اللي قلبي بيوجعني لوحدي ياترى هي فعلا حبتني ولا هكتشف ان دي كمان كدبه. ليه دخلتي حياتي يا جوري في الأول حسيت بسعاده مكنتش متخيلها و بعد ما قربتي اكتر خطفتي قلبي وبعد كدا قت"لتي حبي ليكي ياترى ليه حاسس انك مظلومه لكني خايف ايوه خايف. خايف لما اقرب تاني اكتشف كدبه جديده ياترى ايه اللي مستخبي لينا يارب انا تعبت
لابس تيشرت نص كم ازرق وبنطلون ابيض ونزل لقى الكل ناموا مشي ناحيه اوضه جويريه واقف برا الاوضه وهو سامع صوت المايه شغاله عرف انها لسه صاحيه بهدوء فتح الباب ودخل واقف أدام حمام اوضتها وسامع صوتها وهي بتعيط على عكس البرود اللي كانت عليه طول النهار وكمان والابتسامه اللي كانت على وشها وهي بتغني
صقر. جويريه افتحي انا صقر
جويريه بسرعه قامت وفتحت الباب وكانت غر"قانه بالمايه ودموعها على خدها
جويريه بدموع. والله مخنتكش يا صقر بس انت وجعتني معقول مكنتش بتحبني وحطت ايديها على قلبه. معقول مكنوش موجوده هنا ازاي قلبي بيقولي انا ساكنه جواك ازاي ليه عملت فيا كدا انا محبتش غيرك وربنا يعلم اني محبتش غيرك
صقر شدها لحضنه واتكلم بوجع. وانتي ليه خو"نتي حبي ليكي يا جويريه ليه
جويريه وهي متمسكه بيه بقوه. والله مخنتكش انا حبيتك بس انا خوفت على اختي
صقر. اختك؟
جويريه بخوف. في حاجات كتير أوي انت متعرفهاش يا صقر بس مهما حصل لازم تعرف ان الحقيقه الوحيده اني حبيتك
صقر مسك ايديها وراح قعد على الكرسي وقعدها على رجليه. احكيلي كل حاجه من الاول يا جويريه بس دي اخر فرصه لو في كدبه تانيه صدقيني دا هتبقى النهايه
جويريه. كان عندي تلات سنين انا واختي كنا في ملجأ لما كان عندنا اربع سنين في حد اتبنا اختي وانا معرفتش هي مين لما بقى عندي عشر سنين سألتهم اسمها ايه على الأقل قالولي ان كل الدفاتر وكل الورق اتحر"ق بسبب حادثه حصلت في الملجأ وان اختي عنيها زي عيوني إنما شكلها مختلف واخده ملامح مصريه اكتر. لما بقى عندي ١٣سنه هربت من الملجأ كنت بخاف من ابله ساميه كانت بتضر"بنا وكانت بتحبسنا في اوضه ضلمه بس عارف يا صقر لما هربت وطلعت للدنيا عرفت ان ابله ساميه اللي كانت بتعمله معاناكان حاجه بسيطه كنت بنام في الشوارع و اشتغلت في بيوت تخيل كان ١٣سنه والست كنت بشتغل عندها فضلت معها سنه واحده بعد كدا اتهمتني بسر"قه عقد من الماس واللي خرجني من التهمه دي هو العمري وقتها كنت بنت ١٤سنه اخذني الفيلا بتاعته وشغلاني خدامه كان بيعاملني بطريقه وحشه جدا طبعا انت شوفت الحرو"ق اللي في ضهري في مره حاولت اهرب دا كان عقا"بي . لما تميت ١٨ سنه كنت نايمه ومعرفش ايه اللي حصل صحيت كنت حسه بو"جع غريب ولقيت في د"م على سريري وفي شخص غريب موجود وقتها فضلت اصر"خ وانا مش فاهمه حاجه قعدت اسبوعين مش قادره اتكلم ولا اقادره أصر"خ كنت فهمت اللي حصل وقتها العمري وداني اشتغل عند زبيده ودي كلمت علي فاضل جوايا من مشاعر بنت صغيره بقيت فعلا خدامه لما قالتلي اني هتجوزك مكنتش فاهمه ورفضت ساعتها العمري ورجاله خطفو"ني وفي المخزن هددني انا لو منفذتش اللي هما عايزينه اللي حصل ليا هيحصل لاختي ولو قدرت اوصل للورق هيسبوني ويدلوني على مكانها وقتها مفكرتش ووفقت
لما قبلتك عرفت ان الحنيه والحب طعمهم حلو اوي لكني كنت بتعذ"ب كل يوم وانا بفكر في اختي و في الاتفاق اللي بينا مكنتش عارفه اعمل ايه وفي اليوم اللي قررت اني احكيلك حد دخل الاوضه هنا وخد"رني وخطفني ووداني ليهم تاني دا كل اللي حصل من البدايه اللي وجعني انك مكنتش بتحبني وانا خسرت كل حياتي
انهارت وهي بتحكي وصقر قلبه وجعه اتمنى لو العمري لسه عايش عشان يجيبها حقها ويحسسه بالالم اللي هي حست بيه
صقر. انا مجبتش غيرك يا جوري
جويريه حضنته وفضلت تعيط
صقر. اهدي يا جوري وانا اوعدك هحاول اعرف مين هي اختك اهدي وابن اللي اخد حقي منك ورب الكعبة لاجيبه تحت رجلك
جويريه بدموع. متسبنيش يا صقر ارجوك انا مش عايزه اخسرك انت كمان
صقر. مش هسيبك مش بعرف اسيبك يا جويريه كل مره قلبي بيرجعني لنفس النقطه اني بعشقك
جويريه. انا تعبانه اوي يا صقر ممكن تخليني انام في حضنك النهارده بس وبعد كدا ممكن تروح لدارين انا عارفه انك بتحبها بس انا محتاج انك تفضل معايا
صقر بحده. اولا انا مبحبهاش وكل حاجه هتفهمي ها في وقتها ثانيا ياله غيري الهدوم دي عشان ننام
جويريه بابتسامه قربت منه وبا"سته من خده. انا بحبك
وقامت غيرت وناموا الاتنين في اوضه الخدم
...................................
قبل ١٥
فارس بحب. على فكره انا بمو"ت فيكي في عيونك الحلوين دول ماريا
زينه بتعصيب. اسمي زينه انا دلوقتي مسلمه ماريا أسلمت على ايدك فارس بيك
فارس. عيون فارس بيك انتي وقلبه من جوا
زينه. بدي وريك شي
ومسكت ايديه وراحت وقفت في الصاله أدام بنتين صغيرين بيشدوا شعر بغض
شوف البنات سلسبيل و نور شوف من الصبح وهما عم يتخا"نقوا سوا بناتك عندون تلات سنين وعم يتخا"نقوا يا سبحان الله
فارس. بيغيروا عليكي حد قالك هتيهم توأم
بس شوفي نور جميله ازاي شبهك نفس الملامح
ام حبيبه قلب بابا سلسبيل شبهي انا صعيديه
زينه وهي بتشيل نور. على فكره نور وسلسبيل وخدين عيوني حتى بصي
فارس. هو انا بعشقك من شويه
زينه. مالك يا فارس انت متضايق شي باين انك زعلان
فارس. عارفه لو يوسف شاف البنات هيخطب نور لصقر
زينه. وحشوك
فارس. اوي يا ماريا
زينه بحزن. تاب ايه رايك نسافر وتطلب منهم السماح وترجع ليهم حتى لو على حسابي
فارس بغ"ضب. اصدك اني اطلقك لو بتفكري كدا يبقى نسيتي حبي ليكي يا ماريا لو عايز اطلقك كنت طلقتك من تلات سنين مكنتش خلفت منك مكنتش وقفت أدام اهلي وسيبت الصعيد عشانك ودلوقتي لما بقى عندنا أطفال عايزه تمشي معقول عايزني اتخلى عنك وعن بناتنا
زينه بدموع. فارس انا اسفه بس انا عارفه اد ايه انت بتحب اهلك والله مش اصدي انا بجد بحبك
فارس. هنسافر يا ماريا هنسافر سوا و الود اللي اتق"طعت هنوصله انا وانتي والبنات
زينه. على فكره انا بعشقك يا فارس الصعيد
فارس وهو بيحضنها. وانا بعشقك يا طالبتي المتميزه
وما حدث كان اسوء فاليس كل قصص العشاق تنتهي بالعشق