رواية حكم عاشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا ثروت
ابوكي ما'ت ياقمر
قمر : انتي بتقولي اي اي اللي بتقوليه ابويا ما'ت ازاي انتي بتكدبي صح قولي انه تمثيليه قولي ان تمثيليه وقع منها التلفون وهي بتنهار من العياط لا لا لااااااا
بعد مرور ساعتين
كانو واقفين قدام القبر وهو بيد'فن: مشي من غير مايسامحني مشي من غير مااصالحه يارحيم مش وسابني لوحدي في الدنيا دي من غير سند
قمر وهي بتبص علي كل اللي واقفين كانو ميتعدوش على الاصابع: بابا مشي وسابني وحيدة من غير عم ولا جد يارحيم شايف شايف اللي واقفين قد اي
رحيم : قمر انا جنبك وسندك في الدنيا مش هسيبك ياقمر عمري ماهسيبك
قمر : تفتكر ان عيلتك هتسبني انا خايفه خايفه يارحيم اوي بابا مشي يارحيم وبدأت تعيط في حضنه بإنهيار
فردوس بتفوق : هو حصل اي يانبيل
نبيل بيبص عليها بخنقه: حصل اي والله ضحكتيني قولي محصلش اي يافردوس هانم
فردوس : قصدك اي؟
نبيل : انتي حامل ياهانم
فردوس بفرحه : اي بجد؟!
نبيل : انتي مالك فرحانة كدا لي هو انا مش زفت قايلك قبل مانمضي الورق تاخدي الحبوب
فردوس : نسيت يانبيل اعمل اي بعدين انت بتاخدني فجأه مش بلحق اشرب بوق مايه عايز مني اي بقا وفيها اي ان حامل
نبيل : فيها ان ياحرام هتتعبي عشان تنزليه يعني الحبايه اللي كانت هترحمك هي هي نفس الحبايه اللي هتخليكي تتوجعي يوم كامل
فردوس قامت واتشعلقت في رقبته : يعني انت مش عايزني اتو'جع خلاص ممكن نخليه
نبيل بيزقها: اخاف تتو'جعي اي انتي هتتو'جعي يوم كامل ومش هعرف المسك اومال انا جايبك لي
فردوس :يعني اي جايبني لي هو انت جايبني عشان جسمي وبس
نبيل بنرفزه: اومال انا هجيبك لي عشان ابني عيله معاكي يعني انتي بتديني احتياجاتي يبقي خلاص
فردوس :انا هجيب الواد ده واعلي مافي خيرك تركبه
نبيل : هتجيبيه ليه عشان ترميه في الشارع ولا في الميتم ياشيخه ده انتي ابنك اللي مولود من شهور محضنتهوش وجايه في حضن راجل
فردوس قربت عليه بزعيق : انت ازاي تتجرأ تقول كدا عليا انا عيشت كتير مع رحيم وعانيت معاه
مشي من قدامها بعصبيه وكان رايح اتجاه السلم
فردوس جريت وراه : اسمعني انا بكلمك هنا حط عينك في عيني
زقها بكل قوة علي السلم....!!!!
راجي : اديكي الفلوس اللي انتي عايزاها بس تمسحي الصور
هايدي : طب وانا انا ياراجي
راجي : انتي اي انتي ناسيه نفسك انك كنتي بتنامي مع كل راجل شكل ولا مش ناسيه
هايدى : بس في آخر فتره مدخلتش حد علي سريري غيرك لي تظلمني انا بحبك وانت عارف كدا كويس وكنت بتيجي عشان كدا كويس
راجي : بقولك اي انتي عارفه ان الراجل ميتجوزش غير اللي حافظت علي شرفها مهما عدت السنين تحافظ علي تربيتها
هايدي : وحبي ليك ياراجي هترميه
راجي : اه هرميه انا لما اتجوزك اضمن منين اللي في بطنك يبقي ابني ارجوكي ياهايدي فكري في اللي قولتهولك لو بتحبيني فكري
ونزل من الشقه وسابها
كان رايح يركب عربيته سمع صوت حاجه قويه وقعت علي العربيه والناس كله بتصوت بيلف راسه وهو بيتمني اللي في دماغه غلط بيشوفها والد'م نازل منها....!
هويدا :اتزفتي قولي انتحر'تي لي
نور:ضغط ياماما مفيش حاجه لكل ده
هويدا تمسكها من دراعها بقوه :البنت اللي تفكر تنتح'ر مش قدامها غير سبب واحد
نور':اي
هويدا :غلطتي مع مين يابنت بطني ضيعتي شر'فك مع مييين انطقي
نور انهارت من العياط :والله انا لسه بنت بنوت ياماما والله كانت لحظة ضعففف
ضر'بتها بالقلم بقوه :اي اللي بتتزفتي بتقوليهههه
أحمد :لحظة ضعف اي يازبا'له الشوارع لحظة ضعف ايييي!!!!
رحيم وقمر دخلو البيت : ماما لو احتاجتي اي حاجة قوليلي
رحيم : ممكن تيجي عندنا ونعرض البيت ده للبيع
قمر : ماما ردي في اي انتي كويسه
نيڤين: كويسه وهبقي كويسه اكتر لو خرجتو برا
قمر بصدمه :اي؟!
نيڤين : اي مش سامعه كويس ولا اي اخرجو من بيتي يلا...!