اخر الروايات

رواية لعنة الحب الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم حبيبة نادي

رواية لعنة الحب الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم حبيبة نادي



الممرضه دكتور القلب وقف
الدكتور دخل بسرعه
روفان اتصدمت واترمت على الارض
روفان لا مستحيل مش هيسيبني مستحيل
بداخل اوضه عز بالمستشفى
الدكتور بيعمل له صدمات كهرباء وهو مش مستجيب والجميع بره في حاله انهيار
الممرضه المريض مش مستجيب على الاخر
الدكتور هنفقده هنفقده بسرعه
وفي هذا الوقت اعلن جهاز القلب عن توقفه الدكتور
خلاص ما عادش في فايده الدكتور خرج الجميع
راح ناحيته الجد طمني على حفيدي عامل ايه يا دكتور روفان يا دكتور عز فاق صح فينه
الدكتور عملنا كل اللي نقدر عليه البقاء لله البقيه في
حياتكم
في الوقت ده مامت صوت عز بصوت عالي: ابنيييي روفان ما
استحملش كده وجريت علي اوضه عز روفان دخلت
وشافت الممرضه بتغطي عز روفان انت بتعملي ايه انت
اتجننتي عز ما ماتش روفان قربت من عز وبقيت تصحي في عز فوق عز انا وابنك محتاجينلك محتاجينك ي عز
وبقيت تبكي الممرضه يا مدام ما ينفعش كده اكرام الميت دفنه ما ينفعش كده
انت بتقولي ايه قلت لك هو ما ماتش عز كلهم بيقولوا انك مت عايز ما تسيبني لوحدي واغمي عليها
في الوقت ده جهاز القلب رجع اشتغل الممرضه يا دكتور الحق المريض رجع للحياه
الممرضين اخدوا روفان علي اوضه تانيه
الدكتور دي معجزه
حصلت ازاي الدكتور العمليه كانت خطيره لان الرصاصه كانت جنب القلب بسنتي
ان شاء الله 24 ساعه وهيقوم ويبقى كويس
روفان فاقد وشالت المحاليل من ايدها وكانت بتجري علي اوضه عز
امها: استني ي روفان
روفان دخلت بسرعه ولقيت عز نايم
الكل دخل وراها
الجد: هو بخير متخافيش الحمدلله
روفان: انا قولتلكم عز مش هيسيبني
بعد 24 ساعه
روفان كانت نايمه جمب عز
عز فاق وحس بحد ماسك ايدو وحد بيقول عز متسبنيش عز
عز بص جمبو لقي روفان
عز بصوت واطي روفان روفان
روفان صحيت
روفان عز انت صحيت انت كويس موجوع اناديلك الدكتور
عز: بس اسكتي ايه ده كلو
روفان: يجدي
الجد جه من بره
الجد: عز
وجري عليه انت كويس ي حبيب جدك
عز: الحمدلله بخير
العيله كلها دخلوا عندو واطمنوا عليه
ريم: عز ما شفتش روفان كانت هتموت عليك
عز: يعني بتحبيني
روفان: بخجل بموت فيك
عز: طيب انا تعبان ممكن اتهور
روفان ضربتو علي صدرو بخفه
عز: اه
روفان: انا اسفه مكنش قصدي وعيطت
عز تعالي وفتح دراعو السليم وروفان ارتمت ف حضنو
بعد 8شهور
ف قصر الجارحي
وتحديدا ف جناح روفان وعز
روفان كانت نايمه ف حضن عز
صحيوا هما الاتنين علي صوت الباب
الداده ي عز بيه الكل عايزينكم تحت
عز: حاضر ادينا نازلين
عز: قومي ي بطتي
روفان: انا عاوزه انام
عز: مشبعتيش نوم ي كرومبه
روفان بزعل طفولي: انا كرمبه م ابنك اللي عامل فيا كده
عز: احلي كرومبه ي نااس
بعد شويه عز وروفان كانوا نزلوا
عز: صباح الخير
الجميع: صباح النور
الجد: تعالو جمبي ي حبايب قلبي
عز وروفان قعدوا جمب جدهم
الجد: انا جمعتكم عشان اقول وصيتي
عز: مش دلوقتي يجدي
احنا مش محتاجين حاجه
الجد: لا انا هقولكم
الجد: عز وروفان ليهم الشركه
ووليد وشمس واحمد ليهم الارض الزراعيه
وريم ومنار ليهم الفندق ف الساحل
الكل: احنا مش عايزين منك حاجه يجدي المهم انت معانا
الجد: حبايبي
الجد: المهم الباشا زين عز الدين الجارحي اللي هينورنا عن قريب ليه القصر لما يكبر
الكل بسعاده انت تؤمر ي جدي
بعد شويه من الضحك والهزار
روفان: اااه اااه الحقني ي عز بولد
عز: ايه
زينب: بسرعه يبني خدها علي المستشفي
عز وروفان وبقيت العيله وراهم
وصلوا المستشفى
روفان كلوا منك ي عز ي حيووان طلقني طلقني
عز حاضر لما تقومي بالسلامه
بعد وقت كانت روفان ولدت وجابت زين زي مسماه الجد
عز دخل يشوف روفان وهو ماسك زين
عز: روفان دخل قعد جمبها
روفان: وريني زين
عز قربوا منها
روفان بسم الله ماشاء الله ده حلو اوييي شبهك ي عز
عز: طبعاً دا ابني
بعد يومين
كانوا رجعوا القصر
روفان: عز انت مش فاكر حاجه
عز: لا
روفان: انا ف المستشفى قولتلك طلقني بس والله مقصدي متخدش علي كلامي
عز باس راسها
عز: اطلقك ازاي وانتي نبضي قوليلي يعني
واخدها فقبله عميقه
بعد 6 سنين
روفان كانت نايمه ف حضن عز
زين دخل بسرعه ماما ي ماما
عز: اسكت يلا اطلع برا
روفان: سيبو ي عز تعالي ي زيني
زين: ماما انا عاوز اتجوز قمر بنت عمتو ريم
عز: ايه اللي انت بتقولوا يولا ده
روفان: انت لسه صغير ي زيني لما تكبر هجوزهالك
زين: ماسي (ماشي) يماما
بعد شويه روفان وعز نزلوا
والكل كان متجمع
فجأه زين صرخ قمرررر
الكل بص عليهم
زين: انت بتلعبي ليه مع ادهم (ادهم ابن وليد ومنار)
قمر: عادي يزين
زين: لا انتي ملكي انا
ادم: انت يلا سيب بنتي ف حالها ي بارد
زين: ضرب ادم ف رجلو
ادم؛ اه مفتري زي ابوك
عز: بتقول حاجه ي ادم
ادم: ابدا ي عز
روفان: انا كنت بقول ان الحب ده لعنه بس تعرف ي عز
ده طلع اجمل لعنه
عز: عشان انتي ف حياتي ي نور عيني
روفان: ربنا يخليكم ليا كلكم وميحرمنيش منكم ابدا يارب
عز: يارب ي قلبي وباس جبينها
والا هنا تنتهي قصتنا
🥺♥🤍















تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close