رواية احببت صعيدي منفصم الشخصيه الفصل الرابع عشر 14 بقلم دعاء احمد
بعد اربع ايام
جويريه بارهاق. صقر معاد الدوا اتفضل
صقر بخوف عليها لكن بيتكلم بحده. هيفرق معاكي اني اكون كويس يا جويريه ايه مش انا بالنسبه ليكي واحد شهو"اني عايز مراتي تكون مزه وخالص ومش فارق معايا الو"جع اللي انتي عشتيه مش عايزه تقوليلي مين اللي حر"قلك جسم"ك بالطريقه المتو"حشه دي لا وكمان مخبيه كتير اوي وانا بقول هتيجي تحكيلك لكن انتي مصممه تكتمي كل اللي جواكي
جويريه بدموع وضعف. انا اسفه بس ارجوك خد دواك
صقر بغ"ضب ومسكها من دراعها الاتنين بقوه. انتي مجنونه يا جويريه انتي خايفه عليا ومش عايزني اجيبلك حقك قوليلي مين اللي عمل كدا وانا اوعدك همحيه من على وش الدنيا
جويريه بدموع وتعب . يمكن هتقدر تجيبلي حقي لكن في حاجات مبترجعش و كل حاجه قدر ومكتوب انت متعرفش حاجه عني وحاجات كتير هتصدمك مني بس خاليك عارف اني عمري ما كان ليا الاختيار دايما كان بيبقى اختيار إجباري ودلوقتي انا اختارت
صقر. وايه اللي اختارتيه
جويريه. هتعرف كل حاجه بكرا بعد الفرح هتفهم كل حاجه بس خليك واثق لو انت هتتعذ"ب من اللي انا هقولهولك اعرف انا ببقى بمو"ت مش عذا"ب
صقر. حيرتي قلبي معاكي يا جوري مبقتش فاهمك ياترى انتي اي شخصيه
جويريه بابتسامه. انا شخصيه مقسومه نصين. نص عايز يمش قلبه عايز يسيبها لله لكن لو سيبت كل حاجه بظروفها هخسر كتير اوي اكتر من اللي خسرته اكتر بكتير بس اللي لازم تعرفه يا صقر انا والله انا مكنش في نيتي اي حاجه وحشه
ممكن بقى ارجوك تاخد الدوا
صقر حضنها بقوه كأنهم هما الاتنين محتاجين يفضلوا كدا لآخر العمر. قلبي بيقولي ان الجر"ح هيكون منك يا جوري وعقلي رافض فكره انك تعرفي تا"ذي اي حد قلبي بيقولي انك عايزه تبعدي وعقلي رافض انك تمشي
جويريه بدموع. الحياه قدر ومكتوب علينا واللي هيحصل مش بأيدي ولا ذنبي. والاسرار كتيره. واللي دخلني حياتك كاتب علينا العذ"اب واللي خلينا احبك كأنه بيعقبني بحبك. كان نفسي محبكش ولا احب اصلا كان نفسي. انا اللي شوفته كان جحيم
صقر. انا بحبك حاسس اننا اتقابلنا قبل كدا بس مش فاكر حاسس ان العيون دي قبلت عنيا قبل كدا وانا شايفك كدا بتمو"تيني يا جوري
جويريه بابتسامه هاديه. خالص يا صقر هقولك كل حاجه من اول اللي حصل ممكن باقي لو سمحت تاخد الدوا بتاعك
صقر ابتسم بحزن على شكلها المرهق. ماشي ياستي هاتي الدوا
جويريه. بالشفا ياله بينا ننام بكرا يوم طويل
صقر. ياله يا قمر
وجيه أصعب يوم على الكل
. جويريه. روح. صافيه.
في اوضه روح
واقفه أدام المرايه وهي شايفه فستان الفرح ادامها وبقيت تعيط بقوه وعايزه تصر"خ
روح بوجع. هندمك يا فهد قسما برب العزه هندمك على كل لحظه عشتها من بعد ما انت دخلت حياتي وبوظتها هخليك تتمنى المو"ت
في اوضه صافيه
قامت اتوضت وصليت وقررت تبدأ من جديد وكان اليوم دا هو يوم ميلادها
صافيه بابتسامه هاديه. هنساك يا صقر كفايه اللي عملته في حق نفسي كفايه الوجع اللي عشته دلوقتي جيه وقت اني اعيش مع حد يحبني مينفعش اكون مع زين وبفكر فيك هنساك وانسى ايامك ربنا يوفقك مع جويريه ويحبني فيك يا زين
في اوضه جويريه
صقر صحي لقى جويريه نايمه على صدره كالمعتاد فضل يبص لملامحها وهو حضنها حاسس انها هتفرقه وأنهم هيبعدوا عن بعض بيص على ملامحها بهدوء بيحفرها جواه
جويريه. صباح الخير
صقر. صباح كل يوم وانتي في حضني ومش بعيده عني
جويريه. انت مستعد تعرف كل حاجه النهارده
صقر. مستعد على الأقل كل الحواجز اللي بينا هنك"سرها
جويريه. بس اللي هقوله هيبني حواجز تانيه سدود لا انا اقدر اعديها وانت اللي هتبنيها يا صقر
صقر. ياترى مخبيه ايه
جويريه. سيب كل حاجه بظروفها ياله بينا عشان اكيد في ناس كتير مستنينك تحت
صقر. انا وانتي لينا وقت نتكلم فيه
جويريه. صقر انت هتعمل ايه لو نسيت كل حاجه بليل وتحولت لأي شخصيه تانيه هتعمل ايه في الفرح والمعازيم
صقر. متخافيش وبعدين احمد عارف الموضوع دا ولو حصل حاجه هيقدر يتصرف
جويريه. تمام انا هدخل اخد شاور
في اوضه احمد
كان نايم على الكنبه صحي لقى عطر نايمه على السرير منكمشه في نفسها فضل يتأمل في ملامحها وهو مبسوط
وبقي يحرك ايديه على ملامح وشها
عطر. صباح الخير
أحمد. صباح الورد على عيونك
عطر. أحمد انت اتجوزتيني ليه وليه راضي وساكت حتى بعد كلام عمار عني واني عا"هره
أحمد. اولا انتي مش كدا وانا عارف ان جواكي نضيف و جايز دا كله حصل عشان نتقابل بس بلاش تتاثري بكلام عمار هو كدا معندوش د"م ولا بيحس إنما اتجوزتك ليه فدا لاني اتعلقت بيكي من اول مره بعد الحادثه استغربت لما مشيتي من المستشفى من غير ما تقبلي تعويض
عطر. حادثه ايه!
أحمد. العربيه اللي خبطتك كانت عربيتي وانا اللي خبطتك وبعد كدا انتي اختفيتي وبعدين اتقابلنا تاني في البا"ر وبعدين في المستشفي وقتها نفكرتش وانا بعرض عليكي الجواز كنت خايف ترفضي عشان ملامحي مشو"هه في اليوم اللي جيت فيه البار كنت جاي مع عمار وقتها شربت وانا مش واخد بالي هو ايه بعد شويه بدأت افقد الوعي وشوفتك وبعدين قبلتك في المستشفي واتجوزتك
عطر. على فكره انت طيب اوي
أحمد. وانتي جميله اوي
بعد ساعات الكل كان مشغول
على أذان المغرب
جويريه كانت مشغوله مع البنات جدا وتتحرك وماكلتش حاجه وبتفكر في رده فعله لما تحكيله كل حاجه
بقيت حاسه انها دايخه ومش قادره تتحرك وقعت من طولها وهي بتفكر يوم اللي اغتصا"بوها فيه دموعها نزلت وفقدت الوعي
صقر داخل الثرايا شافها واقعه على الارض
صقر بخوف. جوري فوقي انتي كويسه فوقي
بسرعه شالها وطلع اوضته وطلب دكتوره
بعد شويه
الدكتوره بخبث. الف مبروك يا صقر بيه المدام حامل
جويريه بدموع ومش مصدقه ان القدر سي معها كدا. ح حامل لا يمكن لا لا
صقر بصدمه. انتي بتقولي ايه
الدكتور. في ايه يا صقر بيه مدام حضرتك حامل في الشهر الاول
صقر بغ"ضب. بررررراااا اطلعي بررررااا
الدكتور بخوف طلعت وصقر بقى شخص تاني شخصيه اول مره نشوفها عيونه اسودت من الغ"ضب وعروقه بقيت بارزه
وبيقرب بهدوء مريب من جويريه
جويريه بخوف. هفهمك والله مش زي ما انت فاهم والله انا ماليش ذنب في كل دا اسم
بسرعه البرق قلم نزل على وشها بقوه وبقي ماسك شعرها بقوه كادت ان تخلعه. ليه ليه عملتي كدا انا حبيتك بس خالص انتي متستهليش ان صقر المحمدي يحب زبا"له زيك ومسكها من رقبتها. انطقي مين ابوه انننطططقققييي
جويريه بصوت واطي . انا ماليش ذنب صدقني
خدامه من برا. صقر بيه المأذون وصل وعايزين حضرتك عشان يكتبوا الكتاب
صقر قام بغ"ضب وراح ناحيه الدولاب اخد حبل وبقي يربط جويريه من ايديها ورجليها
جويريه. صقر اسمعني عشان خاطري والنبي اسمعني انت فاهم غلط والله في حاجات كتير انت متعرفهاش
صقر بغ"ضب. ودلوقتي مبقتش عايز اعرف حاجه من واحده رخيصه زيك هوريك الجحيم اللي على حق شكله عامل ازاي
اخلص من الجوازه دي واوعدك اني هندمك يا جويريه
وخرج بغ"ضب ولحد دلوقتي مصدوم مش مصدق حاسس ان دا حلم كابوس مش مستوعب
جويريه بدموع وبتمسح الد"م عن بوقها. مش ذنبي يا صقر بكرا تفهم
في مكان مجهول
في الصعيد
العمري. ليه يا بوص كدا هيفقد الثقه فيها وهي مش هتعرف تجيب الورق
مجهول. بعت حد يجيب جويريه
العمري. اه وزمانه بينفذ بس انا مش فاهم
مجهول. جويريه عمرها ما كانت هتبيع صقر لأنها حبيته ولو كنا استنينا كانت اكيد هتحكيله كل اللي حصل من البدايه وساعتها هيسامحها وهيقلب على الكل عشان يجيب حقها و يعرف مين اختها و ساعتها كل شغلنا هيبوظ
لكن هو دلوقتي بيحبها بالرغم من انه مصدوم فيها بس لما تبقى تحت ايدينا ونساومه عليها بالورق هيجي رغم انه هيبقى كر"ها لكن قلبه هيجيبه وقتها نخلص عليهم هما الاتنين ونخلص منهم
العمري بضحكه سخريه. لو عرفت الحقيقة هي نفسها هتتصدم
المجهول. جويريه واخده نفس ملامح امها الاروبيه وعشقت واحد صعيدي تفتكر اللي حصل زمان هيتكرر تاني في علاقه جديده
العمري. انا بصراحه مش فاهم دماغك يا كبير انا بتكر"ه صقر و جويريه واختها ليه
المجهول بضحكه هستريه. ام صقر كانت جميله برده بس غبيه
القدر دا غريب اوي اللي جاي عليهم د"مار لو صقر يفتكر اللي حصل هيقلب الترابيزه على الكل
العمري. مين هي اخت جويريه
المجهول. اختها جميله برده بس مش شبهها وانت متسالش عن حاجة ولا نسيت القواعد يا عمري
العمري بخوف. لا طبعا منستش
بس انا نفسي مش فاهم ايه علاقه ام صقر و جويريه واختها وصقر و اوروبيه و ليه فرقت جويريه عن اختها وليه كمان خليتنا نفهم جويريه اللي فهمته
المجهول. لازم جويريه تحس انها فقدت كل حاجه ومفيش غير اختها وتبقى بتعمل كل دا عشانها
العمري. ناوي على ايه ليهم
المجهول. والله مش عايز صقر يمو"ت عايزه يعيش طول عمره وهو بيفكر اد ايه جويريه كانت بريئه لكن حظها انها وقعت في طريقنا نعمل ايه حظها كدا عايزها تمو"ت انا مش بيكر"ه جويريه ولا كنت بيكر"ه امها ولا بيكر"ه اختها بس حظهم انهم كانوا موجودين في اليوم دا والقدر سي جدا
عند روح
المأذون كتب الكتاب
وهي ودعت الكل ومشيت مع فهد
فهد. الف مبروك يا عروسه
روح بدموع. احنا دلوقتي لوحدنا وانت قدرت تك"سرني برافو عليك بس ليه لما انت عايز تتجوزني ليه لفت الله دي كلها
فهد ببرود. بتسلي
روح. انت حيوان
فهد. عندك حق انا فعلا حيوان اسوء من في الأرض بس هما البشر دول ملايكه
روح. مفيش ملايكه على الأرض بس على الاقل مش وحوش بينه"شوا بعض ولا عشان وقعت مع واحده زبا"له وامك خا"نت ابوك يبقى بقى بنات حواء من الصنف الرخيص دا
فهد اتحول تمام وبقي شخص تاني لكن اتكلم ببرود. تمام وانا عايز اتأكد انك مش من الصنف الزبا"له دا
وفضل يقرب منها
روح بخوف. في ايه
فهد. ايه يا قطه النهارده ليله د"خلتنا
روح. لا انت مش هتعمل كدا قول انك بني آدم
فهد. ومين قالك اني بني ادم
بس ماليش مزاج
وسابها ومشى
روح حطت ايديها على قلبها وهديت
فهد دخل اوضه ملاكمه وفضل يلعب بغ"ضب وفجأه قعد على الأرض وبقي يعيط زي الطفل
فهد. محدش فاهم حاجه انا بكر"هك صنفكم بس انتي مش زيهم وجودك في حياتي غلط يا روح ياترى انتي زيهم
جويريه بتفتح عنيها بالراحه
لقيت نفسها موجود في مكان مهجور ومربوطه بأيدينا الاتنين ورجليها
بتقوم من على الأرض وشها عليه تراب ومبهدله
العمري. هاي جوري
جويريه بدموع. انت عايز مني ايه حرام عليك انا بكر"هك
العمري. شوفي كلهم كانوا مشغولين في الفرح ونسيوكي وانا قالت اجيبك ايه رايك نلعب لعبه مع بعض انا هساوم صقر عليكي يجيب الورق ياخدك ام لو باعك فأنا هقت"لك والمره اقت"ل اختك بس قبل ما اقت"لها الرجاله بتوعي يستمتعوا بيها شويه فاكره اللي عملوه فيكي
جويريه صر"خت بأعلى صوتها وبقيت تعيط بانهيار. حررراااممم عللليييكككك ليه بتعملوا فيا كدا
جويريه لنفسها. اكيد صقر مش هيجي دلوقتي انا فعلا بتمنى المو"ت
عند صقر
حس بنغزه في قلبه الفرح خلص وعدا طبيعي بس مش فاكر اللي حصل من جويريه ولاحاجه عن الحمل طلع اوضته وبقي يدور عليها مش لقيها بيحاول يفتكر مش قادر
قعد علي الكنبه وهو مش فاهم اللي بيحصل
عند صافيه
زين بحب. الف مبروك يا صافيه
صافيه بحزن. الله يبارك فيكي
زين قرب منها وبحب با"س راسها
زين. بحبك على فكره بحبك اوي
صافيه بدون وعي. وانا بحبه وهو بيحبها
زين بحده. بتقولي ايه
صافيه بدموع. مش بقول انا تعبانه ممكن تسبني ارتاح
زين بغ"ضب . هو مين
صافيه. انا تعبانه
زين. ماشي يا صافيه بس لينا قعده وكل كلمه هتقولي ها هتتحسبي عليها
الحكايه لسه في اولها
والكل في متاهه اسمها القدر
جويريه بارهاق. صقر معاد الدوا اتفضل
صقر بخوف عليها لكن بيتكلم بحده. هيفرق معاكي اني اكون كويس يا جويريه ايه مش انا بالنسبه ليكي واحد شهو"اني عايز مراتي تكون مزه وخالص ومش فارق معايا الو"جع اللي انتي عشتيه مش عايزه تقوليلي مين اللي حر"قلك جسم"ك بالطريقه المتو"حشه دي لا وكمان مخبيه كتير اوي وانا بقول هتيجي تحكيلك لكن انتي مصممه تكتمي كل اللي جواكي
جويريه بدموع وضعف. انا اسفه بس ارجوك خد دواك
صقر بغ"ضب ومسكها من دراعها الاتنين بقوه. انتي مجنونه يا جويريه انتي خايفه عليا ومش عايزني اجيبلك حقك قوليلي مين اللي عمل كدا وانا اوعدك همحيه من على وش الدنيا
جويريه بدموع وتعب . يمكن هتقدر تجيبلي حقي لكن في حاجات مبترجعش و كل حاجه قدر ومكتوب انت متعرفش حاجه عني وحاجات كتير هتصدمك مني بس خاليك عارف اني عمري ما كان ليا الاختيار دايما كان بيبقى اختيار إجباري ودلوقتي انا اختارت
صقر. وايه اللي اختارتيه
جويريه. هتعرف كل حاجه بكرا بعد الفرح هتفهم كل حاجه بس خليك واثق لو انت هتتعذ"ب من اللي انا هقولهولك اعرف انا ببقى بمو"ت مش عذا"ب
صقر. حيرتي قلبي معاكي يا جوري مبقتش فاهمك ياترى انتي اي شخصيه
جويريه بابتسامه. انا شخصيه مقسومه نصين. نص عايز يمش قلبه عايز يسيبها لله لكن لو سيبت كل حاجه بظروفها هخسر كتير اوي اكتر من اللي خسرته اكتر بكتير بس اللي لازم تعرفه يا صقر انا والله انا مكنش في نيتي اي حاجه وحشه
ممكن بقى ارجوك تاخد الدوا
صقر حضنها بقوه كأنهم هما الاتنين محتاجين يفضلوا كدا لآخر العمر. قلبي بيقولي ان الجر"ح هيكون منك يا جوري وعقلي رافض فكره انك تعرفي تا"ذي اي حد قلبي بيقولي انك عايزه تبعدي وعقلي رافض انك تمشي
جويريه بدموع. الحياه قدر ومكتوب علينا واللي هيحصل مش بأيدي ولا ذنبي. والاسرار كتيره. واللي دخلني حياتك كاتب علينا العذ"اب واللي خلينا احبك كأنه بيعقبني بحبك. كان نفسي محبكش ولا احب اصلا كان نفسي. انا اللي شوفته كان جحيم
صقر. انا بحبك حاسس اننا اتقابلنا قبل كدا بس مش فاكر حاسس ان العيون دي قبلت عنيا قبل كدا وانا شايفك كدا بتمو"تيني يا جوري
جويريه بابتسامه هاديه. خالص يا صقر هقولك كل حاجه من اول اللي حصل ممكن باقي لو سمحت تاخد الدوا بتاعك
صقر ابتسم بحزن على شكلها المرهق. ماشي ياستي هاتي الدوا
جويريه. بالشفا ياله بينا ننام بكرا يوم طويل
صقر. ياله يا قمر
وجيه أصعب يوم على الكل
. جويريه. روح. صافيه.
في اوضه روح
واقفه أدام المرايه وهي شايفه فستان الفرح ادامها وبقيت تعيط بقوه وعايزه تصر"خ
روح بوجع. هندمك يا فهد قسما برب العزه هندمك على كل لحظه عشتها من بعد ما انت دخلت حياتي وبوظتها هخليك تتمنى المو"ت
في اوضه صافيه
قامت اتوضت وصليت وقررت تبدأ من جديد وكان اليوم دا هو يوم ميلادها
صافيه بابتسامه هاديه. هنساك يا صقر كفايه اللي عملته في حق نفسي كفايه الوجع اللي عشته دلوقتي جيه وقت اني اعيش مع حد يحبني مينفعش اكون مع زين وبفكر فيك هنساك وانسى ايامك ربنا يوفقك مع جويريه ويحبني فيك يا زين
في اوضه جويريه
صقر صحي لقى جويريه نايمه على صدره كالمعتاد فضل يبص لملامحها وهو حضنها حاسس انها هتفرقه وأنهم هيبعدوا عن بعض بيص على ملامحها بهدوء بيحفرها جواه
جويريه. صباح الخير
صقر. صباح كل يوم وانتي في حضني ومش بعيده عني
جويريه. انت مستعد تعرف كل حاجه النهارده
صقر. مستعد على الأقل كل الحواجز اللي بينا هنك"سرها
جويريه. بس اللي هقوله هيبني حواجز تانيه سدود لا انا اقدر اعديها وانت اللي هتبنيها يا صقر
صقر. ياترى مخبيه ايه
جويريه. سيب كل حاجه بظروفها ياله بينا عشان اكيد في ناس كتير مستنينك تحت
صقر. انا وانتي لينا وقت نتكلم فيه
جويريه. صقر انت هتعمل ايه لو نسيت كل حاجه بليل وتحولت لأي شخصيه تانيه هتعمل ايه في الفرح والمعازيم
صقر. متخافيش وبعدين احمد عارف الموضوع دا ولو حصل حاجه هيقدر يتصرف
جويريه. تمام انا هدخل اخد شاور
في اوضه احمد
كان نايم على الكنبه صحي لقى عطر نايمه على السرير منكمشه في نفسها فضل يتأمل في ملامحها وهو مبسوط
وبقي يحرك ايديه على ملامح وشها
عطر. صباح الخير
أحمد. صباح الورد على عيونك
عطر. أحمد انت اتجوزتيني ليه وليه راضي وساكت حتى بعد كلام عمار عني واني عا"هره
أحمد. اولا انتي مش كدا وانا عارف ان جواكي نضيف و جايز دا كله حصل عشان نتقابل بس بلاش تتاثري بكلام عمار هو كدا معندوش د"م ولا بيحس إنما اتجوزتك ليه فدا لاني اتعلقت بيكي من اول مره بعد الحادثه استغربت لما مشيتي من المستشفى من غير ما تقبلي تعويض
عطر. حادثه ايه!
أحمد. العربيه اللي خبطتك كانت عربيتي وانا اللي خبطتك وبعد كدا انتي اختفيتي وبعدين اتقابلنا تاني في البا"ر وبعدين في المستشفي وقتها نفكرتش وانا بعرض عليكي الجواز كنت خايف ترفضي عشان ملامحي مشو"هه في اليوم اللي جيت فيه البار كنت جاي مع عمار وقتها شربت وانا مش واخد بالي هو ايه بعد شويه بدأت افقد الوعي وشوفتك وبعدين قبلتك في المستشفي واتجوزتك
عطر. على فكره انت طيب اوي
أحمد. وانتي جميله اوي
بعد ساعات الكل كان مشغول
على أذان المغرب
جويريه كانت مشغوله مع البنات جدا وتتحرك وماكلتش حاجه وبتفكر في رده فعله لما تحكيله كل حاجه
بقيت حاسه انها دايخه ومش قادره تتحرك وقعت من طولها وهي بتفكر يوم اللي اغتصا"بوها فيه دموعها نزلت وفقدت الوعي
صقر داخل الثرايا شافها واقعه على الارض
صقر بخوف. جوري فوقي انتي كويسه فوقي
بسرعه شالها وطلع اوضته وطلب دكتوره
بعد شويه
الدكتوره بخبث. الف مبروك يا صقر بيه المدام حامل
جويريه بدموع ومش مصدقه ان القدر سي معها كدا. ح حامل لا يمكن لا لا
صقر بصدمه. انتي بتقولي ايه
الدكتور. في ايه يا صقر بيه مدام حضرتك حامل في الشهر الاول
صقر بغ"ضب. بررررراااا اطلعي بررررااا
الدكتور بخوف طلعت وصقر بقى شخص تاني شخصيه اول مره نشوفها عيونه اسودت من الغ"ضب وعروقه بقيت بارزه
وبيقرب بهدوء مريب من جويريه
جويريه بخوف. هفهمك والله مش زي ما انت فاهم والله انا ماليش ذنب في كل دا اسم
بسرعه البرق قلم نزل على وشها بقوه وبقي ماسك شعرها بقوه كادت ان تخلعه. ليه ليه عملتي كدا انا حبيتك بس خالص انتي متستهليش ان صقر المحمدي يحب زبا"له زيك ومسكها من رقبتها. انطقي مين ابوه انننطططقققييي
جويريه بصوت واطي . انا ماليش ذنب صدقني
خدامه من برا. صقر بيه المأذون وصل وعايزين حضرتك عشان يكتبوا الكتاب
صقر قام بغ"ضب وراح ناحيه الدولاب اخد حبل وبقي يربط جويريه من ايديها ورجليها
جويريه. صقر اسمعني عشان خاطري والنبي اسمعني انت فاهم غلط والله في حاجات كتير انت متعرفهاش
صقر بغ"ضب. ودلوقتي مبقتش عايز اعرف حاجه من واحده رخيصه زيك هوريك الجحيم اللي على حق شكله عامل ازاي
اخلص من الجوازه دي واوعدك اني هندمك يا جويريه
وخرج بغ"ضب ولحد دلوقتي مصدوم مش مصدق حاسس ان دا حلم كابوس مش مستوعب
جويريه بدموع وبتمسح الد"م عن بوقها. مش ذنبي يا صقر بكرا تفهم
في مكان مجهول
في الصعيد
العمري. ليه يا بوص كدا هيفقد الثقه فيها وهي مش هتعرف تجيب الورق
مجهول. بعت حد يجيب جويريه
العمري. اه وزمانه بينفذ بس انا مش فاهم
مجهول. جويريه عمرها ما كانت هتبيع صقر لأنها حبيته ولو كنا استنينا كانت اكيد هتحكيله كل اللي حصل من البدايه وساعتها هيسامحها وهيقلب على الكل عشان يجيب حقها و يعرف مين اختها و ساعتها كل شغلنا هيبوظ
لكن هو دلوقتي بيحبها بالرغم من انه مصدوم فيها بس لما تبقى تحت ايدينا ونساومه عليها بالورق هيجي رغم انه هيبقى كر"ها لكن قلبه هيجيبه وقتها نخلص عليهم هما الاتنين ونخلص منهم
العمري بضحكه سخريه. لو عرفت الحقيقة هي نفسها هتتصدم
المجهول. جويريه واخده نفس ملامح امها الاروبيه وعشقت واحد صعيدي تفتكر اللي حصل زمان هيتكرر تاني في علاقه جديده
العمري. انا بصراحه مش فاهم دماغك يا كبير انا بتكر"ه صقر و جويريه واختها ليه
المجهول بضحكه هستريه. ام صقر كانت جميله برده بس غبيه
القدر دا غريب اوي اللي جاي عليهم د"مار لو صقر يفتكر اللي حصل هيقلب الترابيزه على الكل
العمري. مين هي اخت جويريه
المجهول. اختها جميله برده بس مش شبهها وانت متسالش عن حاجة ولا نسيت القواعد يا عمري
العمري بخوف. لا طبعا منستش
بس انا نفسي مش فاهم ايه علاقه ام صقر و جويريه واختها وصقر و اوروبيه و ليه فرقت جويريه عن اختها وليه كمان خليتنا نفهم جويريه اللي فهمته
المجهول. لازم جويريه تحس انها فقدت كل حاجه ومفيش غير اختها وتبقى بتعمل كل دا عشانها
العمري. ناوي على ايه ليهم
المجهول. والله مش عايز صقر يمو"ت عايزه يعيش طول عمره وهو بيفكر اد ايه جويريه كانت بريئه لكن حظها انها وقعت في طريقنا نعمل ايه حظها كدا عايزها تمو"ت انا مش بيكر"ه جويريه ولا كنت بيكر"ه امها ولا بيكر"ه اختها بس حظهم انهم كانوا موجودين في اليوم دا والقدر سي جدا
عند روح
المأذون كتب الكتاب
وهي ودعت الكل ومشيت مع فهد
فهد. الف مبروك يا عروسه
روح بدموع. احنا دلوقتي لوحدنا وانت قدرت تك"سرني برافو عليك بس ليه لما انت عايز تتجوزني ليه لفت الله دي كلها
فهد ببرود. بتسلي
روح. انت حيوان
فهد. عندك حق انا فعلا حيوان اسوء من في الأرض بس هما البشر دول ملايكه
روح. مفيش ملايكه على الأرض بس على الاقل مش وحوش بينه"شوا بعض ولا عشان وقعت مع واحده زبا"له وامك خا"نت ابوك يبقى بقى بنات حواء من الصنف الرخيص دا
فهد اتحول تمام وبقي شخص تاني لكن اتكلم ببرود. تمام وانا عايز اتأكد انك مش من الصنف الزبا"له دا
وفضل يقرب منها
روح بخوف. في ايه
فهد. ايه يا قطه النهارده ليله د"خلتنا
روح. لا انت مش هتعمل كدا قول انك بني آدم
فهد. ومين قالك اني بني ادم
بس ماليش مزاج
وسابها ومشى
روح حطت ايديها على قلبها وهديت
فهد دخل اوضه ملاكمه وفضل يلعب بغ"ضب وفجأه قعد على الأرض وبقي يعيط زي الطفل
فهد. محدش فاهم حاجه انا بكر"هك صنفكم بس انتي مش زيهم وجودك في حياتي غلط يا روح ياترى انتي زيهم
جويريه بتفتح عنيها بالراحه
لقيت نفسها موجود في مكان مهجور ومربوطه بأيدينا الاتنين ورجليها
بتقوم من على الأرض وشها عليه تراب ومبهدله
العمري. هاي جوري
جويريه بدموع. انت عايز مني ايه حرام عليك انا بكر"هك
العمري. شوفي كلهم كانوا مشغولين في الفرح ونسيوكي وانا قالت اجيبك ايه رايك نلعب لعبه مع بعض انا هساوم صقر عليكي يجيب الورق ياخدك ام لو باعك فأنا هقت"لك والمره اقت"ل اختك بس قبل ما اقت"لها الرجاله بتوعي يستمتعوا بيها شويه فاكره اللي عملوه فيكي
جويريه صر"خت بأعلى صوتها وبقيت تعيط بانهيار. حررراااممم عللليييكككك ليه بتعملوا فيا كدا
جويريه لنفسها. اكيد صقر مش هيجي دلوقتي انا فعلا بتمنى المو"ت
عند صقر
حس بنغزه في قلبه الفرح خلص وعدا طبيعي بس مش فاكر اللي حصل من جويريه ولاحاجه عن الحمل طلع اوضته وبقي يدور عليها مش لقيها بيحاول يفتكر مش قادر
قعد علي الكنبه وهو مش فاهم اللي بيحصل
عند صافيه
زين بحب. الف مبروك يا صافيه
صافيه بحزن. الله يبارك فيكي
زين قرب منها وبحب با"س راسها
زين. بحبك على فكره بحبك اوي
صافيه بدون وعي. وانا بحبه وهو بيحبها
زين بحده. بتقولي ايه
صافيه بدموع. مش بقول انا تعبانه ممكن تسبني ارتاح
زين بغ"ضب . هو مين
صافيه. انا تعبانه
زين. ماشي يا صافيه بس لينا قعده وكل كلمه هتقولي ها هتتحسبي عليها
الحكايه لسه في اولها
والكل في متاهه اسمها القدر