رواية احببت منقذي كاملة وحصرية بقلم يارا ابراهيم
رواية احببت منقذي كاملة وحصرية بقلم يارا ابراهيم
البارت الاول.......
علـي البحـر كـانت قـاعده بنـت منقـبة بتشاهد غروب الشمـس كالعادة وهيا بتـبص لسمـاء كـانت بتـفكر في الحـادثة اللـي غيـرت حياتها 180درجه من تلت شهور عمـلت حادثة والغريب انها نسـيت أخر سنة من حيـاتها كأنها مش عاشتها قبـل كدا قاطع تفكرها صـوت بيقول........
الصوت:/مـدام جوري يلا علشـان نـروح.
مهاب بإستغراب:/لأ.
جوري:/طيب شايفـني ماشـيه بطني قدامي مترين.
مهاب:/لأ بردو.
جوري:/امـال ايه مـدام اللـي ماسـك فيها دي.
مهاب ببرود:/العـتب علـي الذاكـرة.
جوري:/مش عايـزه اروح دلوقتـي.
مهاب:/الباشا رن وقـال نـرجع.
جوري بضـيق في نفسها:/يارب هلاقيـها من بابا ولا من الزفـت اللي واقفي ولا الحيطـان اللي واقفه ساده الهواء عليـا.
جوري:/حاضـر يلا.
استووووب **
جوري المحمدي *
بنت منقبة عندها 23سنة في أخر سنه في كليه الهندسة جوري بنت جميله جدا بشرتها حنطيه مياله للبياض عندها غمازه في خدها الشمال وعيونها بني غامق.
مهاب بـص للحـراس اللـي واقفين ورا جوري وعاملين دايـره حوليها وقال..........
مهاب:/لفوا علشـان الهـانم تعـدل نقـابها.
جوري في سـرها:/بيتحكم فيا كـأنه جوزي يارب الصبر علشـان مش اتـهبل.
مهاب:/آنسـة جـوري كفـاية برطـمة ويـلا.
جـوري بصتلـه بضـيق وركـبت العربية............
وقفـت عـربية جـوري قـدام قصر كبير باللون الابيض وشكـله يجنـن نـزلت جـوري مـن العـربيه ودخلت القصـر ونزل الحراس وراها فضلت تمشي شويه لحد ما وصـلت قدام البـاب الداخلي للقصر وبعدين لفت وقـالت.......
جوري:/حضـراتكم هتخشـوا معايا.
رد واحد من العشر حراس من غير ما يرفع راسه وقال..........
الحارس:/لأ... يـا هـانم احنا بنفذ التعليـمات.
ردت جوري بهدوء لانه مـعاه حـق هو مـش في ايده حاجه........
جـوري:/تـمام أسـفه إني اتكلمت معاكم بالطريقة دي بس خلاص انا دخلت القصر مش لازم تفضـلوا ورايا.
الحارس:/حـاضر يـا هانـم.
مهـاب:/هو انـا مش قـايل محـدش يتكـلم معـها.
الحارس:/اسفـين بـس هـيا اللـي كلمتنا ومكنش ينفع مش نرد.
مهاب:/بتتكلـمي معاهـم ليـه.
جوري:/افنـدم..!
مهاب:/ايـه مـش سـامعه.
جـوري سبتـه ومشيـت وهـيا مـش طيـقاه........
*مهاب الدمنهوري *
شاب عنده 27سنه وسيم عنده عضلات عيونه زرقه في صفاء البحر.
"باقي صفاته هتعرفوها من خلال الروايه "
جـوري كـانت هتـدخل القصـر لقـت عاملـه جريـت عليها وهـي بيقلـعوها الكوتشـي فـقالت جوري وهي بتبعد.......
جـوري:/فـي ايـه يـا إيمـان .
إيمـان:/هقـلعك الكوتـشي يـا هانـم.
جوري:/لا يا إيمان انا مش اتشليت انا هقلع الكوتشي بتاعـي.
إيـمان:/بـس يـا هـانم.
جـوري:/خـلاص بقـي روحـي انتِ.
مشيت جوري لقت مامتها بتضحك فقالت جوري.........
جـوري:/السـلام عليـكم ورحـمة اللـه وبـركاته.
الام:/وعـليكم السـلام ورحمة الله وبركاته يا حبيبتي.
جوري:/مـالك يا سوسـو بتضحكـي عـلي ايـه.
سعاد:/عليكـي.
جوري:/معـاكي حـق حـالي يضـحك.
سـعاد:/مـالك يـا حبـيبتي مـش طايقـه حـد ليـه.
جـوري:/هسـألك سـؤال وجاوبي بصـراحه.
سعاد:/قولـي يـا اخـرت صـبري.
جوري:/هو احـنا بنـشتغل فـي المـافيا.
سعاد انهـارت من الضحك وقال وهيا بتكح من كتر الضحـك.........
سعاد:/لأ بـس ليـه بتقـولي كـده.
جوري:/اصـل اللــي بابا بيعـمله مـش طبيعـي.
سعاد:/لـيه عمـل ايـه.
جوري:/قـولي ماعملـش ايـه يـا مـامـا ده مخـلي عشر حراس ماشين دايما ورايا انا بقيت بخاف ابص جـنبي او ورايا.
سعاد:/ههههه معـلش بيخاـف عليـكي.
جـوري:/يا أمي عشره اوف اوي وبعدين هقولك وانا جايه وقفت اكلمهم انا كنت برفع راسي علشان اشـوف كتـافهم بـس.
سعـاد:/ههههه همـوت مـش قـادره.
جوري:/لا وكله كوم ومهاب ده كوم تاني انا اوقات بحـسه جوزي مـش حـارسي الشخـصي.
سعاد:/ههههه ده طـيب.
جوري:/هو انا بقولك شرير وبعدين عرفتي منين انه طيب شوفته ده طول الوقت لابس الكاب الكمامه ونظـاره الشمـس.
سعاد:/هـو طيـب انـا متـأكدة.
جوري بتنهيده:/علي العموم كلمي بابا في الموضوع لانه مش بيسمع كلامي حتي عيالك الاتنين موافقين.
سعاد:/قومـي انـت غيـري يـلا علشـان قربوا يوصلوا علشـان نتـعشي كـلنا.
جـوري:/ماشـي يـا سـوسـو.
جـوري طلعـت اول ما فتحت الباب قالت بخضه........
جـوري:/لا اله الا الله.. بتـعملي ايـه يـا ميـرفت.
ميـرفت:/بنـضف يـا هـانم.
جـوري:/يعـني علشـان تنضفـي يـا ميـرفت تجـبيلي خـلطه.