رواية انا والشيطان الفصل التاسع 9
أنا والشيطان
عملت نفسي اني بدأت ادوخ وغمضت عنيا وكأن اغمي عليا .
شوية وحسيت بايده علي وشي بيحاول يشوفني صاحية ولا اغمي عليا وبعدين حسيت بايديه نازله علي رقبتي وبعدين علي صدري ..
قالي انا كنت بحاول افوقك .
قولتله انت كداب يا راجل يا قليل الادب كنت عاوز تستفرد بيا !!!!!!.وجريت علي الباب علشان اخرج لكني لقيت الباب مقفول ومش عاوز يتفتح .
جه من ورايا ومسكني وبقه بيحاول انه يقلعني هدومي بالعافية وانا بحاول اقاومه بكل قوتي .
ولكن قوته غلبتني وحسيت اني خلاص هبقي فريسه في ايديه .
عملت نفسي اني استسلمت له .وبعدين روحت ضرباه تاني بكل قوتي في بطنه علشان يسيبني .
جريت منه ناحية الشباك علشان اخرج منه لانه في الدور الارضي لكن الشباك كمان كان مقفول ومش عاوز يتفتح .كسرت ازاز الشباك بايدي والازاز جرح ايدي ونزل دم كتير من ايدي .
حاول يمسكني تاني ويمنعني اني اخرج من الشباك ضربته في وشه واثناء ما بضربه في وشه ضوافري جرحوا وشه لدرجة انهم عملوا جرحين جامدين جدا في خده وشوفت الدم نازل من وشه .
قدرت والحمد لله اني اخرج من الشباك .خرجت من البيت ووقفت توكتوك وروحت عند خالتي .
اول ما طلعت عند خالتي ماما شافتني كده .... صرخت ايه ده !!! مالك ايه اللي حصل يا بنتي ؟؟
عيطت جامد و قولتلها شوفتي الحيوان اللي اسمه مندور ده كان عاوز يغتصبني
امي ضربت علي صدرها وقالت وبعدين عملتي ايه يا هالة ؟
قولتلها هو انتي مش عارفة بنتك ولا ايه . علمته الادب ضربته وهربت منه .
ماما قالت الحمد لله .وبصيت لخالتي وقالت بقه معقول الراجل ده يطلع منه كل ده ؟!!!!
خالتي قالت انا مستغربة مش عارفة ازاي يعمل كده !!! ده كل الناس بتقول عليه راجل كويس وسمعته زي الفل .
ماما قالت احنا لازم نروح نعمله محضر ونحبسه علشان يبطل يعمل كده في بنات الناس .
ردت خالتي بلاش شوشرة علشان سمعة بنتنا .سبيه لربنا ينتقم منه .
ماما قالتلها مالها سمعة بنتنا دي زي الفل .خالتي قالتلها انا هبعتله فارس يعلمه الادب .
انا قولتلها ملوش لزوم انا علمته الادب خلاص .
ماما قالت لخالتي هو فين فارس من ساعة ما جيت وانا مش شايفاه ؟!!
خالتلي اتلخبطت في الكلام وقالتلها معرفش هو اتصل بيا وقالي انا هتأخر علشان ورايا مشوار .
خرجنا من عند خالتي ونزلنا روحنا عيادة وعملت خياطة للجرح اللي في ايدي وبعدين روحنا البيت .
دخلنا البيت وانا بقول لماما شوفتي احساسي مش خدعني ابدا انا كنت حاسه من اول ما شوفته ان الراجل ده نصاب وانتي وخالتي كنتوا بتقولولي ده راجل كويس ومبروك .
لما قعدت وفكرت في كل اللي حصل قولت لنفسي بعد ما طلع عم مندور ده قليل الادب وسافل يبقي اكيد كلامه كله كدب وخصوصا عن دكتور معتز .
بصراحه انا كنت ومازلت معجبة بشخصية دكتور معتز اوي .مش هقدر اقول اني بحبه لان هو صعب يبادلني نفس الحب لان مستواه الاجتماعي اعلي مني بكتير لكن ده مش هيمنع اعجابي الشديد به .
دخلت غيرت هدومي وخرجت علشان اروح شغلي .ماما قالتلي بلاش تروحي الشغل النهارده علشان الجرح اللي في ايدك وكمان اكيد اعصابك تعبانه من اللي حصل .
قولتلها بالعكس ده انا لازم اروح شغلي واعيش حياتي طبيعي جدا والموقف ده مش هو اللي هقف عنده .ده انسان سافل وانا علمته الادب وخلاص .
وفعلا نزلت وروحت المستشفي عادي واول لما زمايلي شافوا ايدي عليها رباط مكان الجرح بقوا سألوني واطمنوا عليا .واول ما دكتور معتز شافني ظهر عليه الخوف وسألني عن ايدي .رديت عليه انها حاجه بسيطة جرح بسيط حصلي وانا في المطبخ في البيت .
كنت سعيده لاهتمام دكتور معتز رغم اني عارفه ان بيني وبينه مسافة زي ما بين السما والارض .
واثناء ما كنت في المستشفي سمعت نغمة الموبايل واول ما مسكته شوفت اخر رقم كنت اتوقع اشوفه يتصل بيا .
شوفت رقم حسن طليقي بيتصل بيا !!! استغربت جدا مش عارفه سبب اتصاله الغريب ده .اول مره يتصل بيا من ساعة ما اتطلقت منه .
اترددت اني ارد عليه لحد ما خلصت الرنة .
بعدها بثواني اتصل تاني !!!! رديت عليه .....
سألت حسن عن سبب اتصاله قالي انه عرف اني اتخطبت وهتجوز ابن خالتي وان هو عارف اني مش بحب فارس وانه هو عاوز يرجعلي .
قولتله اني مسنحيل ارجعله بعد ما اتهمني في شرفي .
حسن طلب مني اني اسامحه وانه وصله الشك ده بسبب جوابات واتصالات كانت بتوصله بتحذره اني بخونه وان انا لما طلبت منه الطلاق ده خلاه يشك فيا .