رواية الاسد الامبراطور الفصل الخامس 5 بقلم زهرة اللوتس
روايه الأسد الإمبراطور
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
البارت 5
الشباب وقفوا بصدمه بعد ماسمعه عقاب تنزو ومش قدروا يتكلموا عشان عارفين انهم غلطانين لما مشيو وراء كريم
بصو بغضب ووعيد لكريم وكانو نفسهم يقتلوه
اما البنات فاكانوا فرحنين فيهم انهم خدوا حقهم وتنزو اجا اخد ليهم حقهم بزياده
الشباب بعد ساعات طويله خلصو لانهم نظفوا البيت كلو وكانوا تعبانين جدا لانهم ماكلوش حاجه من الصبح وتعبوا كتير
البنات قلبهم طيب عاملوا ليهم اكل
(البنات دول غلابه قوي)
كلوا كلهم وبعدين راحو ينامو
مالك. مش عارف ينام لانو مش متعود ينام بره البيت وكدا فقام خرج بره لاق منة قاعده لوحده بس اتعصب لما لاقها قاعده بلبس النوم وعباره عن بجامه بشورت بينك وتوب اسمر مرسوم عليه ميكي موس وعامله شعرها كعكعتين وكانت شبه الاطفال
مالك. بغضب. انتي قاعده كدا لي
منة بخضه. مش تقول احم خضتني وبعدين قاعده عادي مش جايلي نوم
وانت اي ال مصحيك
مالك. اولا مينفعش تقعدي كدا تاني
ثانيا. مش جايلي نوم. ثالثا. انا اسف اني زعقت فيكي بس اتعصبت لما شوفتك كدا وبعدين انت مش لوحدك هنا افرضي حد من الشباب خرج يشوفك كدا
منة. اولا انا مش جالي نوم وبعدين مخرجتش كدا غير لما اتاكدت إن الكل نايم. ثانيا. مش قابله اعتزارك بعد اذنك
كانت راحه تمشي بس مالك مسك ايديها
مالك. مش انتي كنتي مش عاوزه تنامي راحه فين
منة. سيب ايدي لتوحشك
مالك. مين ال توحشني
منة. ايدك لاني هقطها ليك
مالك. اه انا اسف ممكن تقعدي معايا
منة. مش خايف حد يجي يشوفني كدا
مالك. لا انا مبخفش غير من ال خالقني بس
ها قولتي ايه
منة بعد تفكير. اممممم موافقه
مالك. ماكنش عارف يفتح معاها كلام
هو انتي لي دايما بتتخنقي انتي وكريم
منة. كريم مين اها اقصدك المغرور
مالك بضحك. اه نسيت انه لقبه المغرور
منة بضحك. اه مغرور اصله مستفز بصراحه
مالك سرح شويه ف ضحكتها. ضحكتك حلوه عل فكره
منة. بكسوف. حاولت تدريه. مانا عارفه بكدا
ممكن اسالك سؤال
مالك. اكيد
منة. هو انت لي دايما متعصب مانت بتضحك زينا اهو
مالك. مش بضحك مع اي حد مع المميزين بس
منة. ع كدا انا مميزه
مالك. دانو ساكت
منة. بعد اذنك انا لازم اروح انام عشان بكرا
مالك. لسا مش قابله اعتزاري
منة. لا برضو
مالك. طيب اعمل ايه عشان تقبليه
منة. اعرف انت بقا باي وطلعت تجري
مالك. ببتسمه. باي
الساعه 5الصبح
تنزو. شغل جهاز الانذار عشان كلهم يصحو
كانو كلهم ف الساحه عشان بدايت التدريب
تنزو. صباح الخير يلا اجهزوا عشان نبدا التدريب
كريم. كان نايم ع نفسه
زين. لسا الساعه5احنا مش بنصحا دلوقت
نور وعمر. اه لسا بدري
مالك. هنجهز نفسنا من دلوقت
تنزو. اه وبعدين فين الباقين
البنات. كانو في اوضهم نايمين لسا
تنزو بعد عنا طويل ف تصحيت البنات الحمدلله الكل قامو
تنزو. دي هدوم التدريب دول للشباب ودول للبنات
كل واحد منهم اخد من الهدوم
دخلوا اوضهم عشان يغيروا هدومهم ولما خرجوا انصدموا.......
في مكان تاني خارج الكوكب
الملك. ازاي قدروا يعرفوا حل اللعنه
الامير. سيدي جنودي ال بيرقبوا المقر شافوا مجموعه شباب وبنات داخلين هناك وباين عليهم انهم ال هيحلوا اللعنه دي
الملك (ديكر). مش لازم اللعنه دي تتفك
الامير (جان). سيدي مش هيقدروا يحلوها صدقني دول باين عليهم انهم مش قدها
نرجع للانصدموا
الشباب انصدموا من هدوم البنات
وكانت عبارة عن شورت لحد الركبه وعليه جاكت بنص كم
مالك ونور وزين وحتي كربم بغيره عاميه. ادي القرف دا ادخلوا غيرو بسرعه
ماريا. بس ي مالك.
مالك. بلا مالك بلا زفت
ادخلوا غيرو بسرعه
منة. بس دا لبس التدريب ودا ال تنزو ادا لينا
مالك بغضب جهيمي وصوت عالي. مش انا قولت كلمه ادخلوا
منة. بخوف من صوته العالي. عيطت وتطلعت تجري ع اوضتها
نور. خلال لحظه يكون القرف ده متغير
زين. بصوت عالي. تنزو هخليهم يغيرو
تنزو. دا لبس التدريب
كريم. بغضب. بلا تدريب بلازفت
دا كلو تحت انظار تيمور
نروح عند البنات
منة. قفلت ع نفسها الاوضه. ونهارت لانه زعقواتعصب ادام الكل
منة. مش مسامحك ي .... بعد مابدات احبك
عند كيارا. بقا كدا يا.... مش هسمحك ابدا وهاخد حقي
حور. بقا الحيوان دا يشتمني ويزعق فيا ادام الكل ماشي ي ويلك مني
ماريا. اما ماربيتك مابقاش انا ماريا
حااضر
عند الشباب كان في دخان طالع من ودانهم بسبب الغيره والعصبيه وكل واحد فيهم نفسو يروح يجيب حبيبته من شعرها ودا كلو تحت نظارات خبيثه
ياترا نوين ع اي البنات
ومين من الشباب ال ناويلوا كل بنت فيهم
ومين حبيبات الشباب
ولي تيمور بيبص عليهم كدا
ومين ديكر وجان دول
ولي جو لسا مظهرش
دا كلو هنعرفوا بعدين
اشوفكم بخير