رواية أنا الشريرة الفصل الثالث 3 بقلم نوران احمد
انا الشريره 3
بقلمي نوران احمد
جميله : كان بيحبك اوي وفخور بيك وراضي عنك بس كان نفسه يشوفك وحشته اوي ودائما كان بيتكلم عليك
جميله بابتسامه شر : دي قصه طويله اوي بس متقلقش انا قومت بالواجب وزياده
سمعو صوت صراخ عالي ركضت جميله بقلق وخلفها سيف
جميله : مالك يا هدي انتي كويسه يا بنتي حصلك حاجه فيكي اي انطقي
هدي بدموع : انا انا خلصت عليه يا جميله كنت بحسبه شخص وحش وعايز يسرقك ف ضربته معرفش أنه هيقع كدا مش راضي يقوم
سيف : الله يخربيتك انتي وصاحبتك المهبوشه دي في يوم واحد مازن قوم يا حبيبي عملو فيك اي الواد كان فله شمعه منوره يا ظلمه
هدي : طب طب بص انا انا هديكم البيت بتاعي لحد ما يبقا كويس وتمشو وانا هبات عند جميله ماشي
جميله : نعم يا روح ماما بتقولي اي خليكي في حالك شويه وبعدي عني اما بالنسبه ليهم ف هما ضيوفي انا ريحي نفسك وابعدي احسنلك انت شيله وتعالا ورايا علي البيت أما نشوف اي حكايتكم وانتي بطلي حشريه وادخلي شقتك مش ناقصه
سيف وهو بيشيل مازن : اي حوار انت شيل ده علي فكره ليا اسم وانا مهندس قد الدنيا مينفعش ابدا تتكلمي معايا بالاسلوب ده انتي فاهمه عديتها ليكي بس عشان محرجكيش قدام صاحبتك
تجاهلته جميله ودخل اوضتها
سيف : البت دي مستحيل تكون طبيعيه دي استاذه في قله الذوق اي ده صبرني يا ربي
وبعد شويه سمعت صوت الباب
هدي : انا انا جيت بس اطمن علي استاذ مازن وجبت ليه اكل اقصد عملت اكل يعني يارب يعجبه ويسامحني علي اللي عملته فيه
فاق مازن على طول وهو بيقول : طبعا طبعا اتفضلي يا انسه حد يزعل من القمر بردو هو اه كسرتي سنه ليا ومفيش بت هتبص في وشي دلوقتي بس فداك يا قمر انت يا غزال
جميله : اي رايك تحترم نفسك وانتي يا محترمه يا اللي موقفك مع الرجاله وعماله تضحكي عايزه عريس ولا اي ما تقولي عايزه توقعي اي حد كدا معدي
بدأت دموع هدي تنزل وهي بتقول : انا انا مش كان قصدي ابدا الكلام ده انا انا كنت بحسبك صاحبتي متوقعتي تقولي الكلام اللي بيوجع ده وخرجت وهي بتعيط
مازن : هو انتي اي يا شيخه مدب ده انتي اي البرود اللي فيكي ده ليه تكسري بخاطرها كدا هي عملت اي يعني وبعدين انا موافق انتي مالك
سيف : معلش اصل هي متعاملتش مع بشر قبل كدا ومبتعرفش ازاي تتكلم ولا تتعامل
جميله : خلصتو كلام ملوش لازمه يلا بقا انت وهو شوفو هتعملو اكل اي عشان جعانه مش كفايه مقعداكم في بيتي
سيف بغضب : بيت مين يا ام بيت انتي ده بيت ابويا وبيتي من بعده انتي هتصيعي فيها ولا اي
جميله : انجز وقتك الوقت اتاخر والليل جه وانا جعانه مش عايزه رغي كتير اعمل وانت ساكت رجاله اخر زمن هزق
مازن : بقولك يا صاحبي شكلك كدا والله اعلم بتتهزق وبقا شكلك وحش قدامي ده لو مراتك مش هتعمل فيك كدا هي قريبتك المزه دي بصحيح
سيف بغضب : اخرس واتلم بدل ما اديك بالقلم علي وشك اما نشوف المصيبه دي اي حكايتها بنت غريبه جدا والمصيبه انها لفتت انتباهي وعايز اقرب منها واعرف اكتر عنها وعن حياتها
مازن : هي مزه بصراحه بس زوقك في البنات طلع وحش اوي شخصيتها بشعه يا جدع
أما عند هدي كانت بتبص لصور أهلها وهي بتعيط
هدي : سبتوني لمين بس انا خايفه اوي من غيركم خايفه من عمي طلع وحش اوي يا بابا ولما قولت هعيش حياتي ويبقا عندي صحاب زعقتلي وكسفتني اوي يا بابا انا خايفه اوي من غيركم اعمل اي
عماد : متعمليش حاجه يروح بابا انا جيت اخدك وهرجعك علي بيت عمك وهاخد اللي انا عايزه منك لو مش هناك يبقا هنا يا روحي
هدي بخوف ودموع : انت انت ازاي جيت هنا ا ازاي دخلت البيت اطلع بره حالا بدل ما الم عليك أهل القريه
عماد : هو حد يعرف انك عايشه في الدنيا اصلا محدش يعرفك يا حلوه غيري عشان كدا هستمتع اوي وصرخي زي ما انتي عايزه اما نشوف مين هيجيلك
قرب منها وبدأت تصرخ بصوت عالي وضربت حجر كبير علي شباك جميله كانت جميله في اوضتها لما حست بحاجه غريبه طلعت لقت سيف خارج من المطبخ
سيف : هو في اي اي الصريخ ده فين مازن الصوت جاي من عند صاحبتك هنا
جريت جميله بسرعه لعندها وفتحت الباب لقتها قاعده ضامه نفسها بخوف وجسمها بيترعش وبتعيط بس جريت عليها حضنتها تطمنها أما سيف ف كان بيحاول يبعد مازن عن عماد اللي وشه كلها كان بايظ وفقد الوعي سحبت جميله هدي لبيتها وجابت ليها حاجه تشربها وغطتها فضلت هدي حاضنه جميله بخوف دخل سيف ومازن
سيف : جري اي يا مازن في اي اهدي شويه مش كدة كنت هتودي نفسك في داهيه
مازن بعصبية : ما انت ما شوفتش الحيوان ده كان بيعمل اي وانتي يا اختي ازاي تسكتي علي اللي حصل دا ومين ده اصلا ما تنطقي
جميله ببرود : تعرف تخرس ولا تحب اكسرلك باقي صف سنانه اعمي ومش شايف حالتها مثلا اهدي بدل ما اظبطك
بدأت هدي تهدي وفجاه سمعو صوت رجاله عالي بره خرجو كلهم لقو رجاله أهل القريه
مصيلحي : الساحره دي لازم تنطرد النهار ده من ساعه ما جيتي والمصائب بتهل علينا زي الرز وآخره المتامه انتي اللي خلصتي علي الحج عطيه من بعد ما عزمتيه عندك تاني يوم راح للي خلقه لازم نخلص عليكي انتي السبب
قرب مصيلحي بعده سيف عنها بغضب وهو بيقول : انت اهبل يا راجل انت طبعا انتم مؤمنين أن ده قضاء وقدر المشاكل اللي بتحصل وبعدين بنت ضعيفه زيها ازاي تخلص علي راجل كبير بزمتك
مصيلحي ورجاله البلد : اسكت انت انت متعرفش حاجه اكيد الساحره دي لحست دماغك هي اللي بتعمل المصائب هنا ومش بعيد تكون هي اللي خلصت علي عم صالح من ساعه ما دخلت البيت والراجل الطيب ده اختفي اكيد عملت حاجه
افتكرت جميله الحج صالح من تصرف سيف ونزلت دموعها بص ليها سيف بصدمه وحس ان ممكن الراجل ده يكون كلامه صح معقول تكون عملت حاجه في أبوه وفجاه دخل احمد
احمد : يا اهل البلد انتم ظالمين البت البوليس بيقول أن تشريح الجثه بيقول أن عطيه راح للي خلقه بسبب أنه شرب جرعه زياده من المخدرات متظلموش البنيه
نبويه : طبعا ما انت لوزم تقول كدا مش عشيقتك وبتحبها هتقول عنها اي غير كل خير
احمد : اخرسي يا وليه ده كانت هتحصل مصيبه هنا لولا تدخلي مش عشان حاجه دي روح بردو
مازن : اظن بعد اللي قاله الاستاذ شكلكم بقا زفت ولو البنت دي بلغت عنكم البوليس وقالت إن انتم اتهجمتو عليها وبتشهرو بيها هتتسجنو مش عايز اشوف جنس مخلوق هنا انتم فاهمين غورو
مشي الرجاله كلهم ودخلو البيت كانت جميله بتحاول تمسح دموعها بسرعه وهدي بتحضنها
أما سيف ف كان شاكك فيها ومش مطمن لحد ما وهو ماشي سحب ستاره بالصدفه وشاف عليها صور أشخاص وعلامات اكس وخطط وحاجات غريبه دخل المطبخ بسرعه وسحب سلاح وحطه علي رقبه جميله وهو بيقول
سيف : انطقي دلوقتي أنتي عملتي اي في ابويا والا هخلص عليكي حالا انطقي و
بقلمي نوران احمد