اخر الروايات

رواية الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي الفصل الثامن عشر 18 بقلم مني عبدالعزيز

رواية الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي الفصل الثامن عشر 18 بقلم مني عبدالعزيز



                                  
💥البارت الثامن  عشر 💥 
💥الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي المنقبه 💥
💥بقلمي مني عبدالعزيز 💥  
******************عند احمد البيطار 
صباحا في منزل البيطار
استيقظ احمد وصلي فرضه  خرج احمد يجد ولديه واخته .
في غرفه الجلوس .
احمد صباح الخير عليكم.
الجميع صباح الخير.
احمد :عادل سافر 
الام ايوة  نزل من ساعه نسي ورق مهم في المصنع هيعدي ياخده ويطلع علي المطار.
احمد يوصل بالسلامه أن شاء الله.
الام :امين يارب العالمين.
مروان :هتروح المصنع ولا الورشه .
احمد: هروح المصنع النهاردة اجازه الورشه.
ياسمينا :ميدو ممكن تاخدني معاك مرة الورشه.
احمد تمام أن شاء الله بكرة هاخدك معايا.
احمد :يلا سلام أنا همشي عندي اجتماع مهم في المصنع
الاب : خدني معاك عاوز اتابع التطورات بالمباني الجديد .
احمد :يلا بينا 
الام متتاخروش علي معاد الغداء عندنا ضيوف معزومين النهارده .
احمد :أن شاء الله مش هنتاخر بس مين الضيوف دول .
الاول : عمتك هناء وبنتها يارا .
احمد: اه عمتي وبنتها وياتري العزومه دي جت فجاءة ولا حضرتك ال عزمتيها.
الام :فيك ايه عمتك وجايه  تزور بيت اخوها ايه نقلها لا عشان الاستاذ احمد.
احمد :لا تجي برحتها بس يكون في بال حضرتك أنا مش هجوز الا ال قلبي اختارها ياريت حضرتك متتعشميش في حاجه تانيه.
الاب: بينا يا احمد مامتك ال في دماغها هتنفذه متتعبيش نفسك .
احمد: نفسي اعرف بس انتم هتقتنعوا امته اني اتفطمت أنا مش صغير هتختارولي كل حاجه انا تعبت بجد خبرايه ياامي ليه مش مقتنعه اني لازم اختار شريكه حياتي.
الام : انت حر في اختيارك علي العموم يارا متنفعكش دي لعادل .
احمد: عادل هو عادل ينفع معاه ال حضرتك بتقوليه.
الام عادل عملي مش بتاع حب  هيفكر كويس ويدرس الموضوع ولو لقاه مشروع ناجح هيوافق.
احمد :مستعجلب من كلام الأم أنا همشي اتاخرت علي الاجتماع
**************** عند فؤاد
دخل أمير وزمورد والجد وجدوا فؤاد نائم على فراشه قدمه علي الارض وباقي جسده علي السرير  وحرارته مرتفعه جدا .. ولايشعر باي ڜئ.
زمورد ببكاء فؤاد  مالك يا حبيبي فيك ايه .
الجد :فؤاد فوق يابني عامل في نفسك ليه كده.
أمير:وهو يضرب بيده علي خد فؤاد هاتي البرفيوم يا زمورد بسرعه .
زمورد :اتفضل البرفيوم يابابا.
وضع أمير برفان علي يده وقربها من فؤاد .
فؤاد فاق قليلا وهو يهزي بكلمات غير مفهومة لايوجد غير الجد هو الذي فهمها.
أمير زمورد :اتصلي بالاسعاف تنقل في المستشفي .
زمورد لا يابابا أنا اتصلت بزميل  ليا في المشفي وهو في الطريق .
أنا هعمله كمدات  ميه بارده .
هو الافضل ندخله الحمام ونزل عليه الميه افضل .
الجد :اسنده ياامير معايا ندخله  الحمام .
أمير : متحامل علي يده سند فؤاد مع والده وادخلها الحمام .
الجد:زمورد تعالي ساعديني  نغير لفؤاد هدومه .
زمورد :تنظر إلي امها خجله .
الام اذهبي أنه زوجك لا تخجلي.
دخلت زمورد وخرج أمير ساند الجد فؤاد وقامت زمورد بخلع قميص فؤاد وبنطاله وتركت عليه ملابسه الداخليه.
خرج الجد بعد إحساسه بالاجهاد وترك فؤاد وزمورد .
زمورد فؤاد وفتحت الماء فاغرقتهم سويا ارتعش جسد فؤاد وبدء يفيق بشويش فتح عينيه ونظر إلى زمورد  واغمض مرة أخري يشعر أنه  يحلم .
زمورد :فؤاد انت حاسس بايه فتح فؤاد عينيه مرة أخري ونظر الي وجهها وملابسها المبلله التي حددت مفاتنها حرك يده علي وجهها نزولا الي رقبتها ارتعشت زمورد من حركته .. كأنها ارسلت رساله خاصه لجسده ليقف منتصبا زمورد أنا مش قادر اتحمل ونزل علي شفتها ملتهمها في قبله طويله ترك شفتها والتهم رقبتها يقبلها بنهم ويده تتحسس مفاتنها بجراءة ضعف فؤاد جدا وأصبح جسده يطالب بالمزيد .
زمزم أرتجف جسدها برعب ابعدت فؤاد عنها بشده كاد أن ينزلق علي ارضيه الحمام لولا يد زمورد نجحت في إمساكه .
زمورد اسفه يافؤاد بس انت .
فؤاد :أنا ال اسف معرفش ايه بيحصلي وانا معاكي بفقد السيطرة على نفسي اناهخرج اغير وهطلب من روكه هدوم ليكي غيري والبيسي البرنس عشان متبرديش .
خرج فؤاد وهو يضع علي جسده فوطه .
وجد الجد وعمه ورقيه ... روكه لو سمحتي ممكن تجيبي هدوم نشفه لزمورد الميه غرقتها معايا وممكن تاخد برد.

+


رقيه حاضر هنزل سريعا احضر الملابس .
خرجت رقيه وبعد قليل أحضرت لها ملابس ونقاب .
دخلت رقيه غرفت فؤاد وجدته انتهي من ارتداء ملابسه.
فؤاد :نظر إلي رقيه وجدها تبتسم  مدت يدها  بالملابس لفؤاد .
فؤاد مبتسما  روكه ادخلي انتي زمورد خجله مني .
روقيه ضاحكه هههههههههههه علي اساس انت لا تتمني أن تدخل انت.
فؤاد وهو يضحك فهماني انتي ياروكه .. بس ادخلي انتي ال زمورد  محرجه  وانا مش مسئول علي ال ممكن يحصل.
روقيه : هههههههههههه مجنون انت جدا.
ادخلت رقيه الملابس ال زمورد وخرجت  وجدت فؤاد نائم على الفراش .
زمورد وهي تنظر إلي الأرض فؤاد زموردة قلبي متكسفيش انتي مراتي وال عملته ده لا عيب ولا حرام حتي لو عملت اكتر من كده متخجليش مني  .
زمورد: وقلب وجهها احمر قاني ...بس فؤاد بلاش كلامك ده 
انت علطول جريئ كده.
فؤاد ضاحكا هههههههههههه وانتي لسه شفتي  جرائه نعمل الفرح بس واوريكي قلة الأدب علي أصولها .
زمورد  تهرب من الغرفه تخرج من الغرفه وجدت جدها يجلس يضحك فهمت أنه سمع فؤاد  .
زمورد خجله جدا جدوا أنا هنزل اعمل اكل لفؤاد.
الجد وهو يضحك  انزلي ياحببتي  أنا هقعد مع الواد قليل الادب ده .
دخل الجد : علي فؤاد اه ياقليل الادب  عملت ايه في البنت وشها احمر وشفيفها ورمه .
جدوا انت لعيب قديم وانا جناتي كلها انت فأنا طالع لجدول.
الجد :  وال يخليها تقضي معاك الليل كله تعمل  ايه .
فؤاد :أنا ابوسه 
الجد :لا خالي البوس لزمورد .
فؤاد بوس ايه بس دا انا هسلمك حفيد بعد  تسع شهور من النهارده بس انت بيتها معايا وملكش دعوة انت.
***********★*عند احمد في المصنع..
ذهب احمد الي المكتب مع والده 
احمد:اهلا ياعريس مبروك كلها  كام يوم وهتدخل القفص الذهبي.
رفعت :, هههههههههههه عقبالك يا برنس .
احمد:قريب إن شاء الله.هحصلك.
رفعت :بجد لقيت نصك التاني .
احمد:أن شاء الله تكون نصي الحلو .
رفعت :أن شاء الله ياصحبي ربنا يوفقك وتكون نصك الحلو.
مروان :اخبار الشغل ايه والمبني الجديد أخباره .
رفعت كل تمام وماشاء الله الشغل ماشي  بوتيرة وسرعه  البشمهندس احمد من وقت ما بدء في عرض الفكرة علي مجلس الإدارة ووقفوا والشغل ماشي اكس .
مروان :تمام كده انا اتطمنت اني سايب رجاله يعتمد عليهم .
احمد:ربنا يديمك فوق راسنا ياحج احنا من غير توجهات وارشداتك  مكنتش وصلنا للوصلنالوا ده .
مروان : شطرتكم واجتهاد كم هو ال وصلنا كلنا العالميه .
مروان :وانت ياعريس اخبار الفرح كله تمام ولا حاجه نقصه .
رفعت الحمد لله كله تمام .
أحمد :يابني مش المفروض تاخد إجازة تشوف ناقص حاجه في الشقه ولا العفش .
رفعت هههههههههههه كله تمام  ست الكل والعروسه متكفلين بكل حاجه. من توضيب الشقه العفش لبدله الفرح.
احمد:انت بقي عملت ايه في الجواز انت مشركتش بالفرح باي حاجه.
رفعت أنا داخل بمجهودي هههههههههههه هههههههههههه 
احمد ومروان هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه 
مروان ربنا يتمم لك بخير يا رب.
رفعت شاكرا  يارب .
****************** 
عند سندس :خرجت من مكتب عادل ودخلت الحمام  تبكي وتلعن نفسها علي ملابسها التي كانت ترتديها وأنها لم تتأكد من خروج هذا الشخص من المنزل بعد مده عادت سندس
وغسلت وشها من البكاء  وعادت إلى التدريب مرة أخري 
هيام :سندس مالك في ايه هو المدير كان طلبك ليه.
سندس ما فيش عاوز احمد يسيب شغل الو رشه
هيام وبعدين حتعملي ايه .
سندس كده كده  كلها كام يوم والشهر يخلص   ... سندس متزكرة كلمات عادل خطرت لها فكرة ابتسمت وقررت تنفيذها .
ياتري هي ايه الفكرة




  

التاسع عشر من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close