رواية الغرام وجنونه الفصل السادس عشر 16 بقلم نور شريف
للاسف يا مدام مش هينفع تتدخلي المستشفي كلها عساكر
قالت بحزن: بنتي تبقي الظابط غرام عبد المنعم
اللواء محمد مانع دخول اي حد هنا يا مدام مهما كان أنتي مين
اول ما شافتها قالت بصدمة : يعيني عليكي يا بنتي ؟
قرب منها محمد و حضنها بحزن ..هتقوم يا كوثر أجمدي ..
فجأة"
بيسمعوا صوت صراخها من الوجع : اهههه يا ماما لكن كان ممنوع الدخول
بيجري الدكاتره و الممرضين يدخلوا بسرعه و بتاخد حق'ن تهدي الوجع فتحت عينيها كانت ورمه وفي كدمات في وشها قالت بتعب : زين هو كويس
كان زين باصص عليها و دموعه نازله وهي مش شايفه بيخرج الدكتور بهدوء : الحالة مستقرة هي بتفوق من البنج
اول ما تتدخل أوضة عادية هتقدر تشوفها
أبتسم محمد ومشيي الدكتور وهي بتتكلم تحت البنج لكن محدش سامع كلامها
وكان كلامها .. ظافر مش بيحبك يا رنا كداب و بيضحك
عليكي بتحرك أيديها و بتقول باستغراب
_هم دول خمس صوابع ..يا زين لحد ما فتح زين الباب و دخل وقفت العساكر في وشه و زعق أبوها ليه ..أنت
مجنون سبها لحد ما تهدي
_ يا حضرة اللواء محتاج أتكلم معاها سبني
بيدخل زين بتوتر و حزن علي حالتها ..بيدخل اول ما بتشوفه بتتضحك بدون وعي : زين
بيبتسم زين بحزن : اه زين يا غرام
ظافر يا زين ظافر
كان بيسمع كلامها لحد ما راحت في النوم نام علي الكرسي مكانه لحد الصبح فاق علي صريخ غرام
وهي بتتضربه كف علي وشه شديد بيفتح عينه بخضه :
يخربيت أيدك انتي لسه فيكي صحة
بصتله غرام بتبريقه !! ما هو الق'ر بتاعك ده هو اللي عامل فيا كدا ..هي رجلي مالها حسها متخدره
هو اي اللي عمل فيكي كدا سرحت غرام و قالت بجمود :
وحش يا زين كل اللي بيغلبه ازاي يلعب ب البنات و يضحك عليها أنا أموت تحت عربية ولا وحش مقرف زي ده يلمسني .
أستغرب زين كلامها .. أنتي كنتي مع ظافر !!
بصت في عيونه بتعب و دموعها نزلت ..لو كنت معاك أهون عليا بس أنا زعلانه منك اوي
ركز في عيونها بحنان و قال بتنهيدة: كنت غبي احنا هنتجوز النهاردة أنا مبقتش مستحمل يا بنتي أنا داخل علي 30 سنه من غير جواز ..أنتي طلعتي عين أمي
قالت بضحك و كأنها نسيت تعابها : لسه هطلع عينك أنتي اكتر و أكتر
علي كدا نتجوز النهاردة أتصدمت غرام و قالت بصوت مبحوح: لولولييييييييي
بيسمع أبوها و امها صوت الزغروطه بيدخلوا بسرعه وهم شايفين الابتسامة علي وشها ..حضنها محمد بقوة
يومين في نكد أنتي اللي عامله لحياتنا معني يا غرام البيت كان هادي اوي
ضحكت غرام بقوة : تلاقيكي يا ماما عرفتي تنامي
نزلت كوثر عينيها في الأرض : أنام ونتي هنا معرفش فيكي اي ..
دخل الدكتور بأبتسامه : هننقلها أوضة عادية
أتنقلت أوضة عادية و كلهم دخلوا شافوها وقالت بفرحة ..
مبسوطه اوي أن شيفاكم وكمان ان زين مسافرش
طلع زين خاتم من معاه وقال بحب :
غرام تتجوزيني !!!!!!!
سقفت كل العساكر و أبتسم أبوها و عيونه دمعت شاف نظرة الحب في عيونهم وقالت بفرحة :_
اه يا زين موافقة بس عشان كنت مسافر و رجعت تاني علشان قلبك مفهوش غير غرام
بيلبسها الخاتم و بترفع الخاتم في وشهم وقالت بضحك ..
بقيت حرم زين بيه بطلي تعكسي جوزي يا بت أنتي وهي ..
ضحك زين وقال بتوتر و كان مكسوف من أهلها قرب منها وقال بصوت و اطي .... غرام أنا بحبك
أتكسفت غرام و قالت بصوت عالي .. قولها قدامهم يا زين
فهم اللواء محمد كلامهم وقال بهزار ..ما تقول يا زين دي غرام يعني كمبلة الجراءة
عارف يا محمد انت لولا أنك الحج كنت قولتلك حاجة بس عشان انت بابا مش راضيه اقولك حاجة
قال محمد بضحك: أنا مفهمتش بس تمام قول يا زين
بحبكككك يا غرام
إتكسفت غرام و شدت الملاية علي وشها :
اول ما شافت ظافر و رنا قامت من مكانها و فجأة بتسند علي رجليها بتقع علي زين
قالت بصدمة : رجلي هو أنا أتشل'يت
حاول زين يكتم ضحكته وقال : لا مكسورة هترجعي تمشي تاني
قالت بحزن: يعني مش هعرف أنزل القسم تاني
دخل ظافر وقال بتوتر : حمدالله علي سلامتك يا غرام
قالت غرام بخبث : اللي ستره ربه ميفضحوش عبده
بس انت يجوز ليك الفضيحة يا عين امك
بص حوليه و قال بخوف : ميصحش كدا يا غرام اي اللي بتقوليه ده
بتقرب رنا تحضنها.. اي يا شلبي دأسك قطر
رفعت عينها في عين ظافر وقالت بقرف : بكره ظافر يسبب الشغل و يقدم أستقالته يا أم هيترفع عليك قضية تعدي
ولو مسكتها أنا مش هتخرج منها
بيتصدم كل الموجودين من كلامها .. رد اللواء محمد باستغراب !! أنتي مين عشان تقولي سيب الشغل ظافر مكانته زي مكانك ..
صرخت غرام بعصبية : لا مش زي بعض أنا درست قانون و حماية البلد وعارفه مين صحبي ومين عدوي
قالت بجمود و عنيها في عيونه وهو باصص في الأرض :
ظافر كان بيتحر'ش فيا في العربية عشان كدا رميت نفسي منها
بيبص زين ل ظافر بصدمة : ظافر
يتبعععععععع