رواية روح الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم منار جمال
جت الساعه 7 وخرج زين من الجيم روح غير هدومه وجهز نفسه لمقابله ايمن الجارحي ووصل القصر واتقابله وقال
+
الجارحي: اهلا اهلا يا دكتور زين ما شاء الله مواعيدك مظبوطه زي ابوك الله يرحمه
+
زين: خير كنت طالبني ليه
+
الجارحي: طب ارتاح الاول نشرب كاسين ونتعشا سوا ونتفاهم
+
ومسك كاس ومد ايده لزين عشان ياخده وقال
+
زين: مبشربش القرف دا
+
الجارحي بضحك: ليه خايف تسكر
+
زين بقرف: لا خايف اغضب ربنا
2
الجارحي بإحراج: اممم ومالوا براحتك
+
زين: انا مش جاي اتضايف عايز ايه
+
الجارحي: ما بلاش الغشوميه دي يا زين
+
زين: دا طبعي لو مش عاجبك
+
الجارحي: اممم انا جايبك النهارده عشان اجاوب ع اسألتك
+
زين: مش فاهم تقصد ايه
1
الجارحي: يعني اي سؤال جاي ف بالك اسأله وهجاوبك
+
زين: انت مين وتعرف ابويا منين وازاي وعايز مني ايه
+
الجارحي: انا ايمن الجارحي اكبر دكتور جراحه ف العالم زي ما انت عارف وتسمع عني كتير اكيد ف شغلك
1
زين: ايوه عارف دا اول سؤال سألته واجابته كمان مش كامله سؤالي التاني المهم تعرف ابويا منين
+
الجارحي: ابوك كان صاحبي كنا بندرس مع بعض من ايام الجامعه كبرنا وكبر شغلنا ومجهودنا ف معالجه الناس معانا
+
زين: وعايز مني ايه
+
الجارحي: تشتغل معايا دماغك وافكارك الل درستها ف الملف بتاعك نفس دماغ ابوك وأعلي
+
زين: عايز تفهمني ان انت دا كل الل عايزه مني
+
الجارحي: هعوز ايه اكتر من كدا عندك حاجه تانيه
+
زين: هقولك انت عايز ايه...
تقدر تقولي اخر مقابله كانت بينك وبين ابويا قبل ما يموت كانت امتي
+
الجارحي: قبل الحادثه بساعات
+
زين: وكنتوا بتتخانقوا ليه ف المكتب
+
الجارحي بتوتر: ن نتخانق ازاي
+
زين: مانت الل متعرفوش اني كنت واقف علي باب مكتب ابويا لما كنتوا مع بعض
ومسكه من ياقه البدله وقال
+
زين بغل: ودي نفس المسكه الل كنت ماسكها لييه
+
الجارحي بتوتر وبيبعد ايد زين عنه
+
الجارحي: كانت خناقه عاديه بخصوص الشغل
+
زين: واسم البواب كان ف الموضوع ليه
+
الجارحي بعصبيه: عااايز تعرف هقولك ابوك اخد مني اكتر شخصيه حبيتها اتميز ف شغله وف حياته وكل حاجه وخلاني ف الارض ابوك دمرني وكان لازم ادمرو
+
زين: ابويا زنبه ايه ومين الل حبيتها!!
+
الجارحي بدموع ووجع: امك سميه حبيتها اوي من اول مره شوفتها حبيتها ضحكتها وطيبتها وقلبها الابيض وعيونها وكل حاجه فيها حلوه
+
وقال بغل
+
الجارحي: بس ابوك اخدها مني حبها هو كمان سبقني واعترفلها بحبه قبلي ووقعها ف حبه بس اااا اااا اكيد هي محبتوش هي كانت معجبه بيه مش اكتر هي كانت بتحبني انااا
+
زين بعصبيه: وقتلتهم لييييييييييييه
+
الجارحي بدموع: مقتلتوش سميه دي روحي ازاي اقتلها ابوك الل كان لازم يموت مش هي
+
زين ضرب الجارحي بالبوكس ف وشه وقال
+
زين: يعني انت حاولت تقتل ابويا بس وكنت طمعان ف امي انا هقتلك
+
الجارحي: ولا ابوك قتلته بقالي 27 سنه بدور علي القاتل عشان اخد حق سميه واقتل الل حرمني منها طول السنين دي اخر مقابله كانت بيني وبين ابوك لما اعترفتله بحبي ليها
+
*فلااااش باااااك*
+
الورداني: انت بتقول ايه
+
الجارحي: انا بحب سميه
+
الورداني ضرب الجارحي بالبوكس ف وشه وقال
+
الورداني: انت بتتكلم عن مراتي وام ابني كدا ازاي انت اكيد اتجننت فووق يا ايمن سميه تبقي مراتي وبتحبني لولا الصداقه الل بينا كنت اتصرفت معاك تصرف تاني ومن النهارده صداقتنا انتهت براااااااا
+
الجارحي: سميه ملكي انا يا محمد انا بحبها ومش هسيبها وهاخدها غصب عنك ساااااامعني هاخدها غصب عنك
+
الورداني: يا حراااس ارموه براااا
1
*باااااك*
+
الجارحي: ومن يومها مشوفتش سميه ولا ابوك وبعدها بساعات سمعت خبر موته منكرش اني فرحت بس وعرفت ان امك عايشه وف المستشفي جريت علي هناك وانا الل لحقتها وجابت ياسين يومها واول ما شافتني قالت
+
سميه: ايمن هو محمد فين محمد عايش صح
+
الجارحي: محمد مات ودا ابننا وهنربيه سوا يا سميه. سميه انا بحبك من اول يوم شوفتك فيه حبيتك بس الورداني قدر يخدعك بحبه و و وهو مات خلاص هنعيش سوا انا وانتي وزين والبيبي دا وهنربيهم سوا
+
وبعدها سميه منطقتش كلمه وماتت
+
الجارحي: سميه سميه سميه لااااااا متسبنيش عاااااااااااااااا
+
الجارحي لزين: ومن وقتها وانا مش عارف مين السبب ف الحادثه دي
+
زين بصدمه: انت اييه شيطان