رواية وقعت في بحور عشقه الفصل الثالث عشر 13 بقلم ايمان رأفت
رواية: وقعت في بحور عشقه
الكاتبة: ايمان رافت
البارت: 13
...............................................
لتجد من يكممها لتجده سراج لتحاوى ان تصرخ لاكن بلا فائدة
........................................
عند ولاء ورحيم
هبطت الطائرة الي ارض مصر وكل هذا وولاء نائمة بكريقة مضحكة وتفتح فمها وشعرها مشعت وتصدر شخيرا بصوت عالي
ليقوم رحيم ب التقاط فديو وهوا يكتم ضحكاته وبعد ان اخلقه اقترب ليوقظها وكان يحركها ببطئ لتتفزع وتضربه ب القلم لتفوق وتقول بصوت اشبه ب البكاء: والله انا لو حلفتلك ميت يمين انو كنت نايمة مش هتصدق لينهض ب صمت ويقول: يلا وصلنا لتنزل وتقف عند المطار لتجده جلب سيارة حديثة جدا ويقول لها: يلا تعالي اوصلك لتقول: لا متشكرا انا هاخد تاكسي
ليقول ب ملل: يلا انا مش ناقصك ورايا اشغال
لتقول: انا كده كده نسيت فلوسي في تركيا ف يلا بينا لتسمع صوت تحبه جدا لرجل ينادي علي غزل البنات لتقول ل رحيم ب اعين طفولية: ونبي معاك جنيه
نظر لها رحيم بسخرية وقال: جنيه يلا اركبي بلاش شغل عيال
لتقول له ولاء: وحياتي يا رحيم وحياتشيييييييييي
ليضحك ويعطيها 200 جنيه ويقول لها: يلا اخلصي ده انا معايا بنت اختي
لتعدي الطريق الي الجهة الاخري ليأتي اتصال له ليرد ب لهفة ويقول: ها عرفت حاجه عن السر الي قولتلك عليه
ليقول الطرف الاخر: للاسف الي يعرف الحاجة عن السر ده هيا ولا الي مع حضرتك ده حسب معلوماتي ليغلق الخط وينظر لها ب لهفة ليذهب لها لكنه وجدها اتيه ف كم هوا متشوق لمعرفة ايجابات ذلك السر لينظر لها ب ابتسامة لتنظر له ب خجل وكانت تسير نحوه وفجاءة صدمتها سيارة وذهبت مسرعآ ليجري رحيم ويضع رأسها علي قدمه ويقول: لا لا لا لازم تفوقي عشان تجاوبيني ولاء قومي يلا ليصرخ ويقول: اسعاااااااااااااف
.................................................
لتستيقظ سيلا لتجد نفسها داخل المركب العينة وتسمعه يغني لتنهض ب عصبية وتذهب له وتقول: انت يا أخينه انت
ممكن افهم جبتني هنا ليه
لينظر لها ويقول بهدوء: عشان انتي ملكي انا انتي بتاعتي كل حاجه فيكي تخصني انا بس محدش يقدر ياخدك او يلمسك غيري انا ولا حتي اختك تقدر تاخدك مني انا انتي خلاص اسمك اتحفر هنااا ليشاور علي قلبه
لتنظر له بذهول لما تشعر ب السعادة ولما تشعر ب الخوف لتقول له
: طب لو سمحت رجعني
ليقول لها بضحك: فات الاوان احنا علي جزر المالديف خلاص
لتشهق وتقول: ايه
ليقول كنان: اي مالك مش دي برضو الجزيرة الي كاتبه عنها جزيرة احلامك في مذكراتك
لتحمر خدودها حرجا وتقول: انت جبت المذكرات منين
كنان بضحك: لا ده سر المهنه
ليسمع صوت معدتها توحي بانها جعانه
ليقول لها: يلا عشان ناكل
لتقول له ب عند: مش جعانه
ليقول لها وابتدت نبرته توحي ب الغضب: يلا بقول
لتصعد خلفه ب هدوء فهيا لا تريد ما حدث يحدث مرة اخري
................................................
وفي قصر ال تيام كانت ترتدي فستانها الرقيق الذي يجعلها ملكة جمال
وتسريحة شعرها مثل الاميرات
ليدخل تيا عليها وكأنه صعق ب البرق ليشعر ب احساس غريب يشعر ب السعادة لرؤيتها يريد ان يخبئها من العالم ليجده تفرك في يدها ليمسك يدها ويقول بحنية غير مسبقة: مالك
لتقول بتوتر: خايفة شوية
ليحتضنها ويقول: طول ما انا معاكي مفيش ذرة خوف هتخش قلبك
لتحتضنه ويقول: يلا بينا ولو اني مش عايز الفرح وعايز نبقي دوغري علي طول ويغمز لتخجل بشدة وتقول: بس بقا يلا ننزل
لينزلو الي اسفل لينظر لهم الجميع ب انبهار ليبدأو الرقص سلو لتحتضنه ويرقصو وكان شعوره ب الفرحة شديد وكأنه تحول الي شخص اخر
لينتهي اليوم ليأخذها الي اشهر الفنادق ليدخلو الغرفة لتدخل الي الحمام ليبدل تيام ملابسه
لتتاخر في الداخل ليقلق لينادي عليها: كيان مالك اتاخرتي جوا ليه
لا رد ليقلق ليبداء في كسر الباب ليفتحه وينصدم وفجاءة استوووووووووب
الرابع عشر من هنا