رواية روح الزين الفصل العاشر 10 بقلم منار جمال
زين: لا مفيش حد ف المطبخ
+
وسمعوا ضرب نار ف البلكونه وجريوا يشوفوا فيه اي واتفاجئوا بالبنت وهي واخده طلقه ف قلبها وبتطلع ف الروح
زين جري عليها وحاول يشوف حالتها هتقدر تعيش ولا لاء
وقال
+
زين: قوليلي اي حاجه توصلني لدليل ارجوكي قولي قبل ما تقابلي ربك اعملي خير لاخر مره.
+
بصتله وحاولت تتكلم وقالت
+
البنت: اا اا الجارحي ب ب بيه ع ع عايز ي يقتتلك
+
زين: ليه يقتلني انا ليه
+
البنت بصت ع سليم وماتت.
1
زين: انطقيييي
+
سليم وقف زين وقال
+
سليم: خلاص يا زين المفروض نطلب الاسعاف والشرطه عشان يحققوا ف القضيه
+
ومع كلام سليم سمعه خبط ف الباب جري زين لبرا لاقي الل قتلها بيحاول يهرب وزين جري وراه ولاحقه بالعربيه ووقف قدامه وحاول يهرب بس زين قدر يمسكه وضربه جامد لحد ما نزف وقال
+
زين: مين الل باعتك انطق وقتلتها ليه
+
الشاب: الجارحي هو الل باعتني اخلص عليها
+
زين: ليييييه
+
الشاب: معرفش هو امرني بكدا اداني العنوان وانا نفذت الل طلبه مني
+
زين: تعرف عنوانه
+
الشاب: ل ل لا
+
زين ضربه ف عينه بالبوكس وصرخ
وقال
+
الشاب: آآآآه ايوه ايوه عارفه
+
زين شالوا ورماه ف شنطه العربيه واخدو ع العنوان الل قالوا عليه ف مكان راقي جدا بوجود افخم قصر ف المدينه ودخل زين القصر والحراس منعوه يدخل بس زين ضرب 3 حراس ودخل وصل لباب القصر وحراس تانيه جت اتلمت عليه ومسكوه وقعدو يضربوا فيه زين صرخ واتعصب وضربهم كلهم وكان لسه جاي حارس تاني يضربه بس الجارحي خرج ووقف ع البوابه وقال
+
الجارحي: اهلا اهلا دكتور زين نورت القصر
+
زين رد بعصبيه وقال: انت ميييييين وعااااايز مني اييييه
+
الجارحي ببرود: اعصابك يا دكتور زين اهدي وروق وتعالا نتفاهم ادخل
+
زين مسكه من ياقه البدله وقاله
+
زين: انت ميييييين
+
واتفاجئ بحارس ضربه بالمسدس ع راسه ووقع ف الارض
+
الجارحي بعصبيه: انت غبيييييييي انا قولتلك تضربه
+
ومسك المسدس منه وقتل الحارس بالرصاصه ف قلبه ومات
+
الجارحي: الحرااااس البهايم الل هنا شيله صاحبكوا دا وارموه ف اي حته
+
رفع الجارحي زين وسنده ع كتفه واخده علي المكتب نضف ليه مكان الجرح وعقمه وفوقه وقال
+
الجارحي: انت كويس يا دكتور زين
+
زين بوجع: اااااه دماااغي انا فين
+
الجارحي: اشرب المسكن دا وهتبقي كويس
+
زين رمي الدوا من ايد الجارحي وقال
+
زين: مش عايز حاجه انت مين بقولك وعايز تقتلني ليه
+
الجارحي: سبحان الخالق
+
زين بعدم فهم: نعم
+
الجارحي: حاسس ان الورداني الله يرحمه واقف قصادي نفس الشكل والجسم وحتي عيونه وجماله الل كان موقع البنات كلها ف دباديبه بس كان جامد وقاسي ومكنش قوي زيك ميقدرش يقتل ويضرب نمله حتي الاختلاف بينكوا بس العضلات
وضحك
+
زين: انت تعرف ابويا
+
الجارحي: دا اعز صحابي
+
زين: ولما هو اعز صحابك عايز تقتلني ليه
+
الجارحي: مين قال اني عايز اقتلك
+
زين: البنت الل انت قتلتها
+
الجارحي: لا مينفعش تموت يا زين انت ملكي دماغك ملكي
+
زين: مش فاهم
+
الجارحي: روح عامله ايه بصراحه البنت جميله اختيارك جميل زي ابوك
+
زين بدون وعي ضرب الجارحي بالبوكس ف وشه وقال
+
زين: اسمها ميجيش علي لسانك
+
الجارحي وهو بيشوف اسر الضربه ف المرايه
+
الجارحي: وماله تستاهل بصراحه
+
زين: انت عايز مني ايه
+
الجارحي: هتعرف ف الوقت المناسب دلوقتي عندي اجتماع عملاء طبعا انت اكيد سامع عن دكتور الجارحي وهو مين بالظبط
+
زين: متهمنيش
+
الجارحي: هيهمك يا زين انت عرفت مكان القصر اول ما احتاجك هبعتلك وتكون عندي مفهوم
+
زين: وانا ايه الل يجبرني ويخليني اسمع كلامك
+
الجارحي: كتييير ياسين وسليم وجدتك و.... روح الزين بتاعتك سلام يا دكتور زين نتقابل قريبا
+
زين: عااااااااااااااا انت عايز مني اييييه
+
جي اتصال لزين من سليم ورد وقال
+
سليم:انت فين يا زين لحقت الواد دا ولالاء
+
زين:اها انا جايلك انت فين
+
سليم:عند جدتك
+
زين:تمام خليك وانا مسافه السكه وجاي
+
سليم:ماشي
+
وصل زين لبيت الجده ولاقاها قاعده ع الكرسي المتحرك وبتلعب ف شعر سليم وهو نايم علي رجلها وقال
+
زين:عامله ايه يا زينب
وباس راسها
+
زينب:الحمدلله يحبيب زينب