اخر الروايات

رواية الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي الفصل العاشر 10 بقلم مني عبدالعزيز

رواية الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي الفصل العاشر 10 بقلم مني عبدالعزيز


                                    
💥البارت العاشر 💥
💥 الاسطي بوسه واخواتها الميكانيكي المنقبه 💥
💥بقلمي مني عبدالعزيز 💥 
سأظل أحبك مهما طال انتظاري.. فإن لم تكن قدري فأنت أختياري.فإذا احبك مليون فأنا منهم ،واذا احبك واحد فأنا
وأما لم يحبك أحد فاعلم انني موت.
همسه حب ونبضه شوق...تقول لك احببتك بصدق وليس بيدي حيله ❤️
عوده الي المستشفي عند زمورد.
بعد الانتهاء من المكالمه مع فؤاد زمورد ببكاء ليه يافؤاد تعمل فينا كده ليه تكتب علينا الفراق .
يخبط الباب تمسح دموعها بسرعه .
زمورد : ادخل تدخل صديقتها المقربة شرين .
زمورد:شغين افتكرتك حد تاني.
شرين : اه من الغ بتعتك دي ال مجننه كل دكاترة المستشفى .
زمورد : ضاحكه اعقلي يا مجنونه.
شرين : يابنتي المستشفي منقسمه حزبين .
حزب الدكاترة الرجاله هيموتوا دكتور أيمن عشان سبقهم واتقدملك. والحزب التاني الدكاترة الحريم والممرضات قلبين عليكي وعوزين يموتوكي .
زمورد علي ايه ده مجرد تعارف بين العلتين مش يمكن مش أعجبهم .
شرين :مين دي ال مش تعجبهم انت يابنتي ده انا لو راجل كنت اجوزتك وقتي هههههههههههه.
زمورد:ضاحكا هههههههههههه ضحكتين يا شغين اه كل واحد بياخد نصيبه.
شرين والله ام الغ بتعتك ال جابت دكتور أيمن علي بوزه.
شرين تسرح بذكرتها ايام الدراسه الثانويه .
فؤاد :. زمورد هتروحي المدرسه اوصلك بالعربيه معايا .
زمورد: ايوة هروح بس شغين صحبتي هتعدي عليا .
فؤاد : الله من الغ بتاعتك دي يازموردة قلبي بتجنني عارفه لولا أنك لبسه النقاب كنت هلبسهولك عشان محدش يشوف شفايفك وهي بتقول شغين .
فؤاد : متقربا منها ويبلغ ريقه بصعوبه وبصوت أجش وايد مرتعشه يحاول رفع النقاب من علي وجهها .
زمورد فؤاد حرام مايصحش ال بتعمله ده .
فؤاد ابوس ايدك متقوليش اسمي لما نكون وحدنا .
زمورد متهته:ح.حاضر بس ابعد شويه لو سمحت .
فؤاد مغيب يكبل يديها بايد وبايده الثانيه يثبت راسها وينزل على شفتيها يريد أن يخطف قبلتهم الاولي لولا أنهم سمعوا صوت أحد ينادي علي زمورد ما كان تركها .
شرين :زمورد ايه مالك متوترة كده ليه وكنتي بتعملي ايه جنب السلم .
زمورد وهي تنظر خلفها مافيش حاجه بس كنت بعدل النقاب مكنتش مظبطاه . زمورد تعود إلي ذكرياتها اول ما نجحت في الثانويه العامه ..يوم النتيجه فؤاد كان في الشغل والنتيجه ظهرت أول ما عرف أن زمورد نجحت ساب شغله ورجع بسرعه للبيت .. رن جرس الباب مكنش في حد في الشقه غير سندس وزمورد سندس كانت اعدادي لبسه حجاب بس من غير نقاب 
فتحت الباب وسأل فؤاد عن زمورد .
سندس في اوضتها بتابع ظهور النتيجه .
ترك فؤاد سندس وذهب الي اوضه زمورد خبط الباب ودخل لقي زمورد ايه من الجمال قدامه جسد أنثوي مهلك شعر ذهبي كالحرير عيون زرقاء كزرقه السماء الصافيه .
زمورد :فؤاد انت ازاي تدخل كده علي طول .فؤاد مغيب من هذه الحوريه التي يعشقها منذ طفولتها .زمورد فؤاد مالك وتجزب حجابها لتضعه علي رأسها ووجهها .
فؤاد ممسك الحجاب من يدها وينظر إلى عينيها بحب وشوق جارف .
بلاش يازمورد أنا هخرج علطول أنا جي اقولك انك نجحتي وبمجموع ٩٨في المئه .. يقول كلماته ويتوجه للباب ليخرج فجاءة يقف ويلتفت لزمزم مختصر المسافه بينهم في خطوتين .
فؤاد اسف يازمورد مش قادر معملش كده يهجم علي شفتيها ملتهمهم في قبله عميقه ويختل توزنهم ويسقطوا علي السرير حاولت زمورد دفعه أكثر من مرة ولكن هناك فرق بينهم فؤاد وهو غير مسيطر على رغبته زمورد أنا أسف مش قادر ابعد عنك أنا بعشقك .
وينزل مره اخري علي شفتيها ملتهمهم لم يتركها الي لما سكتت نهائي ولم تعد تقومه نظر لها وجد ها شاحبه الوجه غير قادرة على التنفس ودموعها تنزل بغزارة .
قام بسرعه من علي السرير محاولا افاقتها زموردة اسف يا قلبي اقسم معتش هعمل كده تاني ال لما تبقي مراتي وعلي اسمي ارجوكي متزعليش ... يعدل فؤاد ملابسه ويخرج من الغرفه بل من الشقه وهويلعن ضعفه وخوفها منه.
زمورد تفيق من ذكرياتها علي صوت شرين مالك يا زمورد ايه الدموع دي ياحبيبتي ...مالك حاسه بايه .
زمورد وهي تمسح دموعها مافيش حاجه بس حاسه اني مخنوقه شويه أنا همشي ماما كل ثانيه بتتصل عليا .
تخرج الفتاتين وتذهب زمورد الي البيت للاستعداد لمقابله العريس .
********** نرجع الورشه 
سندس تخرج باحدي السيارات القديمه الي ساحه الورشه التي تضم الثلاث سيارات المراد اصلحهم وتغير ديكوراتها والوانها .
الجميع ينظرون إلي السيارة وجمالها وطريقه الاهتمام والعنايه بيها . 
سندس:تخرج من السيارة وتذهب في اتجاة جدها وتمسك يده تحتضنها داخل يدها يلا يا جدوا ما فيش وقت خلاص قربنا ننفذ ال اتفقنا عليه.
الجد:وهو ينظر إلي العربه بقلب يقطر دما يلا ياحبيبتي ربنا معاكي ويقدرك علي تحقيق هدفك.
تذهب سندس وجدها :سندس محدثه الكل ها يا رجاله قررتوا ايه مين حابب يظهر معانا وقبل ما احد ينطق دخل الورشه مجموعه من الفتيات المنتقبات واحنا يا أسطي بندق مالناش في المنافسه ولا ايه.
سندس :مبتسمه أسفل نقابها وتحدثت أكيد احنا دلوقتي هنشوف ال حابب يشترك معانا ونقسم بعض مجموعات 
احمد البيطار: أنا معاكم بس حابب أكون في فريق العربيه سمسمه .
بندق :تمام يا بشمهندس احمد بس سمسمه ويا ساغ هيكون الشغل فيهم بعد التلات عربيات ونشوف كل فريق افكار ال هتساعد في إقناع جدي بتغيرات العربيه .سندس:العربيات هنعرضها ساعتين كل فريق هيكشف علي العربيه ويشوف معداتها وأجهزتها ويعرضه أ فكاره وا لفكرة ال هتعجب جدي هي ال هنمشي عليها.
بوسه : متحدثه وهي تمسك مكرفون صغير بيدها .
الكل مستعد ال هيشترك معانا يتفضل يرفع أيده رفع خمسه عشر فردا من بينهم البنات المنتقبات .
سندس :تمام كده باقي الأفراد مش هنحرمهم من الاشتراك بس هيسهدوا الفريق من بعيد بتجهيز المعدات الزمه ومراقبته اي أخطاء وتنبهم بيها .
بوسه : بينا نختار الفرق بتاعتنا كل عربيه خمس أفراد 
المجموعه الاولي اربع شباب وبنت . مشرف عليهم أنا 
المجموعه الثانيه ثلاثه وبنتان المشرف جدوا 
المجموعه الثالثه ثلاث شباب وثلاث بنات المشرف الاسطي بندق.
يلا خمس دقائق كل فريق يختار أفراده .
نسيبهم يختاروا ونرجع لفؤاد.
******************
فؤاد عاد الي المنزل مهرولا ليستفسر من أمه عما كانت تقصد بأن ديمتري سبقني وقتله.. ومن أين تعرفه وصلتها بيه.
لينصدم وهويسمعها وهي تتفق علي انتقامه من فتاة ولأنه لم يسمع الحديث من بدايته كل ما جاء في باله أنها تريد إزاء معشوقته الصغيرة 
ذهب فؤاد قبل أن تراه عنبر وخرج مرة أخرى من البيت متوجه الي مكان لا يعلمه أحد ويقابل شخص ويخرج من جيبه شئ ويعطيه له 
فؤاد :كل حاجه مسجله هنا .
الشخص مرتبا علي كتف فؤاد متقلقش احنا مراقبين كل حاجه محدش هيأزي حد من علتك.
فؤاد؛انا عاوز حمايه علي بنت عمي دكتوره زمورد.
الشخص تمام .. ،قبل ما انسي دي المعلومات ال طلبتها عن الدكتور أيمن .
فؤاد يأخذ الأوراق وينظر لها بصدمه لا تشوبه اي شائبه 
لكن لفت نظره صورة امسكها بأيديه ونظر لها بابتسامه وراحه بعد أن قراء البينات المرفقة الصورة .
شكر فؤاد الشخص وخرج دون أن يراه أحد.





الحادي عشر من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close