اخر الروايات

رواية طفلة وقعت بين احضاني الفصل السادس 6 بقلم شهد وائل

رواية طفلة وقعت بين احضاني الفصل السادس 6 بقلم شهد وائل




ظهر راجل كبير ف أواخر ٦٠ ونزلها وقرب منها ب حنان انتي كويسه ي بنتي حصلك حاجه
جوري بخوف وتوسل ابوس ايدك ساعدني ابوس ايدك هما جايين ورايه وشافت عربيه جايه من بعيد جريت فتحت الباب واستخبت جوه العربيه
سليم بعدم فهم بس جي شاب ناحيته وسليم مثل قدامه انه ميعرفش حاجه وان العربيه عطلت منه وهو صالحها ولسه كان هيمشي والشاب صدقه وركب العربيه ومشي وسليم اتحرك ناحية العربيه وركب وجوري كنت خايفه
جوري بخوف مشي صح انا اسفه جدا بس انا هربانه من ابن عمي واسمي جوري
سليم وهربانه لي يجوري احكيلي يمكن اعرف اتصرف
جوري هحكيلك فلاش باك
جوري بانفعال ايوا يعني اي اتجوز ابن عمي ده لو اخر واحد ف الكون كله والله ما هوافق علي اخرتها اصوم اصوم وافطر علي حسن استحاله مش موافقه ي عمتو
رباب بغضب اسمعي بت انتي الكلام ده زين جوازك من حسن الاسبوع الجاي تمام وده اخر كلام عندنا ماله حسن يعني ولا يكون في حاجه فيكي ومخبيها علينا
جوري قطع لسان اي حد يقول عليا كدا و ي أنا ي الجوازه دي ي عمتي وانا خلصت كلامي وقولي ليهم أنا مش موافقه اي هو الجواز ب الغصب وطبعا الاسبوع عده عليا وانا بضرب وبشتم واهانه من كل البيت وقبل الفرح بيوم انتح*ارة وروحت مستشفى يومين وتم تأجيل الفرح ويومها بليل هربت من مستشفى لحد وهما ورايه باك ولحد ما قبلت حضرتك
سليم بحزن عليها ده انتي شوفتي كتير ي بنتي متخفيش أنا عندي عيال قدك واصغر منك وعندي ابني ظابط وهقوله وان شاءالله يعرف يحللك الموضوع ومن كلامك أن اهلك متوفيين صح
جوري ايوا بابا مات وانا عندي خمس سنين وماما بعدي ب كام شهر وعمتي ربتني بعديهم وعمي وكلهم قالو بدل ما الورث يروح برا يكون ابن عمها اوله ليها
سليم ناس مايعرفوش ربنا منهم الله وربنا يبعدهم عن طريقنا وبعد ساعات وصلت عربية سليم ل شرقيه وداخل البيت الخاص بي وحضنته بنت ف اوائل العشرينات
ماسه. بمرح باباااا وحشتيني اوي ي سولي عامل اي يراجل اوعه مين الصاروخ دي اوعه تكون اتجوزت علي امي دي اموتك فيها يراجل
عفاف بصدمه اتجوز يومك اسود ي سليم اتجوزت مين عليا اكيد أنا احلي منها وقالت وهي بتبص علي جوري يصلاة النبي يصلاة الزين لا ليك حق تخوني يخويا
سليم بس ي مجانين دي جوري هتقعد عندنا يومين كدا وهبقا احكيلك ي عفاف واتعرفي عليها. ي ماسه هي طيبه اوي
عفاف بحب نورتي ي حبيبتي اسمك جميل ي جوري وانتي جوري فعلا ومتخفيش احنا ناس طيبه اوي معاده ابني فهد ده شرير يختي
جوري بابتسامه شكرا ي طنط ربنا يخليكم وانتي عسوله اوي ربنا يخلي ليكي
يونس بصفير اوعه علي صاروخ الروسي اللي عندنا ف بيت يولاد هي الشرقيه بقا فيها امريكان يولاد (طبعا ي شباب أنا بهزر وشرقيه علي عيني وعلي راسي وانا منها اصلا 🙂😂)
عفاف فيها ضرب ب شبشب ي يونس ولو فهد سمعك مش هيخليك تنام فيها ي حبيبي ويلا روح ذاكر انته مش ثانويه عامه عقبال ما نشوف كعك العيد بتاعك ي حبيبي اخر السنه عشان اقول لناس ابني يولاد طلع من الأواخر علي الدفعه
جوري بضحك أن شاءالله خير ي طنط متخفش أن شاءالله هتنجح
ماسه اعرفك علينا تعالي معايا الاوضه وطلعت معاها وناسه طلعتلها هدوم وهي داخلت خدت شاور وطلعت لبست بيجامه من هدوم ماسه
جوري بخجل احم أنا عارفة انكم بتسالو نفسكم مين دي واي البلوي اللي بتترمي علينا بس انا يومين وهمشي علي طول
ماسه بابتسامه بس ي هبله مفيش كدا يبقا لسه متعرفيش مين عيلة سليم المهدي ده احنا عيله مفيش منها اتنين عشان لو كان فيها اتنين كنت البلد ادمرت اساليني أنا
جوري بضحكه يالهوي مش قدره يخربيتك دم سكر ي ماسه وانا حبيتك اوي
ماسه حببتي وانتي سكره اصلا يروحي اعرفك علينا بقا أنا ماسه وطبعا عارفه اسمي وعندي ٢٠ سنه وليه بدرس ف كلية صيدلة ويونس ثانوي وعنده ١٨ اخر سنه وفهد بقا ده اكبر واحد فينا وظابط شرطه بس بيطلع مهمات واكشن واوعي وشك يختي وعنده ٢٩ سنه وبابا وامي الست اللي تحت دول اكيد عرفاهم
جوري ربنا يخليكم لبعض يارب اعرفك ب نفسي بقا اسمي جوري مراد وبابا وماما متوفيين من وانا عندي خمس سنين وكان عندي اخت بس ماتت مع بابا وماما ف الحادثه وكنت اكبر يعني دلوقتي ممكن ف كليه وعندها ٢٢ سنه انما أنا بقا لسه بدرس ف كلية حقوق بس عمامي رافضة تعليمي وقالو اخرتك بيت جوزك
ماسه اااه فهمتتت احكيلي قصتك بقا نروح ل عشق وسلطان
عشق بتوتر سلطان ممكن اتكلم معاك شويه ف موضوع كدا
سلطان اتفضلي ي عشق مالك متوتره كدا لي يبنتي قولي بس كدا متخفيش مني مش باكل اطفال أنا
عشق بغضب علي فكره انا مش طفله اوك وعندي ٢٢ سنه اوك ي سلطان
سلطان بعدم استوعب ازاي بس ي اختي ٢٢ سنه وانتي لسه ف ثانوي
عشق ده موضوع كبير وحياتك احكيلك ابويا رافضت يعلمني وعدت سنتين من عمري ف التعليم ومفروض اكون ف كليه وكمان بقا امتحاناتي علي ابواب وعايزه اذاكر وانا مش بفهم ينفع اروح اجيب حاجاتي من بيت بابا
سلطان حاضر قومي البسي العبايه ونروح أنا وانتي دلوقتي وفعلا وصلوا عندهم وسلطان قالها هستنه برا وانتي جيبي حاجات واطلعي مش تتاخري
عشق وداخلت وحضنت مامتها وسلمي اختها وقعدت معاهم شويه والكلام خدهم وداخلت مرات ابوها
ماجدة اي ي عشق جايه غضبانه ولا اي معمرتيش ف البيت اسبوع حتي
عشق ببرود لا يمرات ابويا ابدا ده حتي سلطان حبيبي مبيعرفش ينام من غير ما انام ف حضنه وربنا يبعد عننا اني ارجع البيت ده غضبانه ويلا ي سلمي قومي هاتي الحاجات بتاعتي عشان حبيب قلبي قعد برا
ممدوح عاش من شافك ي عشق اي نسيتي أبوكي ولا العز بتاع جوزك خلكي تنسي اهلك جوزك ي عشق ميعرفش يديني عشر تالف جنيه
عشق ببرود فين الحاجات ي سلمي وخدتهم منها وهي ماشيه قالتلها معرفش والله ي بابا ابقا بيع بقا منه زي ما بعتني بيعها يمكن تجيلك عشر تالف جنيه وطلعت وهي بتضحك وركبت مع سلطان وصلوا البيت وطلعو ونامو
ماسه بجد معرفش في اهل كدا دول مش بشر يوليه لا دول حاجه كبيره اوي
جوري الحمدالله اني عرفت اهرب منهم المهم مش عندك كرتون نتفرج علي بدل الملل ده
ماسه الله اخير حد زيي يلا ي اختي وفتحت كرتون اريل وجوري قعدت تتفرج علي زي الاطفال ونامت علي بطنها وجنبها ماسه وجوري صرخت بصدمه لما الباب اتفتح مره واحده ب مرح وووووووووووووووووووووو
يتبعععع
بقلمي الكاتبه شهد وائل
البارت السادس
(طفله وقعت بين احضاني)




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close