رواية تزوجت تلميذتي الفصل السادس 6 بقلم علياء سليمان
رواية تزوجت تلميذتي الحلقة السادسة
لن تجد السعاه الا فى قرب من تعشق ♥️🖇️
صباح يوم جديد🌅
استيقظت همس بكسل
وكانت الساعه 11 ظهرا
همس: اممم معقول مروان سبنى أنام كل ده مستحيل اكيد أنا بحلم
ثوانى وارتدت جكت البيجامه ونزل إلى الأسفل
همس: مروان مروان
نظرت على لوحات الملحوظات
( لوحه الملحوظات دى بتبقى على شكل مربع ومش كبير أوى فى ناس كتير بتجيبها وتحطها في المطبخ وتكتب عليه كل حاجه ذى الحاجات إلى نقصه إلى البيت أو مثلا منيو الاسبوع في الأكل كده يعني حلوه اوى بجد)
ألتفت إلى الرسالة المكتوبه
( أنا عارف أنك مش بتحبى لحظات الوداع عشان كده مش حبيت اعيشها لك أنا مشيت وأنتى نايمه أول لما انزل من الطياره ها كلمك خلى بالك من نفسك وجهزى ل نفسك فطار بقى 😂 اشوف وشك بخير 💔)
كانت دموعها تنزل مع كل كلمه تقرها
همس بحزن: خلاص مشيت 🥺
التليفون رن
همس بلهفه:ده اكيد مروان
الو
ميرنا: ألو أيوه ي همس
همس بحزن:ده أنتى
ميرنا: آت ات ات ات كانتى مستنيا حد غيرى ولا ايه 😉
همس: لأ فكرتك مروان
ميرنا: ههههههههههه مروان أذى مثلا أنتى في الاوضه وهو في الصالون بيتصل يطمن عليكى 😂
همس:بدوب من خفت دمك
مروان مش هنا يلا تعالى
توقف عن قول أتمنى وأبدا بقول سأفعل.♥️
كانت تدرس مع صديقها بجد واجتهاد هى تريد أن تصبح مهندسه ديكور لأنها تعشق هذا المجال جدا
ميرنا: اووووووف أنا زهقت بقولك ايه أنا عايزة أكل
همس: روحي شوفي لك حاجه في التلاجه
ميرنا:هو أنتى حيلتك حاجه
أنا هت شوكولا
همس: أعملى معاكى
بدأت ميرنا بتحضير ولكنها لحظت شرود همس الحزين
ميرنا:همس أنتى حبتى مروان
همس بارتباك: أى لأ طبعا أى إلى أنتى بتقوله ده
ميرنا:امسكى اشربى وهدى
أنا صحبتك يعنى اكتر واحده عارفكى كويس يعني من الاخر كده مش ها تعرفى تحوراى عليا احكى
همس:احكى أى
بصى أنت عارفه أنا مروان تجوزنا أذى
ميرنا: لأ مش عارفه هو أنا كانت قاعده ماعكم
ضربتها همس بسب خفت دمها
همس: طب والله ما أنا حكايه حاجه ويلا قومى روحى
ميرنا:جره أى ي همستى دى مش كلمه يعنى وبعدين هو أنا كذبت يعنى مش في حاجة كده ولا كده
همس: حاجه ذى أى
ميرنا:يعنى مثلا … مثلا نونو صغيره جى فى الطريق
همس:يا نهارك أسود أنتى دماغك الشمال دى أى وقسم بالله ما ها سيبك
ميرنا: اععععععع الله يخربتك على بيته أن شاء الله اجعلك ما تنيلتى انتى وهو ي بعيده
اععععععع درعى ي بنت العضاضه أى هو مش بجيب لك لحمه
همس : احسن تستهلى
آحًنِآ قُوٌلَنِآ آلَحًبً ذِآدٍ قُبًلَ مًآ تٌسِآفُر بًعٌيَدٍ قُوٌلَتٌ لَکْ خِدٍنِى مًعٌآکْ قُوٌلَتٌ رآجّعٌ مًنِ جّدٍيَدٍ🎻💔
كانت همس جلسه بمفردها بعد ما ودعت صديقتها كانت تنظر من النافذه على شكل النجوم الجميل وفي نفس الوقت كانت تنتظر اتصل من مروان بفرغ الصبر
دقائق وأتها اتصل فديو من مروان
فتحت بلهفه
همس: مروان 🥺
مروان: عامله ايه
همس: أنا تمام أنت عامل ايه كانت قلق عليك مش اتصلت من بدرى لى
مروان: آسف والله التليفون فصل شحن أول لما نزلت من الطياره
همس:طب مامتك كويسه
مروان: آه الحمدلله عايزه تكلمك
همس بفرحه: اوك
صفيه:حبيتى كيفك
همس: الحمدلله ي طنط طمنيني عليكِ
صافيه:امنيحه حبيبتى بنشكر الله
همس: الحمدلله
صافيه: مشاء الله عليك ِ كبرنا أنا اتذكر آخر مره شوفتك كان عمرك بس شهرين بس صيره متل القمر مشاء الله
همس: تسلم عيونك أنا حبيتك أوى والله ياريت تنزلى مصر مع مروان
صفيه: لأ لأ حبيبتى مصر لا
همس:لى بس دى مصر بلد الخير والكرم
صفيه: الخير والكرم على أهله حبيبتي الله يجرنه
همس:لى بس هما أهل مصر زعلوكى في حاجة
صفيه: أهل مصر على راسى والله بس هيك أنا ما إلى الحظ في مصر
حبيبتي مروان خبرنى أنك عم تدرسى
همس: آه دعواتك بقى
صفيه: قلبي معك حبيتى وراح اذكرك ديما ب دعائى أن شاء الله يوفقك وان شاء الله بس تخلصى امتحان تجى زياره ل دبى حبيبتي
همس ببتسمه: أن شاء الله أن شاء الله
صفيه:خدى مروان يبغى يحكيك
مروان: هههه مش تستغربى كلامها اماراتيه بقى
همس: لا بالعكس أنا حبيتها أوى مامتك قمرى أوى
مروان بفخر: عرفتى أنا طالع ل مين
همس: لا طبعا انت مش فيك حاجه منها
مروان:نظرك ضعيف
المهم ها بتذكر ولا
همس:لا والله بذكر تعرف أنى انهارده حليت 6 تمرين
مروان:مشاء الله مشاء الله
بتكلى كويس
همس: آه
مروان:خلى بالك من نفسك و قفلى الباب كويس
همس: ماشى
مروان:يلا عايزه حاجه
همس: آه عايزاك أنت
تغيير وجه مروان من هذا الكلمه
مروان:ما …ما أنا موجود معاكى فى كل مكان
همس: لأ أنت مش موجود … أنت .. أنت سايب فراغ كبير أوى فى البيت وفي حياتى وفي كل حاجه والفراغ ده بيخنقنى
مروان: أى الكلام إلى يوجع القلب ده بس عمرى ما اتخيلت أنى مهم أوى كده بنسبة لك
همس ببكاء: والله ولا أنا أنا مش عرفت قيمته إلا لما امشيت
مروان:طب طب بطلى عيط عشان خاطرى كفايه ..بس بقى
همس: حاضر
مروان: أنا ها حول أرجع في اقرب وقت بس اوعدنى أنك تهدى ماشى
همس:اوك ماشى
بقلم Aliaa Elhalafawy ✍️
ارغب بأن أكون معك الآن💞بأن تموت المسافات والإلتزامات أتمنى لو أملك حيلة تأتيني بك أو تأخدني إليك♥️
وتمر الأيام على همس الذى أصبحت مثل الضائعه متل الذي فرق أهله أصبح يومها ممل جدا لم ياتى أى شىء جديد حين ياتى اصباح تستيقظ بكسل تدرس ل بعض الوقت تحاول أن تلهى نفسها في الرياضه أو مشاهدة التليفزيون أو الهاتف ومروان لم يستطع تحدث معها بشكل متواصل بسب سواء شبكات الاتصال
ياتى عليها المساء وهى تنظر إلى نجوم 🌌💫 بشتياق
( منذ الصباح الذي لم استيقظ فيه على صوتك بقت ايامى ليل ولم تشرق شمس حياتي أبدا✍️♥️)
في دبى🇦🇪
ومن قال إن الفراق ينسى ف كلما ازداد شوقى لك اذداد حبى الضعف ✍️♥️
كان جلسن
ينظر إلى صورها وفيديوهات وهى تغنى وتمزح وغيره كم اشتقت لك يا مجنونتى
كم اتمنه أن اعنقك الآن
(كل ما آنسه افتكره مهما اشوف ما بشوفش غيره دى الوحيدة إلى معها وفى هوه ارتحت أنا)
مروان:دى الوحيدة إلى قلبي عشقه يااااا قد أى الحب ده غريب قادر يغير نظرتك للنسان بشكل غريب أول مرة شوفتك فيها قولت أى ده مستحيل تكون بنت عمى وحده ذيك
دلوقتي بحمد ربنا عليكى
.. ……
بقلم Aliaa Elhalafawy ✍️♥️
أنِآ عٌمًريَ مًآ نِسِيَتٌکْ
أنِآ مًآ صّدٍقُتٌ لَقُيَتٌکْ
وٌبًتٌسِألَ لَوٌ حًبًيَتٌکْ…. وٌأنِآ دٍآيَبً فُيَکْ.. شُآيَفُنِيَ.. جّآيَلَکْ .. دٍآيَبً وٌجّآيَبًلَکْ قُلَبًيَ وٌجّآيَبً روٌحًيَ وٌنِآسِيَ آلَحًبًآيَبً وعمرى شُريَکْ 💍♥️
كانت الساعة 12 منتصف الليل في مصر
كانت همس جلسه بمفردها فى الصالون وهى تشاهد فيلم
كانت شرده ولكنها انفذعت حين رأت صوت يخرج من الباب أحد يحاول فتحه
كانت كاد تموت من الخوف
همس بخوف شديد:م ….م….مين
فتح باب
نظرت همس بصدمه
ثم قامت مسرعاً
همس بفرحه: اععععععع مروااااااان
مروان وهو يحتضن ببتسمه
مروان: وحشتيني
همس:اااااه والله حاسه نفسى بحلم
….
كان جلس على السرير وهو يحتضنه
مروان: همس تعرفى
همس: أى
مروان: أنتى مش همس خلاص 😂
همس: ههههههههههه والله إنك رخم
مروان: همس أنا *بحبك*
همس بصدمه: أى
مروان: أيوه ي همس صدقيني أنا اكتشفت ده لم بعدت عنك عرفت أنك أحلى حاجة حصلت فى حياتى عارفت أنى حياتي من غيرك ولا حاجه
همس بخجل: مروان أنا….
مروان: أنا مش عايز منك أى حاجة أنا بس حبيت اصراحك ب مشاعرى وأنتى مش مجبوره أنك تقولى حاجه دلوقتي أنا عايزك أهم حاجة دلوقتي تركزى في دراستك تمام
يتبع…