رواية عهد الضبع الفصل الرابع 4 بقلم نور محمد
:لا مفيش دي مراتي اصل انا حابسها فوق لوحدها
عهد بصدمه: اييه!!، مراتك وحابسها لوحدها ليه؟؟!
_دي امور شخصيه اطلعي ياعهد ارتاحي انتي وامك دلوقتي
رحلت عهد من قدامه وضبع قعد على الكرسي بتاعه بتعب وبص فوق وقال: لازم اطلع اطمن عليها دلوقتي
وبعد وقت خرجت عهد من الغرفه بعد مااطمنت على امها وطلعت تتجول في القصر شويه وفجأه اصتدمت في شخص ضخم قدامها فقالت بأسف
_اسفه مأخدتش بالي من حضرتك
بص عليها بصدمه وقال: انتي مين وبتعملي هنا ايه؟
رفعت عهد عنيها لشخص ده لقته شاب وسيم جدا بعضلات ضخمه وشعر فحمي وعنين زرقه فقالت بأحراج: انا الخدامه الجديده هنا يابيه
ضحك بقوه وقال: هههه الخدامه الجديده وعلى كده اجيتي لوحدك او ضبع بيه اللي جابك بنفسه
ردت بغباء: لا ضبع بيه جابني بنفسه
بص عليها بتفحص دقيقه وقال: لا نوعه اتغير خالص بقى بيجيب المحجبات كمان يتسلى معاهم
عهد بغضب: لو سمحت احفظ لسانك معايا انا هنا علشان اشتغل بس
قرب منها بخبث وهمس لها بوقاحه: اهدي ياحلوه ماهو ضبع بيه بيجيبهم كلهم لشغل هنا برضو بس الفرق انهم هنا لمتعـ'ته هو بس فهمتي
عهد بلعت ريقها قدامها وهو بعد عنها بعد ماشاف صدمه في عنيها وضحك بقوه عليها وقال: وقت ممتع مع ضبع بيه ياحلوه سلام
عهد تابعته بعنيها وبعد مابعد عنها قالت: ايه العالم الوقحه دي انا عمري ماشوفت شخص وقح كده
نفخت بضيق منه ونزلت تحت لقت ضبع على السفره بياكل فقربت منه بكسوف وقالت: اهلا ياضبع بيه تأمر بحاجه
ضبع بص عليها ببسمه وقال: تعالي ياعهد اقعدي كلي معايا
عهد بكسوف: لا شكرا انا مش جعانه انا شبعـ...
قاطعها ضبع بحده: انا قولت اقعدي ياعهد كلي معايا انا كلامي هنا امر ولازم تنفذيه مفهوم
عهد قعدت جنبه بخوف وقالت: حاضر مفهوم
قرب ضبع الطبق منها وقال بحنيه: اتفضلي كلي الاكل هيعجبك اوي
عهد توتره اوي من نظرته المصوبه عليها بطريقه غريبه ومسكت الشوكه برعشه بس الشوكه وقعت من ايدها على الارض وضبع لاحظ ده فقالت عهد بسرعه: اسفه مكنش قصدي والله
ابتسم ضبع بخبث وشد الكرسي بتاعها وبقي جنبه باظبط وشبه لازقين في بعض وعهد شهقت بخضه منه وكانت هتقف تبعد بس ضبع مسك ايدها بسرعه
وقال: على فين خلصي اكلك الاول؟
عهد بخوف: انا شبعت شكرا مش عاوزه اكل تاني
شد ايدها بخفه وقعدت تاني جنبه وقال بحده: قولت خلصي الاكل ده كله الاول وبعدها امشي براحتك
عهد خافت منه اوي فمسكت الشوكه تاني وغصب عنها بقت ايدها بتترعش بخوف وضبع بص عليها بشفقه ومسك الشوكه منها وقال: اهدي خلاص انا هأكلك بنفسي
عهد بتوتر وكسوف: لا انا هاكل لوحدي شكرا و
ضبع بتنبيه: انا قولت ايه كلامي هنا امر ومش عاوز نقاش فيه
هزت عهد رأسها بخوف وضبع قرب منها الشوكه بالأكل وقال بحنيه: افتحي بوقك ياعهد
فتحت عهد بوقها بكسوف وبقى وجهها احمر زي الصلصه وضبع ركز مع ملامحها البريئه وفضل يأكلها بحنيه وبعدها قال: تمام شبعتي دلوقتي
ردت عليه بسرعه: ايوه الحمد لله شكرا اوي
ضبع ببسمه ساحره: العفو ياعهد ممكن تحضري ليا كوبايه قهوه من ايدك العسل دي
عهد ببسمه: حاضر من عنيا
ضبع بغمزه: تسلملي عيونك القمر دول وانا هستناكي فوق في غرفتي تمام
_حاضر عن ازنك
جرت عهد من قدامه بكسوف وضبع بص في خيالها بتأمل واعجاب
وبعد وقت حضرت عهد القهوه لضبع واخدتها لغرفته وهي في الطريق مره جنب غرفه تاني وفجأه سمعت صوت تكسير قوي من جوه وصراخ وحده وهي منهاره بتقول: خلاص خرجوني من هنا والنبي انا هموت لو فضلت هنا اكتر من كده كفايه ارحموني ياضبع ابوس ايدك كفايه كده
عهد سمعتها بصدمه كبيره وكانت هتقرب من الغرفه تفتحها بس افتكرت كلام ضبع فقالت تاخدله القهوه الاول وبعدها ترجع تفتح الغرفه تاني
وفعلا زهبت عهد لغرفه ضبع واول ماخبطت الباب فتح لها ضبع وقال: تعالي ياعهد ادخلي
بصت عليه عهد بصدمه لانه لا يرتدي سوى بنطال بس وعضلاته كلها بارزه بشده فقالت بكسوف: احم اتفضل القهوه اللي طلبتها ياضبع بيه
ضبع بحده: انا قولت ادخلي ياعهد وحطي القهوه جوه كام مره هقول كلامي هنا أمر
عهد ارتعشت من صوته الحاد ودخلت بخوف وحطت القهوه على مكتبه قدامها ولفت بسرعه علشان تخرج بس انصدمت لما لقت ضبع خلفها بيتأملها بخبث
فقالت بخوف: احم تأمر بحاجه تاني ياضبع بيه
قرب منها ضبع بخبث: ايوه انا عاوزك انتي
تراجعت عهد برعب منه وقالت: قصـ قصدك ايه؟!
وبصت على الباب خلفه لقته مقفول فبلعت ريقها وكملت: والباب قفلته ليه ؟!
قرب منها ضبع اكتر بخبث كبير وقال بوقاحه: علشان انا جعان انتي اكلتي وشبعتي بس انا لسه جعان اوي وووو
يتبع....بقلمي نور محمد