رواية شيطان الانتقام الفصل الثالث 3 بقلم ولاء حامد
رواية شيطان الإنتقام الحلقة الثالثة
حادثة
الساعه 12 بعد منتصف الليل كان ماهر زوغ من الحفله هو شلته وراحو شقه نادر علشان يقضو السهره
ماهر: فين المصلحه يا برنس
طلع نادر من جيبه كيس ابيض
نادر بسرعه ونفي: لالا هيروين ايه داه بتاع الناس الفافي داه الغالي الأصلي (( الكريستال ميث، الشبو))
اخده ماهر وقضوا الليليه في معاصى يهتزر لها عرش الرحمن ولا يهتز لها الإنسان وهو غافل في دنيا المعاصي
************************
الساعه 1 كانت قمر ومحمد في الطريق الصحراوي وقف شويه علشان يريح من السواقه وكمان ياكلو لقمه خلصوا وقمر حبت تعمل جو مرح شغلت كاميرت الموبايل وابتدت تسجل فيديو ليها وأولادها وجوزها وكل واحد منهم بيقراء جزء من القرأن الكريم وفضل الوضع لحد الساعه 1:30 بعد منتصف الليل وفجاءه عربيه BMW فخمه عدت كانت هاتخبطهم بس ربنا ستر
محمد: شكله شاب استغفر الله شارب يلا ربنا يهديه
قمر قبضت قلبها ذادت اوي ونسيت تقفل التليفون وفضل مستمر على وضع التسجيل وفجاءه عربيتهم عدت من جمب عربيه الشاب
بص عليهم بسُكر وشاف اللي جوه العربيه اللي هما زوج وزوجه وأولاد بس مفرقش معاه غير الست وقال لنفسه : يا تري الخيمه دي جواها ايه بس شكلها مزه وفجاءه داس بنزين بجنون وقطع عليهم الطريق ومكانش فيه حد في الطريق غير ورشه ومقفوله محمد داس فرامل لما شاف المنظر وقمر والأولاد اتفزعوا وشبه صرخو
محمد نزل للشاب : في ايه يا ابني حد يعمل كده على طريق سريع فوق الله يرضى عليك أرواح الناس مش لعبه لو مش قادر تسوق اتصل بحد ييجي ياخدك او ريح في عربيتك لحد ما تفوق
الشاب بعجرفه وريحه الخمره فايحه بطريقه مقززه: قاله لا يا شبح انا فايق المزه اللي معاك تلزمني
محمد بذهول من وقاحته: يا حقير دي مراتي ولو عينك بصت عليها تاني هاشيلهالك من مكانها شكلك عيل متقوي بفلوس ابوه بس انا متقوي بربنا وبربايه ابوايا فوق يلا بدل ما افوقك من اللي طافحه
فجاءة ضرب الشاب محمد لكمه شديده في وشه ردها محمد ليه مره و اتنين وتلاته
وقتها الشاب حس انه في حرب خسرانه قدام محمد لان محمد بالرغم من كده الا انه طويل وعريض وقوي جسمانيا زقه محمد ولف علشان يرجع عربيته بس صوت طلق ناري شق سكون الليل خلى قمر قلبها اتنفض من مكانه وصوت الطلقه التانيه خلى قمر نزلت بسرعه جنونيه من العربيه وهي شايله ابنها في الشياله وبتصرخ باسم محمد بجنون
في الوقت داه لمحها الشاب وشدها من حجابها وشعرها من تحت الحجاب في ايده قمر بجنون وهي عينها على محمد: سيبني يا حيوان اقسم بالله لتدفع التمن من عمرك قبل دمك خبطها في العربيه بس قمر بتقوم بكل قوتها وابنها بيصرخ بجنون مش فاهم حاجه والأولاد في العربيه قمر قفلت عليهم وعاملين يخبطوا على الزجاج مش فاهمين حاجه
محمد حاول يقوم بس النزيف مش مساعده بس حس أنه لازم يقوم في الوقت داه محمد قال: يارب بصوت عالي وقام
الشاب لاحظ وقفت محمد وانه جاي نحيته حط السلاح على رأس قمر محمد قرب بجنون من الشاب بس ضرب طلقه تالته على محمد اللي اترمى في الارض بينازع
واتحول الشاب لمجنون مش واعي لتصرفاته شد الولد من الشياله ورماه على طول دراعه من غير حتى ما يراعي انه طفل رضيع الولد طار واستقر على الأسفلت مع صرخة قمر بجنون على إبنها اللي لاحظت رغم الليل دم محيط بيه افتكرت قمر كل دروس الدفاع عن النفس اللي كانت بتحب تتعلمها وهي لسه في الثانوي العام خبطته بكوعها في الحجاب الحاجز
ورفعت قبضه ايدها وجهتها كلكمه مقلوبه في منخيره اتهز الشاب لورا من الألم بس حس انه قدام انثى شرسه خبطها بالمسدس على رأسها فقدت الوعي شالها ورماها في العربيه واتحرك وهو سايب دم أبرياء على الطريق بدون ذنب ومن غير حول ولا قوه
يا ترى محمد هايعيش ولا هايموت وابوهم حصله ايه وايه اللي هايحصل في قمر