رواية انتقام ابيض قانون اسود الفصل الثالث 3 بقلم روكا حسن
ضيعت شر"في بورقة عرفي يا ابن الكل" ب كان قاعد ساكت و عنيه بتتفحص جسمي حته حته قال بمكر :
محدش ضربك علي ايدك وقالك أتجوزيني!! انتي جيتي بنفسك وعرضتي عليا الجواز
وعرضتي عليا نفسك وسلمتي جسمك ليا يا حلوة
قربت منه و ضربته كف علي وشه و دموعي نزلت بقهر شرفي ضاع بسبب واحد ندل حقير زيك، سحب دراعي وشد هدومي قط"عها وانقض عليا حاولت اصرخ
و ابعد عنه.. بعد عني وقال طارق بيه مش بيتهدد وتمن القلم ده هتتدفعي تمنه غالي اوي يا رخي*صة سامعه يا بت
رمي في وشي ملاية وقال بستهزاء؟! لفي نفسك بيها وأطلعي بره بره
نزلت علي رجليه بكسره ابوس رجلك يا طارق أتجوزني وبعدها طلقني متسبنيش كدا خرجني حتي لما افوق.. زقني برجليه علي الارض!! أطلعي بره؟
سحبت هدومي والملاية واخدتهم ونزلت فكرت في مليون طريقة عشان انقذ نفسي لحد ما خطر في بالي فكرة جهنمية اخد حقي من طارق، ركبت مكروباص لحد القسم و اول ما نزلت دخلت جري علي الظباط
ألحقني يا باشااا طارق بيه الظابط اللي شغال هنا اغتص"بني وعدني إنه هيتجوزني؟ وجاب المأذون وطلعت ورقة عرفي وبعد ما لبست الفستان الابيض رماني بره الشقة عيطت بقوة..
أكتبلي يا ابني اذن من النيابة بلقبض علي الظابط طارق الحسيني بتهمة التعدي وافتح محضر حالا!!
_بتقولي أي زهرة وطارق اتجوزو سكتت بصدمة ودموعي نزلت بقهر : برضو اتجوزتها يا طارق عملتها يا حضرة الظابط و اتجوزتها
بيدخل الدكتور وبيبص عليها بستغراب : مدام ملك ده اذن الخروج وهيدخل ظابط يحقق في الق*تل؟
ملك بتوتر :لا انا مش عايزه مشاكل يا دكتور حاول تقولهم أي حاجة!! يا دكتور حاول عشان خاطري.......
تميم بأعجاب شديد : حاضر أنا هتصرف بس كدا هاخد اذن الخروج تاني وبكره يبقي يخرج علي أما الامور تهدا
سكتت بخوف :جوزي بيهدد بابا بلقتل.
تميم بصدمة : أبوكي بيتهدد بلقتل، دي في حد ذاتها جريمة إحنا لازم نتكلم يا مدام ملك؟
بابا بيتهدد من ظابط لو اتكلمنا ممكن نطلع غلطانين وانا خايفه عليه انا بمسك قواضي بس عاديه مليش عداوه مع حد غير طارق جوزي من يومين
حاول يضربني كتير وكنت بستحمل عشان ابقي معاه لكن طارق عمره ما طلب مني حقوقه الشرعيه مع ان حلوه و نظيفة لكن كنت لما اطلب منه يبعد عني
و يقولي انتي الوحيده اللي مش قادر المسها
يا ملك حتي يوم جوازنا كان كويس بس طلب أنه ينام
و أوقات كتير كان بيمشي ويسيب البيت
و يرجع تاني يوم ينام يقول كان عندي شغل وعايز انام
تعبان!!
كان قاعد تميم بيسجل ليها بدون علمها بيقوم بتوتر :
أنا لازم امشي لأن الورديه بتاعتي خلصت بكره إن شاء الله هخرج ولدك من هنا متقلقيش؟
بتهزز ملك دماغها بتفكير شديد لما عرفت بجواز طارق و زهرة بتفتكر زهرة وأيامهم مع بعض وأنها كانها بمثابة اختها بتشاركها كل أحزنها و أفرحها
لكن زهرة تتجوز طليقي و تسيب جوزها المفروض فرحها علي عمر كان امبارح.. أنا لازم اتصل علي عمر او اروح ل امها النهاردة
بتتطمن علي ابوها وبتنزل تركب تاكسي لحد بيت زهرة
بتروح هناك بتتدخل بتفتح الباب لأن معاها نسخة!! بتتدخل الاوضة بتلاقي امها واقعه علي الارض
بتصرخ بصدمة :طنط سلوي أنتي كويسه قومي معايا بتلاقي بوقها معوج بتعرف انها دخلت في جلطه عصبية بتصرخ وبتعيط عليها بوجع :
حقك عليا أنا مقصدش يارتني ما قبلت طارق لو مقبلتش الشخص ده كان زمان حياتنا كلها بخير.. أنا اسفة قومي معايا؟
بتسندها ملك علي كتفها لحد الشارع وبتاخدها علي المستشفي بتحاول ترن علي زهرة :ألو يا زهرة؟ امك في المستشفى انا اخدتها علي هناك؟
زهرة بعياط : طارق سبني يا ملك وخرجني الشارع بهدوم البيت..
ملك بصدمة : يلهوي تعالي بسرعة علي المستشفي نتكلم.
بتروح زهرة علي المستشفي وملك واقفه هناك فجاة بتسمع صوت زعيق قريب من اوضة أبوها والناس ملمومة هناك بتقرب وبتسال بتوتر :
هو في اي هنا حضرتك بتعملي اي هنا في الممرر؟
كان في قا*تل هنا الراجل الي جوه اتق"تل والقاتل هرب.
بترقع ملك بصوت في المستشفى"