رواية عشقتها رغم تمردها الفصل الثاني عشر 12 بقلم ياسمين رجب
الحلقة الثانية عشر,,,,,,
,,عشقتها رغم تمردها,,
وقفا الحلقة الي فاتت لما عادل اتصدام من شكل ماكس
عادل اتصدام بشكل ماكس لانه اول مرة يشوف كلب بالحجم ده ماكس كلب كبير جدا وضخم متدارب احسن تدريب والي رباه اسر ودربه
الملازم
الجديد هي ليلي بنت اللواء محمود واخت ملك زوجة اسر ليلي بنت جميلة جدا
بتكره الشباب علشان بيشفوها انها ضعيفة متنفعش تكون ظابط علي الرغم من ان
الكل اعترف بذكائها إلا أنهم ديما بيشوفوا البنت لزام تكون بعيدة كل البعد
عن شغل الشرطة
عادل: مين ده
ليلي: ده بقه ماكس واحب اقولك انك لو فضلت مكانك دقيقة كمان يبقى قول علي نفسك يا رحمن يا رحيم
ماكس: بص لعادل وشافه ماسك أيد ليلي جري على عادل
عادل: ده جاي عليا يا لهوي الحقواني
عادل طلع يجري زي المجنون في وسط الساحة وماكس وراه وكل الموجودين كانوا هيموتو من الضحك على شكل عادل الي كان بيصرخ باعلي صوته
عادل: يا لهوي الحقوني يا ناس حد يحوش البتاع ده عني يا جاسر الحقني يا مصطفى يا نور والنبي حد يالحقني مش عايز اموت دلوقتى
ليلي: كآنت هتموت من الضحك لانه جبان لو مكنش جري وخاف مكنش ماكس جري وراه
في مكتب اسر الكل انتبه لصوت عادل
جاسر: ايه ده مش ده صوت عادل
نور: اه هو بس بيصرخ ليه كده
الكل خرج يشوف في أي واول ما شافوا عادل بيجري الكل كان هيموت من الضحك وبالاخص نور واسر الي اول مره حد يشوفهم بيضحكوا
اسر بص على نور وهي بتضحك كانت جميلة جدا حس بقلبه فرحان علشان شاف ضحكتها مكنش متخايل انها لما بتضحك بتكون جميلة كده
حتى هي لحظت أن اسر اول مرة يضحك وظهرت غمارتين عنده ابتسمت ليه
اما عادل فضل زي مهو يجري وماكس وراه
جاسر: يخرب بيتك يا عادل يا جماعة حد يوقف الكلب ده الواد كده هيموت
ندي: ههههههههههههههه هو مات خلاص
عادل: الحقوني حد يخلي عنده دم ويحوش البتاع ده عني والنبي معلش اه يا امه
اسر: ههههههههههههه خلاص ماكس يا ماكس
ماكس أنتبه علي صوت اسر وفجأة جه عند اسر ووقف ورفع رجله بيسلم على اسر ماكس كان فرحان جدا با أسر فضل يلف حوالين اسر ويهز ديله
نور: ايه ده هو عارفك
اسر: طبعا مش أنا الي مربيه
ليلي: حبيبي وحشتني
اسر: وانتي اكثر يا روح قلبي
وفجأة رمت نفسها في حضن اسر وهو كمان حضنها
ليلي: أهون عليك كل الفترة دي متسالش عني
اسر: معلش يا حبيبتي والله كنت مشغول
ليلي: سماح المرة دي
أسر: بس الي انتي عملتيه في عادل ده
ليلي: عادل مين
أسر: الي بيموت هناك ده
ليلي: ده واحد مجنون هههههههههه هو الي خاف من ماكس
اسر: تب خالي بالك بقه علشان ده القائد بتاع الفريق الي انتي هتكوني فيه
ليلي: ده قائد لا أنا مستحيل اتعامل مع الكائن ده أنا لو هشتغل هنا هكون تحت اشرافك أنت
اسر: معلش يا ليلي اتحملي اعرفك بقه علي فريقك الجديد
نور كانت هتموت من الغيظ بسبب الملازم الجديد الي اول ما جات حضنت اسر كانت هتموت وتعرف مين دي
ندي: بت يا نور مين المزة دي
نور: معرفش يا ندي
ندي: اكيد مراته
نور: لا مش مراته هو مش متجوز
ندي: بس تبقى حبيبته علشان هو قالها حبيبتي
نور: اطلعي من دماغي يا ندي أنا مش ناقصة
اسر: اعرفكم يا جماعة دي الملازم ليلي وهتكون معانا ان شاء الله وماكس كمان هيكون معانا
عادل: نعم مين دي الي هتكون معانا ان شاء الله البت دي تمشي من هنا دي قطعت خلفي منك لله يا شيخه
ليلي: احترام نفسك
عادل: أنا محترم غضب عنك اسمع يا سيادة المقدم إحنا مش محتاجين حد ولو محتاجين يبقى البت دي اخر حد نفكر فيه
ليلي: بت لما تبتك اتكلم با اسلوب احسن من كده
عادل: اقسم بالله لولا أنك بنت كنت علمتك الادب
اسر:
خلصتوا أنتو الاتنين اضربوا بعض احسن اقسم بالله لو سمعت نفس حد فيكم
انتو الاتنين ليكون حسابه معايا أنا فهمين وانت يا عادل ليلي ملكش دعوة
بيها نهائي لانه جايه هنا بامر من القيادة حتي أنا استغربت لما بعاتوها
خصوصا أن ده مش مجالها بقولك ليلي خط أحمر ده غير كمان انها بنت اللواء
محمود وكمان تبقى صديقة ليا فاهم وانتي يا ليلي عادل هنا قائد الفريق بتاعك
يعني لازم تحترميه وتسمعي كلامه واي غلط منك هيكون فيه عقاب ليكي كلامي
واضح واقسم بالله كمان مره الي هيخالف كلامي ده هو حر يتحمل بقه الي
هيجراله الكلام للكل مفهوم
الكل: مفهوم يا فندم
اسر: يلا على المكتب علشان تفهموا تفاصيل القضية جبتي الي طلبته منك يا ليلي
ليلي:
آه يا فندام تسجيل الكاميرات بتاع الحادثة موجودة معايا والسي ڤي بتاع
الظابط وكل المعلومات الي محتاجها معايا حتي ملف القضية الي كان شغال فيها
الظابط لحد مآ مات وكل التحقيقات معايا القيادة أمرت أنها تكون معاك علشان
تكمل مكان ما واقف
اسر: تمام اوي اتفضلي جوه شغلي تسجيل الكاميرات علشان نشوف قتلوا ازاي
ليلي: حاضر
اسر:
أول حاجة إحنا هنشتغل في قضية كاملة عندنا كل المعلومات الي محتاجينها لأن
كان في مجموعة شغالة فيها قبلنا وطبعا احنا الي هنكملها ولحد ما التحقيق
يخلص الدعم هيوصلنا وقت ما القضية تخلص أهم حاجة مش عايز غلطة واحدة علشان
الغلطة ممكن تضيع كل الي المجهود الي عمله الفريق الي قبلنا دلوقتى بقه في
تسجيل الكاميرات بتاع اغتيال الظابط الي كان مسئول عن القضية دي ابدأي يا
ليلي
كل النور الي في المكتب انطفي واشتغل تسجيل كاميرات هدوء تام وبعدين ظهر سيف وهو خارج من صالة القتال وتقريبا كأن بيتكلم في الموبيل
نور مكنتش مركزه كل تفكيرها ايه هي علاقة اسر ب ليلي وفجأة سمعت صوت جاسر
جاسر: ده الرائد سيف
التفتت
نور علي الفيديو شافت سيف يوم الحادثة بس دلوقتى الحادثة كلها متصوره
شافته وهو بيتقتل وازاي دافع عن نفسه شافت الرصاص وهو بيخترق جسمه مقدرتش
تتحمل صرخت ونادت باعلي صوت
نور: سيف
الكل استغرب من رد فعل نور إلا عادل لانه كان عارف أنها تبقى اخت سيف
ندي: نور مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه
نور: سيف يا ندي قتلوا
جاسر: انتي تعرفي الرئد سيف
عادل: حد يطفي البتاع ده
جاسر: هى نور تعرف سيف منين
عادل: شئ ميخصكش يا جاسر نور اهدي تعالي نخرج بعيد عن هنا
بالنسبة
ل اسر مكنش فاهم هي نور منهارة ليه كده معقول يكون حبيبها رجع ركز تاني في
التسجيل شاف بنت من ظهرها بس مكنش وشها واضح بس بعد شوية ظهرت وكانت نور
الكل اتأثر قوي من حالة نور ولسه لحد دلوقتى مش عارفين ايه علاقة نور بسيف
ندي: نور اهدي يا حبيبتي هو مين ده
نور: اخويا يا ندي قتلوا أخويا بين ايديا ليه كده حرام عليهم
الكل مكنش عارف يقول أي شكل نور وهي منهارة كان صعب
اسر: الكل يطلع بره
عادل: أنا مش هسيب نور
أسر: أنا قولت الكل بره ومش هكرر كلامي مره تاني
ليلي: بس يا اسر
اسر: الكل بره
غضب اسر خله الكل يخاف وخرجوا
عادل راح عند ليلي وشدها من ايدها واخدها بعيد
عادل: انتي ايه يا شيخه معندكش قلب ازاي تجايبي ڤيديوا زي ده
ليلي: وأنا اعرف منين أنها اخته
عادل: انتي هتعملي الحركتين دول عليا أنا عارف كويس مين الي بعتك هنا ومتأكد انهم بعاتوا الڤديوا ده مخصوص علشان نور تشوفه
ليلي: أنت بتقول إيه
عادل:
أسألي سيادة اللواء بس أحب أعرفك اي حد هيحاول يجرح نور أنا الي هكون في
وشه إلا نور انتو عايزين تعملوا من نور آلة للانتقام بس أنا مش هسمح بده
عارفين أن نور أول ما هتشوف الڤديوا كل تفكيرها هيكون في الانتقام وبس لكن
أنا مش هسمح بده واقسم بالله لو ده اتكرر تاني أنا مش هسكت وهقلب التربيزه
علي الكل وهتكلم وقتها بقه نور نفسها مش هتسامح حد فيكم هكشف سركم فاهمين
سابها عادل ومشي وهي طالعت موبيلها ورنت علي رقم عندها
ليلي: عادل ناوي يقلب التربيزه علي الكل يا فندام
الشخص: متخافيش عادل مستحيل يعمل كده لأنه جبان
ليلي: ما اعتقدش ده كان بيتكلم وهو واثق من نفسه
الشخص: أنا هتكلم معاه اهم حاجة خالي بالك من نور محدش يقرب منها واسر اوعه يشك فيكي لانه لو شك يبقي كل حاجه انتهت
ليلي: اومرك يا فندام
في مكتب اسر
نور
كانت قاعدة علي الارض ومنهارة واسر ما كنش قادر يستحمل دموعها قرب منها
وقعد قصادها رفع وشها بايده وبص في عنيها الي كان لونهم احمر قوي مقدرش
يتحمل شكلها ده ضمها لصدره جامد
اسر: نور اهدي كافية عياط بقه
نور: اخويا يا اسر قتلوا من غير رحمة مات بين ايديا مقدرتش اعمله حاجة مقدرتش انقذه ضهري انكسر بعده
اسر: متقوليش كده أنا هنا معاكي اوعدك يا نور أننا نجيب حقه
نور: مش هقدر اكمل أنا حسه اني مش هقدر اجيب حقه
اسر: لا يا نور انتي مش ضعيفة علشان تقولي كده فين نور العنيدة الي مستحيل تسيب حقها
اسر بعد نور عن حضنه ومسك وشها بين ايديه ومسح دموعها
اسر: انتي اقوى من اي حد يا نور
نور انتبهت علي قربها من اسر نفضت ايده عنها وقامت مسحت دموعها وقالت
نور: أنا مستحيل ارحمهم والي كان السبب في موت اخويا أنا هقتله با ايدي
ابتداء
التحقيق في القضية من اول وجديد وخلال التحقيق اكتشف اسر أنها نفس العصابة
الي كآنت بتاجر في الاعضاء لما كان لسه ملازم وعرف انهم مدعومين من مافيا
بالخارج وخلال عشرة ايام قدر يقبض على مجموعة من تجار المخدرات وطبعا كان
ده اول جزاء يخلصو عليه وابتداء التحقيق في الجزاء الثاني الي هو تجارة
السلاح،،،،،،،،