رواية خفايا القدر الفصل العاشر 10 بقلم حليمة عدادي
الفصل 10
بيجاد : إنت مين ..
شالت الغطاء من على وشها ومسحت دموعه
غزال : ششش اهدى دي أنا غزال رجعت علشان أخذك إنت فاكر إني ممكن أسيبك ..
قربت منه وحضنته والدموع في عينيها
بيجاد : أنا كنت خايف إنك ماترجعيش إنتي وملاك ..
غزال : أنا أهو رجعت لكن يابيجاد أنا هعمل خطه علشان أبقى هنا ..
بيجاد بسعادة : المهم إنك تفضلي معايا أومال فين ملاك ..
غزال : ملاك سيبتها في مكان آمن إنزل دلوقتي ونادي على دادة زينة ومن غير ماحد يعرف ..
بيجاد : بس أوعي تمشي هزعل منك ..
غزال : مش همشي من هنا يلا روح بسرعه ..
بيجاد نزل جري دخل المطبخ كانت زينة واقفه بتحضر الأكل
بيجاد بهمس : دادة غزال فوق عايزه تشوفك ..
زينة : إنت بتتكلم جد يا إبني ..
بيجاد : أيوه بتكلم جد يلا تعالي بسرعه ..
زينة : روح دلوقتي وأنا هعملك أكل وجايه وراك ..
************************************************
رحمة : ليه كذبت عليا ياسيف ..
سيف : مكنتش عايزك تزعلي مش عايز أشوف الحزن في عينيك أنا آسف ..
رحمة : رجع أمل الأول وبعدها نتكلم دول مش بشر ممكن يأذوها ..
سيف : أنا هروح الملجأ اللي كانت قاعدة فيه يمكن أقدر أوصل لحاجة ..
رحمة : إن شاءالله تقدر توصل لحاجه البنت إتعذبت كثير في حياتها ..
سيف بتوعد : بس ألاقيهم ومش هسيبهم يشوفوا الشمس ..
خرج سيف ركب عربيته واتحرك في طريقه وصل للملجأ دخل مكتب المديرة
سيف : السلام عليكم أنا سيف سلمان ..
المديرة : وعليكم السلام أقدر أساعد حضرتك في حاجة ..
سيف : في بنت كانت موجودة هنا إسمها أمل من سنة تقريباً في عيلة جت وأخذتها ..
المديرة : في ملفات كتير أنا هراجعهم وأبلغك ..
سيف : تقدري تشوفهم دلوقتي ..
المديرة : بالليل إن شاءالله هشوف الملفات وهبلغك تقدر تسيب رقمك ..
سيف : متشكر ..
مسك ورقة وكتب رقم تلفونه وأعطاه للمديرة
سيف : أنا مستني إتصال من حضرتك ..
خرج من مكتب المديرة كان حاسس إنه تايه مش عارف يعمل إيه كان حاسس بالعجز ..
**********************************************
غزال : بصي يادادة إنتي هتدخليني هنا على أساس إني الشغاله الجديده ..
زينة : إزاي يابنتي أكيد هيعرفوكي أول ماتدخلي ..
غزال : لا يادادة أنا هغير شكلي ..
زينة : يابنتي كدا في خطر عليكي ممكن يعرفوكي ..
غزال : أنا هشيل الطرحه وربنا يسامحني وشعري هيكون قصير وهحط ميك اب وكدا هغير من شكلي كتير ..
زينة : تمام يابنتي أنا هعمل اللي إنتي عايزاه وربنا يستر ..
غزال : بيجاد حبيبي بص إنت متقولش حاجة وماتتكلمش معايا خالص مفهوم ..
بيجاد بتذمر : طب أنا هلعب وأتكلم مع مين ..
غزال : لما أجي لأوضتك نبقى نتكلم ماشي أنا رايحه دلوقتي ..
زينة : خذي الفلوس دي خليها معاكي علشان تشتري أي حاجة نقصاكي ..
غزال : معايا يادادة خلي بالك على بيجاد لما أوصل هرن عليكي وإنتي تطلعي وتدخليني ..
***********************************************
فتحت عينيها جت علشان تتحرك حست إن جسمها كله متكسر حاولت تقف على رجليها
أمل بتعب : ميه عايزه ميه ..
الباب اتفتح دخل سعد وهو مبتسم تلك الإبتسامة الشي*طانيه
سعد : اتمنى تكون ضيافتنا عجبتك يا أموله ..
أمل : هيجي يوم وهدف*نك مطرح ما إنت واقف ياك*لب ..
سعد : جايبه كل الثقة دي منين هههه بعدما خذتي بنتي أنا اللي هدفنك هنا ..
أمل : إنت أصلاً مش راجل فاكر نفسك راجل وإنت بت*ضربني تبقى غلطان ..
سعد : ماعنديش مشكله أقدر اثبتلك لوكنت راجل ولالا ..
سعد قرب منها أكتر تحاملت عن نفسها وض*ربته بقوة وقع على الأرض أمل جريت لبرا
سعد : يابنت الك*لب إمسكوها ياحراااااااس ..
دخلت امل المطبخ مسكت الس*كينه
أمل : لو قربت مني أنا هقت*لك ..
سعد بسخرية : شيلي البتاعه دي من إيدك لتعورك ياقطه تعالي ..
قرب منها ببطئ أمل خذت نفس تشجع نفسها وض*ربته بالسك*ينة بقوة
أمل : قلتلك ماتقربش مني ياوا*طي ..
سعد وقع على الأرض وهو غرقان بد*مه
***********************************************
دخلت غزال القصر بمساعدة زينة غيرت من شكلها كتير لدرجة إن مافيش حد إتعرف عليها
غزال : بيجاد مش ظاهر ياداده هو فين ..
زينة : بيجاد بأوضته مطلعش منها ..
غزال بقلق : لا يادادة في حاجة غلط ..
خرجت من المطبخ طلعت لأوضة بيجاد فتحت الباب بقوة
واتصدمت من منظر بيجاد